Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
De pil is niet voor niks geweest, zo houd je je baarmoedermond schoon door af en toe kunstmatig ongesteld te worden.

Anders heb je een grote kans op baarmoederhalskanker, als je nooit ongesteld zou worden.
Oh goed om te weten! Wie weet komt het vanzelf op gang na een zwangerschap! Dat hoor ik veel om me heen.
Ik had de diane pil die gaat de overbeharing tegen echt zo fijn dat mis ik wel nu ik al zo lang gestopt ben met de pil, drie maanden de diane pil en weg snor en kin haar
Mag ik ook met jullie meeschrijven?

Wij zijn al 14 mnd bezig maar het wil niet lukken door pcos en aankomende ronde mag ik starten met clomid.

Heb inmiddels ook de provera in huis maar durf nog niet zo goed te beginnen uit angst dat ik heel mischien een eisprong heb gehad en deze dan 'weggooi'
Wat een hoop nieuwe namen, hoe meer zielen hoe meer je van je af kan schrijven 😉

Hier weer terug van vakantie en nu dus druk met de was draaien. Wat een hoop om bij te lezen! Het lukt me effe niet om de aandacht erbij te houden haha, dus vergeef me dat ik niet op alle voorgaande berichten heb gereageerd.

Ik ben benieuwd wat de komende dagen/week voor nieuws brengt voor iedereen. Hier op het moment geen enkele klacht van de Clomid of spoortje van naderende menstruatie of teken van mogelijke zwangerschap. Het voelt vooral heel erg rustig nu? Raar. Vakantie heeft in ieder geval een lekkere week afleiding gegeven!

Iemand nog nieuws? 😄
Fijn myque! Goed om even de focus op iets anders te leggen!

Mv4, welkom! Herkenbaar dat je moeite hebt! Had ik ook de eerste keer. Moeilijk al die gedachten en gevoelens! In het jaar dat ik geen menstruatie had deed ik ook maandelijks een test, gewoon om het maar te weten.
dank je missy ecco!

Ik had echt zoiets van oh bloedtest niet goed nou dan starten met de provera maar toen ik dag erna wakker werd schoot mijn temperatuur ineens omhoog en nu durf ik niet meer.

Met mezelf net afgesproken we wachten nog paar dagen af en dan zien we wel
Je was aan het temperaturen? Je kunt nog even wachten en dan een test doen?
Als je dus aan temperaturen was, heb je een cyclus? Heb je voordat je de Provera kreeg niet een gemonitorde cyclus-maand gehad?

Ik heb eerst een cyclus-controle door middel van echo's gehad. Nou er gebeurde helemaal niks, dus geen cyclus en hoppa aan de clomid.
Mijn cyclussen zijn de afgelopen maanden 60+ dagen en aan de hand van mijn temperatuurkaarten was duidelijk dat er geen eisprong is.

Daarom deze maand op dag 13 en dag 23 een bloedtest gehad voor progesteron maar dat is veel te laag volgens de gyn en mogen we dus zelf kiezen wanneer we deze cyclus afbreken met de provera. Maar ze zei er nog wel snel achteraan dat er natuurlijk altijd nog per ongeluk een eisprong kon komen na het bloedprikken.

Afgelopen dagen blift mijn temp heel erg stabiel 0.2 graden hoger dan normaal dus twijffel heel erg.

Wachten is niet zon punt, we zijn al zo lang bezig die paar dagen maken niks meer uit
Er is een hoop bij te lezen!

Missy jij zit dus ook op het wachtbankje. Jij merkt dus ook een hoop aan je lichaam. Ik moet nu nog minder dan een week wachten, maar heb wel rare verschijnsels. Ik blijf pijnlijke steken voelen onder in m'n buik, soms heel heftig. M'n borsten staan momenteel in brand lijkt het wel, super pijnlijke tepels.

Ik lees veel over ovulatie testen. Wordt dit door jullie ziekenhuizen aangeraden? Bij mij niks over gezegd....

Skawa in de tabel kan je er nog bij zetten dat ik ook pcos heb.

Het is idd niet eerlijk verdeeld. Probeer het echt los te laten maar ik tel echt de dag af. Mijn vriend zegt altijd heel lief: hoe meer je je best voor iets doet en hoe meer moeite, des te meer je het waardeerd en des te meer we straks genieten. Ik hou me daar maar aan vast voorlopig..

Ben vandaag voor het eerst wezen bloedprikken, krijg vrijdag de uitslag.
Bij mij wordt in ZKH niets over ovulatietesten gezegd, want zij doen vanaf dag 10 om de zoveel dagen echo, dus dan geven zij aan wanneer mijn eisprong zal zijn, en wanneer ik moet gaan klussen.

Heb een drukke baan, en die bezoekjes aan ZKH tussendoor. Ik vertrouw op ZKH. Ik heb ook ergens gelezen dat ovulatietesten niet zo betrouwbaar zijn met clomidbehandeling.
Ik heb ook geen zin in die testen. Ik houd een app bij en verder gewoon regelmatig seks in de week dat ik denk een eisprong te krijgen. Ze hebben bij mij ook niet geadviseerd testen te doen.

Ik ben de laatste 3 cyclussen niet in het zh geweest, dat hoefde gelukkig niet. Zoals famke ook zegt: wat een drukte zeg, meerdere keren per week naar het zh!
Mv4, als je een menstruatie hebt, heb je toch ook een eisprong?
Welkom mv4 iedereen mag mee schrijven!

Welkom terug mygue! Fijn dat je er weer bent.

Ik zou een ovulatietest doen mv4 maar wachtten kan geen kwaad alleen moet je dan wel 14 dagen wachtten want dan kun je pas een zwangerschaps test doen.
Belle 11 ik ken dat niet van de clomid hoor hoop voor je dat t raak is!

Ik word ook wel ongesteld netjes om de veertig dagen ofzo maar geen eisprong dat hebben ze gemeten met bloed testen
Ik had de eerste keer clomid ook hele gevoelige tepels. Ik houd nu bij wat ik aan m'n lichaam merk, zodat ik even terug kan kijken of ik dat vorige maand ook had.

Menstruatie zonder eisprong? Das best gek toch? In het zh zeiden ze dat als je menstrueert, je ook een eisprong hebt..
Daar geloof ik dus niet in:) als je een eisprong hebt moet je zwanger kunnen raken lijkt me. Maar ik had echt geen eisprong voor de eerste ronde clomid en werd wel ongesteld. Soms drie maanden niet maar dan nam ik drie maanden de pil en als ik dan weer stopte kwam het weer met enige regelmaat van 40 dagen
Het is inderdaad heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Ook voor de clomid was ik continu bezig om mijn ovulatie in de gaten te houden.

@missy_ecco, ik genoot op een gegeven moment ook niet meer van het vrijen. Ik ging zelfs na het vrijen met mijn bekken hoger liggen omdat ik had gelezen dat het zou helpen bij het zwanger worden. Je doet er letterlijk alles aan om zwanger te worden.

Een menstruatie zonder eisprong kan volgens mij helemaal niet. De eisprong zorgt namelijk voor de menstruatie. Maar misschien dat de medicatie toch een bloeding kan opwekken of iets dergelijks. Ik heb op facebook een pagina gevonden genaamd Hair Herbs. Naast het tegengaan van haaruitval houden ze zich ook bezig met vruchtbaarheidskruiden. Ze hebben verschillende soorten, afhankelijk van je medische situatie. Er zijn veel positieve verhalen waarbij de kruidenbehandeling geslaagd is. Als de clomid niet helpt, denk ik dat ik dat wel ga proberen....
@skawa, bij mij hebben ze helemaal niets geconstateerd, alles was goed en bij mijn man ook. Ik heb elke maand mijn eisprong maar toch niet zwanger geraakt. Ik zou dus echt niet weten waar het aan zou liggen...
http://www.ziekenhuis.nl/ ... ong-menstruatie/item18563

Hier word geantwoord door het ziekenhuis denk ik dat de menustruatie los staat van de eisprong.
@ tima: dat is bij mij ook geen oorzaak gevonden

maar de sperma kwaliteiten kan per keer verschillen... wist ik dus ook nooit..... Dus wie weet is dat toxh een oorzaak waarom ik nog niet Zwanger ben.
Ik heb gelezen dat acupunctuur ook goed kan helpen bij vruchtbaarheidsproblemen. Wat bizar dat ze niets gevonden hebben Tima. Welke onderzoeken heb je gehad? Heb je ook een samenlevingsonderzoek gehad?
Een menstruatie zonder eisprong kan heel goed. Het heeft ook een naam en veel vrouwen met pcos hebben er last van. Zal straks het linkje even zoeken zit nu op mobiel
@Skawa, ik heb alle onderzoeken gehad, behalve de samenlevingsonderzoek. Waarom de gyn dat niet heeft ingezet, weet ik eigenlijk niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven