Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
Nog maar 6 weekjes wachten, en dan meteen daarna TWD, kom maar op herfst en winter!
Toffe trailer. De sfeer is ook heel anders dan de bestaande serie, dat doet me goed. Ik was bang voor een slap aftreksel maar het lijkt echt heel anders als the walking dead. Ben ook blij dat ze ook bij deze serie geen heel bekende acteurs gebruiken, dat zou ik een enorme afknapper vinden. Brad Pitt die ineens op de vlucht moet voor walkers ofzo, haha, nee dat zou niet werken.

Ik ben in ieder geval getriggerd
Wow gave trailer! Ik krijg nu pas echt zin in de start van Fear the walking dead! Eerst zag ik het vooral als bezigheidstherapie tot oktober
quote:geordie schreef op 11 juli 2015 @ 17:12:

Toffe trailer. De sfeer is ook heel anders dan de bestaande serie, dat doet me goed. Ik was bang voor een slap aftreksel maar het lijkt echt heel anders als the walking dead. Ben ook blij dat ze ook bij deze serie geen heel bekende acteurs gebruiken, dat zou ik een enorme afknapper vinden. Brad Pitt die ineens op de vlucht moet voor walkers ofzo, haha, nee dat zou niet werken.

Ik ben in ieder geval getriggerdalleen als hij zichzelf speelt...het is tenslotte in LA toch? Er zouden bekende acteurs kunnen veranderen in walkers.
quote:geordie schreef op 11 juli 2015 @ 17:12:

Toffe trailer. De sfeer is ook heel anders dan de bestaande serie, dat doet me goed. Ik was bang voor een slap aftreksel maar het lijkt echt heel anders als the walking dead.

Helemaal mee eens.

Mijn optimisme dat ik deze serie ook leuk zou vinden heeft in elk geval een boost gekregen.

Ik vind het leuk om te zien dat het normale leven volop aan de gang is en dat je dan zo'n enkele redelijke als een normaal mens uitziende walker hier en daar ziet. En dan het gebrek aan kennis hoe ze ermee om moeten gaan. Zeker ook met de moederserie in gedachte.

Verder ben ik benieuwd hoe ze het gaan doen met de tijdslijn. Hoe lang ze focussen op de uitbraak en die eerste periode erna en wanneer je echt meer de survivalmodus en het apocalyps-in-volle-gang-gevoel van TWD krijgt.
Ik heb net de trailer pas gekeken en ook ik ben positief verrast! Leuk om het begin van de uitbraak mee te maken en hoe de mensen gaan reageren. Ben echt erg benieuwd.
quote:Starshine schreef op 11 juli 2015 @ 19:46:

[...]

alleen als hij zichzelf speelt...het is tenslotte in LA toch? Er zouden bekende acteurs kunnen veranderen in walkers.

heb dat weleens in een zombie film gezien. dat een bekende acteur veranderde in een zombie of in elk geval dat ze in zijn huis waren en dat hij kwam en daarna per ongeluk doodde

Zombieland (handig google) was eigenlijk wel een stom grappig film
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Nog een nieuwe promo:

https://www.youtube.com/watch?v=JpYjDMmqAz8

Leuk hoe ze het woord Fear erin hebben verwerkt.
Een uitgebreide promo en interviews.

Het ziet er heel tof uit en ik heb heel veel vertrouwen in Erickson, Nicotero en Anne Hurd, maar ik heb nog steeds meer een 'hollywood film' gevoel dan een 'serie' gevoel. Ben benieuwd.

klik
Ik krijg er zin in.
Spannend! Ik ben erg benieuwd!
Ook nog heel naïef in die trailer 'I got my flu shot'. Nou, succes ermee, haha.

Oh die trailer: kippenvel!
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Gawk, ik krijg weer helemaal dat gevoel van 'er gaat iets heul engs gebeuren'gevoel dat ik ook had toen ik voor het eerst The Stand las.

Op de een of andere manier vind ik die situatie altijd zo fascinerend: er breekt een dodelijk virus uit (oid) die 99,9% van de mensheid doodt en hoe begint dat dan? Van het eerste ziektegeval dat iedereen nog heel naïef griepprikken gaat halen via het moment dat zieken in quarantaine worden geplaatst tot het moment dat duidelijk wordt dat het een onhaalbare zaak is.

In The Stand wordt dat laatste inzichtelijk gemaakt met een gedicht van Yeats wat me altijd weer kippenvel geeft.

Turning and turning in the widening gyre

The falcon cannot hear the falconer;

Things fall apart; the centre cannot hold;

Mere anarchy is loosed upon the world,

The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere

The ceremony of innocence is drowned.

The best lack all conviction, while the worst

Are full of passionate intensity

tot zover deze overpeinzing op woensdagmiddag.
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 12:42:

Gawk, ik krijg weer helemaal dat gevoel van 'er gaat iets heul engs gebeuren'gevoel dat ik ook had toen ik voor het eerst The Stand las.

Op de een of andere manier vind ik die situatie altijd zo fascinerend: er breekt een dodelijk virus uit (oid) die 99,9% van de mensheid doodt en hoe begint dat dan? Van het eerste ziektegeval dat iedereen nog heel naïef griepprikken gaat halen via het moment dat zieken in quarantaine worden geplaatst tot het moment dat duidelijk wordt dat het een onhaalbare zaak is.

In The Stand wordt dat laatste inzichtelijk gemaakt met een gedicht van Yeats wat me altijd weer kippenvel geeft.

Turning and turning in the widening gyre

The falcon cannot hear the falconer;

Things fall apart; the centre cannot hold;

Mere anarchy is loosed upon the world,

The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere

The ceremony of innocence is drowned.

The best lack all conviction, while the worst

Are full of passionate intensity

tot zover deze overpeinzing op woensdagmiddag.

Dat gevoel wat je omschrijft herken ik. Om bij mijn werk te komen moet ik door een fietstunnel, deze is overgroeid door één of andere klimplant. Als ik die tunnel zie moet ik altijd denken aan de natuur die zich weer toe-eigent wat van haar is. Dat er geen gele hesjes meer rondlopen die de boel in check houden en wij niet meer bovenaan de voedselketen staan.

Dat gedicht lees ik voor het eerst. Prachtig.
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Zeker, de natuur neemt alles heel gauw terug (dat zie ik aan mijn eigen voortuin ),

Maar ik voel dat ook zo als ik verlaten gebouwen zie die vanwege een of andere reden niet gesloopt worden maar zoetjes aan opgeslokt worden door klimop en vogelnesten. Eerie...
Maar iedereen die daarin geïnteresseerd is: lees The Stand van Stephen King (de Beproeving in het Nederlands). Een aanrader, echt.
Ik ga hem gelijk downloaden voor mijn e-reader! (wat een uitvinding, kan ik tot twee maanden na de stroom is uitgevallen nog lezen!)

Sowieso ben ik een Stephen King fan. Zo jammer dat de meeste boeken zo'n B-films heeft opgeleverd. Alleen de shining is volgens mij een beetje goed verfilmd.

Nu we toch off-topic zijn, heb je toevallig Phantoms gelezen van Dean Koontz. Over het oeroude kwaad. Geweldig vond ik die!
Inderdaad, bij sommige plekken krijg je een beetje dat Apocalyps-gevoel. Ook als het ergens heel verlaten oogt, terwijl dat eigenlijk normaal gesproken anders is.

Ik denk dat we in Fear echt interessante dingen zullen zien, omdat het een ander aspect van de Apocalyps laat zien dan TWD. Dat hele eerste begin. Hoe verspreid het nieuws zich, wanneer dringt de ernst van de situatie door? Ik ben echt benieuwd naar hoe ze dat in beeld hebben gebracht.
Ik ook Liadan! Ik hoop alleen niet dat ze het gaan overhaasten, maar ik ben er bang voor.
quote:Liadan schreef op 12 augustus 2015 @ 13:15:

Inderdaad, bij sommige plekken krijg je een beetje dat Apocalyps-gevoel. Ook als het ergens heel verlaten oogt, terwijl dat eigenlijk normaal gesproken anders is.Ik moest meteen hieraan denken, zou zomaar een scene uit (F)TWD season 15 ofzo kunnen zijn, al die auto's:

http://www.flabber.nl/linkdump/plaatjes ... il-in-de-b

Of dit

http://www.buzzfeed.com/mjs538/complete ... dqOqJeY2x1
Wauw, geweldige foto's. Ze zouden daar zo opnames kunnen maken....
Hele mooie foto's van die auto's in het bos. Prachtig. Die andere link wilde niet goed laden op mijn telefoon, dus ik kijk morgen op mijn laptop wel even.
Wauw, die foto's van die auto's in het bos! Niet alleen spookachtig, maar vooral heel mooi.

Ben ik de enige die op de link naar de Japanse zelfmoordbossen heeft geklikt?

http://www.flabber.nl/lin ... lfmoordbos-in-japan-15221

Waarschuwing, niet op een nuchtere maag openen. (voor mij is het helaas te laat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven