Gezondheid alle pijlers

Open blaar met compeed pleister

13-08-2015 13:45 11 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb deze week nieuwe schoenen gehaald en heb er ontzettende blaren door gekregen. Nu zijn de blaren open gegaan en zitten er twee wondjes. Ik heb ze twee dagen aan de lucht laten drogen en heb er nu na het douchen compeed pleisters op gedaan. Heb de blaar schoongespoeld met water en daarna afgedept met een schone handdoek.

Nu heb ik de pleisters er op maar is het toch een beetje aan het prikken.. Is dit normaal? Ik ben er wat huiverig voor omdat er wat pus uit kwam. Ik ben van plan de pleisters nu te laten zitten tot ze er af vallen, is dit een goed idee?
Kleine toevoeging, ik moet de komende 4 dagen werken, dus aan de lucht laten drogen is niet echt meer een optie aangezien ik dichte schoenen aan moet.
Alle reacties Link kopieren
je kan ze er toch 's avonds en 's nachts afhalen, waar maak je je druk om, het zijn blaren die genezen vanzelf weer
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Niet er af trekken hoor! Als door het spul wat in de compeed pleister zit er al voor zorgt dat de blaar dichtgroeit trek je het weer helemaal open!

Bij mijn.prikt dat ook wel eens maar is zo iover
Volgende keer sporttape plakken i.p.v. compeed.

Blaar lekprikken, leegdrukken, afdrogen, sporttape dakpansgewijs plakken.

Veel prettiger, dan compeed.

Compeed is in het begin fijn, maar verschrikkelijk als hij los gaat laten, maar op de pijnlijkste plekken nog muurvast zit.

Meerdere malen uit frustratie m'n huid losgetrokken.
Ik zou de compeed laten zitten tot ie er vanzelf afvalt. Bij mij werkt dat het beste, ik ben van van compeed
quote:Ginevra schreef op 13 augustus 2015 @ 14:29:

Ik zou de compeed laten zitten tot ie er vanzelf afvalt.

Dat zou inderdaad beter zijn.

Maar heb jij ook niet dat hij dan al bijna helemaal los is op één muurvast plekje na?

Dat je er aan gaat zitten utteren, als was het een loszittende tand tijdens het wisselen?
Volgende keer gewoon afplakken met leukoplast, sporttape is geen aanrader. Dit is niet elastisch in tegenstelling tot leukoplast. De leukoplast kan je gewoon 4 dagen laten zitten.

Wat ik zelf vaak doe is een pleister op de wond ivm plakken en daarover leukoplast, zodat het goed blijft zitten.

Compeed is niet echt geschikt spul, als je pech hebt ontstaan er nieuwe blaren onder het compeed en ben je verder van huis. Compeed kun je nauwelijks verwijderen zonder (open) wonden achter te laten.
Ik zou er wat betadine opdoen zolang het nog niet helemaal dicht is. Met alcohol kom je ook een eind alleen het voelt niet lekker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:noreservations schreef op 13 augustus 2015 @ 14:32:

[...]

Dat zou inderdaad beter zijn.

Maar heb jij ook niet dat hij dan al bijna helemaal los is op één muurvast plekje na?

Dat je er aan gaat zitten utteren, als was het een loszittende tand tijdens het wisselen?

Valt bij mij wel mee, als ik maar zorg dat er geen losse velletjes meer aan de blaar zitten. Dus als de blaar open is knip ik het loszittende vel eraf, dep met een schone tissue het vocht op, verwarm de compeed een tijdje tussen mijn handen en plak 'm dan goed vast. Dan is bij mij de pijn weg en zit de compeed als een tweede vel er op.

Na een paar dagen is het wel een wat viezige fruttel geworden, maar hij laat netjes in één keer los van het blaargedeelte. Hooguit blijft er nog een randje plakken maar dat is dan aan de uiteinden, waar je m zonder problemen los kan trekken.
Op wondjes die open zijn, ook blaren, doe ik een gelpleister. Bij een open blaar plak ik er 2 repen extra brede tape overheen zodat het lang genoeg blijft zitten om te genezen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven