Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.

13-08-2015 15:41 542 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).

Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.

Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 16:18:

[...]

Lol...

Ik zal het in mijn achterhoofd houden als ik een keer weer in de "grote stad" op stap ga.... ( er is geen ijs smiley haha)
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 14 augustus 2015 @ 16:19:

[...]

( er is geen ijs smiley haha)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 14 augustus 2015 @ 16:27:

[...]

[afbeelding]Dat is wel meteen een hele grote knoeperd van een handijsje

[...]

( er is geen ijs smiley haha)

Joehoe

[...]

Ja dat wel. Maar ik draai me dan van die persoon af als zijnde "hint" als ik geen zin heb om te kletsen met een vreemde.

En als ze dat nog niet begrijpen pak ik mijn telefoon ga ik forummen ofzo.

Maar meestal ben ik niet alleen dus blijf ik kletsen met de persoon met wie ik ben.

Nou ja, gelukkig overkomt mij dat dus nooit...

Vandaar dus mijn afwijkende reactie waarschijnlijk
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 16:15:

[...]

Als iemand mij vraagt of de stoel vrij is zeg ik rustig ja. Ik denk wel dat ik erg raar op kijk als iemand dan op die stoel ploft ipv hem mee te slepen.Op een overvol terras waar bijvoorbeeld 2 plaatsen vrij zijn aan een tafeltje vraag ik rustig of wij erbij mogen zitten. Echt nog nooit meegemaakt dat iemand dan 'nee' zei. Ik vind het ook nogal onnozel omdat iedereen sowieso dicht naast anderen zit en dat er van privacy geen sprake is.
Jammie die ijsjes.
Ik ben benieuwd of dit topic op het Ondertussen op het Viva forum komt.

Vind dit een lachwekkend leuk topic.
quote:malu3 schreef op 14 augustus 2015 @ 16:44:

[...]

Op een overvol terras waar bijvoorbeeld 2 plaatsen vrij zijn aan een tafeltje vraag ik rustig of wij erbij mogen zitten. Echt nog nooit meegemaakt dat iemand dan 'nee' zei. Ik vind het ook nogal onnozel omdat iedereen sowieso dicht naast anderen zit en dat er van privacy geen sprake is.

Nou ja, ik heb de vraag dus nog nooit gehad en ik heb de vraag ook zelf nooit gesteld.

Misschien kom ik dan gewoon niet op een terras als het super-de-super druk is en dat het daarom nogal raar op mij overkomt.

Kan he?
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 16:53:

[...]

Nou ja, ik heb de vraag dus nog nooit gehad en ik heb de vraag ook zelf nooit gesteld.

Misschien kom ik dan gewoon niet op een terras als het super-de-super druk is en dat het daarom nogal raar op mij overkomt.

Kan he?Of misschien straal je iets uit dat mensen het niet vragen. Een boos kijkend iemand zou ik ook overslaan, liever bij een vrolijk iemand aan tafel
quote:Hoezitdit schreef op 14 augustus 2015 @ 16:53:

Ik ben benieuwd of dit topic op het Ondertussen op het Viva forum komt.

Vind dit een lachwekkend leuk topic.wat is dat? Ondertussen op het viva forum??
quote:pearle schreef op 14 augustus 2015 @ 16:56:

[...]

Of misschien straal je iets uit dat mensen het niet vragen. Een boos kijkend iemand zou ik ook overslaan, liever bij een vrolijk iemand aan tafelAls ik gezellig op een terras zit kijk ik niet boos
ik vind het niet vreemd van jou. en aan al die mensen die hier reageren kun je wel zien hoe de botte nederlander is. respect voor privacy en en personel space is ver te zoeken. omdat het vol is ga je maar proppen en bij iemand aan een tafel zitten. dat is raar.

duwen, proppen, het is geen respect voor anderen. wacht gewoon tot er een plekje vrij komt
quote:pearle schreef op 14 augustus 2015 @ 16:57:

[...]

wat is dat? Ondertussen op het viva forum??Neem hier maar eens een kijkje.
quote:coralie76 schreef op 14 augustus 2015 @ 17:00:

ik vind het niet vreemd van jou. en aan al die mensen die hier reageren kun je wel zien hoe de botte nederlander is. respect voor privacy en en personel space is ver te zoeken. omdat het vol is ga je maar proppen en bij iemand aan een tafel zitten. dat is raar.

duwen, proppen, het is geen respect voor anderen. wacht gewoon tot er een plekje vrij komtJij vindt het dus niet vreemd dat TO iemand weigert die netjes vraagt of hij/zij mag gaan zitten en ook nog eens belt met de ijssalon wat het protocol omtrent stoelen bezet houden door consumenten van coupes en handijsjes is

duwen, proppen, het is geen respect voor anderen. wacht gewoon tot er een plekje vrij komtdat is het juist, er zijn stoelen vrij...
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 15:37:

[...]

Een handijsje ook niet!

Mijn man komt net thuis met een doos cornetto's. Hij begreep niet waarom ik van de stoel afrolde van het lachen.

Ga het ook niet uitleggen.
quote:malu3 schreef op 14 augustus 2015 @ 16:44:

[...]

Op een overvol terras waar bijvoorbeeld 2 plaatsen vrij zijn aan een tafeltje vraag ik rustig of wij erbij mogen zitten. Echt nog nooit meegemaakt dat iemand dan 'nee' zei. Ik vind het ook nogal onnozel omdat iedereen sowieso dicht naast anderen zit en dat er van privacy geen sprake is.Ik zou 'Nee' zeggen. De stoelen mag je hebben, maar de tafel deel ik niet. Ben nogal een einzelgänger en mijn man ook (soort zoekt soort ) en dan heb ik inderdaad geen zin in een sociaal praatje, de tafel delen, etc.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
De eerstvolgende keer dat ik, alleen op pad, zin krijg in een ijscoupe trek ik in de ijssalon gewoon een lege stoel weg bij een verder bezet tafeltje en ga, midden in het gangpad gezeten, genieten van mijn consumptie. En nee, dat is niet raar. Dat is juist heel erg respectvol en sociaal en zo.
Ik heb vandaag trouwens getrakteerd op Magnums. Hoe staan die in de ijsjes-hiërarchie? Het waren echte trouwens, geen nepperts van de Euroshopper.
Het overkomt mij overigens ook zelden, of eigenlijk 1x aan de hand gehad. Vond ik zo niet geslaagd. Die wilde inderdaad een praatje maken. Over het weer, wat we aan het doen waren, wat zij ging doen. Blijkbaar heb ik inderdaad sindsdien een nors gezicht dat het me niet meer gevraagd is.

Wat wel vaker gebeurt, is dat mensen legen stoelen weg willen pakken zonder te vragen! Dat vind ik eigenlijk veel onbeschofter. Heb al een paar nog net de stoel tegen kunnen houden, omdat mijn zoon net even naar het toilet was o.i.d.. Die had anders kunnen staan bij terugkomst
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 augustus 2015 @ 17:59:

Ik heb vandaag trouwens getrakteerd op Magnums. Hoe staan die in de ijsjes-hiërarchie? Het waren echte trouwens, geen nepperts van de Euroshopper.

Ligt eraan welke?

Wit of almond vallen meer in de smaak dan puur of melk.

Bij mij dan.

duwen, proppen, het is geen respect voor anderen. wacht gewoon tot er een plekje vrij komt

Wat je van het 'probleem' denkt bepaalt ieder voor zich natuurlijk, daarover verschillen de meningen.

Ik sta er wel van te kijken hoe die meningen verkondigd worden en dan vooral in samenhang met de woorden 'fatsoen, a-sociaal e.d.'
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Hoezitdit schreef op 14 augustus 2015 @ 17:05:

[...]

Neem hier maar eens een kijkje.

Wat een zware onderwerpen,er staat er 1 bij over een vagina die zich verveelt?

Doe mij dan maar de discussie, over handijs.
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 15:37:

[...]

Een handijsje ook niet!

Mijn man komt net thuis met een doos cornetto's. Hij begreep niet waarom ik van de stoel afrolde van het lachen.

Ga het ook niet uitleggen. O nee? Hoe ga je 'm uitleggen dat hij met dat ijsje buiten moet blijven dan. Of mag hij van jou wel op het terras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven