Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Leuk Bumba! Ga straks even kijken.

@ lila Mijn man registeert alles bij godaddy.com en zoekt vaak een coupon om de kosten zo laag mogelijk te houden. Daarnaast een hosting server kan ook voor 20 usd per jaar en om de website in te richten gebruikt hij templates.

Het technische gedeelte weet ik verder niet, maar duur hoeft het niet te zijn.
Wat leuk Bumba, jouw blogs lees ik ook weleens.

De roze met stipjes jurk staat je erg leuk.
quote:Bumba1985 schreef op 14 augustus 2015 @ 12:02:

Nja, ik ben nu toch al uit de kast ;) Ik schrijf op Sander en Daantjes mintgroene blog En Positief Besparen is ook van mij

Ik had net een oproepje geplaatst of mensen op mijn wilde stemmen ergens voor, maar dat mag niet (had de regels nog niet echt doorgelezen, op sommige forums mag het wel namelijk!)Ooowh! Dat dacht ik al :D ik heb al op je gestemd! Ik geloof dat ik onder deze naam ook een paar keer bij jou gereageerd heb ik gebruik mijn alias op meer plekken. Heb geen eigen blog, dat dan weer niet leuke blogs!
Bedankt allemaal! Het voelt eigenlijk wel goed om uit te kast te zijn
Iemand nog tips voor leuke programma's/filmpjes over geld, gezinnen die zuinig leven enz. Engels, Duits, maakt niet uit. Ik zoek zelf weleens op Youtube, maar kan niet veel soeps vinden. BBC heeft ook weleens goede programma's over geld besparen gehad, maar weet niet meer hoe dat heette.
Ik ken de blogs niet Bumba.
tvp
Het topic gaat toch niet opeens inkakken he?

Hebben jullie nog dingen gedaan om te bezuinigen dit weekend?

Hier is de tegelvloer eruit gegaan. Manlief wilde vanavond pizza bestellen om het te vieren, maar in plaats daarvan heb ik pizza's gehaald bij de AH. Scheelt toch weer flink
Nice! Toch wel echt aan het uitgeven uit het woonkamer-verbeter-potje, hoop ik? ;). Wij hebben weinig bezuinigd, ik had twee nichtjes te logeren, en dus gingen we leuke dingen doen (die geld kosten). Maar dat was prima, want dit komt jaarlijks terug en dat weet ik. Ik ben wel druk aan het kijken hoe ik enigszins budgetvriendelijk een nieuwe keuken kan fixen voor in ons nieuwe huis: de keuken die er nu zit kan echt niet meer (en is al eens overgeschilderd, en er zit slecht passende en lelijke apparatuur in) dus er moet wat nieuws komen. De IKEA-keukenplanner maakt overuren.. Heeft iemand van jullie nog een idee voor een goede doch goedkope keuken? Zelf klussen is geen probleem
Jaaa, deze uitgave vind ik nog niet zo moeilijk. Het gaat erom dat het totaal straks onder de ¤10.000 zakt, dat vind ik niet leuk. Maar misschien valt het mee. We gaan komende vrijdag laminaat uitzoeken...
Ikea is volgens mij wel een van degene die een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben voor keukens, dacht ik...
Dat idee heb ik ook, en ik heb ook al in 2 andere huizen Ikeakeukens gehad en die bevallen prima. Dus ik denk dat het gewoon ikea wordt. Ik moet wel zeggen dat het misschien ook deels komt door mijn bezuinigkant: bij ikea kun je de hele tijd heen en weer spelen met al je keukenkastjes enzo en steeds kijken wat er duur is, wat niet, waarom dan et cetera. Dat zorgt er wel voor dat sommige keuzes anders uitvallen, want ik heb het idee dat ik dat bij een reguliere keukenzaak minder zou kunnen, vooral omdat ik me bezwaard zou voelen om steeds andere dingen door te (laten) rekenen.
Nee niet bezuinigd. Wel gratis samples bodylotion en dagcreme van nivea bij de kruidvat gescoord.

En drie hempjes voor maar 70 cent per stuk. Ze moeten er vanaf dit weekend.

Ben nu halverwege het boek Hypotheekvrij! Leest lekker weg maar om nou te zeggen dat het echt openbaringen geeft nou, nee.
Ja dat is ook altijd fijn bij Ikea. Ik ben sowieso dol op Ikea, dus ik kom er niet te vaak, want anders koop ik me helemaal arm. Ongeveer al onze meubels, glazen enz komen weg bij Ikea. Behalve ons servies, dat is van Xenos
Ik heb ook een berg van die kleine 7-hoekige glaasjes; melk, fris, water, thee, wijn, whisky.. Alles kan er in. Ideaal!
quote:pampas schreef op 15 augustus 2015 @ 18:44:

Nice! Toch wel echt aan het uitgeven uit het woonkamer-verbeter-potje, hoop ik? ;). Wij hebben weinig bezuinigd, ik had twee nichtjes te logeren, en dus gingen we leuke dingen doen (die geld kosten). Maar dat was prima, want dit komt jaarlijks terug en dat weet ik. Ik ben wel druk aan het kijken hoe ik enigszins budgetvriendelijk een nieuwe keuken kan fixen voor in ons nieuwe huis: de keuken die er nu zit kan echt niet meer (en is al eens overgeschilderd, en er zit slecht passende en lelijke apparatuur in) dus er moet wat nieuws komen. De IKEA-keukenplanner maakt overuren.. Heeft iemand van jullie nog een idee voor een goede doch goedkope keuken? Zelf klussen is geen probleem

Als je dicht bij duitsland woont:

Kijk eens op ebaykleinanzeigen.

Ik heb ooit via de kringloop een keuke voor 1000euro gekocht en na 5 jaar voor 800 weer verkocht
Ik lees bijna al mijn dure tijdschriften (oa VT wonen) gratis met een kortingscode via tijdschrift.nl. Via een ander Viva topic houden we elkaar op de hoogte van actuele codes. Ik heb dit jaar al 10-12 woonbladen gratis gelezen (anders ¤5-7 ps)

Verder heb ik veel in huis geklust en aangezien dit flink aantikt hou ik altijd een lijstje bij wat ik nodig heb en wacht dan tot een aanbieding/ kortingsbon van een bouwmarkt. Van laminaat, ondervloer, tuinset, alles met korting

Net een boek van Kath Kelly en het Hypotheekvrij boek besteld, ik ben benieuwd.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
quote:pampas schreef op 15 augustus 2015 @ 18:44:

Nice! Toch wel echt aan het uitgeven uit het woonkamer-verbeter-potje, hoop ik? ;). Wij hebben weinig bezuinigd, ik had twee nichtjes te logeren, en dus gingen we leuke dingen doen (die geld kosten). Maar dat was prima, want dit komt jaarlijks terug en dat weet ik. Ik ben wel druk aan het kijken hoe ik enigszins budgetvriendelijk een nieuwe keuken kan fixen voor in ons nieuwe huis: de keuken die er nu zit kan echt niet meer (en is al eens overgeschilderd, en er zit slecht passende en lelijke apparatuur in) dus er moet wat nieuws komen. De IKEA-keukenplanner maakt overuren.. Heeft iemand van jullie nog een idee voor een goede doch goedkope keuken? Zelf klussen is geen probleem Keuken scoren via een veilingsite een optie? Er zijn ook sites waar showroomkeukens worden verkocht.
Leuk onderwerp!

Ik ben ook aan het consuminderen geslagen. Het begon een beetje uit noodzaak door verlies van inkomen. Ik ben boeken gaan lezen en ik volg nu een aantal blogs. Beetje voor beetje heb ik mijn uitgavenpatroon weten te veranderen. Ook de maandelijkse lasten heb ik naar beneden weten te halen.

Ik werd ook steeds creatiever

Ik ben niet zo materialistisch als het gaat om spullen, maar leuke dingen doen en ergens wat eten, daar gaf ik graag mijn geld aan uit.

Nu doe ik dat nog steeds, maar dan veel minder vaak en vooral de lowbudget dingen.

Voor mijn gevoel geniet ik er nu veel meer van.

Ik vind het ook belangrijk om mijn kinderen hierin het goede voorbeeld te geven. Iets waar ik mij eerst niet van bewust was.

Binnenkort ga ik weer aan het werk en dan ga ik proberen om een buffer op te bouwen.
Weet iemand trouwens een natuurlijkere variant voor gootsteenontstopper

Was net mijn badkamer aan het schoonmaken. Moet een halve fles door van dat chemische spul. Dat kan toch gewoon niet goed zijn voor het milieu.
quote:Pochacco schreef op 15 augustus 2015 @ 19:52:

Ik lees bijna al mijn dure tijdschriften (oa VT wonen) gratis met een kortingscode via tijdschrift.nl. Via een ander Viva topic houden we elkaar op de hoogte van actuele codes. Ik heb dit jaar al 10-12 woonbladen gratis gelezen (anders ¤5-7 ps)

Verder heb ik veel in huis geklust en aangezien dit flink aantikt hou ik altijd een lijstje bij wat ik nodig heb en wacht dan tot een aanbieding/ kortingsbon van een bouwmarkt. Van laminaat, ondervloer, tuinset, alles met korting

Net een boek van Kath Kelly en het Hypotheekvrij boek besteld, ik ben benieuwd.Hoe werkt dat met die kortingscodes?
quote:broodtrommel schreef op 15 augustus 2015 @ 21:34:

Weet iemand trouwens een natuurlijkere variant voor gootsteenontstopper

Was net mijn badkamer aan het schoonmaken. Moet een halve fles door van dat chemische spul. Dat kan toch gewoon niet goed zijn voor het milieu.Soda
quote:broodtrommel schreef op 15 augustus 2015 @ 18:57:

Nee niet bezuinigd. Wel gratis samples bodylotion en dagcreme van nivea bij de kruidvat gescoord.

En drie hempjes voor maar 70 cent per stuk. Ze moeten er vanaf dit weekend.

Ben nu halverwege het boek Hypotheekvrij! Leest lekker weg maar om nou te zeggen dat het echt openbaringen geeft nou, nee.Jouw opmerking over de gratis samples doet me eraan denken dat ik vandaag ook nog een paar cashback acties heb meegenomen uit de winkel. Altijd leuk!
quote]annavanandelle schreef op 15 augustus 2015 @ 21:35:

[...]

Hoe werkt dat met die kortingscodes?[/quote]

Codes voor gratis tijdschriften

Hier is de link naar het topic. Kort samengevat: je maakt online een account aan, koopt een tijdschrift met de kortingscode (waardoor deze gratis is). Dan download je het tijdschrift in de app.

Codes werken niet op elk soort tijdschrift, soms even proberen
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Soda met heet water werkt vaak ook wel als gootsteenontstopper.

Wij zijn al een paar dagen aan het bekijken wat we kunnen met de hyp.

Het aflossingsvrij gedeelte is afgelost. Het andere deel is lastig af te lossen. We denken er nu aan om dat om te zetten naar annuiteitenhyp. Dan kunnen we tenminste verder met aflossen. Mijn man heeft ondertussen tig berekenen gemaakt, want je moet met heel veel rekening houden. Het omzetten kost iets meer dan ¤200 maar dat verwaarloosbaar. Maar je moet opletten dat je niet heel veel vermogensbelasing moet betalen en zo nog wat haken en ogen. Pff best wel een gedoe.

Is er al een linkje naar de excel sheets die iemand had gemaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven