Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ja, maar, nee, da's toch juist gesjéllig, samen boodschappen doen? En dan de kinderen mee, op hun stepjes, zijn die ook weer zoet, en bovendien houden ze het pad waar jij je boodschappen wil halen lekker vrij omdat iedereen vlucht voor die ongeleide projectielen. Bovendien wil je als man zijnde toch ook wat inspraak in het menu?

'Zullen we vanavond lasagna eten?'

'Nou, ik heb wel trek in een piepers, sperziebonen en een lekker stukje vlees'

'Even kijken, gehakt, zakje mediteraanse groenten, wereldgerechten....'

'Of pizza?'

'... en er moet melk in, pak melk dus...'

'We kunnen ook patat halen?'

'... en een pakje bechamelsaus...'

'... of we gooien de kinderen op de barbecue...'

'....???? Sorry, zei je wat?'

Echt een keer gehoord
quote:of we gooien de kinderen op de barbecue
Waarom moet iedereen perse boodschappen doen op zaterdag

Ik doe altijd na mijn werk een boodschap, maar nu wil het wel eens voorkomen dat ik wat vergeet en dat ik zaterdag de supermarkt durf te trotseren.

My god wat een volk het lijkt wel een attractiepark. Spullen pakken, pinpas bij de hand, tas gereed, inpakken pinnen en wegwezen!
Ik heb eens gevraagd of ik met 2 artikelen voor iemand met een wagentje mocht. Was geen succes. Het is al jaren geleden, maar voel nog irritatie als ik eraan denk. Ik was in die tijd niet bepaald mondig, iedereen die voordrong liet ik gaan en als iemand me voor liet gaan stamelde ik beschaamd bedankt. Maar één keer had ik verschrikkelijke haast. Ik weet niet meer waarom, zal denk ik iets met een tentamen of een deadline voor een paper zijn geweest, maar kon het me niet veroorloven om 5 minuten te staan niksen in de rij bij de kassa. Afijn, ik kom bij de kassa, iemand is bijna klaar met afrekenen en de mevrouw voor mij is nog bezig met het op de band leggen van haar volle mandje in echt een enorm slakkentempo. Dus ik vroeg of ik alstublieft even snel voor zou mogen, was prima. Maar vervolgens terwijl ik sta af te rekenen is zij klaar en begint ze zeer luid te klagen dat ik zeker wel heel erge haast had als ik zo nodig voor moest gaan, jeugd van tegenwoordig etc. Ik kon wel door de grond zakken van schaamte, maar werd ook zo boos dat ik heb gezegd dat dat inderdaad zo was en ik het anders niet had gevraagd. Vond ik toen heel stoer haha. Maar mensen in de rij bij de kassa zijn zeker wel een van de grootste ergernissen.
quote:landylover schreef op 03 augustus 2015 @ 21:01:

[...]

& En dan hier zeuren dat ze het zo druk hebben, dat het niet opschiet en dat dat dan vooral aan andere ligt.

Ik zie dit niet als een ergernis maar meer als amusement .

Boodschappen doen is leuk.

Jee je lijkt mijn man wel. Die heb een schik in de supermarkt, en dan vooral als ik weer loop te mokken op al die vervelende mutsen die in de weg staan.

Misschien moeten jullie samen boodschappen gaan doen
quote:RedBaron schreef op 10 augustus 2015 @ 20:12:

Waarom moet iedereen perse boodschappen doen op zaterdag

Ik weet het ook niet. Als ik denk dat er boodschappen gehaald moeten worden, ga ik gewoon. Ik kijk dan niet wat voor dag het is.

quote:Ik doe altijd na mijn werk een boodschap, maar nu wil het wel eens voorkomen dat ik wat vergeet en dat ik zaterdag de supermarkt durf te trotseren.Overkomt mij ook met zekere regelmaat. Of ik heb weinig in huis dus moet er veel worden gehaald.
World of Warcraft: Legion
Zaterdag liep ik in de AH en kwam voorbij het rek met mayonaise en allerlei koude sausen. Stond daar gewoon in het rek een verse salade met gerookte zalm. Dus iemand die zich bedenkt en niet eens de moeite doet om zo'n dure salade terug naar de koeling te brengen. Waar zit het fatsoen bij sommige (of veel?) mensen toch?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:MrsNiceGuy schreef op 11 augustus 2015 @ 11:24:

Zaterdag liep ik in de AH en kwam voorbij het rek met mayonaise en allerlei koude sausen. Stond daar gewoon in het rek een verse salade met gerookte zalm.

Gelukkig, iemand heeft hem gevonden.

Heb je hem terug gezet voor mij ? Ik had namelijk heel erge haast.
Niet geschoten is altijd mis
De kleine (piepkleine) winkelergernis van de dag: een caissière die de beurtbalkjes na het weghalen op elkáár stapelt in plaats van doorschuift. (het waren van die 'driehoekjes' die open waren van onderen, erg stapelbaar dus)

Dat je ze niet doorschuift vind ik al niet echt getuigen van ruimtelijk inzicht of bijster veel interesse in de behoeften van de klant (want achterop de band hebben mensen ze vaker nodig), maargoed, dat gebeurt wel vaker. Het is misschien ook wel veel gevraagd van een uitvoerende kracht om zich bezig te houden met procesoptimalisatie.

Maar ze regelrecht op elkaar stapelen vind ik nog wel de overtreffende trap van onnadenkend. Zo kan er toch helemaal geen mens meer bij? Hoe kan je zo ongeïnteresseerd zijn in wat er om je heen gebeurt, vraag ik me dan af.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:Donkeyshot schreef op 10 augustus 2015 @ 17:03:

Ik erger me wel aan die typische zaterdagmorgen stellen in de supermarkt. Zij pakt van alles en gooit het in de kar, hij loopt voorovergebogen achter haar aan te sjokken met zijn ellebogen op de kar geleund. Alsof hij nog te beroerd (of te bezopen) is om op zijn eigen benen te staan. Blijf dan thuis als je er zo'n hekel aan hebt !Dit soort mannen moet mee,en zijn alleen maar een pakezel
quote:cijfernerd schreef op 11 augustus 2015 @ 21:07:

[...]

Dit soort mannen moet mee,en zijn alleen maar een pakezel

Pakezel tijdens de hamsterweken:

Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:ZusterPetronella schreef op 11 augustus 2015 @ 20:32:

De kleine (piepkleine) winkelergernis van de dag: een caissière die de beurtbalkjes na het weghalen op elkáár stapelt in plaats van doorschuift. (het waren van die 'driehoekjes' die open waren van onderen, erg stapelbaar dus)

Dat je ze niet doorschuift vind ik al niet echt getuigen van ruimtelijk inzicht of bijster veel interesse in de behoeften van de klant (want achterop de band hebben mensen ze vaker nodig), maargoed, dat gebeurt wel vaker. Het is misschien ook wel veel gevraagd van een uitvoerende kracht om zich bezig te houden met procesoptimalisatie.

Maar ze regelrecht op elkaar stapelen vind ik nog wel de overtreffende trap van onnadenkend. Zo kan er toch helemaal geen mens meer bij? Hoe kan je zo ongeïnteresseerd zijn in wat er om je heen gebeurt, vraag ik me dan af.Dat zou voor mij geen kleine ergernis zijn, ik zou me er werkelijk wild aan ergeren. Ik zou er ook zeker iets van zeggen, en ik vrees dat ik dan ook niet al te aardig zou blijven. Wel beleefd, maar niet aardig.

Ik zou daar echt iets van zeggen. Wat een dom doosje.
Ik heb ze uiteindelijk redelijk ferm ('beleefd, maar niet aardig', zoals LadyV treffend zegt) zelf uit elkaar gehaald en doorgetikt naar achteren, zodra ik erbij kon. Ik kon het niet aanzien.

Kwam me op een tikkeltje uitdagende blik van de caissière te staan, maar toen ik reuze beleefd afrekende (mijn ergernis was allang voorbij, want opgelost) kon ze nergens op inhaken.

De kleine (piepkleine) winkelergernis van de dag: een caissière die de beurtbalkjes na het weghalen op elkáár stapelt in plaats van doorschuift.

Dat je ze niet doorschuift vind ik al niet echt getuigen van ruimtelijk inzicht of bijster veel interesse in de behoeften van de klant (want achterop de band hebben mensen ze vaker nodig),

*smiley met dichtgeritste mond*

ik zeg maar niks meer
Laatst in de supermarkt: grietje achter mij die ineens keihard HALLO???? roept....

Schrok me de pestpleuris.

Bleek ze haar telefoongesprek met oortje in te voeren. En echt behoorlijk luidkeels. Vooral omdat ze in die paar minuten voortdurend gebeld werd en steeds dus met HALLO????? opnam. Ik neem overigens gewoon met mijn naam op, vind "hallo" of "ja" enorm onbeleefd.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
oh ik had er net weer een!!

Oude dame op de groente en fruit afdeling... Blijkbaar wil ze rijpe perziken en is het dan nodig om ze allemaal... ja ECHT ALLEMAAL even goed te knijpen om te voelen of ze al zover zijn.

Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze diegene rechtsonder nog niet had gehad!

Ze liep weg richting de appels... arme appeltjes....
quote:birdieh83 schreef op 15 augustus 2015 @ 13:26:

Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze diegene rechtsonder nog niet had gehad!

Oude dame op de groente en fruit afdeling... Blijkbaar wil ze rijpe perziken en is het dan nodig om ze allemaal... ja ECHT ALLEMAAL even goed te knijpen om te voelen of ze al zover zijn.

Ik heb vanmorgen een oud omaatje geholpen, die stond al een kwartier te dralen voor het schap met beschuit dus ik vroeg of ik ze ergens mee kon helpen. Ze wilde graag een rol beschuit maar kon er niet bij. Arm mensje dus ik heb er maar 1 voor haar gepakt én ik heb haar nog voor laten gaan bij de kassa met haar rol beschuit en pakje thee.

Zou ik daarmee weer karmapunten hebben verdiend zodat ik die kan inwisselen als ik weer zeikerds tegenkom in de supermarkt..
Goed bezig paper-clip!
Het ontbreken van prijskaartjes bij de schappen. Ik kom het nog veel te vaak tegen. Of prijskaartjes onder het onderste schap die naar de grond gericht zijn, zodat je er alleen op kunt kijken door er een spiegeltje onder te houden of door plat op je buik te gaan liggen. Zien die winkelinrichters dat dan zelf niet??
Ik vind hier dingen van.
quote:Donkeyshot schreef op 10 augustus 2015 @ 17:03:

Ik erger me wel aan die typische zaterdagmorgen stellen in de supermarkt. Zij pakt van alles en gooit het in de kar, hij loopt voorovergebogen achter haar aan te sjokken met zijn ellebogen op de kar geleund. Alsof hij nog te beroerd (of te bezopen) is om op zijn eigen benen te staan. Blijf dan thuis als je er zo'n hekel aan hebt !

Dat zouden wij zomaar kunnen zijn.

Ik kan helaas niet alleen gaan, wij doen 1 keer in de week boodschappen en dat is te zwaar voor mij om dat allemaal zelf te sjouwen

Deze ergernis zou makkelijk verholpen kunnen worden als supermarkten gewoon eens rijp fruit gaan verkopen.

Ik probeerde toenet een avocado te kopen bij de AH. Nou, volgens mij had ik het beste de politie kunnen bellen voor illegaal wapenbezit, want er lagen alleen maar moordwapens in dat schap.
Liever elitair dan een pauper!
Bij de krappe ingang van de supermarkt komt een vrouw moeizaam met krukken aanlopen. Het gaat met een slakkengang, maar ze komt er. Vrouw binnen (die een andere vrouw in rolstoel duwt) en ik wachten even zodat ze de ruimte heeft. Jong grietje wurmt zich ertussendoor en loopt vlak langs de vrouw met krukken naar buiten.

En als je daar wat van zegt terug horen dat je 'eens normaal' moet doen.
quote:Kalliope schreef op 15 augustus 2015 @ 20:52:

[...]

Deze ergernis zou makkelijk verholpen kunnen worden als supermarkten gewoon eens rijp fruit gaan verkopen.

Ik probeerde toenet een avocado te kopen bij de AH. Nou, volgens mij had ik het beste de politie kunnen bellen voor illegaal wapenbezit, want er lagen alleen maar moordwapens in dat schap.

Je bent niet de eerste die dat constateert

Guaczalverij

"Wij kopen van onze dure centjes avocadii in jullie winkels waar je een wapenvergunning voor zou moeten hebben, qua kun je iemand mee doodslaan."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven