Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:ZusterPetronella schreef op 15 augustus 2015 @ 20:58:

[...]

Je bent niet de eerste die dat constateert

Guaczalverij

"Wij kopen van onze dure centjes avocadii in jullie winkels waar je een wapenvergunning voor zou moeten hebben, qua kun je iemand mee doodslaan."

Tegenwoordig zijn de krengen natuurlijk ook heel erg hip voor in je morning smoothie , dus de AH verkoopt nu ook wat kleinere avocado's in een netje van zes (ergernis nummer 1: waarom dan niet gewoon zéven?). Want avocado's zijn natuurlijk ídeaal om een week te bewaren. Als de gewone avocoda's van de AH moordwapens zijn, dan zijn die netjes-krengen geschikt om een goed huis mee te bouwen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 15 augustus 2015 @ 21:22:

[...]

Tegenwoordig zijn de krengen natuurlijk ook heel erg hip voor in je morning smoothie , dus de AH verkoopt nu ook wat kleinere avocado's in een netje van zes (ergernis nummer 1: waarom dan niet gewoon zéven?). Want avocado's zijn natuurlijk ídeaal om een week te bewaren. Als de gewone avocoda's van de AH moordwapens zijn, dan zijn die netjes-krengen geschikt om een goed huis mee te bouwen.Je moet ze gewoon een week in het vooruit kopen :P Ik zag ze liggen en vond het best een goed idee, mits ze niet allemaal TEGELIJK rijp worden.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:Donkeyshot schreef op 12 augustus 2015 @ 18:23:

[...]

Pakezel tijdens de hamsterweken:

[afbeelding]Nu weet ik weer waarom ik donateur ben van The Donkey Sanctuary.
verba volant, scripta manent.
Vandaag, een echtpaar in de supermarkt.

Zij staat, met het karretje overdwars in het toch al niet al te ruime gangpad, terwijl ze aan de telefoon is.

Hij staat wat onbeholpen aan de kant naar broodbeleg te kijken.

Na een halve minuut wachten tik ik de mevrouw op de schouder en zeg; sorry, mag ik er even langs.

Ze negeert me..

Haar man zegt : Marrie, die mevrouw wil er even voorbij.

"BEMOEI JE ER NOU EENS NIET MEE" bulderde ze tegen haar man.

Heb de man een meelevend knipoogje gegeven en heb me omgedraaid..

Het zal wel een heel belangrijk gesprek zijn geweest. ( Aangezien ik hoorde : hahaha, nee jij belt mij, nee ik jou niet, jij mij ..whahaahahaaa... enz. )

net echt geërgerd. Wel verbaasd.
Dus.
Ik had al boodschappen gedaan, maar moest nog iets hebben van een andere supermarkt. Dus ik daarheen. Het was behoorlijk druk, dus ik belandde in de lange rij met mijn zakje broodjes en een pakje wattenschijfjes (geen zoveel klanten in de rij, kassa erbij beleid daar). Op een gegeven moment werd er toch een 2e kassa geopend, dus ik daarheen. Trok de mevrouw achter mij, met een héle volle mand, toch een sprintje!

Ik probeerde er nog langs te komen, want ik dacht ja hállo! Maar ze zwieberde expres van rechts naar links. En daarna tráág doen met uitpakken van dat mandje, haar pinpas niet meteen kunnen vinden, nog gaan staan ouwehoeren met de cassière ook én langzaam inpakken (en er is maar een hele kleine ruimte na de kassa, dus de cassière mag pas met de volgende klant beginnen als de vorige alle producten weg heeft).

Grrrr, was ik dus nog een eeuw bezig voor mijn 2 boodschapjes
quote:boro_ schreef op 15 augustus 2015 @ 21:51:

Het zal wel een heel belangrijk gesprek zijn geweest. ( Aangezien ik hoorde : hahaha, nee jij belt mij, nee ik jou niet, jij mij ..whahaahahaaa... enz. )Broekzakgesprek?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:S0LEIL schreef op 15 augustus 2015 @ 21:58:

Ik had al boodschappen gedaan, maar moest nog iets hebben van een andere supermarkt. Dus ik daarheen. Het was behoorlijk druk, dus ik belandde in de lange rij met mijn zakje broodjes en een pakje wattenschijfjes (geen zoveel klanten in de rij, kassa erbij beleid daar). Op een gegeven moment werd er toch een 2e kassa geopend, dus ik daarheen. Trok de mevrouw achter mij, met een héle volle mand, toch een sprintje!

Ik probeerde er nog langs te komen, want ik dacht ja hállo! Maar ze zwieberde expres van rechts naar links. En daarna tráág doen met uitpakken van dat mandje, haar pinpas niet meteen kunnen vinden, nog gaan staan ouwehoeren met de cassière ook én langzaam inpakken (en er is maar een hele kleine ruimte na de kassa, dus de cassière mag pas met de volgende klant beginnen als de vorige alle producten weg heeft).

Grrrr, was ik dus nog een eeuw bezig voor mijn 2 boodschapjes Dan zeg je toch gewoon 'sorry mevrouw, ik stond voor u in de rij dus ik neem aan dat ik hier ook voor u mag afrekenen' en dan doe je dat. Iedereen om je heen kan jou bevestigen in je gelijk, dus knappe mevrouw als zij dan toch nog van je wint.
quote:soetkees schreef op 15 augustus 2015 @ 21:59:

[...]

Broekzakgesprek?Geen idee ( ook geen idee wat het is ;) ) :D
Dus.
quote:boro_ schreef op 15 augustus 2015 @ 22:11:

[...]

Geen idee ( ook geen idee wat het is ;) ) :D

Broekzakgesprek is een oproepje via jouw mobieltje door middel van een knopje indrukken, bijv. via jouw achterzak, zakje in jasje etc.

Door het onbewust indrukken van een toets/knopje heb je ineens zomaar iemand aan de lijn die je helemaal niet wilde bellen.

Ik werd getriggerd doordat deze mevrouw zei: "Nee ik belde jou niet, jij belde mij...."
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:S0LEIL schreef op 15 augustus 2015 @ 21:58:

Grrrr, was ik dus nog een eeuw bezig voor mijn 2 boodschapjes Wat een stom mens! Je hebt haar toch wel De Blik gegeven?
Ik vind hier dingen van.
Ik had vandaag weer een gevalletje van iemand die zijn boodschappen al op de band begon te leggen terwijl ik bij lange na nog niet klaar was. Uiteraard beleefd doch niet aardig een opmerking over gemaakt. Meneer melde mij dat hij wel kon inschatten hoeveel ruimte ik nog nodig zou hebben. Dat zal allemaal wel, maar ik vind het gewoon niet ok. Ik voel me namelijk opgejaagd en moet het dus vervolgens maar doen met de ruimte die de persoon achter je nog gunt. En het gaat er echt niet sneller door. Zucht....
quote:marana schreef op 15 augustus 2015 @ 22:09:

[...]

Dan zeg je toch gewoon 'sorry mevrouw, ik stond voor u in de rij dus ik neem aan dat ik hier ook voor u mag afrekenen' en dan doe je dat. Iedereen om je heen kan jou bevestigen in je gelijk, dus knappe mevrouw als zij dan toch nog van je wint.Ja had ik kunnen doen inderdaad. Ik was te verbaasd eigenlijk. Als ik nou een volle kar had gehad, maar met die 2 dingetjes? Ik heb wel boos gekeken en heel hard gezucht toen alles vervolgens zo traag ging. Ik miste door haar nog bijna een bus.
quote:dignity schreef op 15 augustus 2015 @ 22:25:

Ik had vandaag weer een gevalletje van iemand die zijn boodschappen al op de band begon te leggen terwijl ik bij lange na nog niet klaar was. Uiteraard beleefd doch niet aardig een opmerking over gemaakt. Meneer melde mij dat hij wel kon inschatten hoeveel ruimte ik nog nodig zou hebben. Dat zal allemaal wel, maar ik vind het gewoon niet ok. Ik voel me namelijk opgejaagd en moet het dus vervolgens maar doen met de ruimte die de persoon achter je nog gunt. En het gaat er echt niet sneller door. Zucht....

Oh dat heb ik laatst ook gehad! Heel irritant inderdaad! Ik had een vol mandje, had alleen nog maar een fles drinken en iets anders op de band, of die man ging zijn spullen al neerleggen. En heel dichtbij ook nog, ik heb ze geloof ik wel 3 keer weggeschoven (nadat ik netjes gevraagd had of ik er nog even bij mocht en hij niets deed trouwens).

En toen stond hij ook nog in de weg voor de stapel mandjes. Gek genoeg was ík toen heel traag met pinnen en alles inpakken
quote:S0LEIL schreef op 15 augustus 2015 @ 22:34:

[...]

Ja had ik kunnen doen inderdaad. Ik was te verbaasd eigenlijk. Als ik nou een volle kar had gehad, maar met die 2 dingetjes? Ik heb wel boos gekeken en heel hard gezucht toen alles vervolgens zo traag ging. Ik miste door haar nog bijna een bus.

Oef, passief agressief gedrag...

Een beetje assertiviteit kan zoveel ergernis schelen.

t Is niet alleen dit nu hoor, ik lees hier zoveel ergernissen waarvan ik denk 'gewoon netjes even iets van zeggen of vragen of je erlangs mag had je een hoop irritatie gescheeld'. Blijkbaar vinden we het soms stiekem leuker om ons te ergeren

Ik doe eens per twee weken de grotere boodschappen, maar tussendoor nog wel eens de kleinere boodschappen en heb dan een mandje en dat is natuurlijk zwaar als je die de hele tijd vasthoudt. Wat die meneer doet, doe ik dus ook, ik kijk hoe veel boodschappen de persoon voor me nog op de band moet leggen en dus hoeveel ruimte hij nodig heeft.

Ik snap de irritatie hierover dus ook niet.
quote:marana schreef op 15 augustus 2015 @ 22:49:

[...]

Oef, passief agressief gedrag...

Een beetje assertiviteit kan zoveel ergernis schelen.

t Is niet alleen dit nu hoor, ik lees hier zoveel ergernissen waarvan ik denk 'gewoon netjes even iets van zeggen of vragen of je erlangs mag had je een hoop irritatie gescheeld'. Blijkbaar vinden we het soms stiekem leuker om ons te ergeren

Oh, ik ben heel assertief hoor Alleen toen was ik even te verbaasd. En soms is het me de discussie ook niet waard, die mevrouw had ook niet zoveel producten, dus ik dacht toe maar dan. Als je zo per se moet...

Pas toen het zo langzaam ging en ik dacht: o jee o jee, mijn bus! Toen heb ik gezucht, niet zozeer om boos te doen tegen haar, maar omdat ik gewoon oprecht zuchtte.

Ik vind het ook niet netjes trouwens om altijd maar overal iets van te zeggen of assertief te zijn. Soms is het beter om je ergernis dan maar een keer in te slikken, zó erg is het meestal allemaal niet toch.
quote:gedanst schreef op 15 augustus 2015 @ 22:52:

[...]

Ik doe eens per twee weken de grotere boodschappen, maar tussendoor nog wel eens de kleinere boodschappen en heb dan een mandje en dat is natuurlijk zwaar als je die de hele tijd vasthoudt. Wat die meneer doet, doe ik dus ook, ik kijk hoe veel boodschappen de persoon voor me nog op de band moet leggen en dus hoeveel ruimte hij nodig heeft.

Ik snap de irritatie hierover dus ook niet.

Je hebt toch tegenwoordig bijna overal van die mandjes die je kunt rijden?

Waarom pak je die dan niet?

Ik vind die niet handig, maar zorg gewoon dat mijn mandje niet zo zwaar wordt dat ik hem niet meer kan tillen.

Dat iemand al iets neerlegt vind ik overigens niet zo ergerlijk, wél als ze te weinig ruimte overlaten (en dat is vaak het geval, blijkbaar kunnen de meeste mensen niet zo goed schatten).
Je kan je werkelijk overal aan ergeren zo blijkt maar weer

Ik loop vandaag in de appie richting kassa. Van de andere kant komt een oudere dame. Die liep nogal moeilijk. Dus ik zeg 'gaat u maar voor hoor mevrouw'. Hoor ik achter me een zucht zeg, alsof er een fietsband leeg liep Ik denk 'bekijk t, met je gezucht'. Maar mevroi begon te mopperen tegen haar man, want haast natuurlijk en zal je altijd zien, denk je dat je ff snel een paar dingetjes kan afrekenen... Dat idee.

Is t oude mensje natuurlijk super langzaam en ging er bij mij ook van alles mis. Ik denk de dame achter me zowat ontplofte
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 15 augustus 2015 @ 23:06:

Is t oude mensje natuurlijk super langzaam en ging er bij mij ook van alles mis. Ik denk de dame achter me zowat ontplofte Zoek dekking!
World of Warcraft: Legion

Ik had vandaag weer een gevalletje van iemand die zijn boodschappen al op de band begon te leggen terwijl ik bij lange na nog niet klaar was. Uiteraard beleefd doch niet aardig een opmerking over gemaakt. Meneer melde mij dat hij wel kon inschatten hoeveel ruimte ik nog nodig zou hebben. Dat zal allemaal wel, maar ik vind het gewoon niet ok. Ik voel me namelijk opgejaagd en moet het dus vervolgens maar doen met de ruimte die de persoon achter je nog gunt. En het gaat er echt niet sneller door. Zucht....Eén van de weinige dingen waar ik totaal niet mee kan zitten. Als ik bijna klaar ben en er is al een stuk band vrij, heb ik altijd zoiets van 'joh, wacht maar niet op mij, leg maar neer hoor!', vind het dan te gek dat die mensen eerst moeten wachten tot ik klaar ben... Mits ze maar voldoende ruimte overlaten, ja, maar ik pak vrij compact dus meestal is dat wel het geval
quote:hatsetats schreef op 15 augustus 2015 @ 23:06:

Je kan je werkelijk overal aan ergeren zo blijkt maar weer

Ik loop vandaag in de appie richting kassa. Van de andere kant komt een oudere dame. Die liep nogal moeilijk. Dus ik zeg 'gaat u maar voor hoor mevrouw'. Hoor ik achter me een zucht zeg, alsof er een fietsband leeg liep Ik denk 'bekijk t, met je gezucht'. Maar mevroi begon te mopperen tegen haar man, want haast natuurlijk en zal je altijd zien, denk je dat je ff snel een paar dingetjes kan afrekenen... Dat idee.

Is t oude mensje natuurlijk super langzaam en ging er bij mij ook van alles mis. Ik denk de dame achter me zowat ontplofte

Hoewel deze mevroi natuurlijk een mega aansteller was, en het heel lief is dat je het oude besje even voorliet, vind ik het altijd wel onbeleefd om mensen voor te laten als er al mensen achter je staan. Je staat niet alleen jouw plek af, je doneert ook namens die mensen achter jou een plaats in de rij, en die vragen er niet om (en worden er doorgaans ook niet voor bedankt). Als ik dat wil doen maak ik altijd even oogcontact met de mensen achter me en vraag 'vindt u het goed als we deze mevrouw even voorlaten?' is dat niet het geval, dan mag het besje mijn plaats hebben maar sluit ik weer achteraan.

Ik sta wel eens met diepvriesspullen en dan kies ik echt de kortste rij, zou not amused zijn als iemand vóór me dan besluit even iemand voor te laten (zonder dat even te overleggen)
quote:birdieh83 schreef op 15 augustus 2015 @ 13:26:

oh ik had er net weer een!!

Oude dame op de groente en fruit afdeling... Blijkbaar wil ze rijpe perziken en is het dan nodig om ze allemaal... ja ECHT ALLEMAAL even goed te knijpen om te voelen of ze al zover zijn.

Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze diegene rechtsonder nog niet had gehad!

Ze liep weg richting de appels... arme appeltjes....

Afschuwelijke gewoonte is dat van sommige mensen. Perziken zijn kwetsbare vruchten en als je er in knijpt krijgen ze een lelijke plek.

En helaas kopen ze nooit de perziken die ze beurs geknepen hebben. Zulke mensen zouden eigenlijk zelf eens flink hard geknepen moeten worden
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Kalliope schreef op 15 augustus 2015 @ 20:52:

[...]

Deze ergernis zou makkelijk verholpen kunnen worden als supermarkten gewoon eens rijp fruit gaan verkopen.

Ik probeerde toenet een avocado te kopen bij de AH. Nou, volgens mij had ik het beste de politie kunnen bellen voor illegaal wapenbezit, want er lagen alleen maar moordwapens in dat schap.

Heb nog niet gereageerd, omdat ik me eigenlijk niet erger in de winkel. Maar deze moet even

Ik kom in de winkel bijna nooit meer fruit tegen dat langer dan 1 dag houdbaar is. Dan loopt het vanzelf weg... Ik weet dus niet welke regio jij woont, maar hier in het zuiden kopen ze standaard fruit in, dat nog net niet doorgedraaid wordt. Lekker goedkoop inkopen dus! Ik moet echt iedere 2 dagen naar de winkel voor fruit, terwijl ik een jaar of 2 geleden vlot voor een week fruit kon inslaan.

Dus die perzik knijpende mevrouw kan ik wel begrijpen, hoewel ik het zelf nooit doe. Ik probeer met kijken in te schatten of het fruit vandaag of morgen gaat weglopen. Zowel jumbo als AH hebben dit slechte fruit. Lidl is wat beter, maar weer heel weinig keuze.

Tja, toch nog een ergernis blootgelegd :-D
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik had laatst bij de Lidl een man en die moest even 2 blikken bier afrekenen.

Eerst stond hij al zuchtend achter mij, en ik was nummer 3 van de rij en er lagen weinig boodschapjes, dus als iemand met non verbale communicatie bij mij voor elkaar probeert te krijgen dat hij voor mag, dan kan dus wachten.

Toen liep hij mij voorbij en vroeg aan de man voor me of hij voor mocht. Die man; ja nou vooruit dan.

Maar we stonden bij een pinkassa en hij had geen pinpas bij zich. Dus de cassière verzocht hem een andere rij te kiezen.

Dat ging weer gepaard met een hoop geklaag en gezucht. De andere 2 rijen waren een stukje langer, maar daar kreeg hij het met een hoop gezeur bij iedereen in de rij voor elkaar dat hij vooraan stond. Echt schaamteloos gedrag bah. Wat een haast heb je dan met je 2 blikken bier.
Stressed is just desserts spelled backwards
En laatst was ik in de Albert Heyn en daar zat een ouder bejaard stel in de koffiehoek, kwam er een vrouw woest op de man afrennen, schreeuwend dat hij een kinderverkrachter was en dat ze hem dat rustig durfde te zeggen ook al was hij oud.

Never a dull moment in onze supermarkt zullen we maar zeggen.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven