Vlooien bij katje

16-08-2015 12:53 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Ik ben een trotse eigenaar van een lieve kitten van 10 weken. Deze heb ik gehaald via een stichting genoemd Katimo bij een gastouder. Of ja gekregen van vrienden voor mijn verjaardag.

Nu kan het zijn dat hij vlootjes heeft. Hij is al 1 keer behandeld Door de gastouder.

Vanmorgen lag ik samen in bedje, gezellig met mijn Bobby. Toen zag ik wat bruin liggen en heb ik dit kapot geduwd en terug gegooid in mijn bed. Nu vind ik het stom van me dat ik het niet in de prullenbak had gegooid. Luiheid. Nu heb ik wel het beddengoed in de was gegooid. Maar voel me nu schuldig dat ik lui gereageerd heb. En dat ik het niet meteen in de was heb gegooid maar toen ik opstond.

:(

Graag wat reacties.
Haal even een vlooienkam bij de dierenwinkel. Als je kat inderdaad vlooien heeft kun je bij de dierenarts antivlooienspul halen voor kittens.
Vlooienkam en zowiezo naar de dierenarts voor inentingen en een chip.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
een vlo ligt niet in je bed, die springt en is weg voor je het weet
Een kitten mag nog geen druppels ofzo, je moet vlooienshampoo hebben, speciaal voor kittens. Gewoon bij de dierenwinkel te koop. En meteen even kieren en naden van bijvoorbeeld banken inspuiten, en eventueel vloerbedekking (als je dat hebt), het mandje/dekentje waar het kruimeltje slaapt en als ie zich in de gordijnen nestelt, dan die ook meteen even meepakken.

Let op; een goede spuitbus koop je niet voor een paar euro én het is gif. Dus eerst even stofzuigen, dan inspuiten en dan liefst raam open, deur dicht en een poosje uit de ruimte wegblijven. Wij doen dat daarom vaak ´s avonds voordat we gaan slapen in de woonkamer, en dan ´s ochtends trap/overloop en badkamermatten (want daar kun je je echt heerlijk op rollen ). Inspuiten helpt normaal gesproken toch een maand of drie en in de winter is het meestal niet nodig.

Wij hebben nu buitenkatten, dus ik behandel ze gewoon regelmatig. In ons vorige huis (stadswoning) hadden we binnenkatten en die hadden alleen vlooien als ik voor de jaarlijkse inenting bij de dierenarts was geweest.
1 vlooi meer of minder helpt je kat niet om zeep hoor. Helemaal niet nu je je bed hebt verschoond. Bij de dierenarts kun je anti vlooien middel kopen (niet bij de action of de kruidvat halen, ik heb gehoord dat dit dodelijk kan zijn). Mij werd aangeraden om het in het begin eens in de 8 weken te doen, maar dat was omdat onze kat een binnenkat is.

Veel plezier met je beestje!
The most courageous act is still to think for yourself.
quote:theamuts schreef op 16 augustus 2015 @ 13:00:

Haal even een vlooienkam bij de dierenwinkel. Als je kat inderdaad vlooien heeft kun je bij de dierenarts antivlooienspul halen voor kittens.Ja dat sowieso. Maar ik hoef me niet schuldig te voelen om die fout vanmorgen?
quote:mali30 schreef op 16 augustus 2015 @ 13:01:

Vlooienkam en zowiezo naar de dierenarts voor inentingen en een chip.Dat zeker, eind deze maand 2 de inenting
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 augustus 2015 @ 13:01:

een vlo ligt niet in je bed, die springt en is weg voor je het weetNiet helemaal mee eens. Onze katten worden behandeld en als daar een vlo op zit die heeft gebeten, dan is ie op sterven na dood, dan kun je ze zo pakken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 augustus 2015 @ 13:01:

een vlo ligt niet in je bed, die springt en is weg voor je het weetJa ik voel me schuldig dat ik niet meteen goed gereageerd heb
quote:Casalinga schreef op 16 augustus 2015 @ 13:02:

Een kitten mag nog geen druppels ofzo, je moet vlooienshampoo hebben, speciaal voor kittens. Gewoon bij de dierenwinkel te koop. En meteen even kieren en naden van bijvoorbeeld banken inspuiten, en eventueel vloerbedekking (als je dat hebt), het mandje/dekentje waar het kruimeltje slaapt en als ie zich in de gordijnen nestelt, dan die ook meteen even meepakken.

Let op; een goede spuitbus koop je niet voor een paar euro én het is gif. Dus eerst even stofzuigen, dan inspuiten en dan liefst raam open, deur dicht en een poosje uit de ruimte wegblijven. Wij doen dat daarom vaak ´s avonds voordat we gaan slapen in de woonkamer, en dan ´s ochtends trap/overloop en badkamermatten (want daar kun je je echt heerlijk op rollen ). Inspuiten helpt normaal gesproken toch een maand of drie en in de winter is het meestal niet nodig.

Wij hebben nu buitenkatten, dus ik behandel ze gewoon regelmatig. In ons vorige huis (stadswoning) hadden we binnenkatten en die hadden alleen vlooien als ik voor de jaarlijkse inenting bij de dierenarts was geweest.Ja ik ga vanavond sowieso al een anti vlooienspray halen bij vrienden. Voel me alleen schuldig dat ik niet meteen juist gereageerd heb.
quote:Tibor1984 schreef op 16 augustus 2015 @ 13:05:

[...]

Ja ik voel me schuldig dat ik niet meteen goed gereageerd heb

Laat losssss!!!!!!!!!

Er zullen nog wel meer (en/of ergere) dingen gebeuren waar je je schuldig over zou kunnen voelen. Per ongeluk je kat een schop geven bijvoorbeeld als hij voor je voeten loopt.
quote:artistiqueorchid schreef op 16 augustus 2015 @ 13:03:

1 vlooi meer of minder helpt je kat niet om zeep hoor. Helemaal niet nu je je bed hebt verschoond. Bij de dierenarts kun je anti vlooien middel kopen (niet bij de action of de kruidvat halen, ik heb gehoord dat dit dodelijk kan zijn). Mij werd aangeraden om het in het begin eens in de 8 weken te doen, maar dat was omdat onze kat een binnenkat is.

Veel plezier met je beestje!Dankjewel hij is echt zooooo lief. Bij me slapen enzo. Sociaal beestje. Ja de gastouder zei dat ik het over 6 weken moest doen..ontvlooien
Waarom schuldig voelen??

Je slaat jezelf voor de kop als je straks een plaag hebt, maar ook dat gaat wel weer over.

Voor wie of wat zou je je schuldig voelen?
quote:theamuts schreef op 16 augustus 2015 @ 13:08:

[...]

Laat losssss!!!!!!!!!

Er zullen nog wel meer (en/of ergere) dingen gebeuren waar je je schuldig over zou kunnen voelen. Per ongeluk je kat een schop geven bijvoorbeeld als hij voor je voeten loopt.Dus niet zo erg dat ik uit luiheid niet helemaal juist heb gehandeld?
quote:SpringDing schreef op 16 augustus 2015 @ 13:10:

Waarom schuldig voelen??

Je slaat jezelf voor de kop als je straks een plaag hebt, maar ook dat gaat wel weer over.

Voor wie of wat zou je je schuldig voelen?Ja maar vind het stom van me dat ik uit laxheid luiheid niet goed geageerd heb. Snapje?
quote:Tibor1984 schreef op 16 augustus 2015 @ 13:03:

[...]

Ja dat sowieso. Maar ik hoef me niet schuldig te voelen om die fout vanmorgen?

Welnee.

Blijkbaar is dit je eerste kat? Je gaat nog wel meer fouten maken . Zo denk je nu nog dat jij de baas bent van het beestje. Je denkt ook dat je hem wel kunt opvoeden. En je denkt dat hij naar je luistert.

Veel plezier. Met een kitten in huis heb je geen tv nodig.
quote:Tibor1984 schreef op 16 augustus 2015 @ 13:12:

[...]

Ja maar vind het stom van me dat ik uit laxheid luiheid niet goed geageerd heb. Snapje?

Ik snap er niets van!

Wat is nu de grote ramp die zich heeft voltrokken? Kat leeft toch nog en is gezond?!
quote:Casalinga schreef op 16 augustus 2015 @ 13:12:

[...]

Welnee.

Blijkbaar is dit je eerste kat? Je gaat nog wel meer fouten maken . Zo denk je nu nog dat jij de baas bent van het beestje. Je denkt ook dat je hem wel kunt opvoeden. En je denkt dat hij naar je luistert.

Veel plezier. Met een kitten in huis heb je geen tv nodig.

[...]

Ja maar vind het stom van me dat ik uit laxheid luiheid niet goed geageerd heb. Snapje?

En aan wie moet je dan verantwoording afleggen? Die kat boeit het echt niet, wat jij met zijn rommel uitspookt. En die vlo (als het dat was) ook niet. Je bed levert vast ook geen commentaar.

Als ik voor alles wat mijn katten meenemen/laten vallen in de houding zou moeten springen had ik er een dagtaak aan. Je kat krijgt straks een wintervacht en in het voorjaar doet ie die jas weer uit. Dan ga je hele wolken met kattenhaar vinden. Je haalt de stofzuiger door de hut, kat krijgt zijn dolle tien minuten en dan kun je weer stofzuigen.

Ik zal je eerlijk zeggen; ik ben daar dus ook te lui voor. Dan maar een paar haren hoor, ik ga echt niet 20x per dag de tent schoonmaken.
quote:Casalinga schreef op 16 augustus 2015 @ 13:12:

[...]

Welnee.

Veel plezier. Met een kitten in huis heb je geen tv nodig.Haha tis mijn 2 de. Hij is wel echt een lieve hebe
quote:theamuts schreef op 16 augustus 2015 @ 13:15:

[...]

Ik snap er niets van!

Wat is nu de grote ramp die zich heeft voltrokken? Kat leeft toch nog en is gezond?!Kat is nog fit en gezond. Had gewild dat ik niet zo lui gereageerd had mja

[...]

Ehh nee. Ik snap er niks van.

Ik krijg eigenlijk ook het idee dat dit niks met je kitten te maken heeft, maar eerder met je psyche/ zelfbeeld.
quote:Casalinga schreef op 16 augustus 2015 @ 13:16:

[...]

En aan wie moet je dan verantwoording afleggen? Die kat boeit het echt niet, wat jij met zijn rommel uitspookt. En die vlo (als het dat was) ook niet. Je bed levert vast ook geen commentaar.

Als ik voor alles wat mijn katten meenemen/laten vallen in de houding zou moeten springen had ik er een dagtaak aan. Je kat krijgt straks een wintervacht en in het voorjaar doet ie die jas weer uit. Dan ga je hele wolken met kattenhaar vinden. Je haalt de stofzuiger door de hut, kat krijgt zijn dolle tien minuten en dan kun je weer stofzuigen.

Ik zal je eerlijk zeggen; ik ben daar dus ook te lui voor. Dan maar een paar haren hoor, ik ga echt niet 20x per dag de tent schoonmaken.Nee snap ik maar ik vind het jammer dat ik uit luiheid zo gehandeld heb mja niks meer aan te doen.
is niet zo erg toch, je kat gaat je dit echt niet kwalijk nemen hoor. Laat dit los en ga genieten van je katje.

Ik zou wel even naar de dierenarts gaan, toen ik mijn monstertje kreeg had erg last van oormijt en daar heeft ze de zelfde druppels voor gekregen als voor vlooien (geloof ik) ik dacht stronghold.
Life is short, smile while you stil have teeth

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven