Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Ik heb de 30 day shred 1x geprobeerd en heb toen een half uur in de bijkeuken gelegen omdat ik kapot was haha. Zo extreem hoeft het van mij nou ook weer niet. Maar ik heb een vriendin die het goed vol kan houden en er plezier in heeft. Hoe ging het suus?

Toch weer 0,4k SilverShadow, kop op hoor!

Gisteren m`n maten vergeten. Vanavond echt even doen!
Hahaha, Melon, dat herken ik wel van het begin. Ik heb het eerder gedaan, maar ik houd het aardig vol. zeker level 1 en 2. Ik heb nu aardig wat spierpijn, dus ik ga het waarschijnlijk vanavond doen.

Hoer aan het ontbijt met groentesmootie en 2 volkoren crackers met kaas en komkommer.
Ik heb ontbeten met 1,5 portie Optimel zomeryoghurt. Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik van die Optimel producten vind. Wel goed zonder vet en alleen natuurlijke suikers, maar ook behoorlijk wat niet-uitspreekbare ingredienten op het pak waar ik niet zo blij mee ben. En ik had een volkoren knackebrod met kaas erbij.

Succes alvast voor vanavond dan ;). Ik heb een hometrainer, dus ga vanavond lekker met de iPad series kijken en een stukje fietsen haha.
De eerst stap is gezet, heb me gewogen. Ben even geen goed voorbeeld voor de nieuwelingen. Ik ga juist jullie voorbeeld volgen en aan de slag.

Groetjes,

Femme
Niet zo streng voor jezelf Femme!
O, hier zijn jullie!

Femme, wat een verdriet, gecondoleerd. En wees niet te streng voor jezelf, niks bijkomen vanaf nu is al even prima

Jufmevrouw: wat ben je toch motiverend, leuk! Mooi dat er een nieuw topic is geopend. Ik heb mijn instellingen gewijzigd en je kan mij nu een bericht sturen.

Welkom aan alle nieuwe dames!

En ik? Ik ben de laatste weken weer een beetje laks geweest Ik zie ook wel aan mijn buik en armen dat de boel wat voller is, haha! Maar het boeit me niet enorm, moet ik zeggen. Vanaf gisteren weer in het gareel. Hoe vaak heb ik dat nou al niet gedaan? Ik moet echt leren om, als ik mijn eten niet bijhoud, niet meteen uit de band te springen. Dat vind ik blijkbaar erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Wat niet opgeschreven wordt, dat telt niet
Hoi,

Onverwacht visite die mee lunchte gehad. Dit is mijn lijstje voor vandaag;

O; groentesmoothie, 2 volkoren crackers met half plakje kaas en komkommer

L: 1 volkoren boterham met gekookt ei en kaas, 1 maisbiterham met gerookte kipfilet, 1 volkoren beschuitje met halva-abrikozen jam.

D; wortelen, gekookte aardappeltje en stukje kipfilet

T: blauwe bessen, een peer, wat cherrytomaatjes

Ik heb dan nog wat punten over. Hoe gaat het met jullie met de punten? Nog tips voor mij?
quote:suus1976 schreef op 18 augustus 2015 @ 15:39:

Ik heb dan nog wat punten over. Hoe gaat het met jullie met de punten? Nog tips voor mij?Hi! Hoeveel punten mag je? Overhouden is niet de bedoeling. Ik vind dat je best weinig eet, eerlijk gezegd. Ik zou wat steviger lunchen en/of een tussendoortje nemen tussen lunch en avondeten in!
Sterkte Femme, wat verschrikkelijk! Ik wil me aansluiten bij de rest, wees lief voor jezelf, soms is niet aankomen al een hele prestatie!

Leuk dat er een heleboel nieuwelingen zijn!

Hier ging het even niet zo lekker. Zoals sommigen misschien al in het vorige topic hebben gelezen is er bij mijn zus (ze is in de 20) kanker ontdekt, en daarna heb ik telkens gewankeld tussen te weinig en te veel eten. Vanaf deze week probeer ik weer normaal te eten en te sporten. Mijn gewicht en WW bijhouden is even teveel, dat ga ik vanaf volgende week weer proberen.
Past er nog een nieuweling bij? Ik heb me net even aangemeld op het forum met een nieuw account, omdat mijn oude account verouderd, maar ook herkenbaar is.

Ik ben al sinds januari bezig met Weight Watchers, maar in die tijd ben ik nogal aan het schommelen. Op dit moment is er 2,3 kilo af, maar er moet nog een hele hoop meer af.

Een topic speciaal over WW lijkt me dan ook fijn, 1x in de week motivatie is fijn, maar een actief topic werkt beter hoop ik

Nu even het topic goed doorlezen, kijken waar jullie staan en ik hoop op handige tips.
@femme: heftige tijd maken jullie mee, lijkt me moeilijk te bevatten Hebben jullie nu ook veel zorgen om je schoonvader? Hij heeft ook in het ziekenhuis gelegen toch? En er zijn voor je vriend natuurlijk... Denk je ook goed om jezelf? Wat hier ook al gezegd wordt, misschien is stabiel blijven voor nu ook al goed genoeg qua gewicht? Maar dat kun je zelf natuurlijk het beste bepalen.

@dingie: poeh, voor jullie dus ook een zware tijd, ook sterkte

Goed dat je deze week het eten en bewegen weer oppakt, stapje voor stapje inderdaad.

@supersoul: ik heb je de gegevens gestuurd, moet goed komen dus! Blij om te horen dat je weer terug in het gareel gaat Maar even heel serieus: pas er wel voor op dat je niet te laks wordt nu he? Het is zo'n bekende valkuil om te denken dat je de regie wel even los kunt laten als je op gewicht bent en dan elk moment weer terug kunt pakken.. Veel mensen lukt dat nl niet en die komen dus weer aan (ik ook helaas, gelukkig niet alles, wel veel van geleerd). Het zou zonde zijn de kilo's weer aan te komen, dus ik ben blij dat je hier weer bent en regelmatig meeschrijft.

@suus: ik vind je eetlijstje ook wat weinig, op hoeveel punten zit je? Logisch dat je weer goed wilt beginnen na je vakantie, maar te weinig eten werkt maar tijdelijk.. Wel goed dat je meteen het ritme weer oppakt!

@melon en donewithit: welkom!

@silvershadow: kan me je frustratie goed voorstellen, laatste weken doe je zo goed je best en dan zo weinig eraf steeds, vervelend! Heb het geloof ik al eerder gezegd, maar herhaling kan nooit kwaad : het lichaam is helaas geen machientje dat elke week precies een kilo minder weegt als je maar hard genoeg je best doet, zo werkt het niet. Maar het lichaam werkt wel volgens de theorie van: als je minder eet dan je verbruikt, dan val je af. Dat is dan weer het goede nieuws

Dus als je punten blijft tellen, zul je afvallen. Maar het tempo en de getallen kunnen we helaas niet zelf bepalen. Geduld en volhouden zijn dan super belangrijk, maar ook super moeilijk! Goed dat je coach je dat advies gegevens heeft, misschien 'schudt' het je lichaam wakker? Ga je deze week het meteen uitproberen? Al ideeën daarvoor? Hoop dat dat gaat werken en je straks weer vrolijk verder afvalt!

Met mij gaat het goed, zelfs zo goed dat er al weken (!) chips en chocolade in de kast ligt en ik er niet naar taal... Heb duidelijk de flow al een tijdje te pakken en voel me er heerlijk bij. Ben ook echt klaar met mijn overgewicht en kleding die veel ruimer zit voelt gewoon zoveel beter Nu dit gevoel vasthouden of iig weer terugvinden als het ff wat minder gaat. Maar voorlopig zo lekker doorgaan!
quote:suus1976 schreef op 15 augustus 2015 @ 22:52:

Dank je Silvershadow! Wat ben je al goed bezig, 12 kilo eraf! Heb je tips voor me? Vooral voor de moeilijke avonden? Ik moet echt van de "gewoonte" af, en van de suiker- en toch ook zout-/hartigverslaving af!

Ik ben dan wel geen Silvershadow maar wil hier wel graag op reageren omdat ik dit ook moeilijk vind/vond en het nu heel goed gaat.

Als eerste bedacht ik me dat het 's avonds eten een gewoonte is (wat jij ook al aangeeft). Dus daar kun je ook een andere gewoonte van maken, zoals wandelen, zwemmen, puzzelen, lezen, etc.

Daarnaast heb ik 's avonds wel altijd zin in iets, dus neem ik nu bijna altijd een paar koppen lekkere thee (vaak groene, soms smaakje) en een stuk fruit wat ik lekker vind.

En tips die ik ook vaak hoor, maar zelf niet toepas, maar wie weet werkt het voor jou: tandenpoetsen, vroeg op bed gaan, punten bewaren voor 's avonds iets lekkers.

Hopelijk kun je er iets mee, hoe gaat het deze week 's avonds tot nu toe?
Hoihoi,

Jufmevrouw; ik mag 30 punten en heb er nu bv nog 5 over. Ik heb nog een extra bakje magere yoghurt met blauwe beasen genomen. Knap van die chips en chocola in je kast, dat durf ik niet aan hoor... Ik wil mezelf ook wel in het lijstje zetten. Volgens mij kan ik berichten ontvangen of niet?

Heftige tijden voor Dingie en Femme begrijp ik. Heel veel sterkte komende tijd....

Supersoulfighter: ik neem morgen wat stevigere lunch en tussendoortje. Dank voor advies!

Melon; ik ben zelf niet zo van de Optimel. Liever gewoon yoghurt, kwark of griekse yoghurt of glaasje melk.

Tot morgen maar weer! Tis weer goed gegaan!
Goed dat je nog wat yoghurt genomen hebt, Suus! 30 punten is een mooi aantal, dat moet vast goed komen met die stevige lunch.

Ik heb je de gegevens gestuurd.
Wat een heftige tijd Dingie en Femme, veel sterkte de komende periode.

Zou ik ook de gegevens kunnen krijgen om de tabel aan te passen? Dan kan ik mijn gegevens er ook in zetten.

Tellen jullie allemaal of doen er ook een aantal (soms) niet tellen? Mijn coach is erg enthousiast over niet tellen, maar dat lijkt me best lastig.
Wat is het vandaag rustig hier!

Hier een dagje naar kleine kinderen-pretparkje. Gewoon prima en netjes gegeten. Snoep en ijs niet genomen. Netjes de meegenomen peren, 2 volkoren boterhammen met kip, en wat komkommer, paprika en tomaatjes op. Verder veel water gedronken. Ook vanavond weer goed gegeten. Nu even volgouden voor rest vd avond!

Ik heb vandaag wel weer 4 punten over. Dus zo nog iets nemen. Ik wil eigenlijk morgenochtend even op de weegschaal...effe spieken!

Kinkt echt superstom, maar ik voel me slanker 😂😂...
Hahaha goed zo Suus!

Ik ben vandaag COMPLEET uit mijn comfortzone gestapt. Meestal heb ik punten over, tussen de 5 en 9 maar vandaag heb ik alles opgemaakt, gisteren ook en *tromgeroffel* ik ben voor het eerst aan mijn weekpunten gekomen. Ik vind het doodeng maar mijn coach zei dat ik veel te streng voor mezelf was en meer moest genieten. Misschien dat mijn lijf dan ook weer even wakker geschud wordt.
Ik heb mezelf ook in het schemaatje gezet!
quote:weightwatcher schreef op 19 augustus 2015 @ 20:48:

Ik heb mezelf ook in het schemaatje gezet!

Suus, ben jij dat?

Je bent nog ingelogd op het andere account
quote:SilverShadow schreef op 19 augustus 2015 @ 20:53:

[...]

Suus, ben jij dat?

Je bent nog ingelogd op het andere account Hahaha hier moest ik even heel hard om lachen
Om nog even op de vraag van Nerdella terug te komen: ik heb nog nooit een telvrije dag gedaan. Dan zou ik echt het boekje moeten kopen met alle groene producten of van tevoren al een dagplanning moeten maken met alleen groene logo's. Ik vind dat (lui als ik soms ben) te omslachtig.
Jaaaaa, stom.....ik ben nu uitgelogd! Hahahahahahaha!

Die telvrije dag: waarom zou je dat eigenlijk doen? Wat is de reden?
Omdat je snel verzadigd bent van de groene logo producten zou je in principe niet over je dagtotaal komen omdat je dan al vol zit. Toch, jufmevrouw, coach-to-be?
Klopt hoor Silvershadow, goede cursist ben jij, weet ook echt (bijna) alles! Verzadiging is een van de grootste voordelen van telvrij, zou het iedereen een week aanraden om te ervaren of het wat voor je is (zo per persoon verschillend).
Dank voor jullie lieven woorden. Jij ook heel veel sterkte Dingie!

Ik deed regelmatig telvrije dagen, dat werkt wel mij goed als ik vast zit.

Moet dat wel voorbereiden en de juiste dingen in huis halen. Ben van plan om volgende week een paar dagen te gaan doen. Heb dit weekend een bbq en verjaardagslunch, want wil ook mijn sociaal leven weer gaan oppakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven