Irritatie over consultatiebureau, ligt het echt aan mij?

11-09-2008 21:10 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het consultatiebureau is al niet mijn beste vriend.

Accoord, het is nodig om je kind te checken en voor de prikken, maaaaaaar ik irriteer me af en toe echt kapot aan ze.

Ongevraagde (vooral zeer opdringerige) adviezen (je MOET dit en MOET dat, ik moet niks), mondje proberen open te trekken om tanden te bekijken, en, als dat niet gaat want kind houdt mond stijf dicht, de opmerking : oh, maakt niet uit, zometeen bij het prikken schreeuwt ze toch. Grrrr

En nog meer van dat fraais. Heb gewoon pech denk ik.

Nu is een brief binnengekomen met vragenlijst voor peuters van 15 tot 30 maanden. Graag even invullen en over 2 weken meenemen bij het volgende bezoek.

Okee, doe ik wel. Ware het niet dat mijn dochter dan net 14 maanden is.

Mijn man is van mening: gewoon invullen.

Heb ik nu ook gedaan maar het zit me gewoon niet lekker. Ik vind het knullig en onprofessioneel dat ze nu al deze brief hebben verstuurd en zit me nu al op te fokken.

Zouden jullie hier wat van zeggen de volgende keer en hoe gaan jullie eigenlijk om met irritaties en frustraties over het consultatiebureau?
Ja, dat vind ik echt.
quote:opperdepop schreef op 15 september 2008 @ 12:55:

[...]

Voor Tinus Smits gaat dat inderdaad op...Als je niet in homeopathie gelooft, of in zijn blauwe ogen, dan blijven er nog plenty bewijzen over op zijn site.
Mijn zoon kreeg een koortsstuip een week vóór zijn prik, een zgn. pre-acute-klacht
quote:qwertu schreef op 15 september 2008 @ 13:01:

Liever honderd, wat zeg ik?... liever duizend bijwerkingen dan één dood kind omdat ik te lamlendig was om te vaccineren.Ja, maar ja, 1 van de bijwerkingen is "dood". En dat maakt de keuze dan wel weer moeilijker...
Je zegt het zelf; in homeopathie geloven. Ik heb liever gewoon wetenschappelijk bewijs.
quote:astrada01 schreef op 15 september 2008 @ 13:01:

[...]

Als je niet in homeopathie gelooft, of in zijn blauwe ogen, dan blijven er nog plenty bewijzen over op zijn site.Ik zal het eens doorlezen. Over 50 jaar op mijn sterfbed ofzo...
Als we nu eens met zijn allen op ons gemakje alle wetenschappelijke rapporten gaan evalueren en verifiëren die we kunnen vinden op Pubmed enz dan spreken we elkaar volgende week weer op dit topic? Idee?

Dan tellen we ook de doden mee die al zijn gevallen door het BHK-vaccin ok?

Wie doet er mee, wie durft er mee te doen?
Ik heb trouwens een heel fijn consultatiebureau, ze vergeten me steeds uit te nodigen voor een bezoek . Laatste keer dat ik daar was, was zoontje 2, hij wordt nu bijna 3.
quote:opperdepop schreef op 15 september 2008 @ 13:02:

[...]

Ja, maar ja, 1 van de bijwerkingen is "dood". En dat maakt de keuze dan wel weer moeilijker...

Nee hoor, de keuze blijft heel makkelijk: de kans op dood door te vaccineren ziekte is veel groter dan de kans op dood door uit de hand gelopen bijwerking. Ik neem aan dat het bij die bijwerking gaat om een anafylactische shock? Die is gewoon te behandelen als je er tijdig bij bent. Bij de ziektes waartegen je vaccineert is dat vaak niet het geval of is de (kans op) gevolgschade veel groter.

Bovendien: de vaccinaties helpen juist bij de opbouw van het afweersysteem van een kind, doordat ze het kind stimuleren antistoffen te maken tegen het verzwakte virus. Het alternatief is dat ze het echte, veel sterkere en schadelijkere virus binnen krijgen. Nou, ik hoef daar echt geen seconde over na te denken hoor.
BHK?
quote:Pammie schreef op 15 september 2008 @ 13:02:

Mijn zoon kreeg een koortsstuip een week vóór zijn prik, een zgn. pre-acute-klacht Het één gebeurde na het ander, dus daar is een causaal verband tussen. Zie je wel? Lé-vens-gevaarlijk die vaccinaties!
quote:Pammie schreef op 15 september 2008 @ 13:03:

Je zegt het zelf; in homeopathie geloven. Ik heb liever gewoon wetenschappelijk bewijs.Zelf verdiep ik me niet in homeopathie, heb er dus geen mening over. (wel in vergelijking met....)

Die Tinus Smits heeft er wél een mening over.

Maar zijn mening kan je ook weglaten en je alleen concentreren op het wetenschappelijk bewijs wat hij op zijn site heeft verzameld.
Astrada, ik kom vaak in landen waar ze niet vaccineren of te weinig en ik kan je zeggen dat dat alternatief nog vele malen erger is dan de "mogelijke" bijwerkingen van wel vaccineren. En idd jouw wens om niet te vaccineren en de rest van Nederland wel, maakt dat jou kinderen waarschijnlijk geen ziekteverschijnselen krijgen omdat ze idd meeliften op het feit dat deze ziektes hier uitgeroeid zijn. Maar ik zou ze zeker dan niet mee op vakantie nemen naar deze landen aangezien ze dan een hele grote kans hebben deze ziektes alsnog op te lopen. En stel nou dat ze wel een van de ziektes oplopen waartegen jij dus niet inent, denk je dan niet dat ze later vragen: Mama, waarom heb jij me niet laten inenten? dan was ik nu niet ziek geworden". Zij hebben die keus nog niet.

Oh en Unicef heeft met grote vaccinatiecampagnes kindersterfte in de derde wereld een heel groot stuk verkleint. Ook een complot????
Misschien ben ik inderdaad te nuchter, maar ik leef liever 80 jaar in betrekkelijke gezondheid, waarna ik sterf door een overdosis kwik, dan 40 jaar met honger en ziektes, en waarna ik, hee verrassing!, ook sterf na een overdosis kwik (rondscharrelen op vuilnisbelten schijnt pas echt ongezond te zijn ).

Astrada, je gaat ergens aan dood. Je zult ziek worden en je zult pijn lijden. Dat soort zaken zijn niet te voorkomen, ook niet door anderen de schuld te geven, tenzij je het leven zelf voorkomt. Het accepteren van lijden maakt de tijd die je wel in gezondheid kunt doorbrengen een stuk gezelliger.

Ik vind echt dat wij het qua gezondheid, in vergelijking met landen waar niet ingeent wordt, helemaal niet zo slecht doen. Oh, en dat inenten ziektes helpt voorkomen, is serieus wetenschappelijk onderzocht. Inenten is niets anders dan een heel milde vorm van de ziekte zelf toedienen, zodat je eigen afweer er anti-stoffen tegen kan maken. En meestal gebeurt dat. Prima toch?
Oh en inderdaad, on-topic: ik ben zeer tevreden over mijn consultatiebureau. Kundige arts. Verpleegkundigen heb ik nog niet zo veel gezien, maar degenen die ik gezien heb, daar heb ik geen klachten over.

Dat een mond open gaat bij de prikken, daar hebben ze trouwens gewoon gelijk in. Snap niet wat dáár nou vervelend aan is.
Mijn kinderen zijn niet meer te redden, ik laat ze namelijk gewoon vaccineren.

Zowat alle kinderen worden gevaccineerd, zowat alle kinderen vertonen wel één of meerdere 'bijwerkingen'. Zou een leuk onderzoekje zijn om een geent en een niet geent kind naast elkaar te zetten en te kijken of ze van dezelfde dingen last hebben. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
quote:qwertu schreef op 15 september 2008 @ 13:08:

[...]

Ik neem aan dat het bij die bijwerking gaat om een anafylactische shock?

Nee, 1 van de bijwerkingen in het lijstje is "dood". Meer niet. Ik vermoed pats-boem-dood...

Dat ik mijn kind het risico laat lopen pats-boem-dood te gaan. Ik word er helemaal sip van. Is daar een homeopatisch middeltje tegen?
quote:nippo schreef op 15 september 2008 @ 12:55:

Als je de NvkP meer vertrouwt dan de gezondheidsraad heb je echt geen ide waar je het over hebt.

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar bewijzen waarom de GR niet te vertrouwen is.

Heb je ze het afgelopen jaar niet zien lobbyen en slijmen bij politici met hun BHK-vaccin?

Heb je ze niet zien hielenlikken en smeken?

Dat heeft een reden, die reden moet je willen weten.

Of niet.
quote:dewit schreef op 11 september 2008 @ 21:21:

Ik noem ze het consternatiebureau...Wij noemen het ''het concentratiebureau''. Zegt genoeg denk ik... Ene oor in, andere uit. Wat een stel vakonbekwame dozen werken daar zeg...
Dat is lekker makkelijk, iedereen gaat dood sooner or later, dan komt die bijwerking dus altijd uit (zelfs zonder vaccineren!)
Ben ook zeer tevreden over mijn CB. Als je open staat om samen na te denken over de ontwikkeling/voeding etc. van je kind beleef je het bezoek echt niet als 'gezeur' van hun kant. Wat zijn mensen toch vreselijk defensief als het om hun kind gaat! Alsof je als ouder altijd alles automatisch goed zou doen. Dat idee heb ik nooit gehad en ben altijd blij geweest met hun visie op mijn kind.

Ik heb heel veel kwesties met ze besproken, en doe niet altijd iets met het advies, ik ben bijv. tegen het medicaliseren van relatief onschuldig gedrag. Wel vind ik ze zeer professioneel en betrokken en tegenover mij nooit horkerig. Maar misschien ligt dat ook wel een beetje aan mijn eigen houding. Een ouder die duidelijk laat merken niet gediend te zijn van enige tip of commentaar roept op een zeker moment misschien ook irritatie op, waardoor sommige opmerkingen wat scherper worden gemaakt.
quote:astrada01 schreef op 15 september 2008 @ 13:15:

[...]

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar bewijzen waarom de GR niet te vertrouwen is.

Heb je ze het afgelopen jaar niet zien lobbyen en slijmen bij politici met hun BHK-vaccin?

Heb je ze niet zien hielenlikken en smeken?

Dat heeft een reden, die reden moet je willen weten.

Of niet.Nou, alwetende Astrada, wat is de reden dan?
quote:qwertu schreef op 15 september 2008 @ 13:11:

Dat een mond open gaat bij de prikken, daar hebben ze trouwens gewoon gelijk in. Snap niet wat dáár nou vervelend aan is.Max gaat zitten en kijkt hoe ze de spuit in zijn arm zetten zonder ook maar een kik te geven. En dan kijkt hij net zo vrolijk hoe ze de spuit in zijn andere arm zetten. Zelfs de beruchte BMR ging zonder een kik. Geen open mondje hier dus ook geen gebitscontrole. (Maar ik heb wel een heul erg stoere vent.)
quote:Mamasaar schreef op 11 september 2008 @ 21:10:

Ongevraagde (vooral zeer opdringerige) adviezen (je MOET dit en MOET dat, ik moet niks), mondje proberen open te trekken om tanden te bekijken, en, als dat niet gaat want kind houdt mond stijf dicht, de opmerking : oh, maakt niet uit, zometeen bij het prikken schreeuwt ze toch. Grrrr

Nu is een brief binnengekomen met vragenlijst voor peuters van 15 tot 30 maanden.

Ware het niet dat mijn dochter dan net 14 maanden is.

Ik heb geen reacties gelezen, maar ik denk dat het meer aan jou ligt eigenlijk. Ik zou me hier niet aan ergeren hoor.

En dat zo iemand zegt, dat ze straks toch schreeuwt bij de prik en dat ze dan de mond kan bekijken, daar is toch niks mis mee. Daar zou ik om moeten lachen, want zo is het toch?
quote:doggie75 schreef op 15 september 2008 @ 13:10:

Astrada, ik kom vaak in landen waar ze niet vaccineren of te weinig en ik kan je zeggen dat dat alternatief nog vele malen erger is dan de "mogelijke" bijwerkingen van wel vaccineren. En idd jouw wens om niet te vaccineren en de rest van Nederland wel, maakt dat jou kinderen waarschijnlijk geen ziekteverschijnselen krijgen omdat ze idd meeliften op het feit dat deze ziektes hier uitgeroeid zijn. Maar ik zou ze zeker dan niet mee op vakantie nemen naar deze landen aangezien ze dan een hele grote kans hebben deze ziektes alsnog op te lopen. En stel nou dat ze wel een van de ziektes oplopen waartegen jij dus niet inent, denk je dan niet dat ze later vragen: Mama, waarom heb jij me niet laten inenten? dan was ik nu niet ziek geworden". Zij hebben die keus nog niet.

Oh en Unicef heeft met grote vaccinatiecampagnes kindersterfte in de derde wereld een heel groot stuk verkleint. Ook een complot????Ik geloof in "dr.Rath" en co, lees ook "Zapruder.nl" en 20 andere soortgelijke sites ga er vanuit dat daar zo'n 65% niet weerlegbare feiten gepubliceerd worden...

Als ik daarentegen wel eens artikelen lees van de GR lach ik me vaak helemaal krom! Beleef ik toch nog humor!

ps. dr.Rath's persoonlijke mening en visie interesseert me helemaal niet, zijn honderden verzamelde rapporten en andere bewijsstukken wel.
MissMara, het ligt er denk ik ook aan waar men zich mee bezig houdt. Mijn oudste twee hebben een tintje. Ze zijn geboren met een mongolenvlek op hun stuitje. Tot twee keer toe ben ik zo ongeveer beschuldigd van mishandeling. Dat die vlek een pigmentophoping was, hadden ze nog nooit van gehoord. Oudste was hypertoon. Als je die met twee maandjes aan de handjes trok om te kijken of hij zijn hoofdje kon optillen, stondhij meteen rechtop. Dat was alleen maar goed volgens CB. Hij was lekker vlug. Daar dachten de kinderarts en fysio toch echt anders over. En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden opnoemen.

Toen zoon drie werd geboren was ik zeven jaar verder, verhuisd en dus ander CB. Dat hij geboren is met een wigschedel is niet onderkent. Ook niet na meerdere malen vragen vanmij. Die bult op zijn voorhoof kon geen kwaad, zijn afwijkende hoofdvorm was ach alle kinderen zijn anders, zijn fontanel met zes maanden dicht was geen enkel probleem en zijn stagnerende ontwikkeling kwam omdat hij een tikkie lui was aangelegd. Inmiddels loopt hij (o.a. door een gouden tip hier op het forum) in het Sophia in Rotterdam.

En het hangijzer van tegenwoordig, het gewicht. De jongste twee hier zijn groot. Heel erg groot zelfs. En daardoor lopen ze uit de curve. Maar dat zowel lengte als gewicht uit de curve loopt en dat die twee onderling prima in verhouding zijn, dat doet er niet toe. Ze zijn te zwaar volgens het CB. Ja en te lang dus! Dat allebei hun hoofjde naar verhouding te groot zijn, dat hadden ze dan ook weer gemist. Ze zeiden letterlijk: Ja, daar lettenwe niet zo op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven