Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
quote:Digitalis schreef op 15 september 2008 @ 16:10:

Haha, ik dacht juist van wel. En magere latten zoals ik kauwen enkel op een slablaadje en zijn chagrijnig de hele dag Ik wíst het!
...
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 15-09-2008 16:42
Reden: laat maar
% gewijzigd
..
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 15-09-2008 16:41
% gewijzigd
..
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 15-09-2008 16:41
% gewijzigd
Fluffy, ik kan me herinneren dat Zoyla hier op Viva ook iets aan haar schildklier heeft maar toch heel erg is afgevallen tot maat 34. Dan vraag ik me gewoon af waarom dat dan wel kan. Ik slik medicijnen waardoor ik veel meer eetlust krijg, en kwam daar ook door aan. Da's niet hetzelfde, maar bij dat medicijn komen mensen ook meer dan 25 kilo aan terwijl je dat zelf in de hand hebt door gewoon niet toe te geven aan dat hongergevoel. Over slanke mensen bestaan trouwens ook genoeg vooroordelen, lees er een gemiddeld vrouwentijdschrift maar op na. Mannen zouden dat slanke niet mooi vinden en liever een volle vrouw willen, ze zouden niet gezellig zijn want geen bourgondier, enzovoorts. Het kan mij eerlijk gezegd allemaal niet schelen.
Digitalis, ik slik Tyrax, maar minder dan ik zou moeten slikken. Tyrax versnelt de hartslag. Op zich een onschuldige bijwerking, maar ik heb een onregelmatige hartslag. Gevolg van de juiste dosering Tyrax is dat ik hartkloppingen krijg en mijn hart steeds een paar tikken overslaat. Niet wenselijk dus. Het is bij mij dus het midden tussen teveel hartklachten en genoeg medicatie om te kunnen blijven functioneren. En dat doe ik dus. Ik functioneer. Maar van een te traag werkende schildklier word je trager en moe. Je hebt minder kracht. Kan er zelfs depressies door krijgen en problemen met de vruchtbaarheid en wat al niet meer zij. Het is dus meer dan alleen maar te zwaar. Geloof me, als ik meer medicatie kon slikken deed ik het. Niet alleen om af te vallen, maar om meer energie te hebben en beter in mijn (geestelijke) vel te zitten. En het is echt geen teveel of verkeerd eten kwestie. Ik eet gezond en regelmatig, geen rare dingen, beweeg heel erg veel en toch val ik niet af.
En dit is het laatste dat ik hier post. Ik ben er wel een beetje mee eigenlijk. Waarom men niet wil luisteren is mij een raadsel. Niet iedereen met overgewicht is te zwaar door verkeerd eten, te weinig beweging of domweg door onwetendheid. Niet iedereen met overgwicht zit in ontkenning wat betreft de risicos. Niet iedereen met overgwicht is een medische tijdbom die op ontploffenstaat. Niet iedereen met overgewicht belast de maatschappij door alleleri hulp die nodig zou zijn. Niet iedereen met overgewicht is doodongelukkig en schaamt zich stiekem voor zijn of haar lijf en doet daar dan weer lacherig over. En zeker niet iedereen met overgewicht (of ondergewicht of een verslaving of die een been mist of weet ik veel wat) zit te wachten op ongevraagd advies en commentaar van iedere boerenlul of triena die vindt dat hij/zij een mening mag geven.
quote:fluffychuzzle schreef op 15 september 2008 @ 11:46:

[...]

Nee, dat zie je verkeerd. Je bent te zwaar, dus kun je je tene niet zien, dus kun je niet zien waar je loopt, dus stoot je je teen en dus komt dat wel degelijk door je overgewicht en dus mag iedere arts, verpleegkundige, buurvrouw/kassière/straatveger etc. je mededelen wat je aan je gewicht dient te doen om van die pijnlijke teen af te komen....

(Sarcastisch bedoeld uiteraard he.....)Dat is zeker sarcastisch bedoeld... maar goed,maakt niets uit.En die keren dat ik mijn tenen heb gestoten heb ik niet geteld.Als ik s'morgends vroeg opsta dan ben ik nog niet helemaal wakker en lijkt het net alsof ik stomdronken ben.Dan stoot ik toch mijn arme teen weer overgewicht of niet,het is me toch overkomen en ik heb het iedere keer weer overleefd.
quote:fluffychuzzle schreef op 15 september 2008 @ 16:51:

En dit is het laatste dat ik hier post. Ik ben er wel een beetje mee eigenlijk. Waarom men niet wil luisteren is mij een raadsel. Niet iedereen met overgewicht is te zwaar door verkeerd eten, te weinig beweging of domweg door onwetendheid. Niet iedereen met overgwicht zit in ontkenning wat betreft de risicos. Niet iedereen met overgwicht is een medische tijdbom die op ontploffenstaat. Niet iedereen met overgewicht belast de maatschappij door alleleri hulp die nodig zou zijn. Niet iedereen met overgewicht is doodongelukkig en schaamt zich stiekem voor zijn of haar lijf en doet daar dan weer lacherig over. En zeker niet iedereen met overgewicht (of ondergewicht of een verslaving of die een been mist of weet ik veel wat) zit te wachten op ongevraagd advies en commentaar van iedere boerenlul of triena die vindt dat hij/zij een mening mag geven.Ámen!

En dit is het laatste dat ik hier post. Ik ben er wel een beetje mee eigenlijk. Waarom men niet wil luisteren is mij een raadsel. Niet iedereen met overgewicht is te zwaar door verkeerd eten, te weinig beweging of domweg door onwetendheid. Niet iedereen met overgwicht zit in ontkenning wat betreft de risicos. Niet iedereen met overgwicht is een medische tijdbom die op ontploffenstaat. Niet iedereen met overgewicht belast de maatschappij door alleleri hulp die nodig zou zijn. Niet iedereen met overgewicht is doodongelukkig en schaamt zich stiekem voor zijn of haar lijf en doet daar dan weer lacherig over. En zeker niet iedereen met overgewicht (of ondergewicht of een verslaving of die een been mist of weet ik veel wat) zit te wachten op ongevraagd advies en commentaar van iedere boerenlul of triena die vindt dat hij/zij een mening mag geven.

Dat is dus ook wat ik probeerde te zeggen dat de situatie van iedereen anders is.Niet iedereen die te zwaar of te licht is eet of teveel of te weinig.En ik denk dat je zoiets pas echt kunt beordelen als je een tijdje samenbent met de persoon of ziet hoe degene naar zichzelf en haar lichaam kijkt en hoe degene eet.Als je iemand op straat ziet lopen die erg dun of dik is dan kan je niet zo snel conclusies trekken.Iedere situatie is toch anders.

Je hoef trouwens aan niemand verantwoording af te leggen.Jij kent je eigen situatie nog het beste.

1. Ik wil best luisteren, maar niet naar alle slappe smoesjes die jullie hebben ("ik ben wel gezond, heb nergens last van" of "ik slik medicijnen")

2. ongevraagd advies? Dit is toch een openbaar forum of niet soms? Anders open je toch lekker een privéforum waar alleen mensen met overgewicht mogen posten.
quote:mirlo schreef op 15 september 2008 @ 20:34:

[...]

1. Ik wil best luisteren, maar niet naar alle slappe smoesjes die jullie hebben ("ik ben wel gezond, heb nergens last van" of "ik slik medicijnen")2. ongevraagd advies? Dit is toch een openbaar forum of niet soms? Anders open je toch lekker een privéforum waar alleen mensen met overgewicht mogen posten.Ik denk dat je met bovenstaande precies bevestigd wat fluffy bedoelt. Jij wilt wel luisteren maar alleen als we al jouw vooroordelen bevestigen.

[...]

1. Ik wil best luisteren, maar niet naar alle slappe smoesjes die jullie hebben ("ik ben wel gezond, heb nergens last van" of "ik slik medicijnen")

2. ongevraagd advies? Dit is toch een openbaar forum of niet soms? Anders open je toch lekker een privéforum waar alleen mensen met overgewicht mogen posten.Volgens mij had ik jou wat vragen gesteld, ga je die ook nog beantwoorden?

[...]

2. ongevraagd advies? Dit is toch een openbaar forum of niet soms? Anders open je toch lekker een privéforum waar alleen mensen met overgewicht mogen posten.Ik zou niets meer schrijven maar toch. Wie ben jij ins hemelsnaam om mij te gaan vertellen dat ik smoesjes vertel hier? Wil je mijn medische gegevens even inkijken soms? Mijn dosering Tyrax even komen checken? Wat jij doet is geen advies geven. Jij trekt een ongefundeerde conclusie op basis van wat er hier geschreven word. Je bent een akelige betweter (ik ga het nog een keer proberen uit te leggen), ongelovelijk stom (hoezo is medicijnen slikken een smoesje?) en daarbij zo achterdochtig als de pest (iedereen met overgewicht is dom, lui, dverkeerd bezig en zichzelf voor de gek aan het houden). Weet je wat Mirlo? Ik wens je bij deze hartgrondig een of andere afwijking toe, waar je niet dood aan gaat, maar wel je uiterlijk 200% veranderd. Dat je veranderd in iemand met veel overgewicht en ga dan de straat maar op. Ga dan maar eens de vol vooroordelen zittende debielen zoals jezelf overtuigen van het FEIT dat je er niets aan kunt doen. En kom dan nog eens opnieuw terug met je gelul over smoesjes. TRUT!

[...]

2. ongevraagd advies? Dit is toch een openbaar forum of niet soms? Anders open je toch lekker een privéforum waar alleen mensen met overgewicht mogen posten.Toch knap dat jij zo intelligent bent dat je via je beeldschermpje vast kunt stellen dat deze mensen slappe smoesjes gebruiken ... en best wel sneu dat er dan weer zo'n heerlijke sneer onder water achteraan moet.
O enne vergeet niet even langs het moderator topic te gaan zometeen. Ik bedoel je moet natuurlijk wel even gaan melden dat je onheus bejegend word door zo een lui, dik, in ontkenning zittend, en vooral zwaar ongelukkig mens.
Ik sta echt met mijn mond open ... het was toch zo dat men respect voor elkaar dient te hebben? Er zitten hier een paar keneaus die schijnbaar een haat hebben tegen de dikkere medemens, het blijkbaar beter weten dan die personen zelf en als ze hun gelijk niet kunnen halen allerlei rotopmerkingen maken. Wat een zielige vertoning. Als de dikkere forumsters onder ons vertellen hoe of wat dan is het gewoon van de zotte dat dat door een ander niet geloofd wordt. Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan hun woorden en al had ik dat wel: wat dan nog? Het is toch jouw probleem niet als een ander te dik is? Jullie kennen hun niet eens dus waarom zouden deze dames smoesjes verkopen?

@Misschicken:

1. Ik ben geen arts, studeer ook geen geneeskunde.

2. Hartstikke gaaf dat je kinderen sporten. Ik vroeg het, omdat het vaak zo is (sorry, statistieken) dat ouders met overgewicht ook kinderen met overgewicht hebben.

@fluffychuzzle

1. Ik hoef je dosis Thyrax niet te weten hoor. Ik heb namelijk wel weer wat geleerd: ik dacht altijd dat het werd voorgeschreven bij een te traag werkende schildklier, en dat de bijwerking dan gewichtsverlies was. Maar kennelijk heb ik dat redelijk verkeerd opgeslagen en is het waarschijnlijk net andersom.

2. Een betweter ben ik inderdaad.

3. Stom, ja dat kan ik ook best wel zijn.

4. Achterdochtig kan ik ook wel zijn.

Ik heb mensen met overgewicht trouwens nooit zwaar ongelukkig genoemd. Jullie kunnen vast wel gelukkig zijn.

Oh, en fluffychuzzle, ik ben niet onder de indruk van je dreigementen. Dit is namelijk wel een heel erg zwaktebod genoemd. En het feit dat jij zo fel reageert zegt voor mij al genoeg: waarschijnlijk zit je nu met een lekkere zak chips achter de pc (want door je medicijnen krijg je meer honger, en die moet gestild natuurlijk).
Verwijt jij nou iemand een zwaktebod Mirlo?

Je laatste zin is een award waard voor het stomste mokkel van het forum. Gadverdamme wat ben jij een laag persoon zeg!
Hahahahahahahahahahahaha!! Misschicken: ze heeft er niets van geleerd. Mevrouw blijft maar door gaan met dit soort steken onder water. Hoe oud zou ze zijn?
Mirlo, je bent echt zo dom, dat er niet tegenop te schrijven valt. Maar ik wil je wel hartelijk bedanken. Je hebt namelijk alles wat ik schreef over mensen met vooroordelen die weigeren buiten het hokje te denken woord voor woord bevestigd. Als je echt had gelezen wat ik heb geschrven in plaats van meteen hoog van de toren gaan blazen, had je gelezen waarom ik ondanks de tyrax niet afval. Maar ja, lezen is moeilijk he. Begrip tonen ook schijnbaar.

En een zwaktebod van mijn kant? Omdat ik hoop dat je een keer in mijn schoenen beland. Te zwaar door medische problemen, niet in staat er iets aan te veranderen en dan moeten boksen tegen mensen zoals jij? Dat is geen zwakte hoor, ik ben alles behalve zwak. Want ondanks domme mensen als jij, ben ik er nog steeds en ben ik gelukkig. Ik loop met opgeheven hoofd rond, schaam me niet voor mijn lijf. Ik wéét hoe ik leef en hoe mijn gezondheid ervoor staat. Ik ben vele malen sterker dan de zielige zwakke groep eigenwijzen van de wereld die denken alles beter te weten. Dat is pas een zwaktebod. Niet openstaan voor anderen, niet openstaan voor een andere situatie, niet in staat om één keer eens durven toegeven dat je het heel misschien wel verkeerd had. Dat is pas zwak.

Dag Mirlo, veelplezier in je ontzettend kleine wereldje.
In elk geval is mijn gedachte dat op dit forum een aantal echt dikke mensen de meest verschrikkelijke grote bek hebben, toch weer bevestigd. Blijkbaar kan men het dan niet meer zonder schelden af. Hoe zielig!
Helaholalala, wil jij eens een dagje in mijn schoenen gaan staan? Maar dan ook echt meemaken hoe frustrerend het kan zijn? Weten dat je het niet kan veranderen, dat je gewicht niet veroorzaakt word door gebrek aan beweging of ongezonde levensstijl en toch alle vooroordelen over je heen krijgen? Ik geef mijn kind met ondergewicht een snoepje waarop ik word gewaarschuwd dat ik op moet passen dat hij niet word zoals ik. Mijn zoontje van anderhalf is dol op fruit. Als hij met een stuk appel in de wagen zit, moet er dan echt iemand zeggen dat het goed is dat ik hem fruit geef, om te voorkomen dat hij zo dik word als ik. Moet ik echt bij de huisarts te horen krijgen dat ik beter moet eten en een preek over diëten krijgen als ik kom met aan zwangerschap gerelateerde maagzuurklachten? Moet er echt iemand zeggen dat ik eens wat vaker de trap moet nemen als ik met de kinderwagen met daarin twee ukken sta te wachten op de lift?

Ik heb heel fatsoenlijk antwoord gegeven. Ik heb geprobeerd om uit te leggen dat er meer redenen zijn om overgewicht te hebben en dat het frustrerend is als men je dan domweg niet gelooft. En dan krijg ik meteen te horen dat het smoesjes zijn. Daarbij heeft Mirlo zich van haar beste kant laten zien. Ze praat alsof ze het tegen kleuters heeft, noemt me zwak en ongezond bezig, beweert dat we in ontkenning zijn en vind het nodig steken onder water te geven. Maar als je daar dan boos om word, heb je een verschrikkelijk grote bek. Ja ja, die slechte dikke mensen toch...
quote:Helaholalalala schreef op 16 september 2008 @ 09:28:

In elk geval is mijn gedachte dat op dit forum een aantal echt dikke mensen de meest verschrikkelijke grote bek hebben, toch weer bevestigd. Blijkbaar kan men het dan niet meer zonder schelden af. Hoe zielig!

Schildklierhormonen zijn trouwens ook van belang voor de ontwikkeling van het verstandelijk vermogen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven