Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
hey meiden, hier even een update van mijn kant..

Bloem, gefeliciteerd met je kloppend hartje, super!

Lynn is ontzettend verkouden, echt heel erg. Ben vrijdagavond met haar naar de huisartsenpost geweest omdat ze er zo'n beetje in bleef. Zo eng. Kon helemaal geen lucht meer krijgen, zo benauwd. Doktersdienst gebeld en die wilden toch graag dat ik even langs zou komen. Konden trouwens verder niets doen, maar was ik wel weer beetje gerust gesteld. Natuurlijk was manlief nou net niet thuis vrijdagavond.

Overdag gaat het wel, maar 's nachts is vreselijk, elke keer dat geluid alsof ze er in stikt. Zei die arts bij de huisartsenpost ook nog: "Ja, vroeger dachten ze wel eens dat wiegendood hier iets mee te maken had. Maar, dat geldt alleen voor zwakke kindjes hoor, hoef jij je niet druk om te maken." Ja, dat is lekker, dat deed ik dus direct wel door die opmerking van hem.

Lynn dus weer naast mn bed gezet de afgelopen drie nachten en dus drie nachten niet geslapen. (Ook niet echt bevordelijk voor mijn humeur en voor wat je aankan.) Had het idee dat het alleen maar erger werd, halve nachten met haar op gezeten om haar maar omhoog te houden, dan gaat het wat beter.

Vanmiddag naar eigen ha geweest en die heeft mij wel echt gerust kunnen stellen, dat het echt complete onzin was wat die arts zei. Alles was verder goed met Lynn en we spuiten vrolijk de neus goed door met zoutoplossing. Maar het is zoooooo zielig!!

Zal nu met eten beginnen. Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, maar heb wel alles bijgelezen. Reageren komt later wel even weer en zal dan ook de tabel weer aanpassen..
Zaza: Wat vervelend voor Lynn en voor jou meis!

En wat een oetl*llen bij die huisartsenpost!

Sjongejonge dat stelt gerust...

Gaat het al een beetje met je kleine meisje? En kun jij overdag wel wat rusten? Anders moet je echt hulp vragen aan iemand hoor (als dat mogelijk is) want zo trek je het niet.

Jij moet ook nog aansterken he?

Laat die tabel maar even voor wat het is joh dat geeft niks.

Ik ben er te stom voor maar het heeft toch geen haast?

Denk maar even goed om jezelf en sterkte met Lynn.

xxxx

Ik heb ook de Mutsy 4-rider! Nou ja in bestelling dan en die komt half oktober geloof ik....

Kadootje van schoonpapa en mama...nou ja tje...pfft wat een prijzen hebben die dingen tegenwoordig he?

Maar ja het is wel all in one...wandel-kinder-buggy en autostoel ineen of zoiets.

Nadine: Nick ook al zo verkouden joh?

Tja we rollen ook ongevraagd zo de herfst in he? ;-(

Sterkte met je ventje.
Blink: Hoe is het met Vincent nu??

Ja het is sneu dat vallen ...maar ze gaan ook zoveel ontdekken.

Is het wel weer over?
Zo, jullie hebben goed je best gedaan!

Wel gezellig!

Zaza: Jeetje, Zaza, wat een hork van een arts. Zit je daar als bezorgde moeder! Hoe is het nu met Lynn? Pff, ik kan me je zorgen zo goed voorstellen. Gelukkig heeft je eigen ha je gerust kunnen stellen.

Blink: Wat een stoere vent, die Vincent!

Nadine: Guido krijgt nu 74 aan. Het zoontje van onze nicht heeft al 68 aan, en hij is net 3 maanden!

En wat een spannend nieuwtje, zo even tussen neus en lippen door! Over niet al te lange tijd je spiraaltje eruit! Spannend!

Had Nick zijn goede humeur vandaag weer gevonden?

Tink: Lastig he, al die keuzes! Ik heb zelf de Mutsy Urban Rider, kan ook goed in het bos. Maar volgens mij is het nooit echt praktisch, een kinderwagen door mul zand trekken...

Dat roze ding waar je het over hebt is volgens mij de Lodger Bunker. Die heb ik ook voor Guido (in het oranje dan..). Ik vind hem geweldig. In het begin heb ik hem veel in de wandelwagen gebruikt, maar vanochtend heb ik hem weer in de maxi cosi gedaan. Volgens de site kun je hem gebruiken tot 4 jaar!

Nu ga ik mijn bankhanger terroriseren!
Vergeet ik sweety helemaal!

Nou ja!

Een extra dikke knuffel dan maar!
Thx Ongeduldje

Maar Sweet vindt dat helemaal niet erg hoor.

Ik reageer soms ook op sommige mensen gewoon omdat iets wat ze schreven je bezighoudt.

Dat neemt niet weg dat ik niet aan de anderen denk hoor.

En van jou weet ik dat je altijd om iedereen denkt meid dus don't worry.

Maar een knuff doet altijd goed

Heel dikke knuf terug voor jou!!

Utah: Hoe is het bij jou??Long time no read......en dat geeft niks als het maar goed gaat?

Harley:
Maat 68 met 3 maanden?????

Oh god dan mag ik wel stoppen met de kleine maatjes.

Dit kind is nu al verwend door iedereen en het ergste door mammie

Maar vaak is het toch 62 en teveel is ook niet nodig he? (schaam...)

Heb ook wel new-born pakjes hoor maar als ik mijn buik bekijk denk ik dat ze die niet nodig gaat hebben (grinz)
quote:sweety32 schreef op 15 september 2008 @ 18:45:

Blink: Hoe is het met Vincent nu??

Ja het is sneu dat vallen ...maar ze gaan ook zoveel ontdekken.

Is het wel weer over?Denk dat je het verkeerd gelezen hebt Sweet. Vincent heeft zijn prikjes gehad daarom moest hij huilen. Gaat nu gelukkig goed met hem. Verder geen last van gehad gelukkig.
hoi meiden,

ik blijf maar pijn in mijn buik houden aan de rechterkant (daar zit ook een cyste dus ben een beetje ongerust) en vandaag toch maar gebeld met de verloskundige en ik mag vrijdag komen voor een echo. Ze vond het eigenlijk niet nodig (je krijgt alleen een extra echo op medische indicatie) maar om mijn ongerustheid weg te nemen, heeft ze toch ingestemd. Misschien ben ik wel een aanstelster hoor, maar ben wel heel blij dat ik die echo ga krijgen.

iemand nog een tip wat ik als beste kan smeren tegen striemen? Ik ben daar heel gevoelig voor en de eerste is in al in zicht Moet ook zeggen dat ik 's avonds echt al een buikje heb en dat bij 11 weken...belooft nog wat zeg. Of zou het ook kunnen komen doordat ik al ruim een week hartstikke verstopt zit? Iemand daar nog tips voor? Zit al aan de activia en probeer veel te drinken.

liefs

sweet: dus jij bent lekker aan het shoppen???
Fijn Bloem, dat je vrijdag terecht kan. En tuurlijk stel je je niet aan! Die ongerustheid is moordend, dus groot gelijk dat je aan de bel hebt getrokken. En verloskundigen houden daar ook rekening mee in hun agenda!

Voor striemen geen tips, alleen smeren, smeren, smeren. Waarmee maakt volgens mij helemaal niets uit. Ik hoop voor je dat je niet helemaal onder komt te zitten! Ik had nergens last van, tot 10 dagen voor Guido's geboorte. Dat was een niet zo prettige verrassing! Achter bleek dat Guido toen een laatste groeispurt heeft ingezet!

Oja, verstopping. Veel drinken, extra vezels. En dan ben ik ook wel uit mijn repertoire.

Dikke knuffel in ieder geval!
Ff snel voor Bloem.. Tegen striemen heb ik geen tips. Maar tegen verstopping heb ik altijd een middeltje van mn huisarts. Mag ook tijdens zwangerschap, ik kan niet zonder.. Movicolon heet het. Is poeder voor een drankje, neem ik elke ochtend.
Blink: Euh..je schreef bij 11 september dat Vince met zijn mondje op de boxrand viel vandaar..

Ja beetje late reaktie maar neem me dat niet kwalijk..ben net een vergiet

Hier gisteren naar een voorlichtingsavond over bevallen geweest (in het ziekenhuis was dat)

Oef..geloof dat ik ervan af zie hoor

Tjeetje wat een verhalen en atributen en en en...ben helemaal onder de indruk.

Maar ja ze zal er toch een keer uitmoeten he?
Bloemetje: Heel goed hoor dat je hebt gezegd dat je een echo wil! Het is jouw lijf en jij voelt pijn dus..

Verstopping...zucht ja ik had het ook de eerste periode.

Maar de beste tips zijn al geschreven zie ik

Roggebrood,vezels,beweging,water of idd wat Zaza schrijft zo'n doktersmiddeltje.

En idd in het begin van je zwangerschap kan je buik erg opgezet zijn door je darmen.

Ik leek met 11 weken ook wel 4 manden

En nu 20 maanden maar afijn... (grinz)
sorry had hem nu dubbel staan hahaha
anoniem_3332 wijzigde dit bericht op 17-09-2008 08:30
Reden: dubbel
% gewijzigd
Oeps Sweet! Dat was ik alweer vergeten! Hij Heeft er flink om gehuild, maar geen last meer van gehad gelukkig. Tja, het is ook alweer 6 dagen verder.... mijn geheugen is nog steeds slecht! hahaha Dacht dat je bedoelde met proberen te stappen. Sorry!

Bloem, goed dat je wel gebeld hebt. Je wilt het toch zeker weten! Kan best je banden zijn hoor. Daar hebben sommige meiden echt last van. En die strepen? Tja, het is vaak zo als je moeder het heeft dat je het vaak ook krijgt. Ik net zo. Er wordt ook wel gezegd dat smeren eigenlijk helemaal niet helpt. Ik heb ze nu nog steeds helaas! De zuster in het ziekenhuis vond die van mij mooie symetrische vorm hebben. Nouja!

Als je idd last blijft houden van verstopping wel even je huisarts bellen. Die heeft er idd wel iets voor. Succes!
Sweet: hahaha, die voorlichtingsbijeenkomst! Bij ons stond de gyn op een gegeven moment met de tang om zijn eigen hoofd! Ik zei toen nog tegen vriendlief dat hij mijn bevalling wel mocht doen (toen mocht en wilde ik nog gewoon thuisbevallen). En hij heeft de bevalling ook gedaan!

Ik heb zo'n lekkere dag met Guido gehad! Vanochtend boodschapjes gedaan, ballen voor Guido gekocht (groot succes!), lekker gelunchd met z'n tweetjes op het terras. Thuis samen gespeeld, net samen gedoucht en nu ligt ie op bed. Ik heb er echt van genoten!

Oja, Guido stond bij mij, en heeft toen een paar stapjes gezet! Meer toeval dan bewust, maar toch!

Vriendlief is weg, dus ik kruip met een boek en kop thee op de bank!
In het ziekenhuis waar ik was zijn ze niet zo happig op een tangverlossing....tja als het echt niet meer anders kan....

Was op zich een goede voorlichting, zo echt ineens

Heb de laatsate daagjes wat navelpijn...alsof het eromheen wat beurs is.

Hadden jullie dat ook??

Verder is Beppie erg beweeglijk en dat vind ik zo geweldig!

Iedere keer de gekste bobbels door mijn buik hahaha en Sweet is dan helemaal ontroerd....

Harley: Hoe is het met je?

Je afspraak de 23ste schiet al op meid!
Ongeduld: Wacht maar die Guido van jou loopt binnenkort zo weg....

Als ze die stapjes eenmaal doorhebben...

Wat gaat het allemaal snel he?
Eh niet echt weg natuurlijk maar door huis dan he? (grinz)
ff snel een berichtje voor het slapen gaan.....

Kheb een filmpje van Nick op hyves gezet dat hij loopt aan één handje. Echt grappig! Ik voorspel dat ie met 'n maand of 14 loopt (15 is ook goed!)

Heb trouwens nog wel een leuk idee voor jullie. Ik heb het geboortekaartje van Nick op canvas af laten drukken. Tis zooooo mooi geworden! Ik plaats morgen ofzo nog wel 'n foto. Ook altijd leuk om kado te doen (afhankelijk van je budget!) check www.canvasenco.nl

Ga nu slapen, ben erg moe.

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Nadine, ik heb het filmpje net bekeken. Hij loopt echt goed! Dat zal wel niet lang meer duren met de kleine Nick! Leuk hoor.

Vincent heeft er weer een tandje bij. Ik dacht dat de boventse hoektandjes eraan zaten te komen, maar het is toch onderin geworden. Nu heeft hij 7 tandjes en aan de andere kant begint ook al wat. Hij heeft ook al weken een rood kontje. Zo sneu.

Het is nog steeds lekker weer. Ga straks maar even aan de wandel! Even wat boodschapjes in huis halen.
Sweet, ik had dat soms ook hoor pijn om de navel. Erg vervelend, maar kun je volgens mij niet echt wat aan het doen. Leuk dat kleine mevrouw Sweety zo lekker druk is! Geniet er maar lekker van.
Hoi Sweet,

Ja hoe voel ik me. Een beetje nerveus toch wel voor dinsdag. Maar ja we zullen wel zien. Vriendlief moet maandag eerst zijn zaad inleveren maar dat zal niet van al te beste kwaliteit zijn omdat hij ziek is geweest.

Ik laat jullie woensdag wel even weten hoe het gegaan is.

Alvast een fijn weekend allemaal.

liefs knuffels xxxxx
joehoe!!! Ik heb een prachtbaby in mijn buik Hij/zij lag heerlijk te slapen en na wat gehoest spong hij heerlijk heen en weer! Alles zit erop en eraan en vriendlief en ik zijn erg onder de indruk dat er echt zo'n heerlijk klein babietje in mijn buik zit.

Over die cyste hoef ik me geen zorgen te maken, zit er nog wel en kan pijnlijk zijn omdat mijn eierstok dicht tegen mijn buik aanzit (of zoiets) maar geen reden tot het maken van zorgen.

Dus ik ben nu echt op die roze/blauwe wolk gaan zitten hoor! O ja verloskundige houdt 6 april aan, al bleek uit de metingen dat ik wel een paar dagen verder ben.

Ben zo blij
harley voor jou

en misschien suf om te zeggen, maar bedoel het goed: blijf positief denken!! Wij hier leven met je mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven