Mode & Beauty alle pijlers

negatieve reacties grijs haar

26-08-2015 20:52 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb in oktober vorig jaar besloten te stoppen met het verven van mijn haar. Ik ben 40,vrouw en grijzend bij slapen en bovenop. Zelf vind ik het niet vervelend, maar jee wat zijn alle reacties negatief.

Alsof ik een misdaad heb begaan. En blijkbaar mag ik er ook zo vanuit het niets, en in groepsverband, op worden aangesproken. Waar mensen bij bijvoorbeeld overgewicht of erge rimpels nog aanvoelen dat je je daarover, in iedergeval in het bijzijn van degene die het betreft, niet negatief over uitlaat, kan dat bij grijzend haar blijkbaar wel. Ik weet niet zo goed meer hoe te reageren. Ik heb de neiging een haarverf allergie te verzinnen om van het gezeur af te komen.

Maar al met al, waar komt de heftigheid toch vandaan? En herkent iemand dit? Ik zoek even steun van "lotgenoten".
Schei uit, ik ben ook vanaf mijn veertigste grijzend, geen zin in verven, nooit gehad ook, ik ben liever grijs dan kaal en dat heb ik ook altijd als argument gebruikt als iemand tegen me zei dat ik grijs werd. Nou en? Grijs haar is net zo mooi als iedere andere kleur, als het er maar verzorgd uitziet en dat hoeft echt geen "pittig kort huisvrouwenkapsel" te zijn (is een ander topic).
verba volant, scripta manent.
dit is het begin van het einde he. voor je het weet draag je alleen nog maar beige.
Trek je er toch niets van aan, zeg. Je lijkt wel een wijf.
Grijze haren staat voor oud.

Niemand wil dood gaan maar oud(er) worden wil men ook niet.

Lastige kwestie voor velen dus en blijkbaar mag men hierdoor jou er dan dus rücksichtslos op aanspreken.

Tsja.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En waarom zou jij zaken verzinnen voor iets dat anderen verbloemen?

Ze zoeken het maar uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee joh, je bent hartstikke hip!

Ik ben ook grijs en heb er nog nooit wat over gehoord. Maar als iemand mij zou aanspreken, dan zou ik daar heel snel korte metten mee maken. Iets van "Nou, die neus van jou, daar zou ik ook wat aan laten doen met alle mogelijkheden daarvoor van tegenwoordig".
@marianne en Enn, thanks for peptalk. Tis inderdaad belachelijk! Misschien omdat ik er zelf vrij argeloos aan begonnen ben dat ik nu steeds zo schrik van de heftige reacties. Ik kijk en kijk in de spiegel en zie echt niet wat zij zien. Ik zie er ook geen 10 jaar ouder uit. En ben ook niet dood!
Ik zou geen smoes verzinnen om van het gezeur af te komen. Lekker roepen 'ja, dit is het begin van het einde' en je grijze haar met trots 'dragen'.
quote:KingImmortal schreef op 26 augustus 2015 @ 20:57:

dit is het begin van het einde he. voor je het weet draag je alleen nog maar beige.
Ik weet ook niet waarom mensen zich geroepen voelen om te melden dat een ander grijs wordt. Heel raar, inderdaad.

Mannen die kaal worden moeten dat ook de hele tijd horen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Meen je dat nou? Onbeschofte mensen heb je dan in je omgeving. Wat voor opmerkingen maken ze dan?

Ik word ook grijs en vind het tof: eindelijk een lichtere haarkleur, na decennialang donkerbruin. En ik heb nog van niemand negatief commentaar gehoord. Zou ook heel raar opkijken als iemand daar iets vervelends over zou zeggen (vreemden zeggen hooguit wat vaker u :-)).
Ik vind grijs haar onder de 80 afgrijselijk. Maar zal er echt nooit iets van zeggen!
tweede nick na 15 jaar.
Jeweethetniet:
Ik heb in al die jaren één teleurgestelde reactie gehad en die persoon heb ik ook gelijk afgeschaft. Kom op hoor, dat sta ik niet toe.
quote:lindelunelente schreef op 26 augustus 2015 @ 21:05:

Meen je dat nou? Onbeschofte mensen heb je dan in je omgeving. Wat voor opmerkingen maken ze dan?

Ik word ook grijs en vind het tof: eindelijk een lichtere haarkleur, na decennialang donkerbruin. En ik heb nog van niemand negatief commentaar gehoord. Zou ook heel raar opkijken als iemand daar iets vervelends over zou zeggen (vreemden zeggen hooguit wat vaker u :-)). Dat soort mensen komt hier blijkbaar weinig voor.Dat doe je toch niet, wanneer ga je weer verven, ik zou dat nooit doen, ben je gek zeg, dit kan toch niet. Een greep uit de reacties... zucht
Ik ben ook 40 en bij mij begint het ook, vooral vooraan bij een soort kruintje. Ik vind het wel leuk, en hoop vooral dat het duidelijk doorzet: net wel vind ik minder mooi dan een goed grijs kapsel.
Ik vind je juist prachtig, het staat je ook goed!
Zo erg is het nou ook weer niet
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 26 augustus 2015 @ 21:08:

Ik ben ook 40 en bij mij begint het ook, vooral vooraan bij een soort kruintje. Ik vind het wel leuk, en hoop vooral dat het duidelijk doorzet: net wel vind ik minder mooi dan een goed grijs kapsel.

Zo zit ik er ook in. Ik kijk even wat het me brengt en of het mooi door zet. Mijn haar is wel een stuk gezonder zonder al dat geverf overigens.

En, nu ik beter oplet, vind ik veel geverfd haar nep. Kan ik ook wel wat vaker ventileren wellicht!
Wie zijn de mensen die er wat over zeggen? Ik vind het namelijk best onbeschoft !
quote:-miloen- schreef op 26 augustus 2015 @ 21:11:

Ik vind je juist prachtig, het staat je ook goed!Zedde gij vrienden met friendly?
quote:-miloen- schreef op 26 augustus 2015 @ 21:11:

Ik vind je juist prachtig, het staat je ook goed!Thanks!!!
Waarom ben je het ooit gaan verven trouwens? Had je zelf moeite met grijs worden of ging het vrij gedachteloos: iedereen doet het, ik dus ook.

Mijn voordeel is overigens dat ik in een beroep werk waarin grijs staat voor wijs en dus goed is voor mijn imago. Ik denk dat ik in een beroep waarin jong en hip en snel de norm is, misschien wel mijn haar had geverfd. Misschien, want zoals Wompie zegt wordt grijs in modekringen tegenwoordig heel cool gevonden.
Reageren mensen negatief op je grijze haar, of omdat je een uitgroei van 12 cm hebt? Dat laatste zou ik ook geen porem vinden, ziet er onverzorgd uit.. Dan kan je beter grijze highlights er in laten zetten om zo naar je eigen kleur te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven