Zwanger worden

29-08-2015 11:08 54 berichten
Ik probeer al jaren zwanger te worden maar helaas is het geen succes ik ben maar heel kort vruchtbaar en heb last van overgewicht waar ik nu mee bezig ben om af te vallen zijn er meer lotgenoten? Die met overgewicht kampen en paar uur vruchtbaar zijn?
Mijn vriend wil ook graag kinderen met mijn vorige partner wou ook kinderen maar steeds lag het aan mij. Ik word maar een paar uur vruchtbaar. Inmiddels ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog en daar een uitstrijkje en een inwendige echo gehad. Blijkt dat mij hormonen in de war zijn en ik maak te veel oestrogeen aan. Conclusie afvallen waar ik ook mee bezig ben. Ik heb een grote kinderwens en ik wil het te graag. Ik wil zo graag moeder worden super graag.
quote:Tas28 schreef op 29 augustus 2015 @ 17:12:

Mijn vriend wil ook graag kinderen met mijn vorige partner wou ook kinderen maar steeds lag het aan mij. Ik word maar een paar uur vruchtbaar. Inmiddels ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog en daar een uitstrijkje en een inwendige echo gehad. Blijkt dat mij hormonen in de war zijn en ik maak te veel oestrogeen aan. Conclusie afvallen waar ik ook mee bezig ben. Ik heb een grote kinderwens en ik wil het te graag. Ik wil zo graag moeder worden super graag.

Je weer wat je te doen staat!

Afvallen,

Zorgen voor een stabiel psychisch en emotionele zelf,

Een gezonde financiële situatie,

En ook een goede, gezonde en stabiele relatie.

Ook al wil je graag in mijn ogen ben je er nog lang niet klaar voor. Zorg nu eerst maar dat je zelf emotioneel stabiel bent, ga in therapie want jouw reacties zijn niet bepaalt gezond en stabiel te bestempelen.

Wacht tot je uit de schuldsanering bent, dat duurt "maar" drie jaar en tegen die tijd ben je waarschijnlijk voldoende afgevallen en op een stabiel gewicht.

Afvallen en zwanger worden is niet goed voor je kindje ivm de afvalstoffen in je lijf die vrijkomen uit je vetcellen...

Je wilt toch een goede moeder zijn en je kindje al het goede bieden? Dat kun je niet in de situatie waar je nu zit.
Oké maar wil je ook een kind met je huidige partner of wil je gewoon een kind? Boeit niet echt met wie.

En wil je een kind omdat je iemand het leven wil schenken en onvoorwaardelijke liefde geven en wil opvoeden en loslaten om straks de wereld aan te kunnen? Of wil je iemand die jou onvoorwaardelijke liefde geeft en die je iets te doen geeft, waarmee je je kop in het zand kan steken voor je issues?

Jij wil zo graag een kindje. Maar is dit het goede moment voor een kind? Als ouder is het belangrijk om het onderscheid kunnen maken tussen 'ik wil het nu' en 'het is nu een goed idee'. Al voordat het kind verwekt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dat geloof ik wel, maar denk je ook aan wat jij een kind op dit moment zelf kan bieden? Je leven is op dit moment heel onrustig en instabiel. Geen goede setting om een kind in groot te brengen.
Eindelijk lid geworden, kan ik ook een keer loepen;)
quote:lux. schreef op 29 augustus 2015 @ 17:21:

Oké maar wil je ook een kind met je huidige partner of wil je gewoon een kind? Boeit niet echt met wie.

En wil je een kind omdat je iemand het leven wil schenken en onvoorwaardelijke liefde geven en wil opvoeden en loslaten om straks de wereld aan te kunnen? Of wil je iemand die jou onvoorwaardelijke liefde geeft en die je iets te doen geeft, waarmee je je kop in het zand kan steken voor je issues?

Jij wil zo graag een kindje. Maar is dit het goede moment voor een kind? Als ouder is het belangrijk om het onderscheid kunnen maken tussen 'ik wil het nu' en 'het is nu een goed idee'. Al voordat het kind verwekt wordt.Ja mijn huidige vriend wil ook heel graag een kind daar zijn we het over eens. Ik wil graag een kind waarom? Zodat ik heel veel liefde en aandacht kan geven. Ik ben een type moeder die haar kind niet loslaat maar stevig vasthoud bij alles wat ze doen ik zal er klaar voor staan onvoorwaardelijke liefde geven.
quote:Tas28 schreef op 29 augustus 2015 @ 17:26:

[...]

Ja mijn huidige vriend wil ook heel graag een kind daar zijn we het over eens. Ik wil graag een kind waarom? Zodat ik heel veel liefde en aandacht kan geven. Ik ben een type moeder die haar kind niet loslaat maar stevig vasthoud bij alles wat ze doen ik zal er klaar voor staan onvoorwaardelijke liefde geven.

Nee dat was mijn vraag niet. Dit is al de tweede man met wie je kennelijk kinderen wil. Dat vind ik nogal apart. Bij mij gaan er toch wel een paar jaren overheen voordat ik weet of ik met iemand kinderen wil.

En ik denk best dat je een heleboel zou willen geven. Maar er zijn meer ouders die veel willen geven, maar niet kunnen. Denk je niet dat al jouw problemen dat geven in de weg zou staan?

Verder: ouderschap is loslaten. Niet vasthouden.
En hoelang zijn jullie al bij elkaar??

Ja mijn huidige vriend wil ook heel graag een kind daar zijn we het over eens. Ik wil graag een kind waarom? Zodat ik heel veel liefde en aandacht kan geven. Ik ben een type moeder die haar kind niet loslaat maar stevig vasthoud bij alles wat ze doen ik zal er klaar voor staan onvoorwaardelijke liefde geven.

Tas, je relatie is nog niet eens stabiel genoeg om je in de vakantiekeuze van je vriend te moeien en goede voornemens zijn prima, maar in de praktijk heb je er niets aan.

Al jouw topics duiden op een gebrek aan realisme en zelfinzicht.
quote:lux. schreef op 29 augustus 2015 @ 17:32:

[...]

Nee dat was mijn vraag niet. Dit is al de tweede man met wie je kennelijk kinderen wil. Dat vind ik nogal apart. Bij mij gaan er toch wel een paar jaren overheen voordat ik weet of ik met iemand kinderen wil.

En ik denk best dat je een heleboel zou willen geven. Maar er zijn meer ouders die veel willen geven, maar niet kunnen. Denk je niet dat al jouw problemen dat geven in de weg zou staan?

Verder: ouderschap is loslaten. Niet vasthouden.Iedereen heeft z'n eigen rugzak. Voor mij is het een kwestie van loslaten en de rugzak loslaten ik wil die niet meer mee sjouwen. Ik wil positief in het leven staan en ik wil ons kind in een positieve en liefdevol warm nest verwelkomen. Met mijn vader is het fijn ik ga vaak langs wat betreft huisje in spanje laat ik los het is een bittere pil maar het zij zo. Financiën komt ook wel goed. Ik ben voor positiviteit nu in mijn leven mijn huidige lieferd is het daar mee eens let it go tasje let it go.
quote:Tas28 schreef op 29 augustus 2015 @ 17:54:

[...]

Iedereen heeft z'n eigen rugzak. Voor mij is het een kwestie van loslaten en de rugzak loslaten ik wil die niet meer mee sjouwen. Ik wil positief in het leven staan en ik wil ons kind in een positieve en liefdevol warm nest verwelkomen. Met mijn vader is het fijn ik ga vaak langs wat betreft huisje in spanje laat ik los het is een bittere pil maar het zij zo. Financiën komt ook wel goed. Ik ben voor positiviteit nu in mijn leven mijn huidige lieferd is het daar mee eens let it go tasje let it go.Je bent te oppertunistisch, echt. Jij hebt zelf eerst psyschische hulp nodig. Met loze woorden als let it go let it go daar breng je een kind niet groot mee. Het zet ook geen zoden aan de dijk.
Ik voorzie een kind dat zich vanaf jonge leeftijd gedwongen voelt voor moeder te zorgen en geen kans krijgt onbezorgd kind te zijn. Sneu.
Lieve Tas, ik maak me zorgen om je. Je bent zo instabiel en wisselend in je stemming. Dit is echt niet goed. Niet voor jou en niet voor je kindje-in-spe
quote:erizo schreef op 29 augustus 2015 @ 18:16:

Ik voorzie een kind dat zich vanaf jonge leeftijd gedwongen voelt voor moeder te zorgen en geen kans krijgt onbezorgd kind te zijn. Sneu.Dit dus.
quote:SherlotteHolmes schreef op 29 augustus 2015 @ 18:26:

[...]

Dit dus.+1
Je wilt zo graag een kind dat je je verstand een beetje kwijtraakt.

Hoe ga je dat precies doen met een kind?

Liefde is niet genoeg.

Wordt zo'n kind meteen in een kansloze situatie geboren.

[...]

Iedereen heeft z'n eigen rugzak. Voor mij is het een kwestie van loslaten en de rugzak loslaten ik wil die niet meer mee sjouwen. Ik wil positief in het leven staan en ik wil ons kind in een positieve en liefdevol warm nest verwelkomen. Met mijn vader is het fijn ik ga vaak langs wat betreft huisje in spanje laat ik los het is een bittere pil maar het zij zo. Financiën komt ook wel goed. Ik ben voor positiviteit nu in mijn leven mijn huidige lieferd is het daar mee eens let it go tasje let it go.Nee, dit is te kort door de bocht, het is niet eventjes je rugzak los laten, en even je financiën bijwerken. Je zit in de schuldsanering, hebt dus geen cent te makken en je hebt psychologische problemen die je moet onderkennen en moet aanpakken. Maar het is niet eventjes van... M'n rugzak loslaten em met financiën komt het ook wel goed. Ik wil je hier niet weer op aanspreken maar je vorige topics spoelen er ook al van over. IK, IK, IK. Wees realistisch het draait, zeker bij een kind, niet meer om jouw maar om een levend wezentje dat je hulp nodig heeft en wat geld kost. Ga aan jezelf werken voordat je verder gaat want ik voorzie grote problemen als je dat niet doet die zN weerslag gaan hebben op je kind.
quote:erizo schreef op 29 augustus 2015 @ 18:16:

Ik voorzie een kind dat zich vanaf jonge leeftijd gedwongen voelt voor moeder te zorgen en geen kans krijgt onbezorgd kind te zijn. Sneu.

Yup. Mijn moeder kreeg ook kinderen zonder haar eigen dingen verwerkt te hebben en dat heeft ons dan weer de therapie gekost die zij nooit gehad heeft

TO, ik heb me een halfjaar geleden gerealiseerd dat mijn kinderwens misschien sterk was, maar dat ik dat alles liet overheersen en dat ik eerst iets voor mezelf moest doen. Het was niet het moment. Toen ben ik heel hard aan de slag gegaan en nu is het moment er wel, en dat vind ik nogal een opluchting. Ipv heel veel ruimte in mijn hoofd nodig voor mijn probleem en afleiding nodig van dat probleem, ben ik nu veel meer ontspannen en tevreden.

Volgens mij word ik daar ook een leukere moeder van straks.

Maar wat ik me vooral realiseerde: mijn kinderwens is sterk. Maar hij werd nog veel sterker van het feit dat ik qua carrière niet zo lekker in m'n vel zat. Het was goede afleiding namelijk, om me op iets positiefs te concentreren. Lekker m'n kop in het zand te steken en niet de keuze te maken die ik wilde maken, omdat ik het daarna niet wist. En het is best een rommelig halfjaar geweest met voortdurend van gedachten veranderen. Had dat niet graag onder invloed van hormonen moeten doen, of het proces van een nieuwe weg inslaan laten beïnvloeden door moeder worden en vice versa. En ik ben blij dat ik m'n kind niet verantwoordelijk heb gemaakt voor dat stuk opvangen, maar mezelf. Vóórdat ik een kind ging verwekken. Nu heb je de tijd. Over 10 jaar zijn er misschien wel weer nieuwe psychische problemen waarmee je moet dealen. Dus leer het nu vast, dan gaat het straks makkelijker. En bovendien stapelt de bagage zich dan niet zo op.

Ga met jezelf aan de slag. Als je goed voor je kind wil zorgen en hem of haar alles wil geven, dan ga je nu met jezelf aan de slag. Dan laat je het niet los, dan ga je erdoorheen.

[...]

Ja mijn huidige vriend wil ook heel graag een kind daar zijn we het over eens. Ik wil graag een kind waarom? Zodat ik heel veel liefde en aandacht kan geven. Ik ben een type moeder die haar kind niet loslaat maar stevig vasthoud bij alles wat ze doen ik zal er klaar voor staan onvoorwaardelijke liefde geven.Tas, ik heb vier kinderen, waarvan een al volwassen. Dat wat je hierboven schrijft laat mij, als moeder, zien dat je echt zo nog niet klaar bent voor een kind. En dat is puur psychisch. Vasthouden is een term die in ouderschap totaal niet, en dan ook echt totaal niet voorkomt. Dan heb ik het nog niet eens over je financiele misere en de strijd met en tegen jezeflf. Je bent er echt nog niet klaar voor. Ookal zie jij dat nu nog niet in, maar een kind, als je dat NU zou krijgen berokken je enorme schade op emotioneel en psychisch vlak, dat klinkt hard, en ik ken je niet eens persoonlijk. Maar dat is wat je hier schrijft. Als je in mijn directe omgeving zou wonen zou ik me oprecht inmense zorgen maken om je kind en je enorm in de gaten houden
quote:Tas28 schreef op 29 augustus 2015 @ 17:12:

Je kunt iets nog wel super graag willen dat maakt het nog niet verstandig.

Je bent egoistisch!! Je wilt per se een kinden gaat dus stampen als een kleuter. Je bent niet eens stabiel, zit in de schuldsanering en hebt geen stabiele relatie. Je kunt dit een kind niet aan doen. Die heeft meer nodig dan iemand die het wil en wat liefde kan geven.

Wordt er gewoon boos van

Ik wou ook al jaren kinderen. Niet gedaan want relatie nog niet lang genoeg en toen de bijstand in door baan verlies. Dan kies je niet voor een kind, je hebt nog tijd zat aangezien je net 28 bent.

Zorg eens eerst voor jezelf en een betere situatie.

Oh en iedere vrouw is maar een paar uur vruchtbaar.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

[...]

Iedereen heeft z'n eigen rugzak. Voor mij is het een kwestie van loslaten en de rugzak loslaten ik wil die niet meer mee sjouwen. Ik wil positief in het leven staan en ik wil ons kind in een positieve en liefdevol warm nest verwelkomen. Met mijn vader is het fijn ik ga vaak langs wat betreft huisje in spanje laat ik los het is een bittere pil maar het zij zo. Financiën komt ook wel goed. Ik ben voor positiviteit nu in mijn leven mijn huidige lieferd is het daar mee eens let it go tasje let it go.

Ja hoor geloof je het zelf.

Alsof het zo makkelijk is je problemen los te laten.

Hup rugzak af en klaar.

Alle therapeuten kunnen wel inpakken.

Zo werkt het niet en dat weet je volgens mij best wel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je kunt best een kind opvoeden als je in de schuldsanering zit, als dat kind er nou eenmaal al is. Maar in de schuldsanering doelbewust aan een kind beginnen omdat je het zo 'supergraag' wilt (de woordkeus alleen al) is gewoon dom. Wacht dan even een paar jaar, dan kun je in de tussentijd ook nog kijken of je wat af kan vallen en of je relatie met je huidige 'liefert' wel zo stabiel is als het zich nu laat aanzien. Dat kind loopt echt niet weg hoor, en het is wel zo leuk als het geboren wordt uit een gezonde moeder, met een leuke vader, en als er wat geld is om luiers van te kopen en zo.
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 augustus 2015 @ 21:59:

Je kunt best een kind opvoeden als je in de schuldsanering zit, als dat kind er nou eenmaal al is. Maar in de schuldsanering doelbewust aan een kind beginnen omdat je het zo 'supergraag' wilt (de woordkeus alleen al) is gewoon dom. Wacht dan even een paar jaar, dan kun je in de tussentijd ook nog kijken of je wat af kan vallen en of je relatie met je huidige 'liefert' wel zo stabiel is als het zich nu laat aanzien. Dat kind loopt echt niet weg hoor, en het is wel zo leuk als het geboren wordt uit een gezonde moeder, met een leuke vader, en als er wat geld is om luiers van te kopen en zo.Idd waar gesproken. Baby's zijn super leuk maar ze worden heel snel groter. En zodra dat gebeurd zijn baby's soms echt vervelend! Ik heb twee meisjes, 10 en 15. De oudste kreeg ik onbezonnen, ik was 21 en ik woonde nog bij mijn ouders. Haar vader bleek zo gestoord als een deur. Hij heeft jaren tbs gehad en toen onze dochter 11 jaar was wilde hij contact.
quote:doodkapje666 schreef op 29 augustus 2015 @ 23:28:

[...]

Idd waar gesproken. Baby's zijn super leuk maar ze worden heel snel groter. En zodra dat gebeurd zijn baby's soms echt vervelend! Ik heb twee meisjes, 10 en 15. De oudste kreeg ik onbezonnen, ik was 21 en ik woonde nog bij mijn ouders. Haar vader bleek zo gestoord als een deur. Hij heeft jaren tbs gehad en toen onze dochter 11 jaar was wilde hij contact.Wat ontzettend naar zeg! Heb je er juridisch een stokje voor kunnen steken?
oké ik ga in therapie zit je in een kamer tegenover een persoon die denkt te weten wat je voelt of wat erdoor je hoofd geen gaat. Je doet je verhaal en als antwoord krijg je, wat voel je erbij bla bla sorry hoor kan ik net zo goed tegen een vriendin praten of hier schrijven dan ben ik het ook kwijt. Wat heeft een therapeut voor nut? Ik overleef deze fase in mijn leven ook wel weer. Opstaan en weer verder gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven