Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ringel, van harte met je verjaardag! Dat je maar een hele grote meid mag worden hihi. En wat super dat je gaat trouwen!! Kwam het als een verrassing, dat aanzoek? En heeft hij je thuis gevraagd eigenlijk?

Niniane, Hanna mag 99 % van de tijd natuurlijk ook gewoon in de zandbak rommelen, maar ik denk dat af en toe een klusje (als ze dat inderdaad krijgt..) niet heel belastend zal zijn. Maar goed, we zullen zien... En er niet voor betaald krijgen? Dan zou ik die moeite ook niet doen. Volgens mij betaalt het best nog redelijk, van wat ik begreep. Sterkte met je buik en rug..inderdaad jouw week niet he..

Ris, morgen dan maar? Sterkte en succes hoor meid!!
Ringel, meid wat leuk voor jullie! Van harte met je verloving (en nog een een ring erbij ook, wauw hij pakt het goeeed aan!) en met je verjaardag natuurlijk!

Pepiet; volgens mij ben je gister bij mij aan de deur geweest, hahaha! Ik gaf wel wat hoor, hihi! Of er was nog een moeder met zoon aan het collecteren voor de nierstichting, dat kan natuurlijk ook..

Mirjam; Zo dat is een hoop geld voor een doos kleding! Die mensen willen dat zelf betalen hoor, dus ik zou lekker van het geld weer leuke kleren voor je zoon ervan kopen! Lekker shoppen met hem, of houdt hij daar niet van?

Moest je trouwens betalen voor de inschrijving?

Leuk dat je zo enthousiast erover bent.

Even een *zwaai* naar de rest!
Ringel!!! Gefeliciteerd meis! Je wordt nog wel een echt burgerlijke dame, zo met 2 kinderen en een huwelijk!

@babba, hoe was het avondje bankhangen? Ik heb heerlijk ANTM gekeken. Enorm intelligente televisie. Hahaha. Geweldig vind ik dat.

Verder weer alleen even kort. Gisteren heel bizar nieuws gekregen. De vrouw van mijn vader heeft al een tijdje buikpijn. VOrige week naar de huisarts. Doorverwijzing naar de gyneacoloog. Dat was gisteren. Nu blijkt dat ze een tumor in haar buik heeft, zo groot als een volwassen hoofd. Er is goede hoop dat het goedaardig is. Vanochtend is ze opgenomen, en morgen wordt ze waarschijnlijk geopereerd. Heel bizar. We houden ons maar vast aan het positieve nieuws van de arts, dat er goede hoop is dat het goedaardig is.

Later meer nieuws.
@Ringel: Wauwie, gefeliciteerd! Was dat je verjaardagscadeau? Ook gefeli met je verjaardag hoor, en een fijne dag!

@Krook: Wauw, zo groot als een hoofd!?!?!!?!? Vreselijk!!! Was ze dan ook niet opvallend dik geworden ofzo? Sterkte voor haar en jullie natuurlijk...

Rest ff geen zin in...sorry.

Heb ook een rare ochtend gehad hier. Ben naar de dokter geweest met Jas (eindelijk) en die vermoedde toch een vorm van eczeem. Heb nu speciale vette zalf gekregen die volgens de bijsluiter voor de vissenschubbenziekte is!?!?!? Ff googlen straks maar... Toen een bakje doen bij mijn vriendin, waar ik natuurlijk weer veel te laat vertrok, want ik moest op tijd op school zijn voor de klassefoto bij de fotograaf. Ik reed dus ietsje te hard een wegversmalling door, waardoor ik met de rechterkant van de auto de stoep schampte. Beide banden lek!!!! Gelukkig wilde mijn vriendin, waar ik dus net vandaan kwam, me halen en even naar school rijden... daar op de foto geweest, Jas ook nog even, en toen naar huis gelopen. Ik was wel erg moe dus nu even relaxen. Heb de man gebeld wat ik met de auto moet doen, die staat nu nog op een P langs de weg. Zwager van ons zit in de autobusiness dus die zou hij even bellen. Hij was gelukkig niet boos. Heb het maar op de zwangerschap gegooid En weeeeer wat geleerd vandaag; mijn dag niet zo vol plannen en wegversmallingen rustig nemen...

Vanmiddag heb ik gelukkig niet echt wat gepland dus ik ga eerst maar eens even op de bank liggen. Moet wel fit zijn voor de bios vanavond.

Doei lieverds!
@ringel: hoera hoera, gefeliciteerd!!! . Was het echt een romantisch op de knieen met kaarslicht en een vioolorkest-moment?

@ris: dachten we toch even dat je vandaag al de KS kreeg. Misschien dat ik met mijn donderdag of vrijdag dan toch gelijk krijg. Alhoewel de baby misschien uit zichzelf nog eerder komt als ik het zo hoor.

Wel schrikken dat je gisteren ineens aan de CTG lag, gelukkig was alles goed.

@mmmoi: gelukkig hadden jullie niks. Zwanger zijn en autorijden is geen perfecte combi heb ik al gemerkt. Een mooie diepe kras in onze auto herinnert aan de afgelopen zwangerschap.

@krokus: Zo groot als een hoofd?? Dat is bijna niet voor te stellen. Hopelijk hebben ze gelijk dat het goedaardig is.

@mette: zwaai terug! Alles goed?

@niniane: Doe het maar lekker rustig aan en laat je verwennen.

@pepiet: nierstichting was hier gisteren ook aan de deur. Ik heb netjes mijn bijdrage geleverd.

Goed van je dat je dat doet. Heb je een speciale reden dat je voor de nierstichting loopt?

@fluffy: peren worden gewoon zacht als je ze kookt zonder iets toe te voegen (net zo zacht als met toevoegingen). Ze worden natuurlijk iets minder zoet dan met suiker erbij maar voor mij absoluut zoet genoeg.

Op de markt hadden ze ze nog niet trouwens dus ik heb maar moesappels meegenomen, ook lekker.

@babba: op de groep staan al een tijdje foto's van Floor en Eva. Ik zal binnenkort weer wat nieuwe plaatsen (deze keer op de hyve dan maar?) maar ik heb er nog niet zo veel. Ik maak er inderdaad minder dan met Floor (en als ik ze maak is het nog vaak van Floor want die doet veel meer).

Vandaag de eerste dag alleen met Eva en Floor. Vanmorgen lekker naar de markt geweest en luiers en boodschappen gehaald (wat kan er veel in een kinderwagen!).

Daarna eerst Eva en daarna Floor laten eten en nu liggen ze allebei op 1 oor dus heb ik even rust.

Vanmiddag nog bezoek dus zo alleen ben ik niet vandaag.
mette; ik liep gister in de grote waal.(woon je daar?)

ja niet iedereen was onaardig hoor! maar briefjes hebben we niet ontvangen. ik liet Bram de bus vasthouden en die zie ook heel schattig heeft u wat over de nierstichting. bij oudere mensen werd hij trouwens wel erg verwend ook met snoep.

t was vanuit school dat ze het vroegen, nu is mijn opa aan een nierkwaal overleden dus vond ik het prima om daar voor te lopen.

mmmoi; oepsie......... stoepje. ik had het net ook bij het zwembad. Bram riep owww mam je lijkt wel een monstertruck (ik heb een ienieminie auto)

ringel; Gefeliciteerd!!!

ris; sterkte met de harde buiken! ahhh als je iedereen al verklapt hebt wanneer je mag voor de KS kun je het hier/of hyves/msn ook best fluisteren. wij houden ons mondje dicht ;)

Krook; jee klinkt wel griezelig zeg. sterkte voor de familie!
Nierstichting doneer ik standaard aan. Maar dan via de giro. Collectes heb ik hier nogniet gezien moet ik zeggen. Mijn broer is uiteindelijk overleden aan nierproblemen, dus uiteraard doneren we daaraan.
Krook dat klink akelig. Heeft ze er echt helemaal niets van gemerkt? Dat kan wel de tante van een vriendin heeft ook zoiets gehad die heeft eer ook een aantal jaar mee rondgelopen zonder er iets van te merken.

Mmmoi boem is ho met de auto dus. Zonde maar gelukkig niets ergs gebeurt. Behalve die lekke banden dan. Maar toch nog op de foto.

Over peren. Ik vind stoofperen ook wel lekker maar ben er niet goed in om ze lekker klaar te maken. En ik vind het meer een toetje of fruit voor tussendoor dan groente. En warm vind ik het helemaal niets Ik zal ze dan ook nooit eten met aardappels en vlees(vervanger).

Over collecte. In onze oude flat kregen we bijna nooit collecte dus als er iemand kwam dan gaf ik best wel veel. Maar hier in het nieuwe huis komt er gemiddeld twee keer in de week een collecte of iets voor andere goede doelen langs. Dat kan varieren van stroopwafels verkopen voor een goed doel tot vragen om elke maand 10 euro te storten voor clinic clowns. Nu geven we dus een stuk minder anders kan ik mijn hele salaris wel weggeven. Probeer wel altijd wat in een bus te doen hoor. We hebben een potje op het aanrecht waar we al ons kleingeld in verzamelen speciaal voor collectes.
ik heb nieuwe foto's op hyves gezet.

Mirjam; welke foto's had je ingestuurd van Hanna?

niniane; ik geef ook alleen aan de bekende collectes hoor, kaarten stroopwafels etc fanfare, carnaval daar doe ik niet aan mee. wel kinderpostzegels, sponsorloop oid. Ik vind ook de collectes voor de carnaval of fanfare echt onzin. ik ga toch ook niet langs de deur voor mijn hobby.
Pepiet; je moest eens weten bij wat voor een arme fanfare ik zit! Maar ik baal zelf ook als ik met Clubloten langs de deur moet... er is idd geen hond die die loten van mij wil hebben. Ik koop ze altijd zelf...

Heb zelf een aantal jaren voor het astmafonds gelopen en voor het diabetesfonds. Maar met db een collecte lopen is geen pretje (ivm hypo's).

Mmmoi; klinkt lekker je dagje! Ben je weer wat meer jezelf nu?

Krook; mijn moeder heeft 6 jaar geleden (tegelijk met haar borstkanker) ook een gezwel uit haar buik laten halen. Haar mazzel was dat het totaal ingekapseld was, dus waren er geen uitzaaiingen. Dat gezwel was zo groot als een voetbal en ja... ze had wel een beetje een dikkere buik gekregen, maar niet opvallend. Hopelijk is het bij jullie ook goedaardig! Sterkte ermee!

Ringel; ik ben gewoon vergeten je te feliciteren met je verjaardag! Doos.... Leuke dag? Lekkere taart? mooie cadeaus?

Stoofpeertjes eet ik nooit. Zitten veel te veel koolhydraten in (tenminste als je er vanalles bij mikt en dat doet mijn trauma dus altijd). Zelf heb ik ze nog nooit gemaakt; lijkt me ook helemaal niks als groente, maar dat is persoonlijk.

Ik heb trouwens een grappig filmpje op mijn hyves gezet (je moet ff zoeken in het album "zwanger"). De man had maandag wat foto's gemaakt van mij als "Onslow" .....

Ella zingt sinds vandaag "in de maneschijn" op haar geheel eigen wijze... Zo grappig! Het is dat ik de bewegingen herken, anders zou ik me afvragen of er een steekje loszit bij d'r. En ze doet het niet op commando, maar ineens als ze zin heeft.

ben weer weg; mijn ouders en zus komen zo taart eten voor de trouwdag van mijn ouders.

doei!
@ringel: natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
zo weer ff tijd voor m'n dames hoor.

Hele dag visite gehad en iedereen natuurlijk m'n ring laten zien! (whahahahahaha zo ontzettend leuk!) Het is er een van titanium met 5 diamantjes erin en een heel dun zilveren lijntje in het midden.

Mayte helemaal van d'r mik met al die visite wilde niet slapen, alleen maar eten, eten, eten en buurmeisje van de loopfiets duwen. is vanavond uiteindelijk om 20.00 gaan slapen. Was vanochtend al om 7.15 wakker en heeft daarna niet meer geslapen.

verder nog 2 antieke parfumflesjes gekregen (met zo'n spuitbolletje) en een duftieshuisje met poppetjes.....en nog 2 heel erg oranje wandlampjes (very 70's maar al je ons huis kent past het helemaal) ben helemaal blij.

@mmmoi, mooie sstunt met die auto (haastige spoed is zelden goed enzo) maar het kan de beste overkomen en toevallig was jij het vandaag. Is Jasmijn mooi op de foto gekomen?

@Ris, gefeliciteerd met de trouwedag van je ouders. Nu weet ik het niet mer hoor wanneer je mannetje de wereld gaat zien. Potverdikkie.

verder ff kwijt

O ja Niniane sterkte met je piep week, het is echt niet jouw week he? lekker onder de dekens met een kop thee en eengoed boek zit er ws ook niet in. Dus dan maar een heel dikke knuffel van deze kant van het beeldscherm

@pebbs, nee het was niet echt zo'n vioolmuziek moment. Had het ook niet verwacht (niet vandaag iig) maar hij ging wel op z'n knie en ik ging heel hard janken (compleet met snotneus enzo) very romantisch was het nou ook weer niet, maar wel heel erg ons. Al die poeha erom heen vind ik vaak ook weer overdreven.

ga slapen morgen weer om 7.00 werken!
Ringel, door alle blijheid voor je aanzoek was ik je verjaardag vergeten! Van harte meid! Kun je niet wat foto's plakken van je huis? Volgens mij heb ik wel een zelfde soort smaak, kleur, kitsch en gek. Alleen heb ik weinig geld en een man die me behoed van allerlei aankopen. Als je gek bent op brocante dan kun je in mijn stadje zomers je hart ophalen, ik vind het er heerlijk om rond te struinen!

Gisteren laatste keer nagym gehad, zit er weer op. Het was erg leuk, leuke club meiden, in oktober zien we elkaar alweer..lekker beppen, hahahaha!
heb ook een leuk cadeautje van een een vriendin gekregen, nl een tegeod bon voor een pretecho (via www.echobon.nl) maar helaas had ik al een afspraak gemaakt voor een pretecho maar het bureau waar wij naar toe gaan is niet aangesloten. Maar een leuk idee.

verder vanmiddag dus de 20 weken echo, best wel spannend hoor, maar aan de andere kant ook heel erg leuk.

verder eigenlijk niet veel te melden.
Ringel, wat spannend dat je vanmiddag je echo hebt! Denk je dat je weet wat je krijgt? Ik denk..ik denk dat je een jongen krijgt.

Heel veel succes vanmiddag!

Alle anderen; hoi en doei.
@ringel: spannend vanmiddag!! Ik ga ook voor een jongen.

De kinderopvang belde net dat ze vanaf half november plek hebben op 1 dag en vanaf 1 december ook op de andere dag die wij willen.

Voor de dinsdag was het echt het allerlaatste plekje en vanaf nu moeten ze echt mensen gaan teleurstellen. Normaal is er voor zusjes of broertjes altijd wel plek maar zelfs dat lukt nu niet meer.

Het is wel in de babygroep en niet in de groep van Floor wat op zich wel jammer is. Voordeel is wel dat ze in de groep van Floor met 2 leidsters op 12 kinderen staan waarvan maximaal 4 baby's. Op de babygroep staan ze met 2 leidsters op maximaal 7 kinderen. Er is dus wel veel meer aandacht voor de kinderen.

Ok, ik heb geloof ik niet zo'n goede dag vandaag, en dat is balen, want vanavond ga ik naar Tarzan met mijn moeder. Ik ben vreselijk moe, heb tussen de middag al geslapen, maar ik heb gewoon geen energie. Vanochtend naar muziekles geweest en dat was heel leuk, de lerares zei dat Jasmijn meer uitdaging nodig had en toen mocht ik de les daarna ook blijven. Dat was met oudere kindjes. Op zich vond Jas dat ook heel leuk maar toen was ze al moe van de 1e les en wilde ze op een gegeven moment niet meer op schoot zitten, maar rond lopen en zelf spelen. Toen ben ik maar naar huis gegaan.

Nu is ze lekker aan het spelen, ik heb er even de kracht niet voor om haar te vermaken. Ik heb een hoofd vol snot, voel me weeïg en moe...blergh...

@Ringel: Ik ben benieuwd hoor...ik denk ook een jongen. Hoop dat alles goed is!

Nou meiden, sorry voor het egobericht, maar ik ga me klaarmaken voor straks. We gaan eerst nog een hapje eten dus op tijd weg.

Groetjes!
@mmmoi: veel plezier bij Tarzan! Lijkt me heel leuk. Hopelijk knap je weer wat op als je er lekker uit bent.
Nou en het is..................geen idee!!!! Lief wilde het niet weten, heb enorm m'n best gedaan om een hamburgertje of pielemans te vinden, maar helemaal niks! Dus of een jongentje of een meisje, we moeten nog even een aantal maandjes geduld hebben voordat we dar achter zijn. Heb wel tegen lief gezegd dat ik dan wel van hem verwacht dat hij wat meer z'n best gaat doen wat betreft namen. Alle namen die mij leuk lijken vind hij niks.....maar andersom komt er geen input.

@mmmoi je was met je man toch al eens naar Tarzan geweest (voor jullie zoveel jaar trouwen toch?) Ik hoop dat het zo leuk is dat je daar weer energie van krijgt.

@pebbels, wat een mazzel dat je een plekje hebt voor Eva. Merk je nu ook dat het drukker is nu de regering gaat snoeien met de gastouders?

Voor Mayte een muzikaal dorp van Little people (echt dat kind heeft bijna een stad) opgehaald via marktplaats, een enorm groot ding (met veel lawaai) voor 20 euro. geen geld als je bedenkt wat het nieuw heeft moeten kosten. Batterijen zijn alleen bijna leeg, dus af en toe klinken de muziekjes een beetje vals. Maar ze heeft er dikke lol mee (daaien daaien, auto toet toet en alle andere poppetjes en beestjes moeten mee draaien op de rotonde)
In een vlaag van hormonen heb ik tijdens de zwangerschap een roze boxpak van Jottum gekocht met allemaal roezels eraan.

Ze heeft het nu aan en ze lijkt wel een suikerspin (maar dan wel een hele schattige).

Ze is volgens mij wat langer en slanker dan Floor was maar misschien dat dat nog veranderd.

@ringel: jammer jammer. Nu moeten we nog best een tijd wachten. Met de namen ging het hier hetzelfde, hij heeft niks zelf verzonnen en mijn namen vond hij nooit leuk.

Tot een week of 2 voor de geboorte hadden we trouwens Roos voor een meisje maar op mijn verzoek is het toch Eva geworden.

Het is hier wel drukker de afgelopen maanden op het kdv maar dat zijn volgens mij vooral kindjes die al maanden geleden zijn ingeschreven dus ik weet niet of dat met de gastouder-regeling te maken heeft.

Jullie gaan nu ook gebruik maken van een kinderopvang toch?

@ris: lig je nou al eens in dat ziekenhuis?? Ik had op deze week gegokt dus dan moet het morgen gaan gebeuren.

Floor had vandaag eigenwijsjes gegeten volgens de leidster van de creche. Ze was compleet tegendraads en heeft zowel dinsdag als vandaag helemaal niet geslapen.

Ze is nogal van de gezelligheid en zet de hele slaapkamer op stelten.

Als de leidster boos komt kijken dan gaat ze heel snel liggen met een grote glimlach op haar gezicht.
Nee, ik zit nog op de bank met af en toe een fikse harde buik en een bewegende baby. Ella zei vanavond bij het naar bed brengen wel steeds tegen papa "baby, uit?" Ik hoop dat ze voorspellende gaven heeft hihi!

ringel; jammer dat je niks kon zien. Een paar balletjes en een piemel zijn wel heel goed te herkennen trouwens.....

Was verder wel alles goed? En ga je bij de pretecho nog wel willen weten wat het is?

De man had hier in eerste instantie de naam bedacht, maar ik zei dat wanneer we iets mooiers, leukers, etc zouden vinden , het dan die naam zou worden. En we hebben iets leukers gevonden (vind ik zelf). Dus hij heeft Ella's naam "gevonden" en ik deze.

Namen die bij ons afvielen zal ik jullie vertellen na de bevalling.

Oh en nog iets stoms.... ik ben vanmiddag toen ik op de bank wilde gaan zitten uit mijn (enige, nog passende lange) broek gescheurd..... En niet zo'n klein beetje wat nog te repareren viel, nee van links naar rechts over mijn hele bil.... Nu kan ik echt alleen nog maar joggingbroeken aan....
Nog steeds niet Ris?? Ik was er toch echt van overtuigd dat de baby deze week zou komen (wat nog kan natuurlijk als hij zelf besluit om te komen).

Balen van die broek maar een joggingbroek zit ook wel heel lekker.

Iemand nog tips wat ik vandaag met Floor en Eva kan gaan doen.

Het is de eerste dag dat ik echt alleen ben en ook geen visite ofzo gepland heb. Ik ben graag bezig dus nu zit ik me een beetje te vervelen. De kinderboerderij leek me wel leuk maar die is 20 minuten rijden en ik bedacht me net dat ik even geen auto heb. Volgende week waarschijnlijk wel weer.

Iedereen die ik ken die in de buurt woont is aan het werk of op vakantie dus dat schiet ook niet op.
pebbles; ballorig?zwemmen? koekjes bakken met floor en eva in de wipper erbij? euhm.....

neem eens een foto van je zuurstokje . gelukkig bestaat marktplaats!

ris; ach gossie je enige broek. ach nog ff en dan ben je er van af en mag je je eigen broeken weer aan. ik zag je filmpje op hyves. oei wat een grote buik t zag er wel grappig uit zo met je blouse/pyama? (zag het niet goed hoor) lekker op de bank gaan zitten in je joggingpak. kopje thee erbij.

ringel; jammer dat je niets kon zien. we wachten gewoon nog 20 weken

mmmoi; was tarzan leuk? ik ga volgend jaar naar joseph. volg je dat ook? jij bent toch ook wel van de musicals?
zit met hetzelfde, Ben ook met Mayte alleen verder weinig te doen (nou ja de was blijft altijd een uitdaging natuurlijk) en heb ook geen auto tot mijn beschikking (anders was ik naar de Ikea geraced om spulletje te kopen) mar ja, zit er aan te denken om zo maar even een stukkie te gaan wandelen met meisje en even bij de kringloopwinkel langs, misschien dat we daar nog iets leuks tegen komen. En ik moet nog aan de freubel voor 2 collega's

weet verder niet wat er verder bij jullie op loopafstand is, maar een lekkere wandeling is altijd fijn natuurlijk. Hoe is het verder met je bekken en alles?
Ballorig is ook 20 minuten rijden en zwemmen mag ik de komende paar weken helaas nog niet, dat doe ik normaal altijd om vrijdagochtend.

Koekjes bakken is wel een leuk idee.

Wandelen is ook leuk maar ik weet nooit waar ik heen moet lopen.

@pepiet: Ik volg dat Joseph programma ook. Wie vindt jij het leukste/beste?

@ringel: kringloop is ook een leuk idee. Ik weet niet eens of we die hier hebben.

Mijn bekken gaat trouwens met sprongen vooruit. Ik had verwacht dat het nog best lang zou duren maar ik kan weer rustig een flink stuk lopen terwijl ik dat al een hele tijd niet meer kon.

De andere kwaaltjes zoals maagzuur en vermoeidheid zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Heerlijk om me weer mezelf te voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven