Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
luibi heerlijk verlof! Geniet ervan. Nog plannen de komende 7 weken?

zus wat hou je het weer spannend. Ik had eerst ook een hele rare streep heel vaag op foto niet te zien maar ben nu toch echt alweer 25 weken zwanger. Had 3 dagen later wel hele duidelijke strepen.

Lekker jullie vroege echo's dames had ik ook steeds en is erg fijn.

had vanmiddag echt mega trek in chocolade kruidnoten en voorik het wist was het zakje bijna leeg. En ja toen wilde ik geen avondeten meer behalve een broodje filet.

plukkie voordelen/nadelen van verticale en horizontale groepen zijn:

voordeel verticaal is 4 jaar lang zelfde leidsters en groep. vind ik erg fijn je ziet vaak dat kinderen die van een baby naar peutergroep overgaan weer even echt moeten wennen en daardoor even stil staaan in ontwikkeling. ander voordeel van verticaal is dat er altijd ontwikkelingsmateriaal is wat aansluit bij je kindje. Dus is je kind heel snel blijft hij geprikkeld worden neemt hij juist de tijd voor alles door bv heel laat te gaan lopen is dat ook minder belangrijk in zo een groep daar er altijd kruipers zijn. Ook komen baby's in een verticale groep sneller buiten dan in een babygroep. KInderen leren rekeing houden met elkaar. Is soms tegelijkertijd ook een nadeel. soms moeten groten wachten met iets totdat de kleintjes slapen. Voordeel horizontaal is veel leeftijdsgenootjes en ruimte is geheel ingericht op deze specefieke doelgroep.

Verder valt en staat er veel met de leidsters die zo een groep draaien. Verticale groep vraagt soms meer van de leidsters om te zorgen dat het voor alle leeftijden leuk is en het goed te plannen. Een leidsters van een horizontale groep kan zich meer richten op een doelgroep.

Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren en prioriteiten. Wij hebben gekozen voor verticaal.

Heb zelf op alle 3 de soorten groepen gewerkt en vond dit toch altijd het fijnst voor de kinderen en het leukst om in te werken. Kinderen slapen dan tegen elkaar in en dus meer tijd en aandacht voor de wakkere kinderen.

Ook wisselt het per kind hoe ze er op reageren. Sommige baby's vinden peuters niets in hun omgeving anderen vinden het fantastisch iets om naar te kijken en peuters vinden het zorgen voor de kleintjhes erg leuk. Andere baby's vinden een babbygroep weer niets teveel leeftijdsgenootjes die huilen waarbij ze meehuilen.

Ach kan nog wle een poosje doorgaan je eigen gevoel bij het dagverblijf is gewoon het belangrijkst.

Als je vragen hebt of meer wil weten geef maar een seintje
Aruba, we schrijven het meest hier hoor. Maar het priveforum is wel handig voor foto's en namen e.d. , dingen die je niet op een openbaar forum kwijt wil. Maar hier is al het geklets.

Liubi, fijn!!! Wat ga je allemaal doen of niet doen nu?

Zus klinkt toch spannend, vaag?

Vlinder, nog iets gehoord van die rare gast?

Summer, beterschap!

De arm doet nog niks qua zenuwen. Ik moet er nu niet aan denken maar het kan kan best lang duren. 12 maanden, het kan, niemand waagt zich aan een uitspraak. Maar de lotgenote had het veel erger dan ik gehad, veel meer pijn, late diagnose dus veel onbegrip in haar omgeving. Dus dat relativeert je eigen situatie nogal. En ik word steeds handiger. Deze week nog veel hulp *(en dat is ook erg gezellig) maar volgende week ga ik echt proberen meer alleen te zijn.

Bloem, als jij zwanger bent weet je gewoon alles al door die topics lezen. Heb je de beste wagen, de beste boeken, etc etc..
PS. Bij de Hema (ja ik ben fan) zijn er u heel veel basic babydingen in de aanbieding. Voor de dames die nu met hun uitzet bezig zijn misschien wel een tip?
Mijn temp is weer gekelderd naar dieptepunt onder 0 zeg maar. Ik wacht de ongi af ga in ieder geval niet testen.

Even een kwartier gebaald en uitspraken gesmst naar iedereen dat ik weer aan de pil ga maar nu denk ik dat het wel weer gaat. Misschien omdat ik mezelf een heel leuk kadootje heb beloofd als het niet is gelukt hehe.

Ga me zo maar even uitputten op spinning denk ik. En een fles wijn halen want ik heb me toch 2 weken ingehouden met alcohol. Misschien ook wel roken WHAHAHA.
Arme zus...

Ik heb jullie gezien! Wat leuk! En wat een mooi buikjes!
Liubi lekker!!!!!!!!!!! Heerlijk verlof.......gaat hard he?

Zus wat kut....maar moet ook wel beetje om je lachen...."misschien ook wel roken"...... ff lekker kont in krib gooien....goed idee om ff af te reageren....

Maarruh lijkt er dus op dat er wel bevruchting was maar het misgaat? Want anders kan je toch geen streep krijgen?

Dametje thx voor tip...voor mij beetje vroeg nog..wacht nog wel ff maar ben zelf ook HEMA fan...

Wat een verhaal die arm van je....wel blij te horen dat je je beetje er bij neerlegt....goed hoor....gewoon doorgaan
hier nog een hema fan ga dit weekend even kijken.

zus balen zeg! Sporten is wel mooie uitlaatklep.

hier zo weer fysio helpt wel goed. Alweer een nachty slecht geslapen veel kramp in mijn been. Roept iedereen meer zuivel drinken maar 5 zuivel eenheden op een dag moeten toch volstaan!? Ach gewoon effe dip moe en last van van alles zal wel weer over gaan...................
Goeiemorgen!

Ga vandaag eerst achterstallig huishouden doen. Dat is de laatste week wel heel erg verwaarloosd. En opruimen etc. Ik wil over een week of 2 alles klaar hebben. Mijn ouders komen het laatste weekend van september met de wieg, de kleertjes die nu nog in NL liggen, het bad etc. En dan kinderwagen ophalen (adapters bijbestellen. Ben ik natuurlijk weer vergeten). Romer maxi cosi kopen en dan ben ik wel klaar denk ik. Oh ja, de droger moeten we ook nog kopen.

Genoeg te doen.

En in de maand oktober de hele maand 'vrij'.

@Zus, wat balen zeg!

@Dametje, dus nog niet echt verbetering in je arm. Bah. Maar alles goed met het kleine dametje??

@Pluis, ik eet op het moment heel veel kaas en yoghurt. En sojamelk vanwege de lactose intolerantie. Gelukkig kan ik kaas en yoghurt wel goed verteren. Ik eet wel veel meer dan 5 eenheden

Van de HEMA heb ik ook veel. Bijna alle rompertjes komen daar vandaag. Mijn god, ik heb zoveel kleertjes. Veel te veel. En ik krijg ook van iedereen dingen. Dat gaat ie nooit allemaal aantrekken!
Liubi, heerlijk, geniet ervan de komende weken. Blijf een beetje in herhaling vallen, maar jeetje wat gaat de tijd bij iedereen snel zeg.

Leuk dat je een hele tas met kleertjes hebt gekregen. Nog niet geboren en nu al een beetje verwend. Goed toch?

Hier een beetje brakkies. Afgelopen nacht meer op de wc gezeten dan geslapen en de nacht ervoor ook slecht geslapen. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het moet niet te lang duren. Concentratievermogen zat al op niveau aardbei en is nu afgezakt naar niveau goudvis. Als dat nog maar goedkomt

Heb nog even rondgebeld voor de kinderwagen en bij de babydump is de levertijd tussen de 4 en 6 weken. een heel verschil dus.
En ik wacht.... Ben nou al wel 10 keer naar de wc geweest elke keer ongi kramp maar nee... Komt vanzelf denk ik.

Vond je het leuk Aruba op het priveforum hihi, toch grappig om iedereen te zien.

Snok ik moet ook om mezelf lachen. Ik weet ook niet meer of het wel een streep was. Volgens mij heb ik gewoon een chemisch afwijkend plasje die vage streepjes geeft .Of ik heb een streepvormige afwijking in mijn ogen.

Ja Pluis meer dan 5 eenheden zuivel straks heb je een overdosis. Vervelend al die krampen en gauw maar weer ontbalen!

Liubi dat noemen ze verlof... Heb je het evengoed nog mega druk. Maar goed nu kan je wel alles in je eigen tempo doen he... Voelt het lekker om vrij te zijn?

Plukkie gauw opknappen hoor! Is niet leuk anders.
Ow ik neem een predictor de volgende keer daar komt een rondje op

Wat ben ik toch slim
quote:zusvansummer schreef op 17 september 2008 @ 10:35:

Wat ben ik toch slim
Zus kan ook nog altijd digatale CB nemen....zwanger of niet zwanger
Ohw, wat slopend zeg Zus. Balen dat je temp naar beneden is gegaan. Wel apart hoor.

Pluis toppie dat fysio goed aanslaat. Houden zo!
quote:zusvansummer schreef op 17 september 2008 @ 10:35:

Wat ben ik toch slim

Zus je bent een schat.

Tot straks! We gaan ff lekker wandelen in de duinen met hondje. Die heeft energie teveel. Ik hou van hem, want als ik uitslaap ligt hij tot 11.00 'sochtends zo met me mee te pitten. Engel.

Aruba, leuk he een gezicht bij iedereen!

Dametje bedankt voor de tip. Vind ook dat hema altijd superleuke dingetjes heeft. Maar wacht nu echt tot volgende week, ik wil het geslacht weten!

Ai Plukkie, hoop dat het snel betergaat!!!
Ja echt leuk. De zusjes "summer" zijn ook mooie meiden!
Tnx Aruba

Helaas helaas, de dijk is weer gebroken. Ik mag weer een nieuwe ronde in. Hoop weer hooguit 6 weken.

Hopelijk heeft de rest meer succes deze keer.

Voor t schema: Gyn 6 oktober, voorlopige NOD 29 oktober dan maar

Kijken of we er wat goede zaadjes uit kunnen wurmen binnenkort.
Zus x 10.

Aruba, bedankt voor je complimentje!!!!!!!!!!! lief lief lief.
Ahhh... zus toch. Maar hoe kan dat dan? Wel hcg en toch vrij snel daarna ongesteld. Ja het antwoord daarop weet jij natuurlijk ook niet maar heb je dat wel eens aan je gyn. gevraagd?
Zus, dikke knuf en heel veel succes met jullie zaadjes op 6 okt.

Trek je het een beetje?
Aruba ik spreek even voor zus: PCO kan zorgen voor een heeeeeeeeel inimini licht streepje, erg misleidend dus.
jeetje Summer, das ook flauw zeg van moeder natuur
Balen zeg Zus, trek nu dan maar inderdaad die fles wijn open en pak een pakje rauw vlees en probeer daar maar even van te genieten. Echt KUT voor je, moet je weer 6 weken wachten, grrr
Wat stom zo n misleidend streepje! Nou ja, gewoon stom (understatement) en even verdrietig dat het niet raak is natuurlijk. Helemaal met Ka eens, tracteer je zelf op lekker drank en vlees.
Vriendje smst: 'Ik heb een surprise.'

Ik bel op: 'Verteeeeeeeeeeel'

Hij: 'Heb je morgenmiddag afspraken staan?'

Ik: 'Nee'

Hij: 'Kom je me halen van het vliegveld.'

Heeft hij z'n ticket omgeboekt naar morgen. Hij kon niet meer wachten. Doet hij nou altijd zoiets, lieverd.

Nu snel eten. Zus en Zusman eten hier, gezellig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven