Winkels open in Bad Bentheim

31-08-2015 17:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 1 maand gaan mijn man en ik naar Duitsland.I.v.m. met reunie op zondag in het oosten van Nederland willen we op zaterdag naar Bad Bentheim gaan en daar overnachten.

Weet iemand of de winkels in het centrum op zaterdagmiddag open zijn ? Zo ja, toe hoe laat ongeveer ?

Van de vvv in Bad Bentheim kreeg ik namelijk een mail dat de openings- en sluitingstijden verschillend zijn (met dit antwoord kan ik niet zo veel).
Het antwoord van de vvv klopt wel: er valt geen peil op te trekken daar. Maar heel veel interessante winkels zijn er ook niet. De burcht is wel erg mooi!
Als je de namen kent van de winkels kun je gewoon even googelen. Grotere supermarkten zijn over het algemeen tot 20.00 open.
verba volant, scripta manent.
Winkels zijn toch altijd open op zaterdagmiddag, zelfs in Duitsland tot 17:00 uur lijkt me.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Er is een tijd geweest waarop de meeste winkels in Duitsland op zaterdag om 13.00 sloten maar dat is, voorzover ik weet, bijna overal afgeschaft.
Het is niet altijd dat de winkels in Duitsland op zaterdagmiddag open zijn.Dat is een erfenis van het verleden : 1 zaterdag lang open, de andere zaterdagen tot uiterlijk 13.00.

Afgelopen jaren in verschillende Duitse steden mee gemaakt dat winkels rond 14.00 sloten en dat de winkels er naast open bleven tot 16.00 of 17.00.

Ik ben nog nooit in Bad Bentheim geweest, dus googelen naar winkels wordt moeilijk.
Een jaar of twee geleden waren op zaterdagmiddag de meeste winkels dicht in Duitsland.
http://www.meinprospekt.de/bad-bentheim

Ik denk dat je hier wel de nodige info kunt vinden.
Als de winkels dicht blijken te zijn: (een rondleiding op) het kasteel is best de moeite waard!
http://www.grafschaft-ben ... antiethemas/winkelen.html
quote:Hoenuverder75 schreef op 31 augustus 2015 @ 17:40:

Een jaar of twee geleden waren op zaterdagmiddag de meeste winkels dicht in Duitsland.

Wauw, serieus?

Ik zat laatst te miepen dat het belachelijk is dat supermarkten in de regio al om 20:00 uur dicht gaan doordeweeks. 😅

Gelukkig woon ik niet in Duitsland.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Perse bad bentheim? Nordhorn is het grootste deel wel gewoon geopend. Best een leuk centrum. Het is niet ver van bad bentheim af.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Op de Rheinerstr. zitten sinds niet al te lang een K+K en een DM die op zaterdag tot 20.00 open zijn.

De bakkerij bij de burcht is ook op zondag open. Daar kan je ook koffie drinken.
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 17:48:

[...]

Wauw, serieus?

Ik zat laatst te miepen dat het belachelijk is dat supermarkten in de regio al om 20:00 uur dicht gaan doordeweeks. 😅

Gelukkig woon ik niet in Duitsland.Daar herken ik niks van hoor. Zal wel in een bepaald dorpje geweest zijn, maar zeker in niet in heel Duitsland
sommigen wel maar sowieso leuk en heb er jarenlang een bijbaantje gehad in de ijssalon die er nu nog zit twintig jaar later (vanuit waar ik woonde was duitsland op loopafstand en bentheim altijd populair bij jongeren in het park onder de burgt. maar goed nog steeds vindt ik de Burcht leuk met kids en ook genoeg te zien. Voor het winkelen zou ik idd naar nordhorn gaan of Enschede als je alleen om het winkelen gaat en de supermarkten K+K of karstad
I love you,because you join on my weirdness
Nordhorn zijn we toevallig in april al geweest.

Ik hoef ook niet de hele dag te winkelen.We vertrekken ergens in de ochtend vanuit Noord-Holland.

Als er maar wat kleding, snuisterijen etc. winkels zijn. En natuurlijk een Konditorei.

DM gaan we ook nog even toiletartikelen in slaan.

Als er nog tijd over is naar de outlet.

Zondagochtend kasteel bekijken en zondagmiddag de vakantie reunie in Oost-Nederland
quote:Plein18 schreef op 31 augustus 2015 @ 18:28:

Nordhorn zijn we toevallig in april al geweest.

Ik hoef ook niet de hele dag te winkelen.We vertrekken ergens in de ochtend vanuit Noord-Holland.

Als er maar wat kleding, snuisterijen etc. winkels zijn. En natuurlijk een Konditorei.

DM gaan we ook nog even toiletartikelen in slaan.

Als er nog tijd over is naar de outlet.

Zondagochtend kasteel bekijken en zondagmiddag de vakantie reunie in Oost-NederlandDM is in veel plaatsen op zaterdag tot 20.00 open.
Kasteel is mooi maar Bad Bentheim stelt niets voor hoor, een kledingzaak, restaurant, drogist, bakker, sportzaak, veel meer is het niet.
Lidl is opgedoekt volgens mij
Nee, Lidl is verhuisd.
Ootmarsum is leuker dan Bad Bentheim vind ik.
quote:Vl43inder schreef op 31 augustus 2015 @ 19:44:

Ootmarsum is leuker dan Bad Bentheim vind ik.Ik wil naar Duitsland o.a. voor de DM.Die zit niet in Ootmarsum
DM? Deutsche Marken?
quote:Vl43inder schreef op 31 augustus 2015 @ 21:25:

DM? Deutsche Marken?

Je komt waarschijnlijk niet (vaak) in Duitsland.

DM en Rossmann zijn de drogisterijen om je slag te slaan in Duitsland.

Nog goedkoper dan het Kruidvat.Is dat mogelijk ? Ja.

Ik sla een hele voorraad douche-,badschuim, shampoo, haarverf, voetencreme etc. in.

Ik begin nu een beetje door de voorraad van april te raken.
quote:Plein18 schreef op 31 augustus 2015 @ 21:36:

[...]

Je komt waarschijnlijk niet (vaak) in Duitsland.

DM en Rossmann zijn de drogisterijen om je slag te slaan in Duitsland.

Nog goedkoper dan het Kruidvat.Is dat mogelijk ? Ja.

Ik sla een hele voorraad douche-,badschuim, shampoo, haarverf, voetencreme etc. in.

Ik begin nu een beetje door de voorraad van april te raken.Jaha, doe ik ook vaak. Douchegel van cd, zo lekker. Make-up scheelt ook flink.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven