Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Ik blijf denk ik gewoon op beide topics schrijven, al is het alleen maar omdat ik het zooo leuk vind om tot een top 10 te komen!
Vind ik in het algemeen dus leuk, ook als er geen baby op komst is. Maakte al van die lijstjes toen ik een tiener was. Die heb ik helaas niet bewaard. De oudste die ik teruggevonden hebt is uit 1997 (toen was ik 18).
Doe ff een pb dan, gelijk de naam ook even
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 31 augustus 2015 @ 16:28:

Doe ff een pb dan, gelijk de naam ook even

Haha dan wordt NYC denk ik overladen met pb's, we zijn allemaal nieuwsgierig!

@ NYC: wat grappig, ik ken dat wel van die namenlijstjes! Ook als kind al, ging ik het hele alfabet af. En nu nog, als ik niet kan slapen ga ik het hele abc weer af: abc potentiële jongens/meisjesnamen voor eigen kinderen, abc meest erge tokkienamen, abc alleen maar bv Engelse of Franse namen. Tja op een geven moment val je wel in slaap maar tis leuke materie!
quote:Nouschi schreef op 31 augustus 2015 @ 16:28:

Doe ff een pb dan, gelijk de naam ook even Nee.
quote:zomersterre80 schreef op 31 augustus 2015 @ 16:36:

[...]

Haha dan wordt NYC denk ik overladen met pb's, we zijn allemaal nieuwsgierig!

@ NYC: wat grappig, ik ken dat wel van die namenlijstjes! Ook als kind al, ging ik het hele alfabet af. En nu nog, als ik niet kan slapen ga ik het hele abc weer af: abc potentiële jongens/meisjesnamen voor eigen kinderen, abc meest erge tokkienamen, abc alleen maar bv Engelse of Franse namen. Tja op een geven moment val je wel in slaap maar tis leuke materie!Ik was echt erg als kind (tiener). Dan schreef ik een aantal namen op en iedereen moest die naam dan becijferen en dan ging ik het gemiddelde berekenen om te kijken welke naam het best scoorde. En ik was hevig verontwaardigd als de overige gezinsleden de stomme namen hoog rankten... Mijn zusje heeft aan dit spel zo ongeveer een jeugdtrauma overgehouden.
Odin, Luca, Elijah en Jonah

Deze zitten niet meer in de lijst...
@Carlic

Ik kwam Benedict nog tegen, vond ik ook wel iets voor jou.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:NYC schreef op 31 augustus 2015 @ 08:53:

@ mendy, zomersterre. Wat stom van me! Ik zat op de eerste pagina te lezen ipv op de laatste

En ja, ik ben best zenuwachtig! Want hoewel ik er naar uitkijk om ons ukje vandaag weer te gaan zien en te weten of we een zoon of dochter gaan krijgen, vind ik het ook een hele spannende echo, gewoon puur het medische gedeelte dus...

OMG! Wat lees ik nu!? Krijgen jullie een tweede?!

Wat geweldig!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dag lieve helpers! Vorige keer heb ik met jullie hulp (of ondanks jullie felle tegenwerpingen in sommige gevallen, haha) gekozen voor de naam XXXX. Ik weet niet meer zeker of ik eigenlijk in alle drukte destijds wel een berichtje heb gepost na de bevalling, maar nogmaals bedankt daarvoor! Destijds bestond ons favorietenlijstje uit XXXX, Jaap, Mads, XXXX en Ties, om even een beeld te geven van onze smaak.

Nu ben ik wederom in blijde verwachting van een zoon en dus ook weer op zoek naar een naam. Op dit moment is XXXX eigenlijk de enige kanshebber, maar ben er nog niet helemaal over uit. Namen die voorbij zijn gekomen deze keer zijn ook Joppe en Jeppe. Iemand nog andere ideeën? Het liefst hebben we een Nederlandse of Scandinavische naam van twee lettergrepen die niet al te veel voorkomt. (Denk ik, kan er zomaar weer van afwijken als ik iets moois zie) en mijn aandacht gaat momenteel erg uit naar namen waar een o of een a in zit.

Als iemand nog leuke ideeën heeft, zijn die van harte welkom!
arnan86 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 14:48
1.98% gewijzigd
@ Arnan

Borre

Linus

Birgen

Ture

Vidar

Torvald

Soren
Wat leuk Nouschi, namen waar ik zelf niet zo gauw aan zou hebben gedacht! Ik moet ze even laten bezinken

Oh trouwens vergeten erbij te zeggen, beter geen namen beginnend met een B (vanwege het Jip en Janneke-effect)
@arnan

Ik vind Olle in ieder geval leuk! Andere opties:

Toben

Abe

Eerde

Olsen

Lasse

Pelle

Olev

Torre

Friso

Melle

Otto

Tove

Fosse
Thanks Drika! Leuk om te horen dat Olle al fans heeft

Leuke namen, maar ze zijn het net niet voor mij. Kan er moeilijk de vinger op leggen haha. Pelle had ik nog wel leuk gevonden, als de voetballer de naam niet zo bekend had gemaakt. Nu heb ik er zo'n associatie mee al... Maar misschien moet dat niet zoveel uitmaken.
quote:EvyBlissy schreef op 01 september 2015 @ 10:08:

[...]

OMG! Wat lees ik nu!? Krijgen jullie een tweede?!

Wat geweldig! Jaja, het gaat er echt van komen! Zijn al halverwege de zwangerschap!
@arnan, ik vind Olle ook een leuke naam, Mads ook.

Biem, Jaap, Ties, Jeppe, Joppe en Pelle niet zo leuk.
Arnan, ik kom in jullie stijl niet zo ver met een namenlijstje:

Hidde

Polle

Arne

Fedde

Jelte

Kjeld

Ids
quote:NYC schreef op 01 september 2015 @ 14:54:

[...]

Jaja, het gaat er echt van komen! Zijn al halverwege de zwangerschap! En? Wat zei 20 wkn echo? Blijf je hier of stap je over naar meisjesnamen topic?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Anan: Rune
Tvandattum, die was in een eerder rijtje genoemd voor arnan, maar ze vond dat meer een naam voor een meisje, als ik het me goed herinner.

Misschien: Runar
@Arnan: leuk een 2e ventje!!

Biem & Olle past super.

Evtl nog Biem&

Diek

Mas

Timme

Loove

Matz

Runer

Kick

Moos

Raf
Ole ipv Olle?

Of:

Nils

Kalle

Lasse

Arvid

Karl

Arne

Espen

Ingmar

Hjalmar

Holger

Olger
quote:NYC schreef op 31 augustus 2015 @ 15:57:

@schnitzel: Echt super lastminute kwam opa nog binnenvallen en hadden we toch nog oppas. Vonden wij wel zo prettig want dan zit je toch een stukje rustiger ipv de hele tijd een uk in de gaten te moeten houden (die ook niet goed stil kan zitten). En wij weten nu het geslacht van uk 2. Ik weet alleen niet wanneer ik het hier ga zeggen. Ah super leuk dat alles goed is met de kleine uk en jullie nu weten wat het wordt!!! Ik gok op nog een ventje omdat je na de echo als eerste hier postte Maar je gaat ons dus nog 20 weken in spanning houden haha. Ik zet trouwens in op Aron, Hugo of Henri! En als t stiekem toch een meisje wordt op Sofie, Lucie of Emily!
Wat een mooie namen, MissShopping!

Van de lijst zijn:

Ceder - Wolf - Karst - Karsten
quote:EvyBlissy schreef op 01 september 2015 @ 17:37:

[...]

En? Wat zei 20 wkn echo? Blijf je hier of stap je over naar meisjesnamen topic?Ik blijf op beide topics denk ik Je weet ook maar nooit of ze zich vergissen. Een echo aflezen kan ik zelf sowieso niet dus is 't wel handig om zowel een meisjes- als een jongensnamenlijstje te hebben. Al zullen we bij een meisje denk ik op maar 1 gedeelde favoriet uitkomen (verder niet dezelfde smaak!) en bij de jongens op meerdere gedeelde favorieten (ook niet echt dezelfde smaak maar er zijn in het algemeen wel meer leuke jongensnamen vind ik) Maar ik vind 't gewoon leuk om aan die lijstjes te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven