Werk & Studie alle pijlers

Baankansen frontoffice medewerker

01-09-2015 20:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb vandaag mijn eerste schooldag gehad! Ik ben begonnen met de opleiding tot frontoffice medewerker niveau 4.

Maar zelf heb ik een aantal keer gelezen dat het met de baankansen in de toerisme niet goed zit.

Het is een opleiding gericht op de toerisme, alleen heb ik gelezen dat je ook nog in een grote fabriek o.i.d kan gaan werken. Zijn er mensen die weten of dat ook reëel is na het behalen van dit diploma?

Ik woon in het zuidwesten van Nederland.. Dus mijn vraag is eigenlijk: hoe zit het nou met die baankansen?
dat heb je niet onderzocht voor je deze opleiding startte???
Mijn mening, mijn keuze.
Dit onderzoek je toch voordat je je inschrijft voor een opleiding.

Heb je ook mensen in het bedrijfsleven of je alleen alles wijs laten maken wat de opleider zogenaamd beweert?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Onderzoek vooraf is geen garantie hè?!

Voor hetzelfde geldt is er over vier jaar werk zat in!
Heb zelf ook in de reiswereld gewerkt en het is gewoon erg leuk. Maar alleen tegenwoording inderdaad niet veel baankansen op de bureaus zelf. De markt heeft zich verplaatst naar het internet waarbij natuurlijk ook de hoofdkantoren moeten uitbreiden qua klantenservice.

Ik heb op beide gewerkt het bureau zelf (wat ik geweldig vond) en bij een grote reisorganisatie nu vanaf oktober TUI gaat heten maar dan met geluk dat ik in het oosten woon en heb ook nog bij de OAD gewerkt jaren geleden. Jij gaat specifiek voor frontoffice dus inkoop ,en andere functies vallen dan in de eerste instantie (je kunt natuurlijk altijd intern doorgroeien als er een financieel gezond bedrijf op je pad komt) maar de functies op de hoofdkantoren zijn net iets uitgebreider dan een callcenter gelukkig maar het echte opzoeken , precies voldoen aan de vraag dus samen zoeken en overleggen met de klant dat is erg beperkt en dat vind ik jammer. Op functies op het hoofdkantoor als verkoopmedewerker dan ga je wel op studiereis dat dan weer wel. haha.

Maar ik zou ook je studie uitbreiden als dat mogelijk is waardoor je misschien ook bij andere bedrijven achter de receptie aan de slag kunt bijvoorbeeld. of hier na HBO in de richting maar dan uitgebreider
I love you,because you join on my weirdness
quote:theamuts schreef op 01 september 2015 @ 20:16:

Onderzoek vooraf is geen garantie hè?!

Voor hetzelfde geldt is er over vier jaar werk zat in!Niks is gegarandeerd, maar er zijn ook wel werkrichtingen of bepaalde beroepen die aan het uitsterven zijn door komst internet / veranderingen overheid / verplaatsing lageloonlanden / verdere mechanisatie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik heb wel gegoogelt en daar stond dat de kansen niet zo denderend zijn. Maar ik ben geadviseerd door een studiecoach om gewoon te gaan doen wat ik leuk vind, zo heb ik dus ook vooral gekozen.
quote:tasminiondevil76 schreef op 01 september 2015 @ 20:18:

Heb zelf ook in de reiswereld gewerkt en het is gewoon erg leuk. Maar alleen tegenwoording inderdaad niet veel baankansen op de bureaus zelf. De markt heeft zich verplaatst naar het internet waarbij natuurlijk ook de hoofdkantoren moeten uitbreiden qua klantenservice.

Ik heb op beide gewerkt het bureau zelf (wat ik geweldig vond) en bij een grote reisorganisatie nu vanaf oktober TUI gaat heten maar dan met geluk dat ik in het oosten woon en heb ook nog bij de OAD gewerkt jaren geleden. Jij gaat specifiek voor frontoffice dus inkoop ,en andere functies vallen dan in de eerste instantie (je kunt natuurlijk altijd intern doorgroeien als er een financieel gezond bedrijf op je pad komt) maar de functies op de hoofdkantoren zijn net iets uitgebreider dan een callcenter gelukkig maar het echte opzoeken , precies voldoen aan de vraag dus samen zoeken en overleggen met de klant dat is erg beperkt en dat vind ik jammer. Op functies op het hoofdkantoor als verkoopmedewerker dan ga je wel op studiereis dat dan weer wel. haha.

Maar ik zou ook je studie uitbreiden als dat mogelijk is waardoor je misschien ook bij andere bedrijven achter de receptie aan de slag kunt bijvoorbeeld. of hier na HBO in de richting maar dan uitgebreiderIk denk dat ik je even niet goed begrijp, maar de frontoffice medewerker opleiding die ik ga doen is bedoeld voor een baan bij de receptie van een hotel/bungalowpark/camping/vvv/anwb. Ik las dat jij het had over inkopen, maar daar zijn wij niet mee bezig. Of bedoel je iets anders?
Ik zie best veel vacatures voorbijkomen. Het verdient alleen heel weinig.
.
Frontoffices blijven altijd bestaan, dus wat dat betreft is het geen foute keuze. Vloeiend Engels spreken is in het bedrijfsleven ook een vereiste en je moet handig zijn met computersystemen en telefoon.
nou bij een receptie van een hotel/bungalowpark/vvv of ANWB zullen ze echt altijd wel mensen nodig hebben. Misschien zijn de vacatures niet super ruim gezaaid, maar zolang die parken bestaan zitten er mensen.

misschien kan je alvast een bijbaantje starten bij centerparcs of landal park of wat dan ook,

of je blijft ergens hangen in een stage
Ik vind het al een top-plan om gewoon te gaan leren wat je leuk vindt. En je niet gek laat maken door een maatschappij die toch vooral naar dikbetaalde carrieres kijkt.

Als jij doet wat je leuk vindt, komt dat werk straks ook wel goed. Want waarschijnlijk ben jij een stuk enthousiaster in je solicitatiebrief en gesprek dan iemand die "moet". En aan een balie wil je het visitekaartje van je park/bedrijf hebben zitten. En daar ben je dan waarschijnlijk zeer geschikt voor.
quote:buurenbuur schreef op 01 september 2015 @ 21:25:

Ik vind het al een top-plan om gewoon te gaan leren wat je leuk vindt. En je niet gek laat maken door een maatschappij die toch vooral naar dikbetaalde carrieres kijkt.

Als jij doet wat je leuk vindt, komt dat werk straks ook wel goed. Want waarschijnlijk ben jij een stuk enthousiaster in je solicitatiebrief en gesprek dan iemand die "moet". En aan een balie wil je het visitekaartje van je park/bedrijf hebben zitten. En daar ben je dan waarschijnlijk zeer geschikt voor.Met een baan die zo slecht wordt betaald dat je bijvoorbeeld niet eens op jezelf kunt gaan wonen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou in een beetje klasse hotel in elk geval geen persoon achter de balie willen treffen die over "de toerisme" spreekt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:himalaya schreef op 01 september 2015 @ 21:28:

[...]

Met een baan die zo slecht wordt betaald dat je bijvoorbeeld niet eens op jezelf kunt gaan wonen?

Wat een onzin! Met fulltime werken en bijv het minimum loon verdienen kan je echt wel op jezelf wonen

Met dit werk kan je ook nog avond en weekendtoeslag verdienen overigens
quote:pejeka schreef op 01 september 2015 @ 21:39:

Ik zou in een beetje klasse hotel in elk geval geen persoon achter de balie willen treffen die over "de toerisme" spreekt...Toerisme is gewoon de branche.. Hoe zou je het dan noemen? ;)
quote:likeflowers schreef op 01 september 2015 @ 22:08:

[...]

Toerisme is gewoon de branche.. Hoe zou je het dan noemen? ;)"HET toerisme" misschien, en niet "DE toerisme"?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
O, zo bedoel je. Ik zie het nu ook oeps!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven