Gezondheid alle pijlers

endeldarmkanker

28-08-2015 08:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft maandag te horen gekregen dat hij endeldarmkanker heeft :( Hij had een paar weken geleden bloed bij de ontlasting en vaak diarree dus heeft hij maandag een darm onderzoek gehad. Ze hebben een tumor van 4 5 cm gevonden, echter wel los van de darmwand en ze konden zien dat de rest van de darmen ook schoon is. Volgende week woensdag heeft hij pas de mri en ct scan en van de longen, en die dag er na de uitslag. Ik vind het nog zo lang wachten.. Opeens staat onze wereld op de kop. Mijn vader die altijd gezond is en nooit klachten heeft! Hij is 68 en heeft een prima conditie, kan altijd hele stukken lopen en fietsen. Ik kan mij haast niet indenken en hoop het ook niet dat er uitzaaiingen zijn.. Hij voelt zich echt goed, geen pijn, niet afgevallen, hij is gewoon net zoals altijd en daarom heb ik hoop dat dit het eerste stadium is. Niemand had dit verwacht, ik vind het zo eng wat er allemaal gaat komen. Ik lees overigens overal dat het goed te behandelen is, zelfs met 1 of 2 uitzaaiingen.. Hebben jullie nog verhalen en of tips hier over? De zus van mijn vader heeft dit in mei ook gehad en zij is nu schoon en heeft een stoma gekregen.
Ik zal morgen een kaarsje branden voor je vader. Je weet maar nooit waar dat nog eens goed voor is. XXX
Dat is lief!
Yagababa wat fijn dat het nu weer beter gaat! Hoeveel bestralingen en chemockuren heeft hij gehad? En heeft hij lang in het ziekenhuis gelegen na de operatie?
Zes jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt met mijn man. De spanning tussen de scans en de uitslagen is vreselijk. En dan na de operatie nog wachten op de uitslag of alles weg is gehaald. Nee dus, het zat ook in de lymfeklieren.

Na de bestralingen, de operatie en een tijdelijke stoma en al tijdens de chemo ging het steeds beter. Hij was na een jaar alweer volledig aan het werk. Nu gaat het heel goed. We genieten van de kinderen en kleinkinderen.

Darmkanker is echt goed te behandelen. Al is de periode tijdens de behandelingen wel erg zwaar geweest.
quote:bloem55 schreef op 02 september 2015 @ 19:57:

Yagababa wat fijn dat het nu weer beter gaat! Hoeveel bestralingen en chemockuren heeft hij gehad? En heeft hij lang in het ziekenhuis gelegen na de operatie?

Vijf weken bestraling en chemo. De eerste twee waren niet zo spannend maar de laatste drie weken waren erg zwaar. Chemo bestond uit pillen. Hij werd niet misselijk maar wel erg moe en hij had veel last van de betaling op het laatst.

Daarna zeven weken rust en toen de operatie. Na een week mocht hij weg. Geen complicaties verder. Nu hij weer op pad gaat herstelt hij nog sneller.
Succes vandaag Bloem!
Sterkte vandaag. Kaarsje brandt!
not all who wander are lost
Lief allemaal! De uitslag is vanmiddag pas om 1 uur! Ik hoop op het beste..
quote:bloem55 schreef op 03 september 2015 @ 09:27:

Lief allemaal! De uitslag is vanmiddag pas om 1 uur! Ik hoop op het beste..Sterkte Bloem, ik duim voor je vader
Ik duim ook Bloem. XX
Denk ook aan je Bloem. Zo gek, we kennen elkaar allemaal niet, maar iedereen leeft mee.
Hij heeft geen uitzaaiingen in de longen. Wel hebben ze plekjes gezien op de lever maar ze weten niet of dat kanker is, daarom krijgt hij morgen een echo. Ze gingen er van uit dat het geen kanker is. Dus als dat bekend is weten ze of ze 5 keer gaan bestralen plus de operatie of 25 keer bestralen plus operatie en chemockuren. Maar de plekjes zitten wel verspreid over de lever dus ze kunnen dan niks in de lever weg halen als het wel kanker is. Dan kunnen ze allemaal maar tegengaan met chemotherapie en dan is er ook wel kans dat de kanker het een keer overneemt. Maar dus nog niet heel slecht nieuws denk ik.. ik hoop gewoon dat er niks in de lever zit. En wat kan het anders zijn dan?
Ze zien het nog wel goed zitten om mijn vader helemaal te genezen. Die kans is er zeker
Gematigd positief dus. Bij mij dachten ze ook dat ik tumoren in mijn lever had, alle alarmbellen gingen rinkelen, bleken allemaal goedaardige plekken, dus het kan ook goed zijn! Maar wel weer onzekerheid dus. Bah wat naar voor jullie! Hou je haaks!
quote:bloem55 schreef op 03 september 2015 @ 18:02:

Ze zien het nog wel goed zitten om mijn vader helemaal te genezen. Die kans is er zekerGoed zo! Elke kans is er weer eentje toch?
Ai, dat blijft nog even heel erg spannend dus.
Ze gingen er ook niet vanuit dat het kwaadaardige plekken zijn! Heb jij toen ook een echo gehad van de lever? Nog even afwachten.. maar dit is allemaal nog redelijk positief! Iig niet dat het helemaal niet te redden is. Dus ik ben wel iets rustiger
Bloem mijn man had ook vlekken op de lever. We zijn ons rot geschrokken. Bleken het levervlekken en een cyste te zijn. Niets aan de hand. Hebben ze niets aan gedaan. Ik hoop voor jou ook op zo'n uitslag. Nog even in spanning dus.
Dat is fijn dat het toch wat anders is! De spanning is er nog wel een beetje maar wel een stuk minder..
quote:bloem55 schreef op 03 september 2015 @ 19:14:

Ze gingen er ook niet vanuit dat het kwaadaardige plekken zijn! Heb jij toen ook een echo gehad van de lever? Nog even afwachten.. maar dit is allemaal nog redelijk positief! Iig niet dat het helemaal niet te redden is. Dus ik ben wel iets rustigerEen echo, ct en mri en uiteindelijk dus goed nieuws bij mij. Ik duim voor jullie!
Op welke leeftijd was de kanker bij jullie? Mijn vader is 68!
Mijn man was 57 toen hij darmkanker kreeg. Hij is nu 63 en het gaat heel erg goed. Moet wel zijn hele leven onder controle blijven. Ieder half jaar een echo van de lever en foto van de longen en bloedonderzoek. Om de twee jaar een colonscopy. Altijd weer spannend en een opluchting als het weer allemaal goed is.

Krijgen jullie meteen de uitslag van de echo?
Trouwens Bloem. Als ze het op de echo niet goed kunnen zien kan het zomaar zijn dat ze er een ct-scan achteraan doen. Niks om je zorgen om te maken. Doen ze dan alleen voor de zekerheid. Was bij mijn man ook zo. Omdat wij toen het ergste dachten en er niets aan de hand was, laat ik je het even weten.
Woensdag de uitslag van de echo. Mijn vader heeft al een ct scan gehad en daar was het dus niet duidelijk op, daarom moet hij een extra echo van de lever

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven