Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:lotus77 schreef op 05 september 2015 @ 20:31:Wat een heerlijke anekdote, en briljant verteld!
Ik geniet hier weer mee.

Ik heb weinig bijzonders. Ik liet met een bomvolle kar een meneer met een biertje voor. Toen een dame met een Dove-douchegel. En daarna een heer met een opwarmgeval.

Waarop de kassadame zei: mevrouw, als u ze allemaal voor laat gaan, dan komt u zelf nooit aan de beurt.

Ja, da's waar. Maar ja, dit topic, he?
Ik heb nog steeds geen nieuwe ergernis.

Man doet alle boodschappen de laatste tijd, en die heb ik nog niet over irritante dingen in de supermarkt gehoord, toch nog iets goeds aan veel werken
Pasgeleden ook iemand die steeds gelijk met me opliep.

En ze floot ook steeds dat deuntje de marseleisse of hoe dat ook heet.

Zo irritant als je dat steeds achter je hoort, dat overdreven vrolijke gedoe

Ik had haar het liefst laten struikelen ofzo
Afgelopen vrijdag ging ik boodschappen doen. Expres om half zes gegaan zodat het rustig zou zijn.

Op zich was het wel rustig, maar dan komen alle vakkenvullers dus tevoorschijn met grote karren. Maar ik ben heel blij dat de vakken dan weer lekker vol liggen hoor, dus dat is geen ergernis.

Nee, de ergernis is dat verschillende jonge ouders op dat tijdstip met hun peutergrut gaan shoppen......half zes......vers vanuit het kinderdagverblijf. Kind dus helemaal moe, overprikkeld en hongerig, jankfest 2015 kortom.
quote:pearle schreef op 05 september 2015 @ 23:08:

Ik had haar het liefst laten struikelen ofzo

Daar zou ik serieus bang van worden

Mijn ergernis van vandaag:

In de kassarij begon de man voor mij commentaar te geven op de in zijn ogen belachelijke hoeveelheden groente en fruit. Hij legde al snel de link tussen mager zoontje en de karinhoud. Begint de man al zijn 'lekkere dingen' omhoog te houden voor zoon: "Jij eet veel liever een pizza hè?" Waarop zoon steeds zei: "Dat lust ik niet". Toen de man door zijn meuk heen was vroeg hij wat hij dan wel zou lusten waarop ik naar onze kar wees en zei: "Nou, dat dus"

Met al zijn theater zorgde hij een beetje voor oponthoud tot groot gesteun en gekreun van de hippe mevrouw achter mij die het nog probeerde met een: "Waar bemoeit u zich mee?"

Toen bij de kassa bleek dat de helft van zijn zooi niet in de bonus was werd hij kwaad. Hij rekende af en zei: "Wat een wijvenwinkel". De jongen achter de kassa keek een beetje beteuterd

Oh wat zal ik blij zijn als die scannerdingen gemaakt zijn. Al twee weken zijn ze buiten gebruik.
quote:pearle schreef op 05 september 2015 @ 23:08:

Ik had haar het liefst laten struikelen ofzoHeerlijk, de ergernis spat er gewoon vanaf
Lemoos, de brutaliteit van die man. Zal mij boeien wat iemand in de kar heeft. Als ik het niet ken en het lijkt me interessant, vraag ik even of ik het mag zien, of ik zeg, goh, wist niet dat ze dat ook hier hadden, maar dat is vrij zeldzaam. Over het algemeen blijf ik van de boodschappen van een ander af.

Wel zie ik mooi taalgebruik groeien op dit topic: JankFest 2015, Fictief Hongeroedeem,
Oh ja, nog een oudje (van vorige week ): dikke rel bij kassa 1, alwaar een man door de kassajuf was aangesproken op het feit dat hij in de winkel vast begonnen was met het consumeren van zo'n anderhalve liter-tankje vruchtensap. Iedereen begon zich er tegenaan te bemoeien en de man ging steeds harder schreeuwen en schudden met zijn vuisten en zo. In de rij bij de infobalie had ik een prachtig uitzicht op de voorstelling, en ik heb de aldaar dienstdoende medewerkster plechtig beloofd dat ik in de winkel niet alvast aan mijn zojuist gekochte pakje shag zou beginnen .
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2015 @ 11:36:

Oh ja, nog een oudje (van vorige week ): dikke rel bij kassa 1, alwaar een man door de kassajuf was aangesproken op het feit dat hij in de winkel vast begonnen was met het consumeren van zo'n anderhalve liter-tankje vruchtensap. Iedereen begon zich er tegenaan te bemoeien en de man ging steeds harder schreeuwen en schudden met zijn vuisten en zo. In de rij bij de infobalie had ik een prachtig uitzicht op de voorstelling, en ik heb de aldaar dienstdoende medewerkster plechtig beloofd dat ik in de winkel niet alvast aan mijn zojuist gekochte pakje shag zou beginnen .En als de pubers in de schoolpauze door de grote buurtsuper heen sjeesen en zo alles open maken en opeten, durven ze er vaak niets van te zeggen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2015 @ 11:36:

op het feit dat hij in de winkel vast begonnen was met het consumeren van zo'n anderhalve liter-tankje vruchtensap.

Het IS toch ook bespottelijk, mensen.

Blijf met je bek van die tank af, zolang je het niet betaald hebt.
quote:Bromelia schreef op 06 september 2015 @ 11:38:

[...]

En als de pubers in de schoolpauze door de grote buurtsuper heen sjeesen en zo alles open maken en opeten, durven ze er vaak niets van te zeggen.Precies. Hier hangen ze bijv. op de paktafels in grote groepen. Als je vraagt of je er even bij mag kijken ze je aan alsof je een vies insect bent en als je de manager vraagt om in te grijpen draait hij slechts meewarig met zijn ogen.
Al iets openmaken of gebruiken in de supermarkt voor het afrekenen, vind ik onnodig asociaal gedrag.

Tenzij je dat wegens suikerziekte in noodgevallen moet doen, is er geen reden om al iets in de supermarkt te gebruiken.
Bij de Jumbo in Amsterdam staat er nu een beveiliger, pauzerende pubers tegen te houden.

Er mogen er maar twee per keer naar binnen. Perfecte oplossing.

Het irritante is wel dat er een rij pubers buiten voor de ingang staat.
quote:soetkees schreef op 06 september 2015 @ 11:53:

en als je de manager vraagt om in te grijpen draait hij slechts meewarig met zijn ogen. Als hij dat de volgende keer weer doet, kun je vertellen dat er een smiley van hem gemaakt is, op het Viva-forum
quote:soetkees schreef op 06 september 2015 @ 11:20:

. Zal mij boeien wat iemand in de kar heeft. :

Echt niet?? Ik vind dat heerlijk, gluren als je bij de kassa staat te wachten in andermans karretje

Of als ik mijn spullen op de band neerleg, en het zijn alleen gezonden dingen, wat fruit, veel groente, bak kwark, zakje noten en een pak craquottes. Dan voel ik me zo verstandig...hopelijk denken anderen dat dan ook van me
quote:Lotte35 schreef op 06 september 2015 @ 11:48:

[...]

Het IS toch ook bespottelijk, mensen.

Blijf met je bek van die tank af, zolang je het niet betaald hebt.

Ik erger me daar niet aan, maar nodig vind ik het ook niet

We leven niet in een land waar je strompelend van de honger en dorst de supermarkt binnenkomt, en direct moet eten of drinken omdat je anders flauwvalt
quote:pearle schreef op 06 september 2015 @ 12:16:

Of als ik mijn spullen op de band neerleg, en het zijn alleen gezonden dingen, wat fruit, veel groente, bak kwark, zakje noten en een pak craquottes. Dan voel ik me zo verstandig...hopelijk denken anderen dat dan ook van me

Pas had ik bij Hoogvliet alleen een krop ijsbergsla en zo'n sixpack van kleine flesjes mineraalwater. Mijn andere boodschappen had ik al bij Jumbo, maar daar zag de sla er niet uit en was het water op.

Ik vond de sla en het water TE gezond, zo samen op de band, dus ik heb er nog een zak chips aan toegevoegd
quote:sinnombre schreef op 06 september 2015 @ 11:57:

Bij de Jumbo in Amsterdam staat er nu een beveiliger, pauzerende pubers tegen te houden.

Er mogen er maar twee per keer naar binnen. Perfecte oplossing.

Het irritante is wel dat er een rij pubers buiten voor de ingang staat.

Daar erger ik me dan weer aan.

Ik ben geen puber meer, maar moet eerlijk toegeven, zie er erg jong uit. Dus als ik rond die tijd mijn avond eten kom halen wordt ik door zo'n bewaker achteraan die rij gezet. En ik ga daar echt niet staan wachten. Dus het is óf ruzie maken met de bewaker óf naar een andere supermarkt. En dat is behoorlijk ergernis wekkend.
Ik stond laatst een keer om 08.15 uur bij de kassa met slechts een doosje tampons en een doosje paracetamol. Denk maar niet dat iemand daar een opmerking over durfde te maken
quote:MinkeDeWit schreef op 06 september 2015 @ 12:50:

Ik stond laatst een keer om 08.15 uur bij de kassa met slechts een doosje tampons en een doosje paracetamol. Denk maar niet dat iemand daar een opmerking over durfde te maken Dat had je hier al om 7.00 kunnen halen dan is de Jumbo al open.
quote:MinkeDeWit schreef op 06 september 2015 @ 12:50:

Ik stond laatst een keer om 08.15 uur bij de kassa met slechts een doosje tampons en een doosje paracetamol. Denk maar niet dat iemand daar een opmerking over durfde te maken
quote:Lotte35 schreef op 06 september 2015 @ 12:38:

Ik vond de sla en het water TE gezond, zo samen op de band, dus ik heb er nog een zak chips aan toegevoegd

Jij hebt het in bijna elk bericht wel over ships.

Volgens mij gaat er bij jou iedere dag wel een zak chips doorheen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 06 september 2015 @ 13:08:

Jij hebt het in bijna elk bericht wel over ships.

Volgens mij gaat er bij jou iedere dag wel een zak chips doorheen.Oei, begint het op te vallen....?
quote:Bromelia schreef op 06 september 2015 @ 12:53:

[...]

Dat had je hier al om 7.00 kunnen halen dan is de Jumbo al open.Jumbo hier ook, maar dat is ook net het tijdstip dat mijn wekker gaat (en ik er voorlopig nog niet uit ga ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven