Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik dump ook alles gewoon los in de bigshoppers. Had nog 1x gratis ophalen voor mijn verjaardag dus scheelde alsnog ¤2.50.

Heb totaal voor ¤54 boodschappen en bijna ¤20 totale korting.

Herinner me nu dat er nog een krat in de berging staat. Deze haal ik ff leeg en dan gaat ie ook terug
Ik ben sinds gezonder aan het eten, suiker 'vrij' uit medische overwegingen en eet amper nog bewerkt voedsel. Het is jammer genoeg veel duurder dan 'normaal' eten waar bijna in alles suiker zit en ik heb nu 50 euro pm meer begroot. Koop al veel op de markten maar blijft prijziger om vlees, beleg, brood en drinken zonder suiker te vinden.

Telefoon sim abbo verlaagd maar dat scheelt maar een 10. Fietsen scheelt wel veel benzine maar ik denk dat ik in de winter nog wel de auto pak.

Eens kijken of ik nog een besparing op de elektriciteit kan regelen.
En de kinderen zijn beide een volle maat groter en een schoenmaar groter, ik heb gelukkig al wat gekocht in de sale maar de kinderbijslag zal voor een groot deel opgeslokt worden, ik ga maar eens op MP snuffen.
quote:Goede-Fee schreef op 07 september 2015 @ 12:24:

En de kinderen zijn beide een volle maat groter en een schoenmaar groter, ik heb gelukkig al wat gekocht in de sale maar de kinderbijslag zal voor een groot deel opgeslokt worden, ik ga maar eens op MP snuffen.

Hier koop ik altijd een maat vooruit op rommelmarkten etc. Tegen de tijd dat zoon in die maat zit ,heb ik alles wat ik nodig heb al liggen.

Om dubbele aankopen te voorkomen hou ik lijstje bij met wat ik heb liggen, werkt ideaal. Doe dit ook met schoenen etc (laarzen/teva sandalen etc kun je bv goedkoop op rommelmarkten krijgen)
@shennandoah: zou je dat lijstje wat je nodig hebt eens willen delen? Ik vind dat altijd zo lastig en merk dat ik het overzicht vaak kwijtraak qua kleertjes. Zo'n lijstje zou mij echt geweldig helpen maar ik vind het zelf heel lastig in te schatten wat nou goede hoeveelheden zijn...
Ik kijk elke maand in de kasten van de dames. Heb een goed overzicht wat nodig is. Ik ben naar veel rommelmarkten geweest maar vind gewoon vaak ook echt rommel. Vind weinig wat ik leuk, mooi en er erg goed vind uit zien. Mijn oudste is bijna 9 en heeft zelf ook een smaak.

Ik koop liever in sales en op MP.

Vind rommelmarkten wel leuk, dus soms ga ik en vind ik ook wat hoor. Maar het kost veel tijd en vind er niet vaak wat ik zoek. FB hoekjes vind ik wel wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Eerder hadden we het over prijsmepper en vandaag kwam ik er toevallig langs. Score: kruidenpot+kruidenschaar, twee mutsen (het lijkt toch al herfst ), paar sloffen en een toilettas voor totaal ¤2,75. Leuk shoppen
pochacco wijzigde dit bericht op 07-09-2015 18:50
Reden: Bedrag verkeerd onthouden
% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
quote:Bumba1985 schreef op 07 september 2015 @ 13:23:

@shennandoah: zou je dat lijstje wat je nodig hebt eens willen delen? Ik vind dat altijd zo lastig en merk dat ik het overzicht vaak kwijtraak qua kleertjes. Zo'n lijstje zou mij echt geweldig helpen maar ik vind het zelf heel lastig in te schatten wat nou goede hoeveelheden zijn...

Globaal hou ik aan voor een jongen van nu 2,5, bijna 3:

qua lange broeken

1-2 nette broeken (lees: geen knieën die wat kaal worden etc voor als we bv een feestje hebben oid)

stuk of 8 'gewone' broeken

meestal ligt er nog een stuk of 2-3 oude die ik naar kdv aan doe.

Korte broeken: stuk of 5

T-shirts korte mouw/blousjes korte mouw: stuk of 10, evt aangevuld met 1-2 hempjes zonder mouwen

Lange mouwen shirts/lange mouwen blouses: stuk of 10.

Qua shirts/blouses heb ik altijd wel 1-2 shirts die ik wat meer voor net hou en wat oudere die naar het kdv aan gaan (komt vaak met vlekken etc terug, en niet alles gaat er weer uit :P)

Dan nog 2-3 vestjes, en 2-3 truien en dan zijn we er wel.

Meestal heb ik 1 nette jas en 1 kdv/buitenspeel jas per seizoen, aangevuld met bv een spijkerjasje met bodywarmer etc. Nette jas koop ik vaak in de opruiming seizoen ervoor. Ik reken dan 1 maat groter dan de te verwachtte draagmaat, dan past het tenminst het hele seizoen, zeker voor de winter ivm trui etc eronder. Kdv jas is meestal een tweedehands exemplaar

Dan in de winter nog 2 paar schoenen, paar laarzen, pantoffels etc. In de zomer 1 paar dichte schoenen (gympen bv) en 1 paar sandalen, aangevuld met waterschoenen/teva's etc.

het is niet dat ik me strikt aan de hoeveelheden hou. Als ik iets tegen kom wat ik erg leuk vind en het valt binnen budget dan krijgt zoon dat gewoon, ondanks dat ik dan misschien al aan de 10 shirts zit. Nu hij wat langer in de maten zit is het ook wat meer de moeite waard om iets duurdere/meer kleding te hebben. Hij zit nu in 92/98.

Qua in het vooruit kopen ben ik eigenlijk nog nooit verkeerd uitgekomen qua kleding. Inmiddels draagt zoon een maat wel een maand of 9, dus heb je toch winter en zomerspul nodig. Jassen zijn soms wat ruim in het begin, maar ga geen 2x jassen kopen in 1 seizoen.

Schoenen koop ik vaak ook vooruit in de opruiming. Dit is wat lastiger te bepalen qua maat in het vooruit, dus probeer vaak wat 'neutraal' te kopen. Dus niet specifiek dikke leren winterschoenen maar iets wat in beide seizoenen kan. Evt vul ik dat nog aan in het seizoen zelf met opruiming/sale
Hoeveelheden kinderkleding hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe vaak je wilt of kunt wassen.

Feitelijk zijn 3 setjes voldoende, 1 aan 1 in de was 1 in de kast.

Maar goed daar hou ik me ook niet aan.

Verwarming hier nog niet aan gehad. Is nog 19,5 dus dat is nog prima. Evt met dekentje voor over de benen op de bank.
quote:Goede-Fee schreef op 07 september 2015 @ 13:55:

Ik kijk elke maand in de kasten van de dames. Heb een goed overzicht wat nodig is. Ik ben naar veel rommelmarkten geweest maar vind gewoon vaak ook echt rommel. Vind weinig wat ik leuk, mooi en er erg goed vind uit zien. Mijn oudste is bijna 9 en heeft zelf ook een smaak.

Ik koop liever in sales en op MP.

Vind rommelmarkten wel leuk, dus soms ga ik en vind ik ook wat hoor. Maar het kost veel tijd en vind er niet vaak wat ik zoek. FB hoekjes vind ik wel wat meer.Facebook vind ik echt ideaal voor kinderkleding. Ook als ik iets specifieks zoek zet ik vaak een oproepje (bv regenlaarzen maat xx) en er is meestal wel iemand die er vanaf wil voor weinig.
Weet iemand nog een goedkoop internetabonnement? Ik heb nu Tele2, maar het jaar is over 2 maanden afgelopen en wil dan weer een goedkoop abonnement. (Ik had nu 9 maanden voor 10 euro en 3 maanden voor 23 euro).

Ik heb geen tv-abonnement en ook geen vaste telefoon.
Procrastinate now and panic later.
quote:annavanandelle schreef op 07 september 2015 @ 18:29:

Hoeveelheden kinderkleding hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe vaak je wilt of kunt wassen.

Feitelijk zijn 3 setjes voldoende, 1 aan 1 in de was 1 in de kast.

Maar goed daar hou ik me ook niet aan.

Verwarming hier nog niet aan gehad. Is nog 19,5 dus dat is nog prima. Evt met dekentje voor over de benen op de bank.

Ik ook niet hahaha.

3 setjes? Ik wil best besparen maar ik vind 6/7 setjes al te weinig. Zeker omdat ik niet elke dag (zeker niet elke kleur) ga wassen en ik vind ook leuk als mijn kind een beetje keus heeft.

Voor de jongste denk ik wel nog veel meer maar die is klein en soms wel 2x per dag wat anders aan. En ik vind besparen fijn en koop geen hele dure kleding maar er mag best wat in de kast hangen.
quote:Shenandoah schreef op 07 september 2015 @ 18:31:

[...]

Facebook vind ik echt ideaal voor kinderkleding. Ook als ik iets specifieks zoek zet ik vaak een oproepje (bv regenlaarzen maat xx) en er is meestal wel iemand die er vanaf wil voor weinig.

Ja dat doe ik ook. En ben zelf een lokale kinderkleding en spullen site begonnen al een tijdje terug.

Dus helemaal handig en altijd eerste keus.
quote:olijfgroen schreef op 07 september 2015 @ 18:50:

Weet iemand nog een goedkoop internetabonnement? Ik heb nu Tele2, maar het jaar is over 2 maanden afgelopen en wil dan weer een goedkoop abonnement. (Ik had nu 9 maanden voor 10 euro en 3 maanden voor 23 euro).

Ik heb geen tv-abonnement en ook geen vaste telefoon.Ik heb online, eerste jaar een tientje, tweede jaar 29 (ze hebben ook 25pm, dat is minder snel), dus dat is uiteindelijk duurder dan je nu hebt
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Wij gaan hier de goede kant op.

Gaan de ziektekosten verzekering in 1x betalen dus krijgen we een korting van 3% ( voor mij is dat al ¤ 50,- )

Het rioolrecht betalen we ook in 1x van de teruggaaf van de energierekening en wat we dan 'besparen' doen we in de hypotheek als extra aflossing.

Van het weekend gaan we er eens goed voor zitten om alles op een rijtje te krijgen. ( kijken waar er te besparen valt) en de vriezer en voorraadkast bekijken met wat we nog hebben ( en opruimen).

Weten jullie welke (huis) verzekeringen er verplicht zijn? Wij hebben het idee dat we teveel betalen namelijk. (­¤ 179 per maand incl. 2 auto's, 1 begrafenisverzekering en doorlopende reisverzekering)
quote:maiskip schreef op 09 september 2015 @ 09:07:

Wij gaan hier de goede kant op.

Gaan de ziektekosten verzekering in 1x betalen dus krijgen we een korting van 3% ( voor mij is dat al ¤ 50,- )

Het rioolrecht betalen we ook in 1x van de teruggaaf van de energierekening en wat we dan 'besparen' doen we in de hypotheek als extra aflossing.

Van het weekend gaan we er eens goed voor zitten om alles op een rijtje te krijgen. ( kijken waar er te besparen valt) en de vriezer en voorraadkast bekijken met wat we nog hebben ( en opruimen).

Weten jullie welke (huis) verzekeringen er verplicht zijn? Wij hebben het idee dat we teveel betalen namelijk. (­¤ 179 per maand incl. 2 auto's, 1 begrafenisverzekering en doorlopende reisverzekering)

Als je het geld hebt staan is ineens betalen wel vaker voordeliger dan in termijnen. Goeie tip.

Qua verzekeringen kan het lonen om alles bij dezelfde verzekeraar af te sluiten ivm pakketkorting. Maar blijf wel goed rekenen.

Hoe vaak ga je met vakantie? Weet je zeker dat de doorlopende reisverzekering uit kan?

De verplichte verzekeringen zijn: zorgverzekering en de auto WA. Verder niet. Evt kan bij een koophuis een hypotheekverstrekker wel een opstalverzekering verplichten.

Verstandig zijn een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, een inboedelverzekering en evt een rechtsbijstandverzekering.
Hier sluiten wij nooit een reisverzekering af, nu kamperen wij wel gewoon in Europa.

Evt ziektenkosten zijn gedekt door de zorgverzekering (wel even nakijken elk jaar)

Auto ed is gedekt door de auto verzekering.

Eigenlijk nemen we op een mobiel/reader/tablet geen dure spullen mee, dus als daar wat mee zou gebeuren is dat gewoonweg pech gehad. En die spullen nemen we altijd mee als we bij de tent weggaan en ruimen we 's avonds ook veilig op, zeker bij regenachtig weer etc.

Mocht er nu wat gebeuren, dan hebben wij al 10 jaar lang premie uitgespaard en kunnen we de kosten best dragen. Als je kijkt wat we aan premie bespaard hebben al die jaren, dan valt het best mee.

Tot nu toe ook nog nooit wat gebeurt, op 1 keer noodweer na. Toen was de tent beschadigd/kapot. Daar ter plekke een nieuwe gehaald en weer verder gekampeerd. Als ik dat ingediend had bij de reisverzekering had ik toch niet veel terug gekregen, want je hebt ook altijd nog een eigen risico en het was al een wat oudere tent.

Afweging is dus altijd bij ons. Kunnen we het risico zelf dragen of niet?

Enige voorzorg die wij wel altijd nemen is dat we een creditcard meenemen voor het geval er kosten voorgeschoten zouden moeten worden voor iets.
quote:Shenandoah schreef op 09 september 2015 @ 10:27:

Hier sluiten wij nooit een reisverzekering af, nu kamperen wij wel gewoon in Europa.

Evt ziektenkosten zijn gedekt door de zorgverzekering (wel even nakijken elk jaar)

Auto ed is gedekt door de auto verzekering.

Eigenlijk nemen we op een mobiel/reader/tablet geen dure spullen mee, dus als daar wat mee zou gebeuren is dat gewoonweg pech gehad. En die spullen nemen we altijd mee als we bij de tent weggaan en ruimen we 's avonds ook veilig op, zeker bij regenachtig weer etc.

Mocht er nu wat gebeuren, dan hebben wij al 10 jaar lang premie uitgespaard en kunnen we de kosten best dragen. Als je kijkt wat we aan premie bespaard hebben al die jaren, dan valt het best mee.

Tot nu toe ook nog nooit wat gebeurt, op 1 keer noodweer na. Toen was de tent beschadigd/kapot. Daar ter plekke een nieuwe gehaald en weer verder gekampeerd. Als ik dat ingediend had bij de reisverzekering had ik toch niet veel terug gekregen, want je hebt ook altijd nog een eigen risico en het was al een wat oudere tent.

Afweging is dus altijd bij ons. Kunnen we het risico zelf dragen of niet?

Enige voorzorg die wij wel altijd nemen is dat we een creditcard meenemen voor het geval er kosten voorgeschoten zouden moeten worden voor iets.

Dit. Wij hebben ook geen reisverzekering en dus ook geen uitvaartverzekering. Als één van ons overlijdt heeft de ander toegang tot voldoende spaargeld om de uitvaart te betalen. Leggen we beide tegelijk het loodje wordt het een ander verhaal, maar dat is wel zo'n klein risico dat ik daar niet twee uitvaartverzekeringen ga afsluiten.

En inderdaad een pakket voor de verzekering (muv rechtsbijstand, die hou ik liever apart, en levensverzekering en woonlastenverzekering, die zijn met de hypotheek afgesloten). Dus AVP, opstal, inboedel. En opstal en inboedel bij dezelfde toko is wel prettig, mocht het huis affikken moet sowieso die ene verzekeraar betalen, krijg je geen heen en weer geschuif met verantwoordelijkheden.

Het loont wel de moeite om daar even wat offertes voor op te vragen. Let daarbij vooral ook op de voorwaarden en dekkingen. Bedenk dan ook welke dekking je zelf nodig denkt te hebben. Zo je heb je bij AVP de keuze tussen een maximaal te verzekeren bedrag van 1 miljoen en 2,5 miljoen. Dat heeft natuurlijk effect op de premie. Vergeet ook niet te kijken welke verzekeringen wellicht een overlap hebben in dekking. Dan kan je één van de twee omlaag doen qua dekking (en dus premie).
Ik ga volgend jaar mijn premie voor zorgverzekering ook in één keer betalen.

Qua verzekeringen hebben wij een levensverzekering gekoppeld aan de hypotheek a 5 euro per maand, aansprakelijkheidsverzekering voor 55 per jaar en een inboedel voor 25 per drie maanden. Ik zelf heb een doorlopende reisverzekering voor 3,71 per maand.

Ik twijfel alleen nog over het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering. Een uitvaartverzekering vind ik niet nodig.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik zou niet zonder reisverzekering willen. Wij zitten vaker buiten europa. Dus onze ziektenkosten zijn niet automatisch gedekt door de nederlandse verzekering. (En dat kan heel snel aantikken).

Doorlopende kost iets van 50 euro voor hele gezin daarvoor wil ik geen risico lopen.

Uitvaartverzekering hebben we niet. Voldoende spaargeld mocht het nodig zijn.

Levensverzekering hebben we ook niet Huis is zo ver afgelost dat de huidige lasten door ons beide gedragen kunnen worden als de ander weg valt.
quote:Roxy21 schreef op 07 september 2015 @ 19:39:

[...]

Ik heb online, eerste jaar een tientje, tweede jaar 29 (ze hebben ook 25pm, dat is minder snel), dus dat is uiteindelijk duurder dan je nu hebtDank je wel!
Procrastinate now and panic later.
quote:annavanandelle schreef op 10 september 2015 @ 13:56:

Ik zou niet zonder reisverzekering willen. Wij zitten vaker buiten europa. Dus onze ziektenkosten zijn niet automatisch gedekt door de nederlandse verzekering. (En dat kan heel snel aantikken).

Doorlopende kost iets van 50 euro voor hele gezin daarvoor wil ik geen risico lopen.

Uitvaartverzekering hebben we niet. Voldoende spaargeld mocht het nodig zijn.

Levensverzekering hebben we ook niet Huis is zo ver afgelost dat de huidige lasten door ons beide gedragen kunnen worden als de ander weg valt.Ligt idd wel aan waar je naartoe gaat. Als ik buiten europa zou gaan zou ik ook overwegen er wel 1 te nemen, maar voor onze kampeervakanties in oostenrijk/tsjechie etc niet. Man is lid van de bergsport vereniging omdat hij altijd 1x in het jaar een huttentocht maakt en daar zit een verzekering bij die bv ook redding vanaf een berg dekt. Lidmaatschap is verplicht voor bepaalde overnachtinsplekken en bij andere krijgen ze dan korting. Verzekering is dus ook inbegrepen. Vaak heeft hij het bedrag er al uit aa korting. Helaas dom genoeg vergeten dit jaar op te zeggen terwijl we wisten dat hij dit jaar niet zou gaan ivm zwangerschap van mij en een verbouwing die af moet. Ik zou alleen peuterzoon en mezelf moeten bijverzekeren voor reiskosten maar ik ga toch niet zulke tochten lopen ;P
Wij hebben wel een reisverzekering, maar dat is omdat we met geleende spullen op vakantie gaan en ik absoluut niet achteraf gedoe wil hebben omdat iets niet of beschadigd terugkomt. Bij mijn eigen spullen neem ik 't risico wel . En een doorlopende reisverzekering kost geloof ik 36 euro per jaar voor man + mij, dus het zijn geen gigantische bedragen.
quote:Roxy21 schreef op 09 september 2015 @ 21:17:

Ik ga volgend jaar mijn premie voor zorgverzekering ook in één keer betalen.

Qua verzekeringen hebben wij een levensverzekering gekoppeld aan de hypotheek a 5 euro per maand, aansprakelijkheidsverzekering voor 55 per jaar en een inboedel voor 25 per drie maanden. Ik zelf heb een doorlopende reisverzekering voor 3,71 per maand.

Ik twijfel alleen nog over het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering. Een uitvaartverzekering vind ik niet nodig.

Heb je geen opstalverzekering? Die is juist belangrijk.

Ik verzeker niets wat ik zelf kan betalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven