Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
ik ben er ook best relaxed onder eigenlijk. Gisteren keurig volgehouden, vandaag ook een prima dag. Het sporten komt eind van de week wel weer. Inmiddels weet ik dat ik dan ook makkelijker het gezonde eten volhoud.

O: muesli met melk

T: appel

L: 3 boterhammen, druiven, soep

T: niets

D: pasta, broccoli, kipfilet met pesto en rauwe ham (zalig!). yoghurt met beetje vlokken toe.
Vandaag weer een dappere poging...

O: bak havermoutpap

T: 2 kiwi's

L: 2/3 komkommer met dressing en dubbele boterham met pindakaas

T: pakje sultana hartig en bak yoghurt met aardbeien

T: rijstcrackers gesnoept tijdens koken

A: groot bord champignonvissoep met 3 stukjes brood

Gisteravond niet gelopen helaas, vandaag ga ik ook niet sporten maar morgen denk ik wel weer.

Lekker Dream, dat je niet aankomt van chocolade...
Nouja, dat houd ik ook niet eeuwig vol, natuurlijk, niet aankomen van chocolade. Vandaag dus weer de strijd aan, niet uit gewoonte chocolade te pakken. Heb net een bak yoghurt op.

Ik sport ook al een aantal weken niet. Fiets wel naar het werk (half uur enkele reis) maar that's it.

Champignonvissoep Meis.. dat klinkt bijzonder
Later is nu
Bij mij heeft wel/niet sporten totaal geen impact, vroeger ook al niet. Vroeger alleen in combi met letten op mn eten. Maar waar had ik het toen over denk ik nu, ik kon eten wat ik wou en lette ik er ff op dan was het er af. Heb ook tijden 30 km heen en weer 30 km terug gefietst van werk-huis. En 2 jaar geleden met lijstje van dietiste en 14 uur sporten per week was helemaal drama. Heb hele winter niet gesport tot 4 weken geleden, ben nu alleen dmv weinig kh wel afgevallen.

Merk nu wel dat mn benen weer gespierder worden en dat doe ik alleen maar voor de wintersport omdat ik geen flater wil slaan op de piste. Wil graag met manlief op kunnen skien.
Vanmorgen woog ik 68,1 kg, ik wist niet wat ik zag!

Van de week toch maar beginnen met weer noten toe te gaan voegen.

Lijstje voor vandaag:

O. Halve flan

T bifi

L. 2 gebakken eieren + plakjes kipfilet

T. bifi

D. stukje vlees + groente met klontje roomboter

Later op de avond: vanavond geen wijn, heb er gisteren

al meer gehad dan de bedoeling was.

Vandaag niet naar de sportschool, dit is mn klusjesdag.

Ben om 12 uur vrij, boodschappen doen, gras maaien, terras wat schoonmaken en dan binnen aan de gang.

Is ook lichaamsbeweging toch?
Ik heb vanmorgen minisoesjes gehad. was een jarige bij koffie-ochtend en iedereen doet aan de lijn, dus die dingen bleven maar liggen

Wel gewandeld naar winkels, boodschapjes gedaan enzo.. was zo een uur in beweging. Net in het zweet gewerkt voor de Wii.
Later is nu
Straks gelijk uit t werk naar de sportschool, douchen optutten en wegwezen. Gaan naar Herman Finkers vanavond en van te voren uit eten. Heb alleen nog maar een halve flan op en 2 eieren + ham.

Wat een weertje vandaag zeg!
zeg dat wel ,wat een weertje!! Heerlijk!! En het beste is: het blijft nog een paar dagen zo zeggen ze!! Ik geniet!!
Ik heb door 2 werkplekken vandaag een halfuurtje extra fietsbeweging gehad. Ik kom trouwens qua gewicht niet aan, maar merk wel dat m'n broek ineens strakker om de dijen zit. Blegh

IK heb enorm zin weer te gaan hardlopen, maar zit met m'n knieën... misschien dat ik het toch ga proberen.. verstand zegt NEE, wacht nou de onderzoeken af.. pfff.

Ik kan natuurlijk wel gaan wandelen enzo

Sandra, leuk Herman Finkers!! Is het in de Schouwburg?
Later is nu
ik zou nog even wachten met hardlopen dream, straks kan je weer niets omdat je zo`n last hebt! Ga dan wandelen of op de crosstrainer (of ging dat ook niet meer?)

Gisteren:

O muesli met melk

T: speculaasje

L: 2 boterhammen met gebakken ei met kaas, melk

D: 2 pistolets met filet americain, soep, salade (was op werk)

vandaag:

O: muesli met melk

L: 3 boterhammen, melk

T: 1 chocolaatje van de kinderen (stom, was gewoon vieze cacaofantasie)

D: flink wat pastasalade met gerookte kip, vlaflip toe

Sporten is weer niet gelukt ivm noodzakelijk bezoekje aan schoolarts met KK en zieke KK vanmiddag en werkende vent nu. Morgen weer niet ivm zieke KK en etentje `s avonds en het weekdn alweer niets (heel misschien zondagochtend?). Bal dus,.
Hier nog steeds niet hardgelopen deze week...verder gaat het wel aardig.

O: yoghurt met muesli

T: appel

L: bak sla en broodje 20+kaas

T: nectarine (en weer rijstcrackers tijdens koken)

A: spaghetti met spekjes, champignons, spinazie en room. Vond het zelf wel lekker maar man was er minder van gecharmeerd...

Was vanmorgen wel opeens (ondanks patatjes gisteren) mijn PMS-kilo weer kwijt, das altijd fijn...

Dreamer, beter even wachten met rennen!! Wandelen is sowieso goed voordat je gaat beginnen met rennen.
In de schouwburg idd, was ik al jaren niet meer geweest, laatste keer was met Paul Haenen. Van te voren nog gesport, als een idioot. Het gaat weer goed en dan wordt ik fanatiek.

Voor de schouwburg aan bij de Yougoslaaf gegeten en heb alleen maar (veel) vlees gehad en (veel) wijn. Er kon geen groente of wat dan ook meer bij. Afgesloten met een kop sterke koffie + slivowits.

Herman Finkers was hardstikke goed, wist ik veel dat ie al 7 jaar niet had opgetreden. Hij heeft nl. chronische lympfatisch leukemie!

Vanmorgen gaf de schaal een pond minder aan! Onder de 68 kg dus.

Weer van dat prachtige weer vandaag.
Oke oke, niet hardlopendus Van wandelen en crosstrainer krijg ik trouwens ook last van de knieen, net als van fietsen en op de bank hangen.. Maar omdat op de foto's niets te zien was, heb ik wel een beetje zoiets van.. "dan is er dus niets kapot en kannie weer", maarja, dan is éérst de MRI afwachten natuurlijk wel beter, en daarvoor moet eerst het MRI-apparaat gemaakt worden in het ziekenhuis. Heb ikweer.. net op de dag dat ik kom gaat ie kapot en dat blijft ie vervolgens een week. En dat terwijl ze achterstanden aan 't wegwerken waren dmv zondagsafspraken

Moet maandag maar weer eens gaan zwemmen

Vandaag BHV gehad.. gelijk begonnen met koffie en koekjes, tussen de middag grote lunch en nu zin in drank.

Geen vreetbui, overigens

ook al 3 dagen geen trek in chocolade, was ineens weg.. raar iets.

Ach. arme KK Bentetje.. is ze heel erg ziek?

Dat Herman F. ziek was wist ik al, had 'm bij DWDD gezien

Fijn weekend!

Later is nu
Ik heb ook niet gesport vandaag, leek me een beetje teveel van het goede. Was pas om half 5 in huis klaar en dan had ik om kwart voor 5 weggemoeten. En dan als een dweil op die crosstrainer staan daar pas ik voor.

Beterschap met KK Bentetje.

Je hoort wel meer mensen over hun knie, lijkt me hardstikke

vervelend, lastig en pijnlijk. Sterkte Dream.

Es ff kijken of er nog ergens droge witte wijn in dit pand is.

Denk zelf dat alles op is nu. Morgen toch een etentje (Wokken) en dan vloeit de drank toch ook weer rijkelijk.

Moet nog ff bespreken trouwens en zondag een verjaardag...

Maar het blijft mooi weer, heerlijk!
valt mee hoor, oorpijn, keelpijn, diarree en groene snottebellen. Maar de koorts is alweer over.

Gisteren uit eten geweest, in een Frans restaurant waar je eet wat de pot schaft. Leuk en lekker, maar niet zo slank.....
Wokken was heerlijk! Heb het heetste sausje gekozen, mjam hoor.

Griep gaat hier ook rond, trouwens.

Beterschap bentetje.
Jullie ook beterschap!

Zo ,. het weekdn is voorbij...het was een zalig weekend (in alle opzichten), nu dus maar even een pas op de plaats maken! Morgen ga ik eindelijk weer sporten en dat is wel fijn..

O:muesli met melk

T: kwart donut (de kinderen hadden die speciaal voor mij bewaard gisteren, vond dat ik toch een stukje nemen moest)

L: 3 boterhammen, melk

T: smoothy met yoghurt en bosvruchten

D: bloemkool en saucijsje (aardappels waren niet helemaal goed gaar en daar gruw ik werkelijk van!)

Neem zo nog maar even een bak yoghurt met iets oid want echt voldaan ben ik niet.
nee dat was te merken....een plak ontbijrkoek, 4 biscuitjes en wat japanse mix is er in plaats van de yoghurt gekomen. Niet handig dus.

O: muesli met yoghurt

T: smoothy

L: 4 boterhammen,melk

T: 3 pruimen

D: spaghetti, groenteprutje, kipfilet met gorgonzola en pijnboompitten uit de oven. frambozen toe
Hm valt nog best mee hoor Bentetje.

Ik had me laatst aangemeld op een lowcarbforum, maar daar zulke oude berichten en op mijn vragen werd ook niet echt gereageerd. Dus vandaag aangemeld bij het atkinsforum en met hun ga ik dagelijks mijn lijstjes bekijken, want ik eet te weinig en niet gevarieerd genoeg. Daar had ik al last van maar

na die 2 weekendjes weg durf ik nog nauwelijks te varieren. Bang om aan te komen omdat ik in de overgang ben.

Maar dat gaat zo natuurlijk ook fout.

Maar wel een luxe te weinig eten en geen trek hebben.

Past helemaal niet bij mij.

Ik ben een vreetzak, altijd al geweest.
Hoihoi,

Prachtig weertje buiten!

Heb eigenlijk geen nieuws maar tis zo stil hier, vandaar.
stil? waar dan?

eten gaat hier best aardig maar afvallen zit er niet in blijkbaar...komende week jarig ook nog, en dan neem ik echt wel een taartje dus dat gaat hem ook niet worden vrees ik dus daarna maar weer fink aan de bak ofzo?
Alvast gefeliciteerd Meis!
Dankje Sandra, nog 2 nachtjes slapen...

Zijn er nog liefhebbers voor een nieuwe tabel of gaat dit topic nu echt ter ziele? Ik zie het nog wel, of er nog nieuwe gegevens komen...

Hier vandaag in elk geval best een goede dag, gebak afgeslagen, wel wat kruidnootjes gehad maar niet te veel en verder gewoon netjes gegeten. Als ik het zo vol kan houden komt het best goed, maar ja........
Vind het hier ook erg stil Meis, lijnen gaat ook vaak met ff fanatiek bezig en dan weer een poosje er niets aan(kunnen)doen.

Hier gaat t prima, van mij mag die tabel vernieuwd.

Morgen weegdag?
inderdaad. schaam me dood maar heb ik dit topic ontweken omdat het echt naadje gaat met lijnen. Ik heb er geen zin, wel zin in lekkere dingen wat ik dus ook maar gewoon doe met als klap op de vuurpijl niet willen wegen omdat er vast iets aan is blijven plakken. Ik weet van mezelf dat dit een verkeerd patroon is en dat ik het moet doorbreken, maar ergens heb ik daar helemaal geen zin in! HEb vanmorgen wel weer gesport (met behoorlijk wat tegenzin, want erg moe), dus dat is dan tenminste iets. Doe mijn best om de draad weer op te pakken. Dat ik hier weer ben is in elk geval weer een stap in de goede richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven