Hartelijk welkom

10-09-2015 15:43 3046 berichten
Deel 2 van 'Wees welkom'. Deel 1

Twaalf van de twintig miljoen Syriërs hebben hun huis verlaten.

Acht van die twaalf miljoen Syriërs zijn in andere delen van het land gaan wonen.

Vier van de twaalf miljoen Syriërs zijn neergestreken in Turkije, Libanon en Jordanië.

Ongeveer 250.000 Syriërs zijn in Europa beland.

Het filmpje van Rosling is een paar maanden oud: intussen zijn er (volgens de laatste telling in juli) nog eens 100.000 Syriërs in Europa gearriveerd. Hier vind je de laatste cijfers van de UNCHR over de Syrische vluchtelingen.

2. Zo’n 350.000 Syrische vluchtelingen dus. Is dat veel of weinig?

De Hongaarse premier Viktor Orbán waarschuwde onlangs dat Europeanen een minderheid op hun eigen continent worden. Maar in dit tempo kan dat nog eeuwen duren. Ten opzichte van de totale Europese bevolking - ongeveer Voor deze berekening is deze lijst van bevolkingsaantallen gebruikt (min Turkije en Rusland). 630 miljoen inwoners - vormen de Syrische vluchtelingen namelijk een kleine groep: zo’n 0,05 procent. Er wonen ongeveer evenveel mensen in de stad Utrecht. volledig artikel: https://decorrespondent.n ... ndebat/247360256-2c9daf42

De bedoeling is en blijft een positief geluid temidden van angst voor verandering en anderen, het vorige topic bleef relatief respectvol, afgezien van een paar fanatiekelingen, laten we dat hier zo houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 10 september 2015 @ 22:25:

Maar dat zal deels cultuur zijn en dat zal dus ook wel wat milder worden als men hier een tijdje rondloopt.

Eensch. Aan de andere kant is het onderzoek uitgevoerd onder duizenden moslims in west-Europa, dus daar zullen er ook bij zitten die hier al decennia lang zijn. Ik denk dat over dat integreren/milder worden best wat tijd heen kan gaan. Maar nogmaals: ik zie er geen concreet gevaar in.

Er werd bijvoorbeeld gevraagd of de moslims joden vertrouwen. Veel zeiden nee. Maar ja, die uitslag krijg je ook als je aan veel Nederlanders vraagt of ze moslims vertrouwen...
Only dead fish go with the flow.
quote:Sidroht schreef op 10 september 2015 @ 22:25:

Maar dat zal deels cultuur zijn en dat zal dus ook wel wat milder worden als men hier een tijdje rondloopt.Lijkt er juist op dat het geloof eerder strenger dan milder wordt beoefend door de 3e generatie die hier woont. Ze lijken ook strenger in hun geloofsbeoefening/klederdracht te zijn dan mensen die nog gewoon in hun vaderland wonen.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 10 september 2015 @ 22:31:

[...]

Lijkt er juist op dat het geloof eerder strenger dan milder wordt beoefend door de 3e generatie die hier woont. Ze lijken ook strenger in hun geloofsbeoefening/klederdracht te zijn dan mensen die nog gewoon in hun vaderland wonen.Waardoor lijkt dat zo? Wat is je bron?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:26:

[...]

er zitten nu al IS strijders en sympathisanten in NEderland hoor. En er zijn ook Nederlanders afgereisd om te vechten met IS. De grap is dat dit niet eens altijd moslims zijn. Een deel is NederlanderDat zijn tot de islam bekeerde idioten malloten idealisten mafkezen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:27:

nu op nieuwsuur een goed beeld van de agressie tegen koerden in Turkijke. Agressie richt zich ook op burgers. Ik breng maar even de Koerd in herinnering die volgens sommigen hier zo lekker veilig en gezellig woonde in Turkije en totaal overbodig probeerde te vluchten.je weet dat onze gewaardeerde NAVO-bondgenoot en aspirant EU-lid Turkije IS inzet tegen de Koerden?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:31:

[...]

Ik vind het nogal naief om in propaganda praatjes te trappen. Geloof je poetin ook als hij zegt dat er beestjes in de Nederlandse bloemen zitten?

Het lijkt me eerder dat jullie in pro-vluchteling propaganda trappen...

En blijft nog steeds een feit dat Nederland geen geld meer zei te hebben voor o.a. de ouderen en ook steeds minder voor de zorg, maar dat er nu opeens miljarden blijken te zijn om asielzoekers op te vangen en van huizen en uitkeringen te voorzien. Sorry, maar dat klopt natuurlijk voor geen meter.
Shoot first, ask questions later!
quote:barbaracartland schreef op 10 september 2015 @ 21:19:

[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een linkje?http://www.elsevier.nl/Bu ... talisme-steunen-1716213W/
quote:malu3 schreef op 10 september 2015 @ 22:33:

[...]

Dat zijn tot de islam bekeerde idioten malloten idealisten mafkezen.Natuurlijk, dus doe niet alsof het gevaar van buiten komt. Het "gevaar" is er allang en het DNA van het gevaar is gewoon ook gronings/ brabants of zeeuws.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 september 2015 @ 22:36:

[...]

http://www.elsevier.nl/Bu ... talisme-steunen-1716213W/Elsevier natuurlijk! hahaha niet serieus te nemen hoor
quote:Anna37 schreef op 10 september 2015 @ 21:20:

[...]

Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Wij hebben het eerder over de interpretatie van onderzoeken gehad, en ik heb heel weinig vertrouwen in het bericht wat ik heb gequote.Voor jou ook de link:

http://www.elsevier.nl/Bu ... talisme-steunen-1716213W/
quote:shakenandstirred schreef op 10 september 2015 @ 22:35:

[...]

je weet dat onze gewaardeerde NAVO-bondgenoot en aspirant EU-lid Turkije IS inzet tegen de Koerden?Wat Turkije momenteel doet met wie (IS, maar ook Russen) is niet helemaal duidelijk. Duidelijk is wel dat het voor Koerden allerminst een veilige thuishaven is.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:38:

[...]

Elsevier natuurlijk! hahaha niet serieus te nemen hoorAls je zelf even google gebruikt dan kun je er bij andere bronnen nog veel meer informatie over vinden. [...]discussie te voeren. Mag ik van jou dan even een bron waaruit blijkt dan de informatie in de link onjuist is? Weet je eigenlijk wel wat onder fundamentalisme verstaan wordt?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2015 23:41
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
quote:sannennas schreef op 10 september 2015 @ 22:31:

[...]

Eensch. Aan de andere kant is het onderzoek uitgevoerd onder duizenden moslims in west-Europa, dus daar zullen er ook bij zitten die hier al decennia lang zijn. Ik denk dat over dat integreren/milder worden best wat tijd heen kan gaan. Maar nogmaals: ik zie er geen concreet gevaar in.

Er werd bijvoorbeeld gevraagd of de moslims joden vertrouwen. Veel zeiden nee. Maar ja, die uitslag krijg je ook als je aan veel Nederlanders vraagt of ze moslims vertrouwen...Sinds het salonfahig is om moslims weg te zetten als minder, achterlijk of wat voor bewoordingen de geblondeerde gek ook gebruikt, is het voor moslims ondoenlijk om te integreren. Er is een wij/ zij denken ontstaan. En polarisatie leidt tot verscherping van standpunten. Van beide kanten.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:38:

[...]

Elsevier natuurlijk! hahaha niet serieus te nemen hoorZelfde onderzoek als waar ik net een heel stuk overschreef en naar linkte via Parool:

http://www.parool.nl/paro ... slimfundamentalisme.dhtml

Alleen compleet uit zijn verband gerukt met al die leuke plaatjes van extremisten/terroristen erbij door meneer Elsevier.
quote:sannennas schreef op 10 september 2015 @ 22:42:

[...]

Zelfde onderzoek als waar ik net een heel stuk overschreef en naar linkte via Parool:

Alleen compleet uit zijn verband gerukt met al die leuke plaatjes van extremisten/terroristen erbij door meneer Elsevier.Elsevier is de buikspreekpop van de PVV
Speciaal nog even voor Meds:

https://www.wzb.eu//en/pr ... entalism-is-widely-spread
quote:sannennas schreef op 10 september 2015 @ 22:42:

[...]

Zelfde onderzoek als waar ik net een heel stuk overschreef en naar linkte via Parool:

Alleen compleet uit zijn verband gerukt met al die leuke plaatjes van extremisten/terroristen erbij door meneer Elsevier.Ik heb ook een link naar het onderzoek gepost. Tja als iets niet in je straatje past.......
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:42:

[...]

Sinds het salonfahig is om moslims weg te zetten als minder, achterlijk of wat voor bewoordingen de geblondeerde gek ook gebruikt, is het voor moslims ondoenlijk om te integreren. Er is een wij/ zij denken ontstaan. En polarisatie leidt tot verscherping van standpunten. Van beide kanten.Klopt. In Gouda werd een buschauffeur mishandeld door een Marokkaan. Toen stopten de bussen in die wijk niet meer voor Marokkanen als er geen Nederlander naast stond. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zin krijgt om een stoeptegel door de voorruit te gooien als je daar staat om lekker naar je werk te gaan en alwéér te laat komt, omdat je wordt vergeleken met je criminele buurjongetje.
Mag het NRC wel?

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -geen-marginaal-fenomeen/
Nu graag jullie bronnen waaruit blijkt dat al die onderzoeken niet kloppen!
Trouw:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... ger-het-christendom.dhtml
quote:sannennas schreef op 10 september 2015 @ 22:45:

[...]

Klopt. In Gouda werd een buschauffeur mishandeld door een Marokkaan. Toen stopten de bussen in die wijk niet meer voor Marokkanen als er geen Nederlander naast stond. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zin krijgt om een stoeptegel door de voorruit te gooien als je daar staat om lekker naar je werk te gaan en alwéér te laat komt, omdat je wordt vergeleken met je criminele buurjongetje.De toon van het debat is een goede voedingsbodem voor extremisme. Als je mensen maar lang genoeg in de verdomhoek zet voelen ze zich niet meer verbonden met de samenleving. Dat is mooi voor IS die zulke jongens wel een "thuisgevoel" kan geven. En een wapen natuurlijk. Als je bang bent voor terrorisme en extremisme moet je beginnen met verdraagzaamheid en tolerantie want dat is het enige wapen dat helpt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:47:

[...]

De toon van het debat is een goede voedingsbodem voor extremisme. Als je mensen maar lang genoeg in de verdomhoek zet voelen ze zich niet meer verbonden met de samenleving. Dat is mooi voor IS die zulke jongens wel een "thuisgevoel" kan geven. En een wapen natuurlijk. Als je bang bent voor terrorisme en extremisme moet je beginnen met verdraagzaamheid en tolerantie want dat is het enige wapen dat helpt.Precies dat. Angst zorgt voor verwijdering. En dat zorgt voor extremisme.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 22:47:

[...]

De toon van het debat is een goede voedingsbodem voor extremisme. Als je mensen maar lang genoeg in de verdomhoek zet voelen ze zich niet meer verbonden met de samenleving. Dat is mooi voor IS die zulke jongens wel een "thuisgevoel" kan geven. En een wapen natuurlijk. Als je bang bent voor terrorisme en extremisme moet je beginnen met verdraagzaamheid en tolerantie want dat is het enige wapen dat helpt.

Klopt helemaal. Hoe hopeloos moet het zijn als je leest dat exact hetzelfde CV voor 44% van de gevallen wordt uitgenodigd met een NL naam er boven, 23% met een Hindoestaanse naam erboven en 19% met een Marokkaanse naam erboven. Waarom zou je dan je best doen als je al zover achter staat?

Maar het houdt zichzelf nu redelijk in stand en geen idee hoe je dat kan doorbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven