Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik ken geloof ik tien forummers bij hun echte naam. Maar ik kan mij echt niet voorstellen dat de gemoederen online ooit zo hoog oplopen dat ik mij geroepen zou voelen om hen te 'ontmaskeren' of te stalken. Dan gaan er toch serieus een aantal elementaire dingen mis.

En daarnaast:

quote:Enn schreef op 11 september 2015 @ 22:18:

Maar dan weet je toch ook wie in staat is om om scheldberichten te sturen gezien de posts hier gekoppeld aan hun nick en de hieraan gekoppelde accounts/'vrienden' op Facebook?

Blokkeren die hap dan toch?Misschien dat het verder gaat dan wat hatemail? Wel eens gehoord op een ander forum dat zelfs de kinderen werden lastig gevallen. Of dingen bezorgd die niet waren besteld. Dat soort ongein.

Maar dan weet je toch ook wie in staat is om om scheldberichten te sturen gezien de posts hier gekoppeld aan hun nick en de hieraan gekoppelde accounts/'vrienden' op Facebook?

Blokkeren die hap dan toch?Zou ik wel doen.
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 22:02:

[...]

Nee ik ben een moslimhoer.Echt? Niet te geloven dat iemand de moeite neemt om je dat mee te delen toch?
quote:lemoos2 schreef op 11 september 2015 @ 22:24:

[...]

Misschien dat het verder gaat dan wat hatemail? Wel eens gehoord op een ander forum dat zelfs de kinderen werden lastig gevallen. Of dingen bezorgd die niet waren besteld. Dat soort ongein.

Ow.... ok.

Dat het bedacht wordt zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou wat idioot zeg!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:lemoos2 schreef op 11 september 2015 @ 22:24:

[...]

Misschien dat het verder gaat dan wat hatemail? Wel eens gehoord op een ander forum dat zelfs de kinderen werden lastig gevallen. Of dingen bezorgd die niet waren besteld. Dat soort ongein.Hier ook hoor.
quote:Enn schreef op 11 september 2015 @ 22:26:

[...]

Ow.... ok.

Dat het bedacht wordt zeg.

Dat is best wel oud toch? Heb eens een leerling gehad die op vrijdagavond diverse pizza's liet bezorgen. Bij iedere pizza zat zo'n briefje waarbij in het vakje 'opmerkingen' 1 woordje stond.

Uiteindelijk had ik: "Eet smakelijk en fijn weekend mevrouw Lemoos". Leerling heeft wel keurig alles terug betaald, dat wel. Hij vond zijn inspiratie in een eindexamenstunt: havo vijf had een paar kuub aan zand laten bezorgen bij de conrector. Op zijn oprit.
Dat zou voor mij een reden zijn te stoppen met forummen.
@malloten die forummers en hun kinderen bedreigen: Waarom? Wat is de lol daarvan? Ik vind het uiterst naar allemaal.
quote:Moiren_ schreef op 11 september 2015 @ 22:31:

[...]

Hier ook hoor.
quote:barbaracartland schreef op 11 september 2015 @ 22:33:

@malloten die forummers en hun kinderen bedreigen: Waarom? Wat is de lol daarvan? Ik vind het uiterst naar allemaal.Ja heel naar. En eng.
Nee joh... dat snap ik heus wel. Ik bedoel een stelletje volwassenen die samen hier op een forum schrijven zijn het niet met elkaar eens en gaan daarom de kinderen van de forummers waarmee ze het oneens zijn op Facebook benaderen? Omdat hun pappie of mammie nie lief was niie?

Daarom kijk ik met deze blik
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 11 september 2015 @ 22:33:

Dat zou voor mij een reden zijn te stoppen met forummen.Ik heb toen ook een paar jaar niet geforumt en verschillende nicks gehad daarna. Ik post niet meer in het soort topics waarin ik vroeger postte en let heel erg op wat ik deel.

Blokkeren die hap dan toch?Wordt niet onder eigen naam gedaan natuurlijk, maar iets a la Miep de Vries.
quote:Enn schreef op 11 september 2015 @ 22:36:

Nee joh... dat snap ik heus wel. Ik bedoel een stelletje volwassenen die samen hier op een forum schrijven zijn het niet met elkaar eens en gaan daarom de kinderen van de forummers waarmee ze het oneens zijn op Facebook benaderen? Omdat hun pappie of mammie nie lief was niie?

daarom zei ik eerder al: dit zie je alleen gebeuren als mensen elkaar virtueel hebben leren kennen.

irl zie ik mensen elkaar nooit op die manier bedreigen of lastig vallen.

het zal toch iets te maken hebben met een soort schijnveiligheid uit de anonimiteit die ze denken te hebben. ofzo.

bizar dat het gebeurt, dat wel.
quote:Enn schreef op 11 september 2015 @ 22:36:

Het ging nog wel iets verder dan een naar berichtje via FB sturen.

Sommige mensen sporen gewoon echt niet.
Snap ik Moiren.
En behalve melden wanneer je een nare pb krijgt en staffen van vreemde posts is er niets mogelijk, blijkbaar. Prutje.
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 22:37:

[...]

Wordt niet onder eigen naam gedaan natuurlijk, maar iets a la Miep de Vries.ja, dat is waar, **** zit ook niet op fb met haar eigen naam maar een of andere weirde naam
O, ik kende diegene RL en de andere forummers wiens kinderen bedreigd zijn ook. FB bestond toen nog niet eens volgens mij.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 september 2015 @ 22:26:

[...]

Echt? Niet te geloven dat iemand de moeite neemt om je dat mee te delen toch?Nee stating the obvious.
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 22:37:

[...]

Wordt niet onder eigen naam gedaan natuurlijk, maar iets a la Miep de Vries.

Hoe volwassen.

Heul indrukwekkend en stoer.
quote:Moiren_ schreef op 11 september 2015 @ 22:37:

[...]

Het ging nog wel iets verder dan een naar berichtje via FB sturen.

Sommige mensen sporen gewoon echt niet.Belachelijk!
Te triest zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven