Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

vrijdag 11 september 2015 om 14:12
quote:jeremy schreef op 10 september 2015 @ 16:37:
Ik moet de Telegraaf toch een compliment maken - zij weten de zomerliefhebber toch maar weer een hart onder de riem te steken. Voor de rest is het natuurlijk een flutkrant die ons de laatste 6 maanden bestookte met zomer-propaganda waar men in China de vuilnisbakken van buiten ging zetten. Nu komen ze met een artikel om toch maar de zomerfetisjisten een beetje te doen lachen door hun tranen heen.
Televaag geeft tips voor zomerfetisjisten
Ik had nog een reactie geplaatst op dit waanverhaal van de Telegraaf. Het resultaat daarvan wilde ik jullie niet onthouden.
Hoeveel duimpjes naar beneden ?
Ik moet de Telegraaf toch een compliment maken - zij weten de zomerliefhebber toch maar weer een hart onder de riem te steken. Voor de rest is het natuurlijk een flutkrant die ons de laatste 6 maanden bestookte met zomer-propaganda waar men in China de vuilnisbakken van buiten ging zetten. Nu komen ze met een artikel om toch maar de zomerfetisjisten een beetje te doen lachen door hun tranen heen.
Televaag geeft tips voor zomerfetisjisten
Ik had nog een reactie geplaatst op dit waanverhaal van de Telegraaf. Het resultaat daarvan wilde ik jullie niet onthouden.
Hoeveel duimpjes naar beneden ?
vrijdag 11 september 2015 om 14:21
Nou he, Kerstvrouw, echt een overdaad aan zon!!! Het houdt maar niet op. Ik vind die zonnige dagen zo ongezellig altijd (of het nou 20 graden of -20 is, ik wil gewoon geen zon, weg ermee!). Ik merk dat alles zoveel makkelijker gaat en gezelliger is als het lekker flink grijs is. Ik zie dan ook minder op tegen dingen en voel me energieker, meer zin in dingen en minder lamlendig. Maar die dagen komen vast wel
Hahaha Jeremy Toch nog 10 duimpjes omhoog toch
Hahaha Jeremy Toch nog 10 duimpjes omhoog toch

vrijdag 11 september 2015 om 16:06
vrijdag 11 september 2015 om 17:07
vrijdag 11 september 2015 om 18:15
Een aantal keer max 21 graden is voor mij geen probleem,morgen word het hier helaas 24/25 graden en op die temperatuur zit ik echt niet meer op de wachten. Ah ja ik kijk er gewoon naar uit naar het moment dat het onmogelijk word dat het 20+ word. Nog ongeveer 10 dagen (laten we het maar op 21 September houden) komt de herfst en vanaf dan wil ik het woord zomer of woorden zoals nazomer, Indian summer niet meer horen!
vrijdag 11 september 2015 om 18:15
Nou, 30+ is het zeker geweest (helaas), maar woestijnachtig bedoelde ik niet zo letterlijk hoor . En hier halen we de 20 zeker wel, ook de komende week (behalve dinsdag) is het 20-23 graden hier. Door de zon voelt het nog stukken warmer en ook in huis staat de teller alweer op 24 graden, daar kan geen koele nacht van 15 graden tegenop werken.
Maar het zal meer komen door een verschil in voorkeur, als ik lees dat jij zomerweer met 21 graden en zon fijn vindt (Bij fris en koel denk ik meer aan 10 graden).
Maar het zal meer komen door een verschil in voorkeur, als ik lees dat jij zomerweer met 21 graden en zon fijn vindt (Bij fris en koel denk ik meer aan 10 graden).
vrijdag 11 september 2015 om 20:30
quote:jen16 schreef op 11 september 2015 @ 18:16:
Jaaaaa, ik ook Kimmeke! Zo fijn is dat he, dat je gewoon een periode zeker weet dat het in ieder geval onder de 15 graden blijft Was het maar december..
Ik vind 10-15 graden ook fris hoor, heb al een paar dagen zelfs 's ochtends een jas aan 's avonds niet, dat scheelt, zolang het maar goed afkoelt Het zal vast wel verschil in voorkeur zijn
Ik ben zelf al blij dat het in een periode niet boven de 21 komt, het hoeft voor mij niet te vriezen om tevreden te zijn. Maar ik hoop het wel!
Jaaaaa, ik ook Kimmeke! Zo fijn is dat he, dat je gewoon een periode zeker weet dat het in ieder geval onder de 15 graden blijft Was het maar december..
Ik vind 10-15 graden ook fris hoor, heb al een paar dagen zelfs 's ochtends een jas aan 's avonds niet, dat scheelt, zolang het maar goed afkoelt Het zal vast wel verschil in voorkeur zijn
Ik ben zelf al blij dat het in een periode niet boven de 21 komt, het hoeft voor mij niet te vriezen om tevreden te zijn. Maar ik hoop het wel!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

vrijdag 11 september 2015 om 21:23
Winterliefhebbers!! Dus hier hoef ik mij niet te schamen voor mijn voorkeur voor GUUR weer!?! Hoe guurder, hoe beter! Ter compensatie van al dat nare nazomerweer kijk ik naar programma's als Ice Cold Gold en Alaska: The Last Frontier, daar begint de voorpret meestal mee. Verder veel praatjes op het werk over 'de kachel die nu s'avonds wel aan kan' en 'je merkt al dat het frisser wordt'. En nog zoiets moois: je ruikt de herfst! Gister fietste ik om half 9 over straat en ik miste een sjaal, heb mezelf getrakteerd op heerlijke koffie om die eerste, herfstige rilling te vieren. Iemand nog tips voor mooie winterse boeken of ijzige programma's/films?
vrijdag 11 september 2015 om 21:48
quote:VesperLynd schreef op 11 september 2015 @ 21:23:
Iemand nog tips voor mooie winterse boeken of ijzige programma's/films?
De eetclub en debet van Saskia Noort!! Gezellige boeken met winterse sfeer.
Verder het grote winterboek van Anton Pieck, vol winterse verhalen en recepten.
En een kinderboek: Afkes tiental, speelt zich ook grotendeels af in de winter.
Iemand nog tips voor mooie winterse boeken of ijzige programma's/films?
De eetclub en debet van Saskia Noort!! Gezellige boeken met winterse sfeer.
Verder het grote winterboek van Anton Pieck, vol winterse verhalen en recepten.
En een kinderboek: Afkes tiental, speelt zich ook grotendeels af in de winter.

zaterdag 12 september 2015 om 11:29
quote:single1985 schreef op 12 september 2015 @ 10:47:
Vanmiddag regen
Iemand trouwens een leuk Facebook plaatje voor mij om te laten zien dat ik zin heb in de winter en dat ik uitkijk naar het heerlijke weer wat komen gaat? Word een beetje gestoord van al die klagers die het nu al te koud vinden.Je zou de pagina Winter Addicts kunnen liken.
Vanmiddag regen
Iemand trouwens een leuk Facebook plaatje voor mij om te laten zien dat ik zin heb in de winter en dat ik uitkijk naar het heerlijke weer wat komen gaat? Word een beetje gestoord van al die klagers die het nu al te koud vinden.Je zou de pagina Winter Addicts kunnen liken.

zaterdag 12 september 2015 om 11:33
quote:blue_lagoon schreef op 11 september 2015 @ 23:03:
Er schieten me ook nog wat tv-programma's binnen:
Reizen Waes in Spitsbergen en Alaska
Joanna Lumley's zoektocht naar het Noorderlicht
Ice Road Truckers
En kerstafleveringen van That 70's ShowJaaa, die zijn allemaal leuk! Reizen Waes in Spitsbergen nog niet gezien, maar verschillende andere afleveringen van hem wel, dus dat belooft veel goeds! Die van Joanne Lumley vond ik ook prachtig, krijg er zin van om een mooie winterse trip te plannen...
Er schieten me ook nog wat tv-programma's binnen:
Reizen Waes in Spitsbergen en Alaska
Joanna Lumley's zoektocht naar het Noorderlicht
Ice Road Truckers
En kerstafleveringen van That 70's ShowJaaa, die zijn allemaal leuk! Reizen Waes in Spitsbergen nog niet gezien, maar verschillende andere afleveringen van hem wel, dus dat belooft veel goeds! Die van Joanne Lumley vond ik ook prachtig, krijg er zin van om een mooie winterse trip te plannen...
zaterdag 12 september 2015 om 11:36
quote:VesperLynd schreef op 12 september 2015 @ 11:33:
[...]
Jaaa, die zijn allemaal leuk! Reizen Waes in Spitsbergen nog niet gezien, maar verschillende andere afleveringen van hem wel, dus dat belooft veel goeds! Die van Joanne Lumley vond ik ook prachtig, krijg er zin van om een mooie winterse trip te plannen...
Reizen Waes in Spitsbergen is echt cool. De mensen die erheen gaan die gaan in de zomer, hij ging ook echt in de winter! Een fantastische aflevering. Echte aanrader!
En er komt een nieuw seizoen van dat programma, ben helemaal blij!
[...]
Jaaa, die zijn allemaal leuk! Reizen Waes in Spitsbergen nog niet gezien, maar verschillende andere afleveringen van hem wel, dus dat belooft veel goeds! Die van Joanne Lumley vond ik ook prachtig, krijg er zin van om een mooie winterse trip te plannen...
Reizen Waes in Spitsbergen is echt cool. De mensen die erheen gaan die gaan in de zomer, hij ging ook echt in de winter! Een fantastische aflevering. Echte aanrader!
En er komt een nieuw seizoen van dat programma, ben helemaal blij!

zaterdag 12 september 2015 om 11:46
Mijn geheugen is een zeef.... ik wilde hier iets melden en voordat ik inlogde wist ik het nog...
2 minuten later weet ik het weer!
....
Het liefst zou ik met de herfst niet werken, want in die periode krijg je dan vaak te horen dat een collega tegen een ander zegt: "ik voel me grieperig, heb jij daar ook last van?" en "Ik voel me echt niet lekker." Etc. Echt een grote faal, ga dan naar huis als je je slecht voelt, dat is het enige wat ik ervan denk. Smerig dat zij mijn humeur dan weer moeten verknallen met hun praatjes. Als ik me niet lekker voel blijf ik ook gewoon thuis. En ook, zodra het wat kouder wordt beginnen er opeens steeds meer mensen te hoesten om je heen.. Ik krijg meer het gevoel van dat het aanstelleritis is dan dat t serieus is bedoeld.
Jen, dat is inderdaad rot met die zon, die maakt het veel warmer. Soms kan t wel fijn zijn maar nu is het wel lang genoeg warm geweest en heeft de zon al veel te vaak geschenen. Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen zo klagen dat de zon niet genoeg schijnt en dat het altijd koud is. Nou, waar zijn die mooie sneeuwvlokjes in de winter? Die zie je haast nooit...juist omdat het steeds te WARM is. Wij mogen klagen.
We hebben tot nu toe inderdaad deze maand geluk gehad Sebastiaan. Maar goed, wie weet wat de rest van het jaar nog gaat doen, of het nog wel winter wordt überhaupt. Laten we het maar weer afwachten...
2 minuten later weet ik het weer!
....
Het liefst zou ik met de herfst niet werken, want in die periode krijg je dan vaak te horen dat een collega tegen een ander zegt: "ik voel me grieperig, heb jij daar ook last van?" en "Ik voel me echt niet lekker." Etc. Echt een grote faal, ga dan naar huis als je je slecht voelt, dat is het enige wat ik ervan denk. Smerig dat zij mijn humeur dan weer moeten verknallen met hun praatjes. Als ik me niet lekker voel blijf ik ook gewoon thuis. En ook, zodra het wat kouder wordt beginnen er opeens steeds meer mensen te hoesten om je heen.. Ik krijg meer het gevoel van dat het aanstelleritis is dan dat t serieus is bedoeld.
Jen, dat is inderdaad rot met die zon, die maakt het veel warmer. Soms kan t wel fijn zijn maar nu is het wel lang genoeg warm geweest en heeft de zon al veel te vaak geschenen. Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen zo klagen dat de zon niet genoeg schijnt en dat het altijd koud is. Nou, waar zijn die mooie sneeuwvlokjes in de winter? Die zie je haast nooit...juist omdat het steeds te WARM is. Wij mogen klagen.
We hebben tot nu toe inderdaad deze maand geluk gehad Sebastiaan. Maar goed, wie weet wat de rest van het jaar nog gaat doen, of het nog wel winter wordt überhaupt. Laten we het maar weer afwachten...

zaterdag 12 september 2015 om 12:07
zaterdag 12 september 2015 om 13:27
Hier meldt zich een warmtehater en kouliefhebber! Ik bloei op als het weer wat kouder is en in de winter ben ik op mijn best. Totdat de warmte eraankomt en ik weer lig te lijden.. Zon maakt me echt niets uit, het is hartstikke gezond en een leven zonder zon lijkt me ook maar saai/somber. Ik vind het zelfs heerlijk met een aangename temperatuur of als het in de winter ijskoud is! Tenzij de temperaturen naar hoge waarden oplopen.. Regen vind ik gezellig, maar niet altijd fijn. En veel wind ligt er ook maar aan.
De zomer is niet alleen door bovenstaande redenen niet mijn lievelingsseizoen, maar ook omdat er zo extreem gedaan wordt. We MOETEN allemaal leuke dingen doen, alleen maar omdat het zomer is... En het is ons sinds onze geboorte verteld dat de zomer gelinkt is met vrolijkheid, zon, warmte, en mooi weer. Want iedereen houdt toch van de zomer en iedereen haat toch de winter? Gelukkig is alles nu weer normaal. De vakantie is geïndigd, je moet weer met je jas aan als een "bikkel" door de koelte/kou fietsen, en de temperatuur gaat weer naar beneden. Is toch beter dan zelfmoordneigingen in de lente door de zomertijd die zeven maanden lang duurt?
Na mijn lange verhaal wil ik tot slot zeggen dat ik de winter het leukste seizoen vindt! Ik hoop dat de aankomende winter dan ook écht een heerlijke winter wordt, dat we op zijn minst op écht ijs kunnen schaatsen en meer sneeuwpret kunnen hebben, want de zomerliefhebbers hebben ook een groot deel van de zomer een heerlijke zomer gehad! Is dat teveel gevraagd? In mijn ogen hebben we ook geen overvloedige kou uit de winters van de afgelopen decennia te compenseren, dat wordt overigens 90% toch weer extreem gecompenseerd door een zachte/warme lente/zomer/herfst.
Eindelijk een topic met gelijkgestemden! Laten we er een gezellige herfst van maken ladies!
De zomer is niet alleen door bovenstaande redenen niet mijn lievelingsseizoen, maar ook omdat er zo extreem gedaan wordt. We MOETEN allemaal leuke dingen doen, alleen maar omdat het zomer is... En het is ons sinds onze geboorte verteld dat de zomer gelinkt is met vrolijkheid, zon, warmte, en mooi weer. Want iedereen houdt toch van de zomer en iedereen haat toch de winter? Gelukkig is alles nu weer normaal. De vakantie is geïndigd, je moet weer met je jas aan als een "bikkel" door de koelte/kou fietsen, en de temperatuur gaat weer naar beneden. Is toch beter dan zelfmoordneigingen in de lente door de zomertijd die zeven maanden lang duurt?
Na mijn lange verhaal wil ik tot slot zeggen dat ik de winter het leukste seizoen vindt! Ik hoop dat de aankomende winter dan ook écht een heerlijke winter wordt, dat we op zijn minst op écht ijs kunnen schaatsen en meer sneeuwpret kunnen hebben, want de zomerliefhebbers hebben ook een groot deel van de zomer een heerlijke zomer gehad! Is dat teveel gevraagd? In mijn ogen hebben we ook geen overvloedige kou uit de winters van de afgelopen decennia te compenseren, dat wordt overigens 90% toch weer extreem gecompenseerd door een zachte/warme lente/zomer/herfst.
Eindelijk een topic met gelijkgestemden! Laten we er een gezellige herfst van maken ladies!
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
zaterdag 12 september 2015 om 13:38
Hoi
Ik ben zo blij dat we nu echt naar de herfst lijken te gaan. Ik heb vakantie en collega's baalden voor mij dat het weer 'slechter' zou worden. Nou, ik baal niet hoor, ik ben blij
Hieronder een link naar de weersvoorspelling (voor het hele jaar) volgens de Enkhuizer Almanak. Klopt niet altijd, maar wel vaak.
http://wetenschap.infonu. ... ente-zomer-herfst.html#24
Ik ben zo blij dat we nu echt naar de herfst lijken te gaan. Ik heb vakantie en collega's baalden voor mij dat het weer 'slechter' zou worden. Nou, ik baal niet hoor, ik ben blij
Hieronder een link naar de weersvoorspelling (voor het hele jaar) volgens de Enkhuizer Almanak. Klopt niet altijd, maar wel vaak.
http://wetenschap.infonu. ... ente-zomer-herfst.html#24
Ook een Pluviofiel