Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 13-10-2008 10:00
Reden: weer even weggehaald
% gewijzigd
Leuk topic dit!!!

Heb zelf enige tijd in parfumerie's gewerkt en dat blijft toch altijd wel mn zwak, lekkere geurtjes.

Al moet ik zeggen, ben er nu best lang uit en er komt zoveel nieuws bij, dat ik het niet echt kan bijbenen haha..

Maar als ik het zo lees wordt het hoog tijd mijn neusje te dompelen in (voor mij) nieuwe parfummetjes!!

Enkele van m'n favorieten;

Allure- Chanel

XX- Hugo Boss

UltraViolet- Paco Rabanne

Samsara- Guerlain

Must- Cartier

So Pretty- Cartier

Champs Elysees- Guerlain

Miss Dior- Dior
Dat is een heel verhaal Dalida, maar erg leuk!!En ook fijn dat je zo goed geinformeerd werd over de verschillende geuren van Guerlain!!

Wat een leuke ervaring, Dalida! Ik moest wel lachen om je opmerking over je geduldig wachtende man : ) komt me bekend voor... alleen die van mij gaat niet mee een winkel binnen als er geen stoel/bank is waar hij kan gaan zitten wachten...

Zelf word ik ook altijd zo gelukkig van parfum shoppen in grote buitenlandse steden!
Dalida wat een geweldige ervaring in NY en wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Wat is nou een lekker geurtje die niet zo duur is (ivm klein budget) ?
Haa, zie nu pas dit parfumtopic, dus ik roep meteen maar even om iets te vragen .

Al langere tijd heb ik Noa (Cacherel), Eau de Parfum. Nu kan ik deze sinds een tijdje nergens meer krijgen, omdat er alleen nog maar eau de toilette verkocht wordt. Die wil ik eigenlijk niet, want vind dat toch anders en het vervaagt zo snel. Iemand tips waar ik de eau de parfum wél zou kunnen krijgen?
Peas on earth!
Oops

Nee die bestaat niet meer weet ik wel van Noa
anoniem_69950 wijzigde dit bericht op 03-10-2008 11:19
Reden: verkeerde info!
% gewijzigd
Ik weet niet wat Simooooontje :-) schreef, maar tegenwoordig zijn enorm veel geuren uit commerciële overwegingen alleen nog maar als eau de toilette verkrijgbaar.
Leuk topic! Wat ik zelf altijd zo lastig vind... ik vind een paar geurtjes erg lekker. Maar ik heb echt geen idee hoe ik die stijl dan moet omschrijven en wat ik dan nog meer lekker zou vinden. Terwijl het toch best leuk is om eens wat nieuws te proberen.

Wat ik tot nu toe lekker vind en regelmatig gebruik:

Very Valentino van Valentino

Gucci van Gucci (bruinig, in vierkant flesje)

One van Calvin Klein

Ocean Dream van Georgio Beverly Hills (zie ik nergens meer te koop helaas... )

Dali van Salvador Dali

Wie heeft er leuke tips? Wat ga ik lekker vinden? Oja, misschien ook handig om te melden wat ik juist NIET lekker vind: alles dat erg bloemig, zwaar of zoet is (denk ik).
Het zijn allemaal wel ietwat bloemige lichte geurtjes die je gebruikt Etosha.

Even kijken:

D&G Light Blue?

Noa?

Prada Tendre

De rode variant (kom even niet op de naam) van D&G.

Het is maar een greep hoor, uit de vele, vele geuren die er zijn.

Succes!
Heeft iemand een ideetje voor een paar luchtjes onder de 20 euro die een beetje om aan te snuffelen zijn?

Ik ben zondag nl jarig en ik wil mijn visite niet op kosten jagen omdat ik zo nodig een luchtje moet.

Ik heb er al een paar gevonden:

Cat de Luxe at Night

Bruno Brunoti - donkerroze

Wat kost Sun bijv? Lijkt me ook wel lekker
anoniem_73992 wijzigde dit bericht op 07-10-2008 16:33
Reden: te snel getypt
% gewijzigd
Je zou parfum bonnen kunnen vragen? Kan je zelf wat uitzoeken misschien?
quote:taylor schreef op 07 oktober 2008 @ 17:02:

Je zou parfum bonnen kunnen vragen? Kan je zelf wat uitzoeken misschien?Das waar, maar we hebben afgesproken om dat niet te doen omdat we het leuk vinden om een cadeautje aan elkaar te geven. Een bon is zo onpersoonlijk. Maar bedankt voor het meedenken
Sensual Instinct van Adidas? Heb ik zelf ook gehad en ik vond 'm best lekker, een bloemig-oriëntaalse geur.

Of een andere Adidas geur, Floral Dream, Fresh Vibes, Fruity Rhythm, Tropical Passion of Pure Lightness?

Of Showtime van Kylie Minogue, Darling van Kylie Minogue, Daring van Isabella Rossellini, Storia van Isabella Rossellini?

Of een geurtje van Jennifer Lopez/Christina Aguilera?
@Dalida dat klinkt allemaal lekker. Vooral die Sensual Instinct. Ik ga ze morgen eens uitgebreid besnuffelen. Dank je wel!! :-)
Op dit moment heb je leuke giftsets van wat geuren dus heb ik er meteen maar 2 gekocht. Magnifique van Lancome en Black van Paco Rabanne.

Denk er ook over om de classic geur van JPG te kopen of Uephoria van Calvin Klein.
Enkele nieuwe geuren.

- Van Comptoir Sud Pacifique: Hemisphere Sud. Een floral-oriental met oa. black pepper, orange, rose, jasmine, peony, lotus, patchouli, vanilla, amber en musk.

- Van Oilily: Blue Sparkle. Met oa. lemon, peach, apple, black currant, lotus, violet, carnation, sandalwood en musk.

- Van La Perla: de fruity-floral J'Aime Les Fleurs. Dit is een variant op de chypre-floral J'Aime.

J'Aime Les Fleurs is een geur met bergamot, Egyptian jasmine, mandarin, rose en freesia.

- Na Kenzo Amour (2006) en Kenzo Amour Indian Holi (2007) komt Kenzo nu met Kenzo Amour Le Parfum.

Een woody-oriental met oa. patchouli, benzoin, woody accords, incense en amber.

- Van Christian Lacroix: de woody-floral C'est La Fête Patchouli, een variant op de fruity-floral C'est La Fête van vorig jaar.

C'est La Fête Patchouli is een geur met oa. heliotrope, woody accords en patchouli.
Oilily: Blue Sparkle: deze heb ik al geroken! Zoete, frisse geur!!

Ben overigens benieuwd naar de variant op L'Aime, dát is zo'n fijne geur!!

Leuke update's Dalida!
Taylor, ik ben zelf erg benieuwd naar Kenzo Amour Le Parfum!
Dalida,

Ik heb van de week een proefje gekregen van Kenzo Amour le Parfum, hij is heerlijk en ik wil hem aanschaffen zodra ik hem ergens zie !
Hoi Marcelle :-) Nu ben ik helemaal benieuwd, ik hoop hem morgen ergens te vinden!
quote:taylor schreef op 04 oktober 2008 @ 11:08:

Het zijn allemaal wel ietwat bloemige lichte geurtjes die je gebruikt Etosha.

Even kijken:

D&G Light Blue?

Noa?

Prada Tendre

De rode variant (kom even niet op de naam) van D&G.

Het is maar een greep hoor, uit de vele, vele geuren die er zijn.

Succes!

Dank! Ik ben vandaag ook naar de parfumerie gegaan en heb daar dezelfde vraag gesteld: als ik dit en dit lekker vind, wat raad je me dan nog meer aan? Uiteindelijk heb ik er drie geroken:

Secret Obsession van Calvin Klein

Pure Poison van Dior

Allure van Chanel (in ieder geval Chanel, twijfel of het Allure was)

De laatste vond ik te zoet. De eerste erg lekker! Iemand nog andere tips, voor ik een hele berg geld ga uitgeven?
Dalida: net als jij ben ik ook heel erg benieuwd naar de Amour Le Parfum!

Etosha: een goede tip voor je een berg geld uit gaat geven aan parfum: vraag om proefjes! Test een geur dan eerst een paar dagen uit op je huid om te besluiten of je hem echt geweldig vind. Koop niets dat je niet helemaal geweldig vindt, want er zijn al zoveel geuren die 'wel lekker' zijn. Ga ook eerst uitgebreid op onderzoek uit, test veel, probeer vooral de klassiekers!
Hoi hoi,

Kijk ook eens op Marktplaats, daar worden veel testers verkocht (100 ml voor 40 euro) met de echte orginele geuren! Scheelt echt veel in prijs.

Ik ben zelf ontzettend fan van Pure Poison van Dior. Ik heb nu mijn oog laten vallen op Pure Poison Elixir (met zo'n leuk ouderwets pufje eraan), maar heb hem nog niet geroken. Ik heb wel gelezen op internet dat dit de verfijnde versie is van pure poison, maar lijkt de geur er dan op of istie heel anders??? Weet iemand dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven