Jongensnamen topic
woensdag 16 september 2015 om 14:51
quote:Brynxz schreef op 16 september 2015 @ 14:28:
Gisteravond hebben we definitief besloten dat het geen Youp gaat worden, ivm pesten e.d.
Ons lijstje is nu:
Florian
Arnout
Lucas
Oscar
Nog 4 weken om te beslissen
Ik vind Oscar ook het leukst, daarna Lucas. Arnout en Florian zijn niet mijn smaak. Andere mogelijkheden (ook niet allemaal mijn smaak): Arthur, Aaron, Casper, Laurens, Olivier, Floris, Julian, Fabian, Hugo, Julius, Lennart, Leander, Reinout.
Gisteravond hebben we definitief besloten dat het geen Youp gaat worden, ivm pesten e.d.
Ons lijstje is nu:
Florian
Arnout
Lucas
Oscar
woensdag 16 september 2015 om 15:29
quote:Brynxz schreef op 16 september 2015 @ 14:28:
Ons lijstje is nu:
Florian
Arnout
Lucas
Oscar
Dat wordt nog spannend! Vind je het vervelend dat jullie nog geen keuze hebben gemaakt of heb je er vertrouwen in dat het wel goed komt? Of wil je na de geboorte kijken welke naam het beste past?
Ons lijstje is nu:
Florian
Arnout
Lucas
Oscar
woensdag 16 september 2015 om 19:13
quote:mafalda schreef op 16 september 2015 @ 18:21:
Als je in het onderwijs zit lijkt mij een naam zoeken echt een hele missie, bij bijna iedere naam heb je wel een beeld, is het niet van het kind zelf dan wel van de ouders die niet zo aardig zijn.
Veel succes met het zoeken!
Dat had ik gek genoeg niet bij dochter. Maar voor een eventuele tweede heb ik een meisjesnaam in mijn hoofd die in de combi met naam dochter wel voorkomt op mijn school. En daardoor twijfel ik wel. Zo weinig origineel
Maar qua naam wordt mijn kind toch altijd leuker dan een eventuele naamgenoot dus dat vond ik niet zo moeilijk.
Een collega van mij (onderwijs dus) heeft een relatie meet iemand uit het onderwijs en ze hebben een naam gevonden die beide nog nooit op school of in de klas had gehad.
(Sorry off topic)
Als je in het onderwijs zit lijkt mij een naam zoeken echt een hele missie, bij bijna iedere naam heb je wel een beeld, is het niet van het kind zelf dan wel van de ouders die niet zo aardig zijn.
Veel succes met het zoeken!
Dat had ik gek genoeg niet bij dochter. Maar voor een eventuele tweede heb ik een meisjesnaam in mijn hoofd die in de combi met naam dochter wel voorkomt op mijn school. En daardoor twijfel ik wel. Zo weinig origineel
Maar qua naam wordt mijn kind toch altijd leuker dan een eventuele naamgenoot dus dat vond ik niet zo moeilijk.
Een collega van mij (onderwijs dus) heeft een relatie meet iemand uit het onderwijs en ze hebben een naam gevonden die beide nog nooit op school of in de klas had gehad.
(Sorry off topic)
woensdag 16 september 2015 om 20:01
Dank je Mafalda!
Mendy, we zijn al zo lang bezig en bij bijna alles wat ik aandraag heeft hij wel een beeld van een kind voor zich inderdaad. Dus ik was allang blij dat we op deze namen zijn gekomen. Maarja de tijd begint nu wel een beetje te dringen dus we moeten nu echt 1 van deze twee kiezen. Maar bedankt voor je input!
Gavia, beide nog nooit op school, dat vind ik knap bedacht! Hier heb ik dat opgegeven hoor.
Misschien is het kind van school wanneer je eventuele dochter geboren wordt, zou het opgelost zijn
Mendy, we zijn al zo lang bezig en bij bijna alles wat ik aandraag heeft hij wel een beeld van een kind voor zich inderdaad. Dus ik was allang blij dat we op deze namen zijn gekomen. Maarja de tijd begint nu wel een beetje te dringen dus we moeten nu echt 1 van deze twee kiezen. Maar bedankt voor je input!
Gavia, beide nog nooit op school, dat vind ik knap bedacht! Hier heb ik dat opgegeven hoor.
Misschien is het kind van school wanneer je eventuele dochter geboren wordt, zou het opgelost zijn
woensdag 16 september 2015 om 21:58
Gavia, daar zou ik me echt helemaal niks van aantrekken, dat het weinig "origineel" zou zijn of al in combinatie voorkomt bij je op school. Makkelijk gezegd hoor. Wij hebben de naam voor de tweede ook al in gedachten en die houden we sowieso aan. Ook als een kennis een maand eerder haar kind ook die naam zal geven en wij dan "niet origineel" zouden zijn.. Het gaat nu eenmaal niet om een naam die maar 1 of 2 keer gegeven wordt en de kennis is zo een vage kennis dat we elkaar misschien niet eens (meer) zullen zien en toch denk ik dan: ik hoop niet dat ze de naam .......... kiezen. Stom he?
Lentefruit, ik vind Jonas en Julian ongeveer even leuk. Denk Jonas net iets leuker.
Lentefruit, ik vind Jonas en Julian ongeveer even leuk. Denk Jonas net iets leuker.
woensdag 16 september 2015 om 23:17
donderdag 17 september 2015 om 09:06
Dank NYC en teemo, mijn twijfel zit nu ook tussen Oscar en Lucas. Florian vinden we een mooie naam, maar voor ons net iets te kak. Oscar en Lucas net iets stoerder. Nog wel weer lastig om daar een keus tussen te maken, al neigt vriend meer naar Oscar. Dank voor je suggesties teemo, mooie namen, maar toch net te kak voor ons, daar moeten we niet meer naar kijken.
Ik begin het wel vervelend te vinden mendy, was liever al eerder overtuigd geweest. We hebben hem ook veel te lang (als werknaam) Youp genoemd en nu voelt het als opnieuw beginnen, terwijl het nu nog maar 4 weken is!
Lentefruit, wij hebben ook getwijfeld over Julian, maar vinden het te vaak voorkomend. Daarom toen Florian op het lijstje gekomen. Jurian vind ik ook een aardige optie. Jonas ook leuk, maar wel christelijk.
Ik begin het wel vervelend te vinden mendy, was liever al eerder overtuigd geweest. We hebben hem ook veel te lang (als werknaam) Youp genoemd en nu voelt het als opnieuw beginnen, terwijl het nu nog maar 4 weken is!
Lentefruit, wij hebben ook getwijfeld over Julian, maar vinden het te vaak voorkomend. Daarom toen Florian op het lijstje gekomen. Jurian vind ik ook een aardige optie. Jonas ook leuk, maar wel christelijk.
donderdag 17 september 2015 om 09:26
@Brynxz
Bij je dochters naam vind ik Oscar leuker dan Lucas, niet alleen vanwege de eerste letter, maar ook qua klank. Oscar Elias klinkt mooi, maar je kan natuurlijk ook voor één van je andere favoriete namen als 2e naam gaan: Lucas, Youp, Florian, Julian/Jurian, Arnout. Al vind ik een 2e naam met drie lettergrepen het mooist klinken bij zowel Oscar als Lucas.
Lucas Elias vind ik trouwens iets minder klinken omdat ze beiden op -as eindigen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Oscar Jurian.
Bij je dochters naam vind ik Oscar leuker dan Lucas, niet alleen vanwege de eerste letter, maar ook qua klank. Oscar Elias klinkt mooi, maar je kan natuurlijk ook voor één van je andere favoriete namen als 2e naam gaan: Lucas, Youp, Florian, Julian/Jurian, Arnout. Al vind ik een 2e naam met drie lettergrepen het mooist klinken bij zowel Oscar als Lucas.
Lucas Elias vind ik trouwens iets minder klinken omdat ze beiden op -as eindigen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Oscar Jurian.
donderdag 17 september 2015 om 09:47
Oh wat leuk om te lezen! Hoever ben je en hoe vind je oudste het? Ze hebben zo'n bijzondere leeftijd om dit mee te maken! Geniet ervan!
Namen vind ik lastig in die categorie, het wordt snel erg ingewikkeld/onbekend, maar ook wel bijzondere namen.
Odin
Hector
Theos
Thor
Zijn de eersten waar ik op kom..
Namen vind ik lastig in die categorie, het wordt snel erg ingewikkeld/onbekend, maar ook wel bijzondere namen.
Odin
Hector
Theos
Thor
Zijn de eersten waar ik op kom..