Napraattopic deel 36

14-09-2015 23:42 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 11:09:

IK zit in de pre-overgang denk ik. Paar jaar geleden weer aan de pil gegaan vanwege heftige menstruatie (en dan ook echt heftig, gewoon de eerste dag niet van huis durven) Toen was ik gewoon 21 dagen achter elkaar ongesteld. Geen pretje. Overwogen om baarmoederslijmvlies weg te laten halen maar de gyn raadde me dat af. Tijdje iets geslikt om bloedverlies te verminderen (ben ff de naam kwijt, iets met tra-nog wat-zuur) Dat slik je als je ongesteld bent en werkt wonderwel.

Nu leek mijn menstruatie weer okee een paar jaar tot afgelopen keer. Week lang opgebalzen gevoel, toen ongesteld. Drie druppels verdeeld over 5 dagen..... Nouja, we gaan het zien. Ik ga in geen geval meer aan de pil.

Denk dat je met gezond leven verder komt.

Tranexaminezuur

Ik klop het af, hier verloopt deze fase tnt redelijk klachtenloos
Je bent zelf een theepot
Niet quoten Suus
Je bent zelf een theepot
quote:Nouschi schreef op 19 september 2015 @ 10:21:

LV al wakker?Wie?
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 11:20:

Los van dat ik niet goed reageer op de pil vind ik het risico op kanker ook te groot. Met een zus en een paar tantes die aan borstkanker zijn overleden ga ik geen risico lopen als dat niet nodig is.Gelijk heb je. Ik reageerde prima op de pil en nog beter op de Mirena, maar die mag er nu dus uit vanwege borstkanker. Krijg straks een anti-hormoonbehandeling en die is ook al niet fijn, versneld overgang en zo. Hoop maar dat de menstruatie dan ook weer zo snel mogelijk uitblijft.
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2015 @ 11:36:

[...]

Tranexaminezuur

Ik klop het af, hier verloopt deze fase tnt redelijk klachtenloos

JA. Werkte als een tierelier. Maar is blijkbaar niet zo bekend, want toen ik weer aan de pil begonnen was en die 21 dagen lanbg vloeide, ben ik op een gegeven moment naar de huisarts gegaan. Voelde me zo slap en ellendig en naar, ik op zondag naar de HAP.

En gegoogle-ed natuurlijk dus vroeg om tranexaminezuur. Had de arts nog nooit van gehoord en hij ging niet zomaar ff experimenteren zei hij. Dus ik denk 'dat is zeker iets heel nieuws'.

Ik maanden later naar een gynaecoloog (in een andere plaats, want in ons ziekenhuis moest ik eerst aan de hormonen als ze het baarmoederslijmvlies weg gingen halen en in het andere ziekenhuis hebben ze een andere methode) Zegt die gyn daar 'waarom ga je niet eerst tranexaminezuur proberen?'

Waarop bovenstaande vertelde en zij reageerde dat ze dit wekelijks een paar keer voorschrijft.

Mijn eigen ha kende het ook niet maar stond er wel open voor. Hij wist nog wel wat patiënten die hier ook wel iets aan zouden hebben
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Grobbekuiken schreef op 19 september 2015 @ 11:38:

[...]

Gelijk heb je. Ik reageerde prima op de pil en nog beter op de Mirena, maar die mag er nu dus uit vanwege borstkanker. Krijg straks een anti-hormoonbehandeling en die is ook al niet fijn, versneld overgang en zo. Hoop maar dat de menstruatie dan ook weer zo snel mogelijk uitblijft.He getverdemme. Sterkte en beterschap!
Ook nog nooit van gehoord. Ik ga ook eens googlen. Misschien wel het proberen waard tegen die tijd.
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 11:44:

[...]

JA. Werkte als een tierelier. Maar is blijkbaar niet zo bekend, want toen ik weer aan de pil begonnen was en die 21 dagen lanbg vloeide, ben ik op een gegeven moment naar de huisarts gegaan. Voelde me zo slap en ellendig en naar, ik op zondag naar de HAP.

En gegoogle-ed natuurlijk dus vroeg om tranexaminezuur. Had de arts nog nooit van gehoord en hij ging niet zomaar ff experimenteren zei hij. Dus ik denk 'dat is zeker iets heel nieuws'.

Ik maanden later naar een gynaecoloog (in een andere plaats, want in ons ziekenhuis moest ik eerst aan de hormonen als ze het baarmoederslijmvlies weg gingen halen en in het andere ziekenhuis hebben ze een andere methode) Zegt die gyn daar 'waarom ga je niet eerst tranexaminezuur proberen?'

Waarop bovenstaande vertelde en zij reageerde dat ze dit wekelijks een paar keer voorschrijft.

Mijn eigen ha kende het ook niet maar stond er wel open voor. Hij wist nog wel wat patiënten die hier ook wel iets aan zouden hebben Het is een mooi middel. Wij gebruiken het steeds meer rondom operaties en voor klachten zoals jij hebt wordt het al best een tijdje gebruikt. Het is ook gewoon een officiele indicatie, dus genoeg onderzoek meegedaan.
Je bent zelf een theepot
quote:Goede-Fee schreef op 19 september 2015 @ 11:46:

Ook nog nooit van gehoord. Ik ga ook eens googlen. Misschien wel het proberen waard tegen die tijd.Niet iedereen krijgt klachten hoor
Je bent zelf een theepot
Voor mij was het een wondermiddel. Man wat een opluchting om weer gewoon te kunnen doen. Gewoon de deur uitgaan, sporten etc.

Ik verloor zoveel bloed dat ik op de grens van bloedarmoede zat.
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2015 @ 11:49:

[...]

Het is een mooi middel. Wij gebruiken het steeds meer rondom operaties en voor klachten zoals jij hebt wordt het al best een tijdje gebruikt. Het is ook gewoon een officiele indicatie, dus genoeg onderzoek meegedaan.Dit is een jaar of drie terug denk ik. Mooie is, ik heb het een jaar gebruikt, daarna niet meer nodig. Geen idee of het toeval is hoor, maar mooi meegenomen
Zo, en nu nu ga ik lekker los in de gym. Laters!
quote:ThunderassMan schreef op 19 september 2015 @ 11:15:

Ik denk er serieus over om vandaag een rondleiding te doen door een slachthuis. Dat lijkt me minder bloederig dan het huidige Napraattopic.

ik heb allemaal geen last van bovenstaande, dus kan er niet over meepraten

hopelijk blijft dat nog lang zo *knock on wood*

@grobbekuiken, heftige shit allemaal
Dank je, is ook bagger allemaal. Maar goed, ben al een heel eind in het traject gelukkig.
quote:SuzanneSuus schreef op 19 september 2015 @ 11:50:

[...]

Niet iedereen krijgt klachten hoorIk heb al klachten alleen nog geen overgangsklachten gelukkig. Dus als dat helpt met de maandelijkse ( 2weken) drama ipv de prikpil vind ik het het googlen wel waard, neem aan dat dat oke is?
Tas28 heeft een leuk idee
quote:-RoseRed- schreef op 19 september 2015 @ 12:53:

Tas28 heeft een leuk idee Waar?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 19 september 2015 @ 12:55:

[...]

Waar? ladygaga_xx in "Huisdier en gastouderopvang"
quote:Grobbekuiken schreef op 19 september 2015 @ 12:48:

Dank je, is ook bagger allemaal. Maar goed, ben al een heel eind in het traject gelukkig.Heftig joh, bah. Sterkte!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Grobbekuiken schreef op 19 september 2015 @ 12:48:

Dank je, is ook bagger allemaal. Maar goed, ben al een heel eind in het traject gelukkig.

ja, ik heb je topic gelezen een tijdje terug.

ik merk trouwens wel dat ik geneigd ben om topics zoals de jouwe een beetje uit de weg te gaan

had er ook niet gereageerd, geloof ik. niets persoonlijks of desinteresse, maar het zal wel te maken hebben met dat je soms zoveel nare verhalen tegelijk om je heen hoort, dat je het uit de weg gaat als je die keuze (godzijdank nog) hebt.

neemt niet weg dat het voor jou een hele heftige en spannende tijd is. en soms krijg je zoveel ellende tegelijk op je bordje dat zou niet moeten mogen. ik vind je heel sterk. maar ook sterke mensen hebben soms een knuffel nodig. daarom nog maar een keer:
Sterkte Grobbe
quote:-RoseRed- schreef op 19 september 2015 @ 12:56:

[...]

ladygaga_xx in "Huisdier en gastouderopvang"

Oh daar ga ik maar niet reageren. Zo spastisch als sommige mensen doen over huisdieren. Je zou denken haast dat ze giftig zijn voor kinderen.

Neemt niet weg dat ik het niet heel handig vind om een dier te nemen als je al weinig geld hebt maar dat mag iemand natuurlijk zelf beslissen.
Grobbe:
quote:-RoseRed- schreef op 19 september 2015 @ 12:56:

[...]

ladygaga_xx in "Huisdier en gastouderopvang"

ik geloof geen bal van het hele verhaal meer, weet je dat.

na alle topics en dan nu deze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven