LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Lieve brabbel heel veel sterkte!!! Moet veel aan jullie denken en aan jullie dappere mannetje!!!!
Lieve Brabbel,

Ik ben er stil van! Heel heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie stoere man! Houd je ons op de hoogte voor zo ver het kan?
Mango, nog bedankt voor het doorgeven van de link van het hardloopschema! Als ik weer sterk genoeg ben ga ik beginnen :-) Deze keer lukte het me wel om de bestanden te downloaden.

Zo, nu aan het werk!
Brabbel; Heel veel sterkte volgende week!

ga nu effe weer wat doen, kom vanmiddag nog wel effe langs!

XX
Zo.... werk is af, man is boodschappen aan het doen, hond ligt te slapen in de mand en Esmeetje ligt op bed. Moeders zit even lekker achter de computer!

Pips: Het uitstellen van de minimeeting is wat mij betreft wel ok. Roep maar wanneer het weer beter gaat. Welke kwaliteiten hebben je schoonouders dan??? Schoonouders hebben toch geen kwaliteiten??? Jammer dat ze niet even op wilden passen. Het was mooi geweest als man en jij er ook even samen tussenuit hadden gekunt.

En pips, als je je weer beter voelt "moet" je echt beginnen. Het is heel goed vol te houden en ook prima te doen als je thuis werkt. Even een half uurtje er tussen uit en dan heb je weer energie voor 10. Ik merk nu dat ik meer en meer verslaafd raak! Ik mag straks gelukkig weer en dan heb ik een les met 10-10-12! Zie er nu al tegen op, maar weet dat ik o zo trots ben op mezelf als ik het straks gehaald heb!

Mondy: Het geeft niks hoor! Als je af en toe maar even komt buurten!

Murpeltje: Ik denk dat ik hem gewoon niet goed vast gesnoerd heb. Man heeft een andere manier van vast maken en ik doe het nu ook maar zoals hem. Ik heb het idee dat dat wel steviger is. Daarna is het ook nooit meer gebeurd.

Het is inderdaad volhouden met dat nee-zeggen. We hoeven het nu alleen maar te zeggen en ze draait zich al om. (alleen in het geval van het hoekje van de hond) Volgens het cb is nu het echte opvoeden begonnen. Stroop je mouwen maar op....We worden boemannen/vrouwen

Ik snap je zorgen. Begrijp ik het goed dat Manon nu nog op een ander kvd zit, maar dat je haar hier naar toe wilde hebben omdat het dichterbij zat? Als ze op het oude plekje een goede plaats heeft en het omrijden is niet heel gigantisch, zou ik haar lekker laten zitten.

CD: Is Twan 10 kg???? jeeeeemig! Wat geef je dat kind? Op ons cb zeiden ze afgelopen week dat dit een periode is waarin kindjes beginnen met dromen, hun kaakje zeurt en ze krijgen besef dat mama/papa weg kunnen gaan. Het advies was: 's nachts er wel even naar toe, aai over de bol, knuf/speen terug geven, muziekje aan en weer weg. Niet te veel aandacht, niet te leuk maken. Maar ja dat is makkelijk gezegd...... Je wilt 's nachts maar 1 ding en dat is SLAPEN!!

Balen zeg dat je vriend steeds weg is en dat je er zo alleen voor staat. Is dat tijdelijk? Zo kom jij nooit aan je rust toe. Neemt hij het zondags wel van je over?

Ongeduld: Waoh!! Guido ook al stapjes! Wat gaaf. En wat een heerlijke ochtend! Wat doet Guido allemaal met een bal?

Voor het schema: Esmee weegt 7395 gram en is 68 cm lang. Tand 3 en 4 (boven in de hoek) zijn er bijna doorheen.

Op het cb was het verder prima. De huisarts vond Esmee een beetje scheel kijken (ik eigenlijk ook wel). De cb-arts heeft er direct even naar gekeken en die zei dat ze niet scheel is. Omdat Esmee Indisch bloed heeft, heeft ze minder oogwit en daardoor lijkt het soms dat ze scheel kijkt. Ze hoeft maar een klein stukje opzij te kijken en ze lijkt al scheel te zien. Maar gelukkig is ze het niet.

We kregen dus nog een folder mee met hoe om te gaan met 's nachts wakker zijn. Bij Esmee is het vaak een kwestie van de knuf kwijt zijn. Dan ligt ze richting het voeteneinde en dan ligt knuf nog bij het hoofdeinde of knuf is uit bed gevallen. We hebben nu eindelijk overeenstemming gevonden in de aanpak. Man was nl altijd bang dat Esmee honger zou hebben.

Vandaag heb ik een goed gesprek gehad op het werk. Het komt er op neer dat ik te perfectionistisch ben en ik te veel van de cliënten eis. Ik moet blijer zijn met de kleine stapjes en het werk niet mee naar huis nemen. Nu nog even zien hoe ik dat ga aanpakken!

Afgelopen week belde een vriendin met de boodschap dat we die en die avond om 18.00 het eten op moesten hebben en dat we dan weg zouden gaan. Ze komt oppassen en wat we gaan doen is een verrassing! Zo ontzettend lief!

Morgen gaan we lekker even zwemmen met z'n drieën en morgenavond gaan man en ik samen even wat doen. Ik denk dat het een filmpje word. Iemand nog suggesties?

Zo.... dit is wel weer even genoeg voor vandaag!

Prettig weekend al vast en voor Brabbel, Brabbelman en Kaj nogmaals een dikke Ik denk aan jullie!

Liefs,

Mango
Hai, even kort want Twan is wakker...

Gelukkig slaapt Kevin nog wel.

Brabbel: veel sterkte voor nu en volgende week! We denken aan je!

Mango: de maxi cosi kun je toch maar op 1 manier vastmaken? Heb je al es op de site van maxo cosi gekeken? Op mijn stoeltje staat een beschrijving vast het vastzetten, bij jou niet?

Minimeeting? Heb ik niets van meegekregen, waar is dat dan?

Waar is de info hierover? Hyves?

Groetjes!
Zo de jeugd zit achter een filmpje.... Zoonlief heeft 2 vriendjes te spelen. 1tje was al afgesproken en toen vroeg buurman of zijn zoon ook kon/mocht komen omdat zij even wegmoesten.. Is op zich wel ok, maar 3 is vaak toch net teveel voor die kids. Het eerste uurtje was ik voornamelijk politieagentje...(omdat ze het buurjongetje aldoor wat buitensloten....)

Pips Voel je je al weer wat beter?? Balen dat je schoonouders niet even wilden oppassen, hadden ze best even kunnen doen.. Naja, die van mij zijn ook een stel aparte vogels.......... Afgelopen zondag voor het eerst 'normaal' over ons nieuwe huis kunnen praten zonder gezeur/gezeik/gezever etc.....

En ik vind het prima als we de mini-meeting uitstellen!

Supergroover; Hier dus ook bijna elke dag een vriend(innet)je over de vloer, of hij ergens anders als het aan zoon ligt. Probeer dit toch wat te temperen, want anders issie aan het eind van de week niet te genieten... Tis dan toch te veel school, en daarna nog druk spelen. En zo langzamerhand komen er idd weer steeds meer bezigheden bij zo na de vakantie.

Verona heeft iig al twee tandjes onder, en 1,5 boven.. Ze was vandaag al aan het knarsetanden.... brr wat een naar geluidje is dat

Oja eergisteren het definitieve bericht gekregen dat de sleuteloverdracht 1okt is!! Dus alles is nu rond! Kunnen we nu dus concretere plannen gaan maken, en evt uitvoeren!
zucht, nieuwe poging, we hadden een brief gekregen dat ze dit weekend aan de kabel werken, maar tegen beter weten in, nog maar een keer:

San: wat gaaf! gefeliciteerd en werkze, want ik kan me zo voorstellen dat je een aantal drukke weken voor de boeg hebt!

dat knarsentanden lijkt mij ook akelig.

mango: ja, dat begrijp je goed, zou met halen en brengen een uur per dag schelen, maar ze blijft nu vooralsnog lekker waar ze zit.

erg he, voor die mensen is het al heel wat als ze in een week tijd 1 moeilijk telefoontje plegen of 1 afspraak maken. vindt je het wel leuk, of mis je je schoolkindjes?

nog bedankt, ik heb Evi gedownload via nieuwe link en tis gelukt, nu moet ik er nog aan beginnen, maar heb vandaag al 2,5 uur gewandeld, dus morgen of overmorgen is vroeg genoeg haha.

wil natuurlijk wel weten wat je verrassing was.

oh Brabbel: ik hoop dat jullie volgend weekend met zijn drieën kunnen genieten nu, dat het allemaal goed gegaan is en achter de rug! ik stuur alle mogelijke positieve vibes, die ik kan vinden deze week naar Kaj!

hier een superdag: MANON STAAT!! ok, er zijn hier natuurlijk al lopers, maar ik vond het zoo bijzonder, eerst pakte ze de spijltjes van de box, hoofdje omhoog, op d'r knietjes, nog hoger - ik hield mijn adem in haha- en....daar stond ze, geweldig. Ok, 't liep iets minder leuk af, want toen liet ze los en lazerde ze keihard achterover met haar hoofdje op de houten vloer, maar men, wat een trots!

gr murpeltje
Brabbel: Hoe is het met je? Kun je je zinnen nog een beetje verzetten? Mijn hart gaat naar jullie uit en ik duim komende week voor jullie!

Mango: Wat was jullie verrassing? En hebben jullie ervan genoten, of zaten jullie steeds met de gedachten bij Esmee? Guido doet nog niet echt veel met de ballen. Voornamelijk mee heen en weer zwaaien en op de grond slaan. En natuurlijk erachteraan wanneer ze wegrollen. Maar een lol dat ie heeft!

Ik ben erg benieuwd naar de tips voor 's nachts. Hier is het echt bal af en toe. En even heengaan, muziekjs, knuf, aai, speen werkt niet, meneer krijst net zolang tot ik hem ga voeden. We hebben wel afgesproken dat we hem iets langer laten huilen, want ik was wel geneigd meteen naar hem toe te lopen.

Wat betreft werk, heel herkenbaar (al in een andere setting dan). Je zet mensen toch af tegen je eigen referentiekader, maar dat werkt natuurlijk niet zo. Niemand is natuurlijk zo perfect als de januari 2008 mama's!

San: Heerlijk joh, de sleutel. Maar heel veel sterkte in de drukke tijd die je voor de boeg hebt! En brrrrr, knarsetanden!

Murpeltje: Wat goed dat Manon kan staan! Tuurlijk ben je daar hartstikke trots op! En inderdaad, wat een nare afloop! Ik probeer Guido daar niet al te veel voor te behoeden, hij zal nog vaak zat onder de bulten zitten. Maar schrikken is het wel!

Vanochtend was Guido om 7 uur wakker. Na even in het grote bed gespeeld te hebben heeft vriendlief hem meegenomen en heb ik tot half 12 geslapen! Even de nachtelijke sessies ingehaald dus! Guido heeft toen ook nog 2 uur geslapen en hij ligt er nu weer in!

We merken dat nu zijn eerste tandje is doorgebroken (ontdekt door gastouder...), we ook weer een heel ander kind hebben. Hij is weer relax, lacht nog meer, dus een en al heerlijkheid.
zo even uppen hoor, we stonden heel laag op de lijst! Hou eht wel kort, ben erg moe, veel geschildert vandaag, net nog gestofzuigd en gedweild. Donderdag komen ze foto's nemen. Spannend!!!

Brabbel moet veel aan jullie denken, nog maar eens een dikke knuffel voor jullie en je stoere mannetje!!!

ongeduld dat is ff lekker zeg zo lang slapen! Knap je van op he!!!

manon die al staat!!! Goed!!! Sharon gaat nu net een beetje buikschuiven haha. Ze vind het prachtig!!! Echt heel schattig

ach en bij esmee is het opvoeden begonnen!!! bij ons nog ff niet, want sharon komt nog niet zover met buikschuiven dus zit nog nergens aan haha.

Ze heeft vandaag 2 hele grote meisjesdingen gedaan. Ze zat voor het eerst in de grote autostoel. Maxicosi paste echt niet meer. Ze vond het prachttig en heeft het eerste kwartier in de auto geschaterlacht!!!

En ze heeft uit een tuitbeker gedronken en dat ging gelijk goed. Samuel heeft daar best een poos over gedaan voordat hij dat kon!

Ik moet woensdag weer naar het cb, ben benieuwd. Met allebei de kids trouwens, lekker druk, 2 uit en aankleden haha.

hou het verder even kort, ik ga douchen en lekker slapen!!!
Lieve allemaal,

Allereerst Brabbel: ontzettend veel sterkte donderdag. Wat een ingreep zeg, die Kaj moet ondergaan. Echt klote dat jullie kleine mannetjehet zo te verduren krijgt. Heel, heel veel sterkte.

Verder voor allemaal: na lang dubben heb ik besloten me hier niet meer te melden. Het lukt me gewoon niet op regelmatige basis te reageren en ik vind het erg vervelend als ik maar 1 x in de zoveel tijd reageer en het me niet lukt alles van iedereen bij te houden .

Dus: ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle gezelligheid en medeleven. Ik vond het heerlijk mijn zwangerschap met jullie te mogen delen. Ik zal zeker af en toe nog meelezen (kan ik dan toch niet laten natuurlijk) en wie weet meld ik me over een tijdje weer.

Namens Victor en mijzelf: bedankt!!!! en tot op Hyves, waar ik af en toe kijk hoe jullie kids groeien .

Liefs Parelhoen

Brabbel, heel veel sterkte komende week. Het is niet te geloven hoe jullie het steeds te verduren krijgen. Ik hoop dat Kaj snel geholpen is en dat hij snel weer mee naar huis mag. Dikke knuffel

Verder sluit ik me aan bij Parelhoen. Ik vind het zo naar maar ik krijg het niet voor elkaar om hier regelmatig te lezen en reageren. Ik heb dan ook besloten om te stoppen Ik baal dat ik niet volledig met jullie mee kan leven, namen kan onthouden en jullie op de hoogte kan houden van over het wel en wee van Manouk. 4 dagen werken, 2 kinderen en druk sociaal leven is gewoon te veel. Heel erg bedankt voor jullie vriendschap. Ik vind het bijzonder dat ik een aantal van jullie irl heb mogen ontmoeten. Ik zal zeker mee blijven lezen en foto's spotten op Hyves.

Dikke kus,

Huppel & Manouk
Zo, ik kom even ego-en

Popsie kan nu een ieniemini stukje kruipen EN ze zit soms 3 seconden rechtop, om dan met veel omhaal om te kukelen :-)

Pipsie, haar oudere zus, leerde op deze leeftijd pas te rollen dus het verschil is mega groot.

Ben nu bezig om Popsie te leren uit een bekertje te laten drinken . Benieuwd of dat gaat lukken.

Gosh ik ben zo trots op onze kleine, grote meid :-)

Huppel en Parelhoen, jammer dat jullie ophouden.

RW, stoer, met twee kinderen naar het CB!

San en Mango, het virus begint aardig te wijken nu. Heb manlief op het nippertje nog even aangestoken. Hij voelt zich nu niet goed terwijl ik langzaam begin bij te komen. Afijn, we gaan weer een weekendje weg vrijdag, wie weet hoe we daar van opknappen.

MOrgen meer!
Haloha,

Wat is het druk hier bij mij thuis.

Daarom heb ik ook al een paar dagen niet gepost.sorrysorry

Pff en dan ben ik vrijdag nog jarig nog drukker.

Ik ging vanochtend Demi uit bellen en ze stond in haar ledikantje, ben echt super trots.

Ze probeert zich nu overal aan op te trekken.

Ik moet elke dag Zoë controleren op hoofdluis,en zoals op de foto's op hyves tezien is heeft ze lang haar, ze zit net op school en de ellende begint alweer. Er zijn 4 kinderen in de klas met luis, als ik alleen al aan denk krijg ik jeuk

Huppel en Parelhoen: jammer dat jullie stoppen en misschien tot hyves.

Brabbel: Heel veel sterkte en S6 deze week.

Volgende keer heb ik een langere krabbel,

Choco
Parelhoen en Huppel, Jammer! Komen jullie af en toe wel even zwaaien?? Ik vond het erg gezellig met jullie erbij en we "spreken" elkaar vast nog wel eens op hyves!

Brabbel: Hoe is het? Sterkte deze week!

Choco: Hè wat naar, luis.... Hebben ze bij jullie ook luizencapes? Of anders van die vuiliniszakken die je dicht kunt trekken. Kan Zoë het wat hebben dat je iedere dag moet controleren? Wat goed dat Demi ook al kan staan!

Pips: bah en man ook nog ziek! Dat kun je er dan niet echt bij hebben! (of is hij niet zo'n zielepoot) Gezellig een weekend weg! Met het hele gezin of met z'n tweetjes?

Lukt het een beetje met het drinken uit een beker? Wij zijn er ook mee begonnen. We hebben er dan biogarde in en dat gaat niet zo geweldig. Gister hadden we bij gebrek aan een ander toetje er vanille yoghurt in. Toen ging het ineens een heeel stuk beter!

RW: Geniet ervan dat ze nog niet zo ver komt met buikschuiven, voor je het weet ren je er de hele dag achteraan! Hahahaha

En al in de grote autostoel! Jeetje! Is Sharon zo groot dan? (heb het schema niet bij de hand) Wat een verschil dan!

Nou is Esmee ook een kleintje. M'n nicht heeft een dochter van bijna vier maanden en die komt al aardig in de buurt van Esmee qua afmetingen!

Ongeduld: De verrassing is deze donderdag. we gaan naar de bios, ik heb het al geraden. Zaterdag zijn we uiteten geweest en heeft mijn moeder op Esmee gepast. Eerst zijn we wezen borrelen en daarna uit eten. Het was heerlijk en natuurlijk hadden we het veel over Esmee, maar ik vond het absoluut niet erg dat ze er niet bij was!

Oooh wat een zaligheid dat je zo hebt kunnen uitslapen! Daar word je weer een heel ander mens van! Hoe gaat het nu met voeden? Hoeveel voedingen krijgt Guido nog? Echt een dikke pluim dat je nog steeds voedt! ben ergens ook wel een klein beetje jaloers op je!

Murpeltje: Ennnnnn vertel!! Hoe ging het rennen??? Lekker man 2,5 uur lopen! Ging Manon mee? Ik ben altijd zo bang dat Esmee halverwege gaat huilen en dan loop je nog een uur met een huilend kind.

Moet wel lachen om je beschrijving van Manon haar actie! Wat knap dat ze ook al staat! Heeft ze het al weer vaker gedaan?

San: Pppft drie kinderen te spelen.... Lijkt me erg druk! Lang leve de dvd!

En oei wat spannend! 1 oktober is echt al bijna!! Zijn jullie al aan het pakken? Succes!

CD: Je hebt van de gordel een lange en een korte kant (lang gaat diagornaal, kort gaat over je buik) En ik deed het andersom met de lange en de korte kant. Ik weet zo even niet meer wat nou de goede manier was.

We zouden met de dames en kinderen uit het noorden wat afspreken. Dat is via hyves gegaan. Maar het is wat druk dus schuiven we het even op de lange baan. Ben jij ook een noorderling?

Man en ik zijn dus zaterdagavond uit eten geweest en zondag zijn we met z'n drieën wezen zwemmen. Esmee vond het zo ontzettend super! Het was echt leuk om te zien. Vanwege onze verhuizing moesten we stoppen met babyzwemmen en dat vind ik echt heel erg jammer. Nu ik gezien heb dat Esmee er zoveel plezier in heeft vind ik het nog meer jammer!

Helaas heeft Esmee in de nacht van zondag op maandag haast niet geslapen. Werd er helemaal knettergek van!! We konden niet echt zien wat er nou was. Uiteindelijk viel ze (na een fles) rond half 5 in slaap. Maandagochtend bleek dat ze weer snotverkouden is en dat er een tand door was.

Vanacht heeft ze weer geen kik gegeven.

Bij m'n moeder heeft ze haar eerste blauwe bult opgedaan! Ze knalde keihard met haar hoofd tegen een hoek van de muur! Echt sneu!! Gelukkig is het weer helemaal weggetrokken.

Zal nog ff wat aan het huishouden doen en de hond kijkt me ook al sneu aan. Bleeegh het miezert hier....

Liefs,

Mango
Grin, Mango het regent voor het eerst in weken en jij "klaagt" al Ik ben er wel blij mee want mijn twee potplanten beginnen er wat armetierig uit te zien (ik vergeet ze steeds water te geven).

Vinden jullie niet dat onze kids (een aantal dan) reuze snel zijn? Nu is onze oudste een "sloompie", maar tjonge met stijgende verbazing lees ik steeds de vorderingen hier. Ligt het nu aan mij of zijn hier gewoon een paar hele snelle Jelles?

Zo zeg, vandaag is de eerste dag in weeeeken dat ik weer toppie in mijn vel zit. Wat een verademing :-)
Hier miezert het ook al de hele dag.. bah.. k krijg van dit weer heel erg de neiging om op de bank te gaan liggen en wat te gaan lezen ipv heel actief met andere dingen bezig te zijn...

Parelhoen & Huppel; Jammer dat jullie ermee stoppen. Maar wel begrijpelijk! Vond het gezellig met jullie!

Pips; Fijn dat je je vandaag zo goed voelt!! Houd vol haha!

Er zitten idd wel een aantal snelle jelles tussen. Mijn oudste kon ook al staan & kruipen toen ie 8mnd was, Verona houdt het nu nog bij rollen.

RW. Heb Verona ook sinds vandaag in de autostoel. Ze vond het ook erg leuk, er was een hoop geklets te horen iig.

Mango, wat heerlijk er even met zn 2tjes er op uit! Dat doen wij toch echt te weinig eigenlijk... zeg maar gerust bijna nooit..

1 okt komt idd heel snel dichterbij! Het inpakken staat een beetje op een laag pitje, weet gewoon niet waar ik nu moet beginnen. Zijn nu al druk bezig met kleuren en vloeren aan het uitzoeken, pff wat een moeilijke (maar leuke!) klus is dat.

Ongeduld; Wat heerlijk om zo even te mogen uitslapen! Dat is voor mij ook al weer tè lang geleden......

Hier verder niet veel nieuws onder de horizon.... Zal mn to-do-lijstje proberen af te werken....
Ff de dag van vandaag.. melden rond 10.30 bleek er een feest te zijn vandaag, de start vd verbouwing vh Emma kinderz`huis.

Allemaal leuke dingen voor kinderen en ouders.

Kaj kreeg een kamer apart, erg luxe moet ik zeggen, lekker een bedje. IS eigenlijk een afdeling voor kinderen van 1-10 jaar

dus stond een heel klein wc-tje in zijn kamer, zo lief hahaha

maar afin..vpk kwam erbij, allemaal vragen beantwoorden, pedagogisch medewerker over de opname en narcose en hoe dat gaat, zij zal ons ook begeleiden naar de OK, we mogen allebei mee.

Moesten we wachten op de kinderarts, cardioloog en anesthesist. Kinderarts was er al snel bij. Kaj lag toen lekker te slapen ( ondertussen al een uurje of 2) cardioloog kwam erbij, maar die gingen niks doen ff kijken alleen en toen wachten op de anesthesist... en wachten, vriend gaat maar ff vragen hoe het zit ( 15,15) bleek fout van secr.vd cardioloog, Kaj had om 13,50 daar moeten zijn aarggghhhhhh. afd.secretaresse bellen maar helaas geen ruimte meer, nu wordt ik morgen gebelt en zal ik morgen met Kaj terug moeten.

Dan hoor ik morgen middag hoelaat we er moeten zijn.

Dus was een hele lange dag pffff

Oja Kaj weegt nu 6540 en is 68 cm lang..

Hij doet het hartstikke goed op de Infantrini yeaahhh
Huppel & Parelhoen: Ik begrijp jullie keuze, maar ik zal jullie wel missen! Ook al kwamen jullie niet veel lang, toch zijn jullie allemaal me erg dierbaar geworden het afgelopen jaar. Komen jullie af en toe nog even langswaaien?

Roze wolk: Wat stoer, in de autostoel en uit de tuitbeker drinken! Guido wordt ongelooflijk boos met een tuitbeker...

Pips: Wat gaat popsie hard! Al uit een beker leren drinken! En wat heerlijk voor je dat je jezelf weer aan het terugvinden bent!

Choco: Pfff.... hoofdluis....

Mango: Auw, een eerste buil! Zo sneu! En wat naar van die doorwaakte nacht! Je wil maar 1 ding en dat is slapen, maar ja, Esmee denkt er dan heel anders over.

San: to-do-lijstje? Volgens mij moet jij een enorme to-do-LIJST hebben met de verhuizing. Pff, ik zou niet graag ruilen!

Brabbel: Wat een suf gedoe, met die afspraak! Dat kunnen ze toch wel beter regelen! Weet dat we aan jullie denken en enorm voor Kaj en jullie duimen!

Het gaat eigenlijk hartstikke goed met Guido's eten. Hij drinkt nog 2 keer bij mij en vaak met moeite nog 1 afgekolfde voeding bij oma / gastouder (een dikke maand geleden nog 3 voedingen). Hij drinkt er nog voldoende naast, maar toch heb ik even met het cb gebeld. Gaf die Truus aan dat ik dan maar opvolgmelk moet gaan geven. Lijkt me heel raar, want waarom zou ie dat wel drinken? En daarbij, ik geef niet voor niets zo lang borstvoeding, vind het gevoelsmatig heel raar om dan ineens opvolgmelk te gaan geven. Snapte ze maar niet....
Brabbel wat een onwijze stomme fout zeg. En nu morgen weer terug. Sjongejonge. Fijn dat hij zo goed groeit op de nieuwe voeding! Denk vaak aan jullie! Veel sterkte maar weer!!!

Huppel en parelhoen jammer dat jullie niet meer meeschrijven, misschien tot hyves!!!

Ongeduld inderdaad een beetje raar, waarom zou hij niet nog een extra bv willen maar wel een kv? Ik zou het zo laten, is toch prima zo. Volgensmij moeten ze op een gegeven moment naar 2 voedingen en of dat nou bv of kv is maakt toch niks uit!

Pips er zijn een paar hele snelle kids hier!!! ik heb daar trouwens een theorie over, weet niet of het klopt maar we kunnen ff kijken hoe het hier zit. Samuel was als baby heel groot, en was met alles vrij laat. hij rolde bv pas met 8 maanden.

Sharon groeit ook als kool, (maten hoor ik morgen dan gaan we naar het cb maar ze heeft nu mt 80 aan) en ook zij is niet heel snel. Wel sneller als haar broer maar dat schijnen meisjes wel vaker te zijn.

Ik ken 3 baby's om mij heen die heel snel zijn, maar ook heel klein. Alsof ze maar 1 ding tegelijk kunnen, of heel hard groeien, of zich heel hard ontwikkelen. Herkennen jullie dat of praat ik nu onzin???

Leuk dat het zwemmen zo'n succes was!!! Wil ik ook met sharon gaan doen, maar het is nu om 9 uur hier en dat is geen handige tijd wnat dan gaat sharon juist weer slapen.

nu ga ik douchen en tegelijkertijd de douche schoonmaken. Niet veel zin inmaar moet ff gebeuren!
Ik heb ook wel eens over jouw theorie nagedacht. Guido is ook snel met ontwikkeling, maar wel aan de kleine kant. Alsof ze hun energie inderdaad maar in 1 ding kunnen stoppen!

Ik denk dat ik het inderdaad maar zo laat. Ik geef 2 voedingen mee, drinkt ie er maar 1, is het ook goed.

Zo, nu snel mijn ontbijtje naar binnen werken en dan richting oma!

Fijne dag allemaal!
Zo, even een bakje thee bij het forummen!

Ben nl. bang dat oudste zoon om 15 uur alweer wakker is, omdat dan de visboer langskomt met z'n fijne toeter! Hij slaapt daar nooit doorheen nl.

Ik ben het deels met de theorie eens van Roze Wolk.

Oudste zoon was net zo groot als Twan (dus voor mij niets nieuws) maar wel snel met lopen, liep al los voor hij 1 jaar was.

En dat is best snel hoor ik altijd!

Voor de rest was hij niet veel sneller of langzamer dan de anderen van zijn leeftijd met andere ontwikkelingen, alleen wel de zwaarste!

Dus ik twijfel een beetje of die theorie opgaat.

Maar het klopt wel dat de een heel snel lichamelijk ontwikkelt, ze het bijvoorbeeld met praten wat langzamer doen, omdat ze inderdaad maar 1 ding tegelijk kunnen!

Qua drinken zit Twan nog niet eens op 2 flesvoedingen!

Zijn schema is best lastig, want vroeg naar bed gaan zit er voor mij niet in, want als hij naar bed, wil hij geen fles :(

Schema van Twan is nu:

7:00 : fles pap

10:00 : fruit

12.30 broodje met beleg (drinken wil hij niet)

15:00 : rijstwafel ofzo met diksap (wat hij overigens nauwelijks drinkt)

17:00-18:00 groentepotje met toetje

En dan tuusen 22 en 23 uur nog een flesvoeding.

Eerder wil hij het niet, ik ben nu langzaam aan het proberen om het steeds wat eerder te geven... in de hoop dat ie het snapt.

Ik vind nl dat hij zo weinig drinkt!

Al zeiden ze op het cb dat hij voldoende heeft aan 300 ml melk. Maar hij drinkt verder erg weinig.

Nou ja, hij doet het er verder goed op, dus ik vertrouw maar op hemzelf. En hij groeit erg goed, haha, maar dat is een understatement!

Verder vind ik het jammer van Parelhoen en Huppel, maar ook ik kom te weinig en reageer dan matig... Maar ik kan nog geen afscheid nemen van jullie hoor.... verveel jullie gewoon wat met ego-verhalen! En vind het leuk om te lezen hoe jullie kindjes het doen!

Vind het nl. erg druk als Kevin niet slaapt tussen de middag omdat ik hem dan bezig moet houden (zoals gister) en dat komt nu steeds vaker voor, dus het zal er wel niet beter op worden.

Nou, ik moet nog even wat doen voor de jongens weer wakker worden!

Groetjes!
Brabbel: hoe ging het vandaag in het ziekenhuis? Wel stom van gister zeg!

Mango: ja ik ben ook een noorderling (tenminste, als Ongeduld dat ook is, want wij wonen 5 min, van elkaar af, haha)

Hier zaterdagnacht een vreselijke nacht.... Twan had koorts en veel huilen, denk tandjes ofzo. Zetpil en dentinox hielpen een beetje, dus tussendoor nog wat slaap gehad, maar Twan wel bij ons in bed want ik werd gek van dat heen en weer gesjouw....
Met de kids naar het CB geweest, mijn meisje is (niet schrikken) 75,5 cm lang en 9,3 kilo!!!

Qua gewicht was het gemiddeld en haar lengte ver op de bovendste lijn haha

verder was alles toppie!

Wij hebben een beetje een raar schema vandaag, sharon was vanmorgen al om 5.30 wakker. Niet van de honger maar gewoon wakker. Uiteindelijk zijn we er samen om 6.15 uitgegaan. Ze boft met een moeder als ochtendmens haha

maar nu heeft ze dus al twee slaapjes gehad en alweer bijna toe aan de derde en ik kan ondertussen ook wel een slaapje gebruiken maar zoon word alweer bijna wakker...
Hé meiden!

Allereerst natuurlijk een knuffel voor Brabbel en Kaj! Zet 'm op de aankomende dagen en houdt je koppie omhoog! Altijd van het goede uit blijven gaan, ondanks dat deze hele ingreep K** is.

Parelhoen en Huppel, idd.. jammer dat jullie er helemaal mee stoppen. Heb hier af en toe hetzelfde gevoel omdat het me toch echt niet lukt om regelmatig te reageren/lezen, hoop op begrip van de trouwe meiden, ik kan het hier echt niet helemaal missen.

CD, het schema van Twan is zo'n beetje hetzelfde als van Roos, alleen drinkt Roos bij de boterham nog een fles van 200 cc en 's ochtends na het fruit en 's middags na het koekje/rijstewafel nog een klein flesje thee met 1 schepje flesvoeding erdoor. Sap lust ze ook nog niet. En die laatste fles houden wij er hier dus ook nog steeds in. Denk zo nu en dan dat ze het best zou redden tot 's ochtends, maar onze nachtrust is ons veel te lief.

Leuk dat jullie kleintjes allemaal al van die toeren uithalen, staan, door de box lopen, zitten, kruipen.... Ik geniet hier nog steeds van onze laatste kleine uk die alleen nog maar heen en weer rolt en zichzelf op de buik ronddraait op het parket. Sinds vorige week zijn Roos en Sofie voor het echie naar het kinderdag (wat heel goed gaat). Daar is een meisje van 5 februari die al !!! los kan staan en een paar stapjes zet. Ik was echt helemaal verbaasd, hahaha..

Roze Wolk, weet niet of je theorie klopt. Onze Luuk was heel snel (met 6 maanden kruipen, 7 maanden zelf gaan zitten, 10 en een halve maand los lopen), maar ook best groot! Misschien wel een uitzondering... kan ook. Geloof wel dat een kleintje zijn "energie" verdeeld. Is tie met de grove motoriek heel snel, met de fijne motoriek misschien weer wat minder of juist op het gebied van taal.

San, ik vind het spelen van Luuk in principe ok. Hij wordt er een stuk leuker door. Alleen spelen was hij altijd heel goed in, maar de laatste tijd is het samen spelen helemaal "in" en verveelt hij zich in zijn eentje te pletter. Met Sofie spelen lukt niet altijd goed. En hij speelt ook wel veel bij anderen, zoals vandaag bv is hij een middag bij de kinderboerderij met een meisje uit de klas. Haar vader is daar vrijwilliger. Hij wordt nog thuisgebracht ook, mooier kun je het niet hebben.

Mango, vervelend dat Esmee vooral 's nachts heel erg last heeft van haar snotneus en tandjes, daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Hier inmiddels ook 4 tandjes door. De bovenste gingen niet erg makkelijk en je zag gewoon dat ze er last van had. Erg zielig.

Leuk dat je er zo regelmatig met je mannetje op uit gaat. Hier komt dat er ook niet zo van. Vooral door het zoeken van oppas..pffff, wat lastiger voor 3 dan voor 1. Ga wel volgend weekeind met mijn beste vriendin op pad, we zijn deze maand 25 jaar vriendinnen!

Ongeduld, tjeetje, wat knap dat je Guido nog steeds aan de borst hebt!! Lijkt me ook echt bijzonder, zeker omdat het echte contact maken steeds meer wordt...

Meiden, moet weer wat doen....

Kus Mondy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven