zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Bah morgen weer werken, geen zin

Auto rijdt super!!
Is dit je eerste dag werken Uk? Of was je al begonnen (dan is dat langs me heen gegaan...)

Hier is alles ok.

Heel druk weekend gehad enzo, maar verder wel gezellig.

Alleen vanochtend, toen ik net wilde beginnen met ontbijten werd ik opeens echt super misselijk! Maar dan echt zo een golf van misselijkheid over me heen. Ik snel naar de wc rennen. Hoefde gelukkig net niet over te geven. Niet veel later zakte het weer, toch ontbeten en nu geen last meer van. Alleen een beetje een druk op mijn maag...

ziek of zwanger?

Maar het is toch veel te vroeg om al misselijk te worden van een evt. zwangerschap. Toch?

Pfff... spannend en lastig enzo.

Zo nu proberen om wat te werken... al is mijn concentratie niet al te best.
@ Aapje, wanneer zou je ongesteld moeten worden?????

@Uk, werkze!!!!

ik ga weer even verder.

Ik ga 16 december trouwen!!!!!
Whiii 16 december!! Wat leuk joh!

Ik moet eigenlijk pas 6 oktober ongesteld worden. Zit nu dus op dag 15. Heb wel het idee een vroege eisprong (rond dag 10) te hebben, maar volgens mij is het dan nog allemaal wat vroeg.

grrrrr. dat geduld moeten hebben, vind ik nu echt even helemaal niets!
sorry aapje, geen ervaring met misselijkehid hier.

@ukkie, en hoe was het een eerste dag werken? Je bent er iets van 5 maanden tussenuit geweest toch? Vind drie weken vakantie al een hele poos om eruit te zijn, maar je zit toch al vrij snel weer in de routine.

Hier ook een druk weekend achter de rug. Afgelopen zaterdag dus die bruiloft van vriendin.Echt helemaal super! Leuke ideeen op gedaan en met Lief zitten fantaseren over hoe wij het zouden gaan doen (en wat juist niet) mar wel een hele dag onderweg. Mayte was thuis gebleven, en zwager en schoonzusje hebben opgepast. Is gelukkig helemaal goed gegaan. Zondag met de buren en zwager en schoonzusje naar de Fraelemaborg geweest. Is een klein kasteeltje (borg) hier in de buurt waar je ook kan trouwen (en waar wij dus ook graag willen gaan trouwen) er was daar ook een culinair gebeuren (een soort van coutnry en lifestile event achtig iets) en de borg(trouwzaal) van binnen bekeken. Nou ik zie me daar wel binnenschrijden in een mooie jurk hoor! wauwie......daarna nog wat in het bijbehorende bos rondgewandeld en appels geplukt (verser kun je ze niet krijgen, zo uit de boom)

s'Avonds voor pampus op de bank en erg veel harde buiken. Niet zo heel erg fijn en een teken dat ik wat rustiger aan moet gaan doen. Mayte s'avonds bijna 40 graden koorts, pfjoei je maakt je dna tpch wel wat zorgen hoor. tijdens het avond eten begon ze ook wat te rillen en te schokken en eten had ze niet zovel zin in. maar ze heeft gelukkig wel redelijk geslapen vanacht. Vanochtend om 7.00 begonnen en om 10.30 weer thuis, Mayte hadden we thuis gehouden van de oppas en dat was maar goed ook, geen land mee te bezeilen. Niet eten niet drinken.....gelukkig bij de lunch net wel wat gedronken en heb een paar hapjes vla naar binnen gekregen. En ze ligt nu op bed te tukken (als het goed is)

Ga zelf zo ook maar ff plat, want twas toch wel erg vroeg vanochtend.......begint nu toch wel zwaarder te worden op het werk, veel trap lopen, kids achter de broek aan zitten en alles. En begin ook behoorlijk kortademig te worden.
Klinkt heel goed, dat kasteeltje. Leuk joh. Hebben jullie al een datum geprikt?

Enne: een beetje op jezelf letten he en het rustiger aan doen!
aapje ik heb laatst gelezen in een boek dat je vanaf 9 dagen na je ovulatie misselijk kan worden ivm zwangerschap.

geen idee of het klopt hoor, maar ja t stond erin.

waarom 15 december??? brrr lijkt me zo koud...
KK, je bedoelt waarom ik in december (de 16e) ga trouwen???

Omdat dat de eerst dag was dat er plek was.

Ik zou het liefst ook in de zomer trouwen. Met al mn vrienden en familie en met een leuk feest.

Maar onze situatie is er nu niet naar en we moeten zoveel regelen dat we hebben besloten het zo te doen.

Het is op een dinsdagochtend, gratis. Geen poespas. Dan is alles van ons samen. Geen gedoe met nieuwe aktes voor het huis en overdrachtskosten etc.

Volgend jaar als alles achter de rug is, verbouwing, zwangerschap/bevalling/baby in huis, kind naar basisschool etc dan gaan we nog een groot feest geven voor iedereen.

Vind het aan de ene kant jammer aan de andere kant; het gaat mij niet om het feestje maar het gaat mij erom om getrouwd te zijn met de liefste man ter wereld. :-)
awwww...

wat doe je aan dan naar je bruiloft?
lieve meiden ik lees morgen ff bij!! ga zo naar bed, erg veel pijn in mijn rug...........
Zo net pas thuis van het werk... vind mijn werk echt heel leuk, maar soms ook erg vermoeiend. Ben vanochtend om 9.00 uur begonnen en nu thuis. Dus een dagje van 12 uur... Ok geen wonder dat ik moe ben

Ik voel me trouwens weer helemaal normaal. Heb alleen geen honger... maar verder: niets anders dan anders. Ben benieuwd naar morgenvroeg

Want behalve dat ik echt niet tegen overgeven kan (raak dan helemaal in paniek) zou het natuurlijk wel een teken kunnen zijn.

En @ Xaar: ja, wat trek je aan? Gaan jullie die dag nog wat leuks doen samen? VInd het toch echt een leuk idee dat jullie gaan trouwen, ook al is het niet om echt romantische redenen!

@ Koe: arme meid. Lekker in bed liggen met een warme kruik in je rug. Hoe gaat het met de fysio? Helpt het wel een beetje?

@ Uk: hoe was je werk?

Zo nu ff iets te eten fiksen en lekker ANTM kijken!
wat ik aan doe? nog geen idee. Iets moois. Het is gewoon binnen dus ik maak me niet zo druk om de temperatuur.

We gaan ons wel opdoffen en mooie ringen uitwisselen.

Daarna misschien een high tea doen met de getuigen en savonds luxe uit eten. Moet het nog allemaal bedenken

Ik ga ook even chillen,

sterkte met je rug Koe!
Morgen kom ik uitgebreider terug. Moe van het vroege opstaan en geen zin in hele verhalen. Werken was alsof ik niet was weggeweest!!

Groetjes Ukkie

Xaartje van harte met de trouwplannen
Mijn ouders zijn in februari getrouwd en m'n moeder had toen een paarse wollen jurk aan (wel gevoerd met zijde) met oranje batikstippen (oke oke, very jaren 70 maar dat mag ook wel in 1975) en daarover heen een wit bontje.

We hebben in principe 2 datums, 08-09-10 of 20-10-2010. Maar ikdenk dat we voor de eerste gaan. is het vaak nog wel lekker weer, maar niet te warm en niet te koud.

Jurk heb ik al langere tijd op het oog, maar kost 5000 euro (!!!!!!!!!) dus ga eens struinen over het net of ik een soort gelijk iets kan vinden, of hem goedkoop kan laten namaken. (maar voor 5000 heb je wel een echte Christian Lacroix!) wil een beetje in jaren 50 stijl (als auto ook een mooie cadillac!)

In m'n hoofd is alles al klaar, nu de uitvoering nog!
jeetje ringel 5000 is wel erg duur he voor een jurk...

maar ja het is wel je mooiste dag van jullie leven (na krijgen van een kind dan)

morgenochtend ga ik weer beginnen met mn ovutesten. gaan jullie duimen?
@ Ringel: mooie datums allebei! Ik zou dan ook voor de eerste gaan, dan heb je net iets meer kans op een beetje mooi weer (ik ben 7 sep. getrouwd trouwens) Enne 5000,- wow... dat is idd een pak geld. Ik vond mijn jurk met 1200,- al veel geld kosten. Hij was niet duur, maar het is zoveel geld he...

Heb je een plaatje van je 'droom-jurk'? Ben er wel benieuwd naar.

@ KK: ik ga zeker voor je duimen! Denk aan onze afspraak he! Deze maand gaat het lukken!

Ik had net een beetje roze afscheiding in mijn onderbroek zitten, dus... de tekenen worden steeds beter! Ik verheug me niet teveel. Eerst nog maar die 6 dagen geduld hebben. Duimen jullie ook een beetje voor mij?
ikke wel aapje!

heb je altijd wat roze afscheiding als je ovuleert dan?

afgelopen zaterdag was het ontzettend rustig op t werk, toen ben ik ook voor de gein bruidsjurken aan het kijken, mooi hoor!!! mmm ik droomde al helemaal weg over mij in een mooi witte bruidsjurk, in de kerk, in het stadhuis enzo, gezellig met familie...

alleen jammer dat mijn vriend niet wilt trouwen...

Ringel wanneer begint jouw verlof eigenlijk?
dag allemaal!!

leuk ringel dat je gaat trouwen!! duurt nog wel even, vin je dat niet jammer?? wel leuk daat je dan 2 kindjes hebt die het meemaken!

ukkie, hoe was je 1e werkdag? heb met pijn en moeite je hele borstvoedingverhalen gelezen. aiii wat pjnlijk!! hoe gaat het nu?

jemig koe, wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt!! en ga je dan echt om 7 uur al op bed?? kan je dan al slapen?

hier is de vruchtbare periode weer over. vriend had gedroomd dat het in september zou lukken dus was erg gemotiveerd, hihi.tja en over minder werken en opvang regelen denk ik eigelijk helemaal nog niet na. eerst maar eens zwanger worden.

kijken jullie trouwens ook naar Bridget op de maandagavond?? hoe word ik mama in A'dam zuid??? vin het wel lollig en mooi om die dikke buik te zien.

nou moet zo werken, groetjes weer!!
Hey Lola!

Spannend, misschien is het een voorteken!!

Mijn duimen draaien weer volle toeren, ben benieuwd. Heb een voorgevoel dat er weer een paar bijkomen deze maand!

Ik had gedroomd de dag voor het testen dat ik een test had met 3 (of was het 4?) roze strepen erop. Ik was helemaal blij want het was positief maar ik was ook gelijk bang dat het er misschien wel 2 babies zouden zijn, hahaha.

Ik kijk ook naar Bridget op maandag. Ik vind het leuk om te zien. Het is natuurlijk allemaal enorm over de top. Het is hilarisch om te zien dat er gekken zijn die een (bonte?) inleg voor de maxicosi (400euro) kopen, hahaha. Ik vond het heel leuk om de 3d echo te zien, was ook helemaal ontroerd.

Nou ik ga zo afronden. VInd dat ik hard genoeg werk en heb een paar uur vrij genomen en ga zo naar de kapper, broodnodig.

Fijne middag en avond allemaal.

Morgenavond echo!!!!!!
xaartje, spannnend, echo morgen........

lolaM, spannend dus....nog ff geduld!!

Hiero gaat zijn gangetje, nee ging gisteren wel optijd op bed maar sliep pas rond tien uur, en geloof ik tot vanmorgen dat de wekken ging wel elk uur wakker geweest, ff uit bed, rondje door huis heen lopen en wat water drinken en dan weer proberen te slapen!! net poos op de bank gelegen met een pittenzak, heerlijk!!

Zo ff eten maken, want er word hard gewerkt hiero door mijn mannetje......gaat vanaaf de baby kamer sierpleisteren..GOED BEZIG!!

groetejs Koe
xaartje succes en veel plezier met de echo morgen!

Ik vind het vervelend en iets te confronterend om naar bridget te kijken, omdat het niet eccht opschiet bij mij en mijn vriend. ik heb wel een paar kleine stukjes gezien en ik vond het best grappig maar naderhand heb ik dan echt het gevoel van; grr waarom zij wel en ik niet.

nou ik ga effe douchen, ben net helemaal nat geregend.. daarna strijken (bleh)
Xaar: heel veel plezier en ook succes morgen! Spannend meid!

Laat je weten hoe het gegaan is?
@ xaar, ook wens je heel veel geluk morgen! (hoop dat je na morgen nog vingers, danwel vinger nagels over hebt!)

en de duimen draaien hier ook weer overuren......(dat er maar weer snel roze/ blauwe strepen op testen tevoorschijn mogen komen, is er niet een of andere heilige waar je tot kan bidden voor at meer postieve en vooral vruchtbare energie?)

@kk, ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt, met dat het erg confronterend kan zijn als iemand helemaal over the top euforisch aan het zijn is over het rkijgen van een kindje. vind het wat dat betreft ook erg knap dat je dan nog wel hier komt en de confrontatie hier wel aandurft!

mijn verlof begint ergens in december, als het goed is ga ik 19 december met verlof= laatste werkdag en dan ben ik tot ongeveer eind april bij huis. Als het goed is begin dan met 24 uur werken (ipv 32 wat ik nu doe) met ouderschapsverlof en afhankelijk van of Lief dan een andere baan heeft of niet, ga ik of weer 32 uur werken of ik blijf 24 uur werken. (vanavond nog een hele discussie over gehad, niet werken is voor mij geen optie, wordt gillend gek)

plaatje van jurk, euhm kan geen plaatjes plakken, maar het is een jurk van het merk Rosa Clara ontworpen door Christian Lacroix en heet iets met wald nog wat. ga nog wel ff snorren.
weeeeeeeh hij staat er niet meer bijhij!!!!!
Sorry, drukke dag gehad. Alles gelezen, maar wil nu nog even kijken naar Herrie aan de horizon en dan voeden en het bed in morgen weer vroeg dag!!

Aapje spannend trouwens

Xaartje succes

Groetjes Ukkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven