Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Ben gewoon opeens weer 112.7 ( was 111.5)

Heel bijzonder..... En baal er flink van.
@zusenzoo: snap dat dat balen is als je zo goed bezig bent Schommelingen in je gewicht zijn wel heel normaal. Weeg je je 1 keer per week of vaker? En heb je gisteren zout gegeten of gesport? Dan ben ik nl altijd zwaarder de dag erna.

@nieuwe schrijvers: zouden jullie het willen aangeven als je in de tabel wil, dan kan ik jullie de gegevens sturen (wel ff bij je profielinstellingen aangeven dat je prive berichten kunt ontvangen)?

Ik heb zin in pepernoten haha, mag ze van mezelf pas in december, ga me daar ook wel aan houden, maar heb er toch zin in (gek lichaam)
Wat fijn en herkenbaar om jullie verhalen te lezen

Ik herken het gevoel dat jullie niet aan de weekextra's durven te komen. Ik heb namelijk exact hetzelfde gevoel. Ik denk altijd dat als ik die punten gebruik dat ik dan niks afval.

Heb nu bijna de eerste week erop zitten en het gaat wel aardig lekker, hopen dat ik het zo door kan zetten.

Wat doen jullie eigenlijk, alleen wegen op die ene wekelijks weegdag?

Ik kan zelf mn nieuwsgierigheid nooit bedwingen en ga direct als ik wakker ben op de weegschaal staan. Kan heel motiverend zijn, maar zodra er 0,1 kilo meer op staat dan de dag ervoor dan levert het misschien een slecht humeur op.
Do more of what makes you happy!
Jufmevrouw: 11 kilo al!!! Wat goed!!! Fijn dat je het samen met je partner doet.

Ik hoef niet in de tabel, ben slecht in dat soort dingen bijhouden ;)

Ik heb alweer aan mijn weekextra's gezeten maar maak me er niet zo druk om. Ik ga niet vooraf alle punten berekenen dus zitten er soms schokkende uitschieters in. Neem ik dan mee als leerpuntje voor de volgende x. Als ik dat vooraf zou weten kan ik er ook maar lastig van genieten.

De weegschaal gaf vanochtend alweer -1.3 aan. Ik wist dat ik niet zo heel goed dronk de laatste tijd dus het zal wel veel vocht zijn. Maandag is mijn echte weegdag.

Mijn dochtertje is snotverkouden dus het schaapje ligt lekker te slapen. Mams is trouwens ook verkouden maar ik ben lekker op mijn gemakje wat huishoudelijke taken aan het doen.
quote:SilverShadow schreef op 18 september 2015 @ 13:34:

Beterschap snottie dingie!

Hahaha, dank je!

En de rest ook bedankt voor de beterschapswensen. Voel me nog steeds niet denderend, voordeel is wel dat ik daardoor ook weinig eet.

@ crazycatlady: welkom! Het WW forum gebeurt inderdaad heel weinig, gelukkig is het hier wel gezellig. En veel plezier op je festival!

@ kikkertje89: welkom en nog gefeliciteerd! Vlees eet ik zelf niet, misschien kun je kijken naar mager vlees of wat vaker een dagje vegetarisch eten? Doordeweeks eet ik vooral Brabants roggebrood, vult goed en niet zoveel punten. Maar 2 volkoren boterhammen bij de lunch kan ook.

@ roosh: fijn dat de weegschaal lief voor je is geweest! Heel bekend dat stressverhaal, hoe meer stress, hoe meer eten, hoewel het me langzaam maar zeker lukt om te minderen.

@ letstalkabout: waarom vermijd je brood als je af wil vallen? Dat helpt toch niet op lange termijn als je in 'het gewone leven' wel brood eet? Van havermout ben ik ook fan!

@ catje1982: alcohol tikt inderdaad snel aan. Maar als je matig drinkt moet dat kunnen toch? Ieder zijn eigen guilty pleasure.

@ nuffniet: fijn dat je in ieder geval van je pizza hebt genoten!

@ jufmevrouw: fijn dat het jullie zo goed af gaat! Is je vriend nog terug geweest naar de diëtist? Snap dat je graag zou zien dat het sneller gaat, maar aan de andere kant: als je langzaam je gewoonten verandert gaat het misschien langzaam, maar is de kans dat ze er af blijven veel groter. En daar gaat het uiteindelijk om toch? :-)

Hier geen doelen voor bepaalde data. Had mezelf als doel gesteld nog 5 kilo kwijt te willen zijn voor een bepaalde medische ingreep in december/januari (omdat je die beter schijnt te verdragen zonder overgewicht), maar volgens de dokter kon ik beter gewoon door blijven gaan zoals ik nu doe. Dus dat doe ik dan maar.
Pepernoten! Met chocola! Heerlijk.. Ik hou me altijd in tot Sinterklaas in het land is. Gedeeltelijk 'uit principe' en gedeeltelijk uit zelfbescherming.

@ letstalkabout: ik probeer me op 1 dag in de week te wegen. Ik had hetzelfde als jou, dat het mijn humeur ging bepalen, en dat vond ik zonde.

@ kikkertje: beterschap voor jou en je dochter!

Zo, flinke post ineens!
Jufmevrouw wat goed al 11 kg. Wel jammer dat het langzaam gaat.

Ik maak trouwens wel mijn weekpunten op vaak ook nog een paar meer☺. Ik ben wel heel streng met punten tellen, schrijf ieder kruimeltje op en weeg alles af.

Ik ben nu zes weken bezig en 5kg kwijt. Dus het gaat wel goed. Al zijn dat natuurlijk de makkelijkste kilos. Mijn doel is 80kg met de kerst dan moet ik nu nog 9kg afvallen. Ben benieuwd. Volgens mij ben ik eigenlijk gezegend met een goede stofwisseling en kan best veel eten maar ik maakte er een potje van en at nog veel meer

Zusenzo. Hopelijk gaat het snel de echt goede kant op.
@letstalkabout: leuk he, die herkenning te lezen! Ook ik heb dat met de weegschaal, ben ook nieuwsgierig aangelegd. Daarom mijn officiële weegmoment naar 1 keer per maand bijgesteld, maar sta er nog wel dagelijks op (voorheen meerdere keren per dag, dus gaat de goede kant op). Fijn dat je een goede eerste week gehad hebt tot dusver!

@Kikkertje: ook al is het deels vocht, de eerste week lekker afvallen is een fijne motivatie en opsteker, goed bezig dus!

@Dingie: ja, mijn vriend heeft nu 1 keer per maand een afspraak bij de diëtist, dus over 2 weekjes weer denk ik. Hij houdt het tot nu toe heel goed vol en valt ook lekker af (4 kg nu). Ben blij dat er nu iets is wat werkt voor hem, hoop echt dat hij het kan volhouden Lief dat je ernaar vraagt!

Ja, ik weet ook wel dat langzaam afvallen beter is en er langer afblijft gemiddeld gezien én dat het om gewoontes gaat die ik nu aanleer, hopelijk voor een lange tijd. Maar een mooie min elke week is toch ook wel erg motiverend haha, maar ik ga gewoon door, welk weegresultaat dan ook. Elf kilo is ook al fijn en ben ik ook erg blij mee!

Wel prettig dat je dokter aangegeven heeft dat je goed bezig bent en zo lekker door kunt gaan, dat scheelt toch denk ik. Hopelijk is het geen zware operatie.

Haha en die pepernoten haha, ja vooral met chocolade, hetzelfde verhaal als jij hoor principe en zelfbescherming.

@Es: mooi dat het zo lekker gaat bij jou, 5 kg in 6 weken kan ik alleen van dromen, maar een hele prestatie, kun je trots op zijn! Wij hebben dan hetzelfde doel voor kerst/oud&nieuw: 80 kg. We gaan ervoor
Ja,hetzelfde doel. Jij ligt wel 2kg of zo voor op mij. En je gaat geen pepernoten eten. Ik heb de eerste al op

Sorry rest. Zwaai. Ik reageer de volgende keer.
Haha ja maar jij hebt een snelle verbranding toch? Misschien kan ik die nog een boost geven door elke dag wat extra te bewegen, maar ik vind het al heel goed van mezelf dat ik 3 keer per week hardloop. En het volhoud, wat een wonder is Ga zo les 23 doen van Evy, heerlijk op de zondagochtend, lekker rustig buiten en lekker weertje erbij

Jullie ook allemaal een fijne, gezonde zondag!
Hoe kan ik meedoen in jullie tabel?
Even in je profiel aanpassen dat je privé berichten wilt ontvangen, dan stuur ik je de gegevens
Hoe is het hier met iedereen? Allemaal een beetje gezond het weekend die gekomen?

Hier gaat het best goed, ben bijna beter en ben gezond aan het eten. Morgen wegen, ik ben benieuwd!

@juf: fijn dat het zo goed werkt voor je vriend! Hopelijk kunnen jullie elkaar om motiveren. :-)

Wat ik moet doen is niet echt een operatie, maar het is wel iets waar je gezond voor moet zijn. Gelukkig maakt een beetje overgewicht niet uit.
O jongens, wat is er veel geschreven. Ik moet me bijna opnieuw voorstellen..... Ik ben nog steeds niet fit, kwakkelen met een verwaarloosde keelontsteking, keelpijn, hoofdpijn, nu ook nog ongesteld, uit bloedonderzoek blijkt bloedarmoede en te hoge bezinking..... Dus even pas op de plaats, beetje doseren qua werk etc.

Later meer...ik zit nog niet in goede ritme, tel even geen punten en heb standaard 's avonds kl*te-momenten dat ik ga snaaien etc. Dus ik moet echt even terug in het gareel.....

Sorry voor de ego-post...... Welkom alle nieuwelingen!
quote:Jufmevrouw schreef op 20 september 2015 @ 10:22:

Even in je profiel aanpassen dat je privé berichten wilt ontvangen, dan stuur ik je de gegevens Don! als het goed is kan ik nu een berichtje ontvangen :-)
En langzaam maar gestaag weer 0,5 er af
hier ook 0,5 eraf ondanks mijn veel te etens- en drinkensrijke festivalweekend.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Die weegschaal, wat een vreselijk ding.

ik had eerst een analoge, maar afhankelijk van hoe ik erop stond kon ik er zo een kilo meer of minder bij smokkelen.

Vandaag toch maar een digitale aangeschaft kan ik tenminste eerlijk wegen en heb ik ook cijfers achter de komma!

Wat jullie schrijven over de pepernoten, ik sjees er in de supermarkt heul snel langs want de bolletje truffel kruidnoten Veel te lekker.

@ suus, rustig aan met jezelf hoor!

@ crazy cat en silver goed bezig

@ dingie en viel het mee op de weegschaal?

@ juf, Evy doe ik ook, ben nog maar bij les 4, maar wel lekker hè?
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Jufmevrouw, ik wil ook graag meedoen in de tabel.

Hier t weekend en gisteren ziek geweest.. Zin in weinig. Normaal neem ik altijd wel wat extra lekkere dingen in het weekend, dus het zal vrijdag vast verschil maken met de weging

Vorige week de 30% minder suiker pepernoten in de Jumbo ontdekt. Flinke hand genomen, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze nog heel heel slecht zijn.. oeps! Binnenkort maar eens opzoek naar een verantwoord recept voor iets wat lijkt op pepernoten. Iemand ideeën? Eigenlijk is het ook nog veel te vroeg, maar ze zijn zo lekker
Silvershadow yeah. Langzaam maar zeker!

Crazycatlady. Ook gefeliciteerd!
Sansi & letstalkabout: ik heb jullie de inloggegevens gestuurd.

@dingie; ja elkaar motiveren is nu wel fijn, nu vriend ook z'n best doet. Je stimuleert elkaar toch Hoe was je weegmoment?

@suus: haha een ego post op z'n tijd moet kunnen zéker als je zo ziek bent, balen joh..Veel beterschap!

@silvershadow: goed hoor, elke week een mooie min, bijna -15, wauw.

@crazycatlady: jij ook gefeliciteerd met je mooie min! Hopelijk blijft ie eraf (is altijd de vraag na zo'n festivalweekend haha).

@nuffniet: leuk dat je ook met Evy loopt. Ik heb vandaag les 24 gelopen, bijna klaar dus, maar ook ik ben braaf bij les 1 gestart hoor. Lekker doorgaan dus, dan kun je over een paar weken 5 km hardlopen.

@sansi: als ik pepernoten neem, neem ik de gewone (met veel punten dus). Ik heb daar m'n weekpunten wel voor over, om de rest vd week braaf te doen. Ga ze toch pas in december kopen (pff nog 2 maanden wachten ).

Heb het wel extra zwaar vind ik zelf, want ik sta voor de klas en al die kinderen hebben gewoon al pepernoten mee!! Ik blijf braaf bij m'n worteltjes om 10 uur, maar zij niet hoor

Dus sorry, niet echt een tip.

@es: hoe gaat het bij jou?

Ik heb vanaf donderdag 3 dagen feest (dorpsfeest) en dat wordt wel een grote uitdaging.. Ik heb al een plan, dus hoop dat de schade gaat meevallen. Op de dagen dat ik ga drinken (do+za) ga ik hardlopen en max 6 alcoholische dranken drinken. Één van de 3 dagen gezond avondeten.. En daarnaast een gezonde, maar weinig punten kostende ontbijt en lunch nemen op die 3 dagen... En vanaf zondag een week lang alleen de dagpunten gebruiken. Ik heb goede hoop dat ik op die manier gelijk kan blijven deze week, nu de uitvoering nog ff
@Jufmevrouw Dankje, gelukt!

Ah, dat soort feesten zijn altijd pittig. Handig om daaromheen wat extra op te letten zodat je inderdaad wel lekker wat kunt drinken. Had zelf de eerste week meteen al een tentfeest.. Extra opgelet de dag ervoor (geen wijntje of snaaien op vrijdag) en toen de dag zelf wat minder gehad aan eten. Gelukkig was de weegschaal niet al te boos, maar de drankjes kwamen wel hard aan... Nu weet ik weer waarom velen een bodem leggen voor de drankjes
@letstalkabout: ik heb via m'n privé berichten je vraag gelezen, maar kan je er niet bij helpen. Daarom handiger even hier: wie wil letstalkabout in de tabel zetten? Als je je gegevens hier neerzet, letstalkabout, wil iemand je er vast wel inzetten (ik weet niet hoe dat moet).

Ik heb weer een mooi minnetje deze week kunnen noteren, ik ga m'n best doen voor volgende week, spannend met het dorpsfeest dat morgen begint!

@sansi: hahaha erg herkenbaar! Dat is ook m'n enige grote nadeel aan m'n planning: ik kan geen bodempje leggen Maarrr... Ik drink dan (waarschijnlijk) ook minder, in theorie iig
Hier een lekker verhoudheidje te pakken! Honger, maar nergens zin in omdat toch alles naar niks smaakt.. Ik neem nog maar een kopje thee..
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Hallo iedereen! Mag ik hier ook weer gaan mee schrijven? Ik heb hier meegeschreven totdat ik zwanger werd vorig jaar. Inmiddels is de kleine al 16 weken en wordt het tijd voor mama om aan haar lichaam te gaan werken! Ik ben tijdens de zwangerschap 25 kilo aangekomen waarvan er nu helaas nog ongeveer 20 aan zitten.

Voor de zwangerschap woog ik ergens tussen de 78 en 80 en nu 98 kilo... Ik wil dus minstens 15 kilo kwijt. Met de WW coach besproken dat we als streefgewicht 82 aanhouden in 1e instantie. Gisteravond ben ik voor het eerst weer naar een bijeenkomst gegaan.

Zitten er nog oude bekenden van mij hier? Ik herken nog wel wat namen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven