2de keer aankunnen?

24-09-2015 17:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ronde 7 is gepasseerd. Weer heb ik mijn regels.

Ik weet 7 rondes is nog niet zo lang en het is een peulschil in vergelijking met mijn vorige zwangerschap. Daar moest ik 7 jaar op wachten. Toen medische molen ingegaan. Lukte niet. Uiteindelijk bij neergelegd en toen was ik op een spontane manier zwanger.

Omdat we zagen dat het blijkbaar toch ging op de gewone manier wilden we gaan voor een tweede. Nog steeds. Alleen krijg ik schrik dat het deze keer weer niet gemakkelijk gaat lukken of dat het totaal niet lukt. Wat doen? Terug de medische molen in met risico dat zelfde resultaat gaat zijn als de vorige keer? Terug al die emoties? Nu vind ik het al terug moeilijk.

Ik ben 35 dus heb deze keer niet de "luxe" om zo lang te wachten.

We willen heel graag een tweede. We zijn er nog niet aan toe om ons er bij neer te leggen dat er geen tweede komt.

Wat ik hiermee wil? Gewoon van me afschrijven.
Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Vervelend als het zo moeizaam gaat! Hier ook al bijna 2 jaar, 3 miskramen en een bbz verder.. Waarom hebben jullie bij de eerste 7 jaar gewacht voordat je de medische molen in ging?
Je hebt net 7 rondes gehad, dus nog minstens 5 te gaan. Waarom je nu al druk maken om wat er over een half jaar wel of niet is, waarom problemen willen oplossen die er nog helemaal niet zijn?
Ik heb begrepen dat verloskundigen tegenwoordig een pre-zwangerschapsspreekuur hebben. Misschien i dat wat voor je, kun je even je verhaal kwijt, want ik heb de indruk dat dat is wat je graag wilt. Zij kunnen je vast ook advies geven over of en wanneer je de medische molen weer in zou moeten/kunnen gaan.
Alleen kalmte kan ons redden.
Na 7 maanden kun je als je 35 bent onmiddellijk de medische molen in, als je dat wilt. Misschien geen slecht idee, dat scheelt je waarschijnlijk veel ongeduld en onrust.

Succes, ik hoop dat je snel zwanger bent!
quote:Doortjee schreef op 24 september 2015 @ 18:15:

Vervelend als het zo moeizaam gaat! Hier ook al bijna 2 jaar, 3 miskramen en een bbz verder.. Waarom hebben jullie bij de eerste 7 jaar gewacht voordat je de medische molen in ging?Geen 7 jaar gewacht hoor. Een jaar. Na 7 jaar, geteld van stoppen met de pil, was ik toch zwanger op natuurlijke wijze.
quote:Sharon-Viva schreef op 24 september 2015 @ 18:16:

Je hebt net 7 rondes gehad, dus nog minstens 5 te gaan. Waarom je nu al druk maken om wat er over een half jaar wel of niet is, waarom problemen willen oplossen die er nog helemaal niet zijn?Omdat ik het allemaal al eens meemaakte en ik niet weet of ik het opnieuw aankan.
quote:poezewoefje schreef op 24 september 2015 @ 19:49:

[...]

Omdat ik het allemaal al eens meemaakte en ik niet weet of ik het opnieuw aankan.Je doet het toch ergens voor?
quote:poezewoefje schreef op 24 september 2015 @ 19:49:

[...]

Omdat ik het allemaal al eens meemaakte en ik niet weet of ik het opnieuw aankan.Het lijkt mij juist 'makkelijker': je weet dat je (je lichaam) het kan: zwanger worden, de zwangerschap uitdragen en een kind baren. Niets is zeker, maar waarom zou het geen tweede keer kunnen? Hou daar aan vast: het is me een keer gelukt!
Alleen kalmte kan ons redden.
Hoeveel ivf(neem ik aan) pogingen heb je toentertijd gehad? Had je daar goede embryo's? En qua hoeveelheid?

Is er een oorzaak gevonden?

Ga eens met een gyn in gesprek wat je kansen zijn.
Ben inderdaad benieuwd hoe je medisch traject er de vorige keer heeft uitgezien? En is dat je ook fysiek tegengevallen, of is het de mogelijke teleurstelling waar je weer zo tegen opziet?

Ook ik zit momenteel voor de tweede keer in de medische molen. Met het verschil dat het bij mij de vorige keer wel goed is gegaan; uit de vorige ivf-ronde is mijn zoon geboren. Ook ik zag er tegenop het circus opnieuw op te starten maar de wens voor een tweede is enorm groot. De angst voor teleurstelling is er zeker, maar met die kanttekening dat er al een kindje is om elke dag te knuffelen en dat je dus sowieso niet met lege handen achterblijft.

Ik wens je veel wijsheid bij je beslissing!
Wij hebben over ons eerste kindje ook 7 jaar gedaan. Uiteindelijk via IVF gelukt. Over een eventueel tweede kindje heb ik best na moeten denken, o.a de reden die jij noemt. Wij zijn toch weer begonnen in de medische molen omdat ik niet over een paar jaar zou zeggen...hadden we nu toch maar wel een poging gedaan. En dan te laat zijn qua leeftijd en verschil tussen de kinderen. Ook heb ik duidelijk aangegeven dat ik niet oneindig door zou gaan, maar het bij 1 poging zou houden.

Gelukkig is daaruit via ICSI ons tweede kind geboren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven