Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Fijn Labellei dat je eindelijke een hurray hebt!

Ik vind gorjuss ook echt leuk RubyJanne! Verder zal je inderdaad niet veel hurrays krijgen deze week, maar Finland moet misschien nog lukken.

Toevallig van die USA kaartjes Neliba, ook leuk dat het fijne herrineringen bovenbrengt

Ik kreeg ook nog een hurray vanavond, uit Finland na 6 dagen. De inspirerende tekst was: hello, thank you card. Nou, graag gedaan dan maar.

Mijn nieuwe kaartje gaat naar Spanje, Tenerife. Ze heeft een heel lijstje met wat ik wel in collectie heb maar het liefst krijgt ze Harry Potter, dus dan stuur ik dat ook gewoon, geen probleem. Kan ik ook vertellen dat ik ze zelf weer voor de honderdste keer lees

Ik heb nu onderweg

China 83

Taiwan 76

USA 54

China 23

Hong kong 21

Russia 9

Taiwan 7

Germany 5

Belarus 2

Azerbaijan 1

Spain 0

Dus ik denk dat het naast een Duitse hurray hier verder ook stil blijft deze week. Van hong kong naar boven is allemaal bijna een maand niet online geweest behalve de bovenste China, ik hoop maar dat het nog goed komt :(
Haha labellei, dat was gister niet zo'n helder moment van me
@Damas. Wat geweldig dat je een Loesje kaart stuurt! Goed gevonden hoor.

En jammer dat je nog heen Hurray hebt gehad. Misschien helpt een regendans als je een kaartje met paraplu's onderweg hebt? Een boomknuffelkaart is ook hilarisch trouwens (waar heb je die vandaan?), hopelijk mag je die ook snel versturen .

@Neliba: dat is echt wel supertoevallig van die kaartjes uit de USA. En heerlijk dat je dan meteen het vakantiegevoel erbij krijgt. Dat is toch wel een prettige bijkomstigheid.

@RubyJanne: . Ik heb ook regelmatig van die niet zo heldere momenten, ik lach je dan ook niet uit maar toe.

@HappyOwl234: ik duim voor een Duitse Hurray voor jou.

Hier geen Hurrays meer gehad vannacht.

Ik heb straks cursus en ga vanmiddag, helemaal zen, mijn kaartje naar Estonia (mooi woord) schrijven.

Verder hoop ik van harte dat mijn kaartje naar de USA bevrijd wordt uit een of andere loods en dat mijn Finse Postcrosser bevrijd wordt uit de sauna terug komt van vakantie.

Tot later!
quote:damas schreef op 29 september 2015 @ 23:15:

Even kort ik heb een heel uitgebreid epistel teruggestuurd hahaha ik kan er de lol wel van inzien. Er gaat een inspirerende Loesje kaart naartoe met de tekst "Alles hebben is ook niks". Uiteraard de vertaling erbij. Ik vond het wel toepasselijk. Heb nog getwijfeld tussen deze en een waarop mensen met een boom knuffelen maar dat is er een voor een volgend gek profiel haha!

Nou Labbelei fijn dat de klompendans heeft geholpen vooralsnog hier niet...

Grappig, want toen ik dat profiel las, dacht ik gelijk aan een Loesje kaart

Leuk hoor.

En mensen, die een boom knuffelen?
Later is nu
Ja haha echt een hilarische kaart. Een stuk of 20 mensen al boomknuffelend in een bos. Vond ik op een rommelmarkt in België. Ik moet iedere keer lachen als ik die kaart zie
Pff ik heb zin in troostaankopen, kaartjes van Harry Potter, bijvoorbeeld.,ik ben weer in deel 1 begonnen
Later is nu
Oh heerlijk Dreamer. Ik ben bijna klaar met deel 5, het gaat veel te snel kan ze niet opzij leggen! (En dat na zovaak lezen) ik had kaartjes besteld bij postzegelerop, zijn binnengekomen dus ga ze snel bekijken!
quote:damas schreef op 30 september 2015 @ 12:08:

Ja haha echt een hilarische kaart. Een stuk of 20 mensen al boomknuffelend in een bos. Vond ik op een rommelmarkt in België. Ik moet iedere keer lachen als ik die kaart zie

Lijkt me inderdaad hilarisch!

Misschien is het wel héérlijk en bevrijdend om te doen dat boomknuffelen. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Echt niet hoor. En ik ga het vanmiddag ook niet proberen hoor.

Ik ga kaartje schrijven voor Estonia. Het wordt toch de uil. De Estse lijkt me niet echt een type voor veel stickers en getut, maar ik heb net nog wat nieuwe stickertjes gekocht bij de Hema en daar zit ook een egel bij dus die plak ik toch mooi in een hoekje.

Verder hier geen bijzonderheden. Ben blij dat er weer een kaartje de deur uit kan. En het zou mooi zijn als ik morgen ook weer een kaartje kan posten. Dus nog een Hurray vandaag of vannacht is zeer welkom.
Echt.. zit ik er helemaal klaar voor om Harry Potter kaartjes te bestellen, zijn ze uitverkocht. (bij Happy-Postcrossing.nl) zijn wel leuke kaartjes van Friends, trouwens. Ben er alweer zat van.

Kreeg wel een blije hurray op ons zwembadbakpakmodel

Blij met de kaart, de beschrijving en de postzegels. Frankrijk is blij.
Later is nu
Jaa! Ineens op een dag 2 kaartjes binnen!!

Een uit Duitsland, en een uit Hong Kong!
Jippieeee Mepi
Later is nu
Ik had vanmiddag een hele blije Hurray uit Finland! De Finse was blijkbaar weer terug van haar vakantie. (Ze was een weekje niet online. )

In eerste instantie wilde ik even wachten met het trekken van een nieuw adres. Maar dat wachten werd weer lastig, dus heb ik zojuist toch een nieuw adres getrokken.

Dat is geworden: Oekraïne. Wel een leuk profiel, wil ook uilen dus heb ik voor haar inmiddels ook een uilenkaartje klaarliggen. (Een hele andere dan Estonia trouwens. )

So far so good.

Totdat ik nog even kijk hoelang de kaarten uit Nederland naar haar onderweg zijn. Ik ging eigenlijk uit van een paar weken. Maar nu ben ik me helemaal kapot geschrokken!!!

Ze heeft inmiddels heel veel kaarten uit Nederland ontvangen (ze is grootverzender), maar de snelste heeft er 31 dagen over gedaan. De rest is allemaal in de 30, 40, 80 en over de 100 dagen (o.a. 140 dagen, 160 dagen, 210 dagen). En ook opvallend is: ze ontvangt dus heel veel kaarten, ook in januari, februari, maart, april, maar haar eerste kaartje uit Nederland in 2015 ontvangt ze pas op 21 mei. Raar toch?

Nou ik wens mijn kaartje, die ik zo ga posten, echt heel veel succes toe tijdens de lange avontuurlijke reis.

Na mijn pas geposte kaartje naar China die hoogstwaarschijnlijk ook 80+ dagen onderweg zal zijn zit ik niet te wachten op nog zo'n langlopend project. Wat wordt mijn geduld weer lekker op de proef gesteld.

Nou ja ik probeer het maar positief te bekijken: wie weet vestigt dit kaartje wel een record en is ie al na 30 dagen op de plek van bestemming. Ze woont trouwens gewoon in Kiev, dus niet eens in een Oekraïense enclave op Antarctica ofzo.

Mepi: gefeliciteerd!

Dreamer: Leuk weer zo'n succes met ons badpakmodel! Ik heb die ook al eens naar Frankrijk gestuurd (Thierry in Paris). Leuk dat deze mevrouw de hele wereld over gaat!
Haha, ik vind het dan ook wel weer een beetje bizar hoor. Heb er op gezet dat mijn ouders mogelijk ergens in dat zwembad lagen
Later is nu
Hahaha, leuk dat jij dat er ook nog bij kunt zetten Dreamer.

Oohh de postbode heeft mij zo verwend vanmiddag.

4 kaarten, en alle 4 helemaal prima en passend bij mijn profiel.

Ik moest in eerste instantie wel heel erg lachen toen ik in de brievenbus keek. Ik had het deze week toevallig met Snorhaar over luchtpostenveloppen. En wat zag ik als eerste liggen: een luchtpostenvelop. En waar kwam die vandaan: uit Duitsland! Ik dacht in eerste instantie dus dat Snorhaar mij een kaartje had gestuurd. Of dat haar vriend mijn profiel had getrokken. Heet jouw vriend Peter Snorhaar? Ik vond het zó toevallig. Ik heb volgens mij nog nooit eerder een kaart in een luchtpostenvelop gehad....

Anyway: Peter heeft mij een leuk kaartje van een eekhoorntje gestuurd.

Uit de USA had ik een kaartje van die beroemde Victoriaanse huizen in San Francisco. Ook leuk!

Uit de UK kreeg ik een kaartje van een "window cat". Ik heb pas sinds een kleine week op mijn profiel staan dat ik "window cats" wil ontvangen. Dus ik ben hier écht hartstikke blij mee.

En tenslotte mijn eerste kaart in sunny colors!!! Uit Duitsland een kaart met zonnebloem. Met allerlei -tsjakka- positieve (mierzoete) termen erin als Freude, Liebe, Harmonie.

En die goeie 60jarige Volker had er zelf ook nog een paar zonnetjes bij getekend (heb ik ook in mijn profiel staan dat ik dat zeer waardeer.)

Al met al een geslaagde postbezorging hier vandaag.

Alle 4 kaarten waren trouwens verzonden op (adres aangevraagd dus) op 25 september.
quote:HappyOwl234 schreef op 29 september 2015 @ 23:55:

Ik kreeg ook nog een hurray vanavond, uit Finland na 6 dagen. De inspirerende tekst was: hello, thank you card. Nou, graag gedaan dan maar.

Ik zag deze hurray HappyOwl en die kwam me wel erg bekend voor! Heb even op haar profiel gekeken en idd: ik heb haar laatst ook een kaartje gestuurd. Vond het ook teleurstellend.

Hier twee hurrays vandaag, USA en Canada, beide een enthousiaste hurray. Geen kaartjes in de brievenbus vandaag.
Over enthousiaste en wat minder enthousiaste Hurrays gesproken. Ik had net een Hurray uit Polen.

Leeg.

Het is een grootverzender en vroeg cityviews. Nu begrijp ik dat je na 2500 cityviews niet altijd even lyrisch en overenthousiast bent. Maar dat er dan zelfs geen "Thank you" of desnoods een "hello, thank you card" af kan dat vind ik toch wel triest.

Hij heeft ook niet echt een sympathiek profiel. Hij schreeuwt ook zo, bijvoorbeeld NO CHRISTMAS CARDS AND NO PETS" en nog meer van dat soort dingen. En ik begrijp dat hij niet staat te springen om kerstkaarten met lieflijke poesjes. Maar dan hoef je toch niet zo te schreeuwen?

Wel fijn dat jij 2 enthousiaste Hurrays had Famke!
Joepie, vanochtend een hurray uit Puerto Rico! Geen uitgebreid verhaal, maar ze liet wel weten blij te zijn met mijn film tip. Heb alleen geen idee meer welke film ik haar heb aanbevolen, haha

Mijn nieuwe kaartje is onderweg naar China. Heb ik toch wel vijf hele dagen gehad waarin ik GEEN kaartje onderweg had naar dat land. Benieuwd hoe lang deze er weer over gaat doen, mijn gemiddelde reistijd naar China is 33 dagen. Een collega van mij vertrekt volgende week die kant op; misschien had ik de kaart beter aan haar kunnen meegeven... De Chinese schreef in haar profiel dat ze 'just very little English' kon begrijpen, dus ik heb alleen een heel kort standaard verhaaltje op de kaart geschreven (naam, leeftijd, beroep, hobby's) en de rest opgeleukt met tekeningetjes.

Verder vandaag ook weer een kaartje in de brievenbus, uit Duitsland dit keer. Net een hurray verstuurd en daarna even doorgeklikt naar het profiel van de verzender, omdat ik de naam niet goed kon lezen op de kaart en even wilde kijken of ik de goede naam boven de hurray had gezet. Zie ik in het profiel dat ze met een halve familie een account hebben aangemaakt om ervoor te zorgen dat (overgroot-)oma die eind oktober 90 wordt zoveel mogelijk verjaardagskaarten uit de hele wereld ontvangt:

https://www.postcrossing.com/user/ForGrandmasBirthday

Wel grappig, al is dat natuurlijk niet waar Postcrossing voor bedoeld is. Maar goed, ze had wel een heel leuk kaartje naar mij verstuurd met uitgebreid verhaal erop, dus ze sturen in ieder geval niet alleen maar 'Happy Postcrossing' in de hoop snel een hurray en kaartje terug te krijgen.

Net nog even bij mijn stats gekregen en september is een recordmaand voor mij: deze maand 18 kaarten verstuurd en 25 kaarten ontvangen! Niet zo gek dat dat een record is, aangezien dit pas mijn derde maand is dat ik actief ben als postcrosser, maar toch grappig om te zien. In mijn lijstje staan nu 25 landen met Duitsland, USA, Finland en Belarus aan de leiding. Bijzondere landen uit mijn lijstje (slechts 1 kaart verstuurd / ontvangen) zijn o.a. Bulgarije, Hongarije, Indonesië, Ierland, Servië en Zweden.

@damas: die Loesje kaart is inderdaad een goed idee! Ben wel benieuwd wat buitenlanders van zo'n kaart vinden? Eigenlijk is het natuurlijk een heel saaie kaart, wit met zwarte tekst. Maar hier in Nederland heel herkenbaar en vaak zoooooo raak. Ik Loesje!

Ben trouwens ook wel benieuwd naar je bomen-knuffel-kaart.

@labellei: fijn dat je kaart naar Finland is aangekomen! Ik kan me ook nooit inhouden om heel snel weer een nieuw adres te trekken. Wel vaaaaaaaaaaag dat die kaartjes naar Ukraïne zo lang onderweg zijn allemaal! Ik heb tot nu toe 1 kaartje naar Ukraïne in mijn lijst staan en die was er in 13 dagen. Misschien dat dat wel sneller dan gemiddeld is, maar die tijden die jij noemt zijn natuurlijk wel bizar lang.

Oh ja, luchtpostenveloppen.... brings back memories! Ik had vroeger een penvriendin in Hong Kong en verstuurde mijn brieven ook altijd in zo'n envelop. Witte envelop met een rood-blauw randje. Nu inderdaad al heeeeeeeeeeel lang niet meer gezien.
hee hee kort bericht hier.. hebben we al een meeting gefixt?

belachelijk druk hier (collega blijkt overspannen dus ik krijg in mijn laatste maandje nog even berg met werk erbij) en ook nog eens ziek zwak en misselijk...

ik kreeg gisteren onverwachts toch nog een kaartje uit rusland, nu is het dus gelijkstand 184-184 dus nu krijg ik zeker niets meer tot ik weer ga sturen.

was wel een apart kaartje trouwens, het idee was leuk maar het zag er creepy uit, een tekening van een meisje dat wordt vasgehouden/getroost door een engel. maar de engel is kaal... ???

ik ben gewend aan goudblonde krullende lokken haha zo zie je maar weer hoe snel we alles een vast beeld geven, in rusland zijn ze misschien wel vaker kaal.

ik heb heel veel luchtpostenveloppen trouwens, keer een pakje op de rommelmarkt gekocht! lichtblauwe met blauw-rood randje, heel gezellig!
Whahaha, een kale engel!!
heb nog geen foto ge-upload, doe ik in mijn lunchpauze, dan roep ik wel even
Ik heb een kaart in Nederland verstuurd. Mevrouw is al 9 dagen niet online geweest. Ik dacht misschien op vakantie maar nee want als ik bij haar statistieken kijk zie ik dat de kaarten uit Nederland er bij haar gemiddeld 6 dagen over doen
Hoera voor Mepi! Hoe waren je eerste kaarten?

Rosekapje, ja de meeting is gedacht op 21 november in Deventer. Tenminste, ik heb er van gemaakt dat dat al vaststaat? Heb hier geen tegenstemmen gelezen...

Labellei, haha, nee dat is niet mijn vriend. Die woont gelukkig wat dichterbij! Leuk dat je zoveel leuke kaarten kreeg!

Famke en HappyOwl, die Finse ken ik ook! Ik heb van haar een kaartje gekregen dat er online best aardig uitziet, maar in werkelijk is het een zelfgeprinte geplastificeerde foto, waarschijnlijk uit haar eigen tuin

Ik kreeg gisteren een blije hurray uit Thailand na (officieel) 12 dagen. Ik denk eerder 9 wat ik was een beetje aan de late kant gweest met posten op zaterdag. Vond ik echt snel voor het Thaise platteland.
Vannacht kwam mijn kaartje aan Noorwegen aan. Ik heb er nu net eentje geschreven voor een mevrouw in Amerika. Zij wilde historische gebouwen, plekken of musea en krijgt van mij De Hofvijver.

Dit heb ik nog onderweg:

U.S.A. 0 days

Czech Republic 3 days

Germany 4 days

Russia 14 days

Sino-tiger China 15 days

Taiwan 24 days

Serbia 55 days
@HappyOwl:' hello, thank you card' klinkt nog best oké. Een beetje alsof de ontvanger er zo blij mee is dat ie niet

meer uit zijn woorden kan komen.

@Dreamer: Oeh Harry Potter! Geweldig. De eerste drie delen heb ik in één ruk uitgelezen toen

ze destijds uitkwamen. Er kwamen daarna echter zoveel 'grote mensen boeken' op mijn pad dat

ik nooit meer verder heb gelezen. Misschien wel leuk om weer eens mee verder te gaan.

@Mepi: Gaat goed bij jou. Gaaf, een hurray uit Hong Kong!

@labellei: Ik had nooit verwacht dat die kaarten er zo lang over konden doen naar Oekraïne,

hopelijk schieten ze speciaal voor jou een beetje op.

Kale engelen kunnen best mooi zijn hoor, ik woon samen met iets wat erop lijkt. Ik ben

nog steeds ziek, dus hij waagde zich na een lange werkdag ook nog eens aan de huishoudelijke

taken die ik normaal gesproken voor mijn rekening neem en hij maakte groente voor me klaar.

Ik kreeg een mooie kaart met een zeepaardje uit Duitsland. Heb alleen geen idee wat erop

staat, omdat het handschrift wat onduidelijk is. Mijn Duits is ook weer niet zo goed dat

ik hele woorden in kan gaan vullen. M'n Kale Engel heeft wat beter opgelet op school dus

ik zal het hem vanavond eens vragen of hij er wat van kan maken. Tot die tijd is het een

mysterie.
mitsig jij ook ziek? ik hier ook half half, ga toch maar aan het werk want ze zitten hier al omhoog!

jouw kale engel is natuurlijk wel anders als de bijbelse engelen die ik in mijn hoofd krijg bij het woord haha, heb helemaal niets tegen kale mannen en al helemaal niet als ze zo lief als een engel zijn!

21 november staat genoteerd, is er al een tijd? ik kom denk ik met de trein en zal rond een uur of 4 weer moeten vertrekken want heb die avond al wel plannen... maar ik neem aan dat we niet heel de dag gaan vullen? of wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven