Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Nou, even snel want hele drukke dag voor de boeg. Kreeg vannacht een hurray uit USA. Helemaal blij want dat was na 57 dagen. En omdat de ontvanger al heel lang geen kaartjes geregistreerd had en al een maand niet online was begrijpen jullie dat ik eigenlijk verwacht had over 3 dagen een nieuw adres te trekken omdat die expired was. Fijn dat alsnog de bestemming is bereikt en een blije hurray, had ook een leuk verhaal geschreven, dat weet ik nog. Dus alle digitale dansjes hebben geholpen. Nu hoop ik dat Hongkong ook snel terug is van vakantie want 24 dagen vind ik lang zat.
Fijn HappyOwl!
Later is nu
Ik registreer net twee kaartjes die ik gisteren in mijn bus kreeg. Een kaartje is al 178 dagen onderweg uit Polen en ik zie dat een andere Duitser gisteren een kaartje van haar kreeg dat nog langer onderweg is geweest. Is hier nu een loods in het spel of heeft dat Poolse meisje eindelijk haar (stoffige ) kamer opgeruimd?

Het andere kaartje is een leuk volgeschreven en bestickerde kaart uit Tsjechië, van een man. Haha, je ziet ze niet zo vaak, mannen die stickers plakken
Jeetje Snorhaar, dat is wel bijzonder van die Poolse! Ik vraag me dan ook af wat het verhaal is. Misschien is er wel een Poolse post medewerker in behandeling gegaan voor zijn hoarding problematiek en heeft die nu zijn voorraad gehoarde kaarten moeten afstaan. Of is de Poolse Postcrosster 175 dagen geleden bestolen van haar tas toen ze onderweg was naar de brievenbus en heeft de politie de kaarten gevonden en gepost nadat die bij een huiszoeking waren aangetroffen....

Ook grappig van die mannelijke Postcrosser die stickers plakt. Zie je inderdaad niet zo vaak. Of heeft die een vrouw of vriendin of moeder die zich ermee bemoeit en zijn kaarten pimpt?

Wat geweldig HappyOwl234, van je Hurray uit de USAy.

Geeft mij ook weer wat hoop. Ik hoop ook iedere ochtend op een nachtelijke USAyHurray, maar tot nu toe tevergeefs.

Fijne vrijdag allemaal, gelukkig wordt het hier alweer sunny!
Soo, die was lang onderweg Snorhaar!

Wie van jullie heeft gisteren 'Sterren op het doek' gekeken? Sluitstuk in 'ons' museum en besproken werd kort een kunstwerk, dat ik vaak verstuur op kaartjes: portable city, een stad, gemaakt van stof uit die stad, in een koffer. Zo leuk! Dat kaartje moet ik toch eens weer kopen!

(Ik kijk het nu op uitzending gemist, maar onderbreek even om mijn enthousiasme hier te ventileren )
Later is nu
Zeg Rosekapje, heb je je kale engel eigenlijk al geüpload? Of eigenlijk: ik was nieuwsgierig naar je kale engel en zie m niet
Later is nu
Oooh echt zo irritant: ik vergeet steeds naar Sterren op het Doek te kijken. Heb nog geen aflevering gezien van dit seizoen.

Ik heb ook nog een exemplaar van die portable city in huis. Was ook een leuke kaart geweest voor de Oostenrijkse trouwens, maar goed, er komt wel weer een nieuwe gelegenheid.

En ik kon de kale engel van Rosekapje inderdaad ook nog niet vinden. Ben uiteraard nog steeds benieuwd.

Ik heb vandaag nog geen Hurrays gehad. Er lagen wel oranje bloemen in de brievenbus uit Tsjechië. Bevroren bloemen. De kleur is uiteraard helemaal goed, alleen had dat laagje ijs wel weggesmolten worden door de .

Er zitten trouwens wel mooie grote postzegels op de kaart met een leger-thema. Een jeep en een vliegtuig. Aangezien ik zelf geen postzegels verzamel is het wellicht een idee om er een leger-liefhebber/verzamelaar/filatelist mee te verblijden. Hier werd toch een keer het idee geopperd om gebruikte postzegels op een kaartje te plakken? (Volgens mij door Dreamer?). Maar hoe doe je dat dan? Gebruik je ze dan als een soort van sticker om het kaartje op te leuken?
Ik heb hem ook nog niet gezien, ben erg benieuwd

Dát zijn leuke hurrays, happyOwl. Totaal onverwacht, leuk!

Of je verzendster heeft echt super veel pech met de post, of ze heeft ze gewoon veel later gepost. Is ze nog actief?

Vandaag twee onverwachte hurrays uit Spanje en Frankrijk. Allebei pas op dinsdag gepost, dus die zijn supersnel gegaan. Ze was erg blij met haar gorjuss kaart. Mijn nieuwe kaartjes gaan naar Taiwan en naar Belarus. Hoop dat Taiwan dit keer iets sneller gaat. Nog drie kaartjes en ik mag er weer 1 extra verzenden.
Over die postzegels:

Ik zag een keer kaartjes, van gewoon rijen postzegels opgeplakt of naast elkaar of over elkaar. En dan als kaartje, natuurlijk, dus wel gedrukt. Ik had een profiel van iemand die zei "eventueel plak je gewoon een aantal gebruikte postzegels op een kaartje" en dat vond ik eigenlijk wel een leuk idee. Hoe je dat doet, kun je zelf verzinnen, natuurlijk. Leuk voor een postzegelverzamelaar

Ik heb m'n nieuwe postzegels binnen en ben blij!

Als iemand om postzegels vraagt, zou je ze ook 'extra' bij kunnen plakken of in een envelop mee kunnen sturen.

Ik kreeg een Chinese hurray, een 'thank you'.. nouja.. daar doe ik het maar mee.

Ohja.. ik stuurde portable city vaak naar China, omdat de kunstenares Chinees is.

Volgende week probeer ik je tijdig een seintje te geven, Labellei, voor Sterren op het Doek. Maar ik kijk het zelf nooit donderdags, want ik ben meestal weg. Kijk ik lekker rustig op een ander moment overdag. Krabbé zoekt Van Gogh er voor- of achteraan, momentje voor mama
Later is nu
Ik heb net een hele blije hurray uit Duitsland. Hij registreerde wat later, want was op vakantie in Bourtange en Winschoten was trouwens in 16 dagen, de hurray, dus valt nog wel mee.

Kaartje was Teylers museum en dat gaat hij zeker bezoeken, als hij eens in Haarlem komt
Later is nu
En nog een blije hurray uit Rusland op een boekenkast. Heeft er 11 dagen over gedaan

Ik ga weer lekker dus. Er zijn nog 12 onderweg. Nouja, en nog 8 expired.
Later is nu
Ja Jeroen Krabbé kijk ik wel altijd. Blijkbaar komt dat op een tijdstip of zender die mij wel uitkomt.

Verder kijk ik weinig tv, maar dit soort programma's vind ik altijd wel leuk en interessant.

Vwb die postzegels weer hergebruiken door ze weer op te plakken op een nieuw kaartje.... Dan moet je ze dus weer goed vastplakken, en ik ben bang dat ze er dan niet meer af te stomen zijn en dat lijkt mij voor de échte postzegelverzamelaar best frustrerend.

Ik heb ooit eens voor een fervent postzegelverzamelaar een hele avond staan stomen en had ook de envelop beplakt met mijn mooiste postzegels. Ik ben er echt letterlijk een hele avond mee bezig geweest. En toen kreeg ik alleen een "Thank you" als Hurray.

Grappig dat je Duitser zo dichtbij op vakantie was Dreamer.

Ik heb geen Hurrays meer gehad. Mijn kaart naar Taiwan staat nu op 60 dagen Als die zo expiret dan zal ik ongetwijfeld weer Taiwan krijgen en ik hoop van harte dat die wél redelijk snel aan zal komen. Ik heb verder momenteel al te veel langreizende kaartjes onderweg. Al kan dat voor mijn portemonnee geen kwaad: ieder nadeel heb z'n voordeel.
Ik had gisteren een kaartje in de bus, nou ja, dat is gewoon wel de meest onpersoonlijke kaart die ik ooit gekregen heb

Kwam ook niet echt uit dat ik al chagrijnig was toen ik mijn brievenbus opendeed. Vandaag is hier een "feestdag" (niet dat iemand iets viert, hoor), en dus moest ik gisteren al boodschappen doen, samen met de rest van de wereld die ook allemaal gisteren hun boodschappen moesten doen. Als ik érgens van word, dan is dat het wel.

Het kaartje is van een suf standbeeld uit Spanje, met een voorgedrukte tekst waarop alleen de ID en het adres nog ingevuld hoeven te worden. Tekst "This card is sent to you from a northern village. The card shows....blablabla" Geen naam of niks van een afzender. Geen postzegel, maar een frankeerplakker van het postkantoor. Echt te stom voor woorden. Ik broed nog op een megasarcastische hurray voor mijn eigen genoegdoening, maar die hurray heeft wat mij betreft ook weinig haast .

Tot zover mijn frustratie. Ik kijk nog eens goed naar de 3 leuke kaarten die ik deze week heb ontvangen!
Ik denk aan een 'thanks but no thanks' Snorhaar?

Misschien iemand, die echt geen Engels kan (maar goed, dan nog, leer dat zinnetje uit je hoofd of schrijf het standaard over.. andere mensen hebben kennelijk gewoon andere ideeën bij wat leuk is.. kan..uiteraard)

Gelukkig had je al wel leuke kaartjes gehad

Echt jammer voor je werk voor die postzegelverzamelaar, Labellei.
Later is nu
Engels zou geen probleem hoeven zijn, Dreamer. Ik spreek spaans en dat staat ook op mijn profiel. Maar deze afzender kan blijkbaar niet eens zijn/haar naam schrijven.
Ja, dat kan ook lastig zijn, natuurlijk
Later is nu
Oh dat is erg Snorhaar! Zó jammer!

Één van de eerste kaartjes die ik kreeg (of was het de allereerste?) was ook zoiets. Kwam uit de Filippijnen. Ik was toen ook zo vreselijk teleurgesteld en ik was toen, als beginnend Postcrosser, bang dat ik veel vaker van dit soort kaartjes zou krijgen. Maar dat is daarna gelukkig nooit meer gebeurd. (Zul je zien dat ik vanmiddag weer zo'n kaart in de brievenbus aantref.... )
Oh snorharen, dat lijkt me echt zo stom om te krijgen. Lekker onpersoonlijk. En dan die frankeerplakker ben wel benieuwd wat hij/zij voor wensen op zijn/haar profiel heeft staan.

Wow labellei, dat is pas moeite voor een kaartje! Dat voelt dan als dikke onderwaardering zeg!

Ik had gister nog een hurray uit duitsland, na 5 dagen. Echt een record. Ze vond de handgemaakte kaart erg mooi en ik moest de groeten doen aan mijn schoonmoeder (die heeft hem gemaakt ). Ik wacht nog even met een adres opvragen. Hoop dat ik morgen nog mijn 50e hurray krijg. Dan kan ik er drie schrijven!
De 50ste Hurray alweer RubyJanne. Dat wordt feest! En wat een snelle kaarten had jij deze week naar Spanje, Frankrijk én Duitsland. Ik ben jaloers!

Ik had vandaag geen kaartje in de bus. Helaas moet ik nu weer 3 dagen wachten op de volgende postbode-tour.

Zou ik geen deal kunnen maken met PostNL dat ze de bezorging van mijn kaarten wat verspreiden, dus dat ze die bewaren en dan verdelen over de dinsdag, donderdag en zaterdag. Met af en toe nog een verrassingskaart op de woensdag en vrijdag. Valt vast wel te regelen toch?
Ja! En als je dan toch bezig bent... Misschien ook wel leuk dat ze ze gespreid ophalen. Als je op vrijdagavond een kaart post, gaat hij pas maandag mee, duurt toch wel erg lang.

Ik kwam net thuis en had drie kaarten. Een kaart zat in een enveloppe.... En jawel... Hij heeft een voorgeschreven praatje. Ze heeft alleen haar eigen naam erop gezet.....
.. En een handgeschreven Id. Maar die doet het dus niet.
Wat flauw weer van dat voorgeschreven praatje RubyJanne.

Ik zag je net op de homepage van PC voorbijkomen, dat je een kaartje uit Letland had gekregen. Dat was wel een snelle: was er in 3 dagen! Of was dat de kaart in de envelop?
quote:labellei schreef op 03 oktober 2015 @ 13:35:

De 50ste Hurray alweer RubyJanne. Dat wordt feest! En wat een snelle kaarten had jij deze week naar Spanje, Frankrijk én Duitsland. Ik ben jaloers!

Ik had vandaag geen kaartje in de bus. Helaas moet ik nu weer 3 dagen wachten op de volgende postbode-tour.

Zou ik geen deal kunnen maken met PostNL dat ze de bezorging van mijn kaarten wat verspreiden, dus dat ze die bewaren en dan verdelen over de dinsdag, donderdag en zaterdag. Met af en toe nog een verrassingskaart op de woensdag en vrijdag. Valt vast wel te regelen toch?

Misschien kun je een deal maken met je buren. Dat zij de kaartjes krijgen, een paar dagen op hun schoorsteenmantel zetten en ze gespreid bij jou door de brievenbus gooien

Jammer RubyJanne, van dat voorgeschreven praatje, maar je hebt wél 3 kaartjes

Ik had 2 officiële enveloppes in de brievenbus, voor gezinsleden ook nog, niet eens voor mij
Later is nu
Idd erg jammer dat sommige mensen niet wat meer moeite doen voor hun te versturen kaartje! Gelukkig komt het niet heel vaak voor!

ik heb net ook weer twee adressen getrokken. eerste naar USA, man van middelbare leeftijd wil graag kaarten met kerken/ kastelen of vuurtorens, ga zo even kijken of ik hem blij kan maken.

Tweede is een dame in Oostenrijk. Ze wil oa graag kaartjes over de koninklijke familie, maar die zie ik eigenlijk niet terug in haar favorietenlijst. Nu is het wel zo dat ik in de zomervakantie kaartjes heb gekocht met oa Willem Alexander en prins Friso in hun jonge jaren. Denk dat ik daar maar een kaartje over stuur, heb ik ook meteen iets te schrijven. Vooral ook omdat ze in Oostenrijk woont. Verder wou ze voor haar kleinkinderen hello Kitty ed, of bloemenkaarten voor haarzelf maar dan wordt het al snel erg standaard.

nu eerst eens in mijn eigen brievenbus kijken of de postbode mij nog blij kan maken!
Wat leuk Famke, jonge prinsen!

Ik heb net kaartjes geschreven voor het nieuwe goede doel, zieke kinderen over de wereld. Dat is gewoon een website, trouwens, waar je kinderen aan kunt vinken, die niet 'uitgekozen' worden door postcrossing.

Ik heb naar 4 kinderen geschreven, tussen de 3 en de 18. Naar een jongetje in de UK, die van Manchester houdt gaat ons stadion. Ik kon het niet laten

Van Gogh naar een 14 jarige in Amerika, die van kunst en dieren houdt. Ik heb een paard genomen.

Een slapend hondje met de tekst 'this is ok for now' naar een Russische met brandwonden.

De letter Z naar een klein meisje, wiens naam begint met een Z.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven