Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 22:05:

[...]

Kun je niets beters verzinnen? Peilingen geven een heel goed beeld wat de mening van mensen is. Dat jij het daar niet mee eens bent, dat is jouw probleem. Ik neem aan dat als de uitslag van de peilingen in jouw straatje zou passen, je een heel andere reactie had gegeven.Ik heb in die peilingen niet kunnen zien dat men vluchtelingen zeurpieten vindt. Het enige dat ik er in terug kan vinden is dat die 1013 mensen zeer ontevreden zijn met het beleid van de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 22:04:

[...]

Waar schrik je van?

Niemand is tegen opvang, de discussie is alleen waar en hoe.Volgens mij leg ik dat redelijk duidelijk uit. Ik schrik er van dat mensen discussiëren alsof ze het over een artikel hebben, in plaats van over een mens.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

Niet de norm voor dit land? Ik denk het wel, de meeste NLanders zijn deze mening toegedaan. Dan mag dat als de norm worden verondersteld.

En ja, ik ben ontzettend ontevreden, met name over de overheid die dit allemaal maar toestaat.

Op naar 2017.Wat ondankbaar zeg. Met onze sociale zekerheid mag jij helemaal niet zeuren. Kan echt niet!
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 22:05:

[...]

Kun je niets beters verzinnen? Peilingen geven een heel goed beeld wat de mening van mensen is. Dat jij het daar niet mee eens bent, dat is jouw probleem. Ik neem aan dat als de uitslag van de peilingen in jouw straatje zou passen, je een heel andere reactie had gegeven.Ik verzin het niet. Een peiling is niet meer dan een peiling. Een echte indruk krijg je van de verkiezingen. De laatste verkiezingen waren dit voorjaar. Dan heb je het niet meer over een steekproef van mensen die zichzelf aanmelden, maar dan heb je het over een grote groep Nederlanders die zich uitspreken. Dan heb je dus een echt realistisch beeld van de politieke voorkeur van de meeste nederlanders.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:58:

[...]

http://opiniepanel.eenvandaag.nl/

Hier kan je je online aanmelden

Iedere 5/6 dagen krijg ik een enquête over actuele onderwerpen.

Zou het niet zo zijn dat juist mensen die zich erge zorgen maken over een bepaald onderwerp zich aanmelden om hun mening te kunnen geven, zodat er een scheef beeld ontstaat?

Ik heb wel eens aan zo'n onderzoek meegedaan (het ging om de leefbaarheid in de stad in dat geval), maar daar werd ik voor benaderd. Dat ging om een representatieve steekproef, dat wil zeggen onder een vastgesteld percentage, willekeurig gekozen inwoners.
In ieder geval. Al klimmen jullie in de gordijnen en dreigen op Wilders te stemmen, die vluchtelingen zijn een realiteit in dit land en ze gaan niet meer weg, wat je er ook van moge vinden, dus win win aan mijn kant.
quote:Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 22:07:

[...]

Volgens mij leg ik dat redelijk duidelijk uit. Ik schrik er van dat mensen discussiëren alsof ze het over een artikel hebben, in plaats van over een mens.Gaat over stromen migranten, geloof me het doorsnee forumlid weet wel dat dat mensen zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 22:06:

[...]

Je valt in herhaling. De peilingen die nu uitgevoerd worden, zijn zo overduidelijk dat zelfs kleine verschillen de uitkomst niet zullen beïnvloeden.het geeft niet. je snapt misschien het verschil niet tussen een "nep" verkiezing (=peiling) en een echte verkiezing. Het eerste is voor nep (niet echt dus)
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 22:04:

[...]

een peiling is niet meer dan een peiling. De verkiezingen zijn de realiteit.Ook bij een verkiezing is de opkomst niet 100%.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 22:10:

In ieder geval. Al klimmen jullie in de gordijnen en dreigen op Wilders te stemmen, die vluchtelingen zijn een realiteit in dit land en ze gaan niet meer weg, wat je er ook van moge vinden, dus win win aan mijn kant.

Gefeliciteerd meid met een paar honderdduizend nieuwe landgenoten.

Ze zullen voor ongeveer de helft geen verblijfsvergunning krijgen en in de illegaliteit verdwijnen, ja je hebt een

dijk van een overwinning gehaald.

Een echte Win-win
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 22:12:

[...]

Ook bij een verkiezing is de opkomst niet 100%.Maar wel altijd een meerderheid.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 22:13:

[...]

Gefeliciteerd meid met een paar honderdduizend nieuwe landgenoten.

Ze zullen voor ongeveer de helft geen verblijfsvergunning krijgen en in de illegaliteit verdwijnen, ja je hebt een

dijk van een overwinning gehaald.

Een echte Win-win En wat voor last heb jij daar van, mocht het al zo zijn?
quote:meivogel schreef op 02 oktober 2015 @ 22:09:

[...]

Zou het niet zo zijn dat juist mensen die zich erge zorgen maken over een bepaald onderwerp zich aanmelden om hun mening te kunnen geven, zodat er een scheef beeld ontstaat?

Ik heb wel eens aan zo'n onderzoek meegedaan (het ging om de leefbaarheid in de stad in dat geval), maar daar werd ik voor benaderd. Dat ging om een representatieve steekproef, dat wil zeggen onder een vastgesteld percentage, willekeurig gekozen inwoners.Nee je meld je aan voor een langere periode, tenminste dat is de bedoeling, het gaat de ene keer over de anticonceptiepil in het basis pakket en een week later over migranten.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 22:14:

[...]

En wat voor last heb jij daar van, mocht het al zo zijn?

Wat een vage vraag.

Stel hem eens duidelijk.
quote:Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 22:08:

[...]

Wat ondankbaar zeg. Met onze sociale zekerheid mag jij helemaal niet zeuren. Kan echt niet!

Het moet niet gekker worden.

Ik betaal per jaar 1400 euro aan zorgpremie, maar als ik eens een pilletje moet hebben mag ik alsnog zelf betalen. Ik draag al sinds mijn 19e bij aan de pot van sociale voorzieningen, klets toch niet.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 22:12:

[...]

Ook bij een verkiezing is de opkomst niet 100%.

tja wie zwijgt stemt in.

De opkomst voor de tweede kamer was in 2012 bijna 75%. Dus
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 22:15:

[...]

Wat een vage vraag.

Stel hem eens duidelijk.

Je hebt het over dat de helft geen verblijfsvergunning krijgt en in de illegaliteit verdwijnd. Ik durf dat te betwijfelen, maar al was het wel zo, wat is de last die jij er van ondervind?

Je staat hier nu al weken tegen de wind in te piesen, denk je nu echt nog steeds dat het regent?
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 22:14:

[...]

Nee je meld je aan voor een langere periode, tenminste dat is de bedoeling, het gaat de ene keer over de anticonceptiepil in het basis pakket en een week later over migranten.Maar dan is het nog steeds geen representatieve steekproef.
quote:meivogel schreef op 02 oktober 2015 @ 22:17:

[...]

Maar dan is het nog steeds geen representatieve steekproef.

Ik weet niet wat de criteria zijn voor een representatieve steekproef.

Dat zal toch wel online te vinden zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 22:16:

[...]

tja wie zwijgt stemt in.

De opkomst voor de tweede kamer was in 2012 bijna 75%. Dus

Dat is slechts jouw bescheiden mening. De enorme deceptie van veel Nederlanders door het (mis) handelen van onze overheid heeft tot gevolg dat steeds minder mensen gaan stemmen.

Dit biedt een iets andere kijk op de zaken denk ik, het is eerder; wie zwijgt is al het vertrouwen verloren.
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 22:16:

[...]

Het moet niet gekker worden.

Ik betaal per jaar 1400 euro aan zorgpremie, maar als ik eens een pilletje moet hebben mag ik alsnog zelf betalen. Ik draag al sinds mijn 19e bij aan de pot van sociale voorzieningen, klets toch niet.Oh ik doe dat ook en ik ben blij met onze sociale voorzieningen.
I like being a mess. It's who I am.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2015 @ 22:14:

[...]

En wat voor last heb jij daar van, mocht het al zo zijn?Illegaliteit veroorzaakt ook veel criminaliteit. Daarnaast brengt die grootschalige immigratiegolf heel veel kosten mee die allemaal door de belastingbetaler moeten worden opgehoest die ook nog eens steeds later met pensioen mag. Als je niet genoeg verdient om een huis te kunnen kopen, mag je extra lang op de wachtlijst tot er ooit eens een sociale huurwoning beschikbaar is. De verzorgingsstaat wordt steeds verder uitgekleed, omdat er te weinig belastingbetalers zijn die alles moeten ophoesten. Kortom, we hebben er wel degelijk last van.
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Ik weet niet wat de criteria zijn voor een representatieve steekproef.

Dat zal toch wel online te vinden zijn.http://www.netq-enquete.n ... epresentatieve-steekproef

Er is vrij makkelijk veel over te vinden
quote:Cameron10 schreef op 02 oktober 2015 @ 22:22:

[...]

Dat is slechts jouw bescheiden mening. De enorme deceptie van veel Nederlanders door het (mis) handelen van onze overheid heeft tot gevolg dat steeds minder mensen gaan stemmen.

Dit biedt een iets andere kijk op de zaken denk ik, het is eerder; wie zwijgt is al het vertrouwen verloren.Wat is mijn mening? Dat er een opkomst was van 75%? We zullen pas weten wat Nederlanders vinden bij de verkiezingen in 2016. Dus nog even geduld he? Dat is geen mening dat is een feit. Tenzij het kabinet valt.
quote:AllyMcBeal schreef op 02 oktober 2015 @ 22:22:

[...]

Oh ik doe dat ook en ik ben blij met onze sociale voorzieningen.Die sociale voorzieningen zijn er nu nog, maar over 30 jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven