Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 11:01:

[...]

Ik heb nog nooit een forum lid gek, idioot etc. genoemd maar het geeft ook niets daar heeft VIVA de negeer knop voor uitgevonden.

Als ik me aan iemand erger verdwijnt hij uit mijn digitale leven

.Tja, als dat alles is dat je hebt, dan kan je inderdaad erg zwaar tillen aan dat soort dingetjes.
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 10:57:

@ Gijs

De honende toon hier is erg vervelend, maar niks nieuws. Merkel steeds maar Frau Merkel noemen, terwijl andere politici gewoon bij de achternaam genoemd worden bijvoorbeeld. In mijn ogen wordt dit soort taal vooral gebruikt om mensen die voor opvang zijn, te beledigen. De andere kant op zie ik het minder. Ik heb nog nergens 'Herr Wilders' gelezen.

Nu is het eens andersom en wordt je 'gek' genoemd. Ook niet OK, maar om daar nou ineens over te vallen? Zelf lijk je geen problemen te hebben met kleinerende termen als 'goedmens', 'knuffelaar', 'naïeve goedpraters'.

Dat gehoon maakt hier een vervelend topic van in plaats van een eerlijke discussie. Gewoon kappen met die rottoon!Nou inderdaad en ik heb het ook helemaal gehad met al die zelfingenomen, rollebollende lolbroekerij. Ik wil best discussiëren, maar dat is hier gewoon onmogelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 10:28:

[...]

Is geen discussie maar een mededeling

Je kan het zo met elkaar oneens zijn je noemt elkaar geen GEKOnrealistische knuffelaar is wel een normaal?
Tsja, ik vind het vrij normaal dat je je kleding aanpast aan de tijd en je omgeving.

Hier zie ik bijvoorbeeld nog maar zelden diepe decolletés, maar des te meer blote schouders en hotpants. Ook op de fiets langs het AZC. Da's gewoon de tijd, mode. Zo was topless zonnen twintig jaar geleden nog normaal.

Je aanpassen aan het publiek doe je -als het goed is- ook vanzelfsprekend. Of ga je in dezelfde kleren stappen, solliciteren en bij opa in het bejaardentehuis langs?

[...]

Ik heb nog nooit een forum lid gek, idioot etc. genoemd maar het geeft ook niets daar heeft VIVA de negeer knop voor uitgevonden.

.Weg van de minste weerstand.
Dat is inderdaad de weg van de minste weerstand Meivogel.

[...]

Je kan het zo met elkaar oneens zijn je noemt elkaar geen GEKIn een - andere- discussie, kom ik met enige regelmaat deze benamingen van jou tegen:

plotter, malloot, psychiatrisch patiënt, gekke Geke, ziek, verwarde geesten

Hoe lang 'vluchtelingen' al onderweg zijn, hoe zwaar ze het gehad hebben; daar waar ze nu terecht komen, daar zullen ze het mee moeten doen. Ook al zijn ze een paar dagen in het ene kamp en worden ze dan weer naar een ander gebracht: dat is de realiteit.

Bereid mensen daar op voor.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ben ik nou de enige die denkt dat het woordje GEK niet op HBG sloeg, maar op de constatering die vlak voor de komma stond?

Dat het uiteraard niet veilig is op een legerbasis in oorlogsgebied??
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Weet je, buiten het kledingissue, ik probeer ook te nuanceren, maar het lukt me buitenshuis niet. Ik voel me gewoon niet prettig rondom deze groepen mannen. Noem het een onderbuikgevoel, maar het is zo. Jij woont ook bij een azc in de buurt Yette? Wel positieve dan wel neutrale gevoelens?
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 11:08:

Tsja, ik vind het vrij normaal dat je je kleding aanpast aan de tijd en je omgeving.

Hier zie ik bijvoorbeeld nog maar zelden diepe decolletés, maar des te meer blote schouders en hotpants. Ook op de fiets langs het AZC. Da's gewoon de tijd, mode. Zo was topless zonnen twintig jaar geleden nog normaal.

Je aanpassen aan het publiek doe je -als het goed is- ook vanzelfsprekend. Of ga je in dezelfde kleren stappen, solliciteren en bij opa in het bejaardentehuis langs?

Dat is dan ook zo.

Toen ik in een instelling waar veelal mannen verbleven ging werken lette ik ook meer op wat ik aandeed als in de kinderopvang.

Die mannen gedroegen zich trouwens ook wel een beetje zoals billie beschreef.

Je eerst proberen aan te spreken/positie te bepalen als 'vrouwtje'.

Ik liet ze maar. Als Men zich wat beter op zijn gemak voelt is dat gedrag vaak ook niet meer nodig is mijn ervaring.

Dan gaat de energie weer wat meer zitten in 'naar buiten' ipv overleven en denken dat dat gedrag nodig is om staande te blijven.
quote:feow schreef op 03 oktober 2015 @ 11:16:

Ben ik nou de enige die denkt dat het woordje GEK niet op HBG sloeg, maar op de constatering die vlak voor de komma stond?

Dat het uiteraard niet veilig is op een legerbasis in oorlogsgebied??Nee hoor. Ik denk precies hetzelfde! Er had eigenlijk nog 'zeg' ofzo achter gemoeten. Maar dan vraag ik me af of het dan wel juist geïnterpreteerd zou worden. Gek zeg...

[...]

.Dat je hele stukken tekst negeert valt wel op ja.
quote:feow schreef op 03 oktober 2015 @ 11:16:

Dat het uiteraard niet veilig is op een legerbasis in oorlogsgebied??Nee, maar je kunt het net uitleggen, zoals het beste uitkomt ( door degene die het leest en door degene die het geschreven heeft).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Billie36 schreef op 03 oktober 2015 @ 11:17:

Weet je, buiten het kledingissue, ik probeer ook te nuanceren, maar het lukt me buitenshuis niet. Ik voel me gewoon niet prettig rondom deze groepen mannen. Noem het een onderbuikgevoel, maar het is zo. Jij woont ook bij een azc in de buurt Yette? Wel positieve dan wel neutrale gevoelens?Ik voel me ook niet prettig als ik wordt bekeken/nageroepen enz door een groep van 10 Nederlandse mannen. Dat ligt ook voor een deel aan mezelf.
quote:Billie36 schreef op 03 oktober 2015 @ 11:17:

Weet je, buiten het kledingissue, ik probeer ook te nuanceren, maar het lukt me buitenshuis niet. Ik voel me gewoon niet prettig rondom deze groepen mannen. Noem het een onderbuikgevoel, maar het is zo. Jij woont ook bij een azc in de buurt Yette? Wel positieve dan wel neutrale gevoelens?Ik vind het vooral heel verdrietig. Maar ook prachtig om te zien hoe de buurt zich inzet en hoe positief dat ontvangen wordt.
quote:Amaqanda schreef op 03 oktober 2015 @ 11:08:

[...]

Onrealistische knuffelaar is wel een normaal?

Dat is allemaal arbitrair, iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes.

Ik ben ook wel eens wereldvreemd, xenofoob etc. genoemd en daar til ik niet zo zwaar aan, dat is het risico van mijn manier van schrijven en dan vind ik het nog een verschil of je iemands gedachtegoed aanvalt of persoonlijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2015 @ 11:03:

[...]

Ook niet verzuurd en hysterisch?Of dom en naief?
Wat Simba schreef dat ze Gijs heeft zien schrijven, daar ben ik dan weer een beetje van geschrokken. Zo ga je toch niet met elkaar om zeg.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 11:26:

[...]

Dat is allemaal arbitrair, iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes.

Ik ben ook wel eens wereldvreemd, xenofoob etc. genoemd en daar til ik niet zo zwaar aan, dat is het risico van mijn manier van schrijven en dan vind ik het nog een verschil of je iemands gedachtegoed aanvalt of persoonlijk.Daar verschillen wij dan in. Nu vind ik het eigenlijk alleen vervelend als iemand die ik respecteer/waardeer mij wegzet als gekkie of iets, maar ik zie niet zoveel verschil in een persoonlijke aanval of aanval op gedachtegoed. Ik ben namelijk ook wat ik denk, dus het denigreren van mijn mening en gedachtegoed is voor mij ook een persoonlijke aanval. In een topic als dit til ik daar verder niet zo zwaar aan.
Knufffelaars en jezelf realist vinden? Gaat dat over gedachten of over de persoon?
Ik zie dat realisme helemaal niet terug, integendeel zelfs.

[...]

Je kan het zo met elkaar oneens zijn je noemt elkaar geen GEKVreemd dat je nu pas ingrijpt Gijs. Toen het een past dagen geleden post na post ging over mij ( alleen maar op de man) vond je dat geen enkel probleem.
quote:Amaqanda schreef op 03 oktober 2015 @ 11:30:

[...]

Daar verschillen wij dan in. Nu vind ik het eigenlijk alleen vervelend als iemand die ik respecteer/waardeer mij wegzet als gekkie of iets, maar ik zie niet zoveel verschil in een persoonlijke aanval of aanval op gedachtegoed. Ik ben namelijk ook wat ik denk, dus het denigreren van mijn mening en gedachtegoed is voor mij ook een persoonlijke aanval. In een topic als dit til ik daar verder niet zo zwaar aan.

Maar daarom schrijf ik ook dit is volkomen arbitrair

Ik kan me goed voorstellen dat mijn manier van schrijven irriteert, ik zit vaak op het randje, maar daar heb je 3 mogelijkheden voor:

1) Staffen

2) Reageren

3) De negeer knop

Een ieder maakt daarin zijn eigen keuzes.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 11:35:

Ik zie dat realisme helemaal niet terug, integendeel zelfs.Als je jezelf realist noemt en de ander dom en naief. Hoe kan je dan gaan huilen over drie letter GEK? begrijp het niet
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 11:38:

[...]

Maar daarom schrijf ik ook dit is volkomen arbitrair

Ik kan me goed voorstellen dat mijn manier van schrijven irriteert, ik zit vaak op het randje, maar daar heb je 3 mogelijkheden voor:

1) Staffen

2) Reageren

3) De negeer knop

Een ieder maakt daarin zijn eigen keuzes.Je discussieert niet op het randje, je zet de mensen met een andere mening regelmatig weg als onrealistisch, waardoor je voor jezelf besluit dat mensen met die bepaalde mening geen volwaardige gesprekspartners zijn. Het is voornamelijk lekker makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven