Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
Alle reacties Link kopieren
Wat een sukkel.
Natuurlijk wordt Wilders de grootste.

Net zoals hij bij de vorige verkiezingen de grootste in de peilingen was, toen heeft hij tenslotte ook gewonnen. Oh nee, toch niet.

En de verkiezingen daarvoor, ook al weer de grootste in de peilingen uiteraard, want hij zou zorgen dat de A.O.W. leeftijd niet verhoogd werd, ook al weer gewonnen. Oh nee, toen werd hij gedoogd en gooide hij zijn belangrijkste verkiezingsbeloften binnen een uur overboord.

Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Die Wilders is net een échte politicus,het is me toch allemaal wat..
quote:hollebollegijs schreef op 02 oktober 2015 @ 23:50:

[...]

Ik

Eerst maar even afwachten wat de achtergronden zijn en op een militaire basis kan je prima wonen mits hij niet in oorlogsgebied ligt.

Dit is niet iets dat je af kunt doen met het is best lekker veilig op een legerbasis. Natuurlijk is het niet veilig op een legerbasis, in een regio in oorlog, gek. Wat denk je dat die militaren daar doen? Vissen? En dat kamp stond onder UNCHR toezicht en die laten ze er nu niet eens meer in. Je kunt vluchtelingen niet gebruiken als menselijk schild.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 06:52:

Hartelijk welkom,meer meer meer:

Asielzoeker bijt supermarktmedewerker na diefstal

Gepubliceerd: Vrijdag 18:55 Update: Vrijdag 20:14

Een agressieve 16-jarige asielzoeker heeft een medewerker van een supermarkt in Oude Pekela gebeten. Zonder af te rekenen loopt de jongen met snoep en deodorant de kassa van de supermarkt voorbij en als de caissière hem hierop aanspreekt, wordt hij agressief.

Hij spuugt op de caissière en geeft een andere medewerker een kopstoot. Een derde medewerker bijt hij tot bloedens toe in de hand. Winkelpersoneel duikt bovenop de jongen en krijgt hem onder controle. Toegesnelde politieagenten nemen hem kort daarna mee naar het bureau. De medewerker met de bijtwond heeft bij de huisartsenpotsenpost een tetanusprik gekregen. Er is aangifte gedaan.

Volgens de politie is niet bekend uit welk land hij komt. Sinds 2001 zit een asielzoekerscentrum in Oude Pekela. Het azc biedt opvangruimte aan 467 asielzoekers, waarvan 100 voor alleenstaande minderjarige vluchtelingen.Die jongen zit hutje mutje in een asielzoekerscentrum en heeft een PTSS. Logisch dus dat die jongen uit zijn plaat gaat. Je kunt het die jongen toch niet kwalijk nemen dat hij zich zo heeft gedragen?
quote:tietanium schreef op 03 oktober 2015 @ 08:21:

[...]

Die jongen zit hutje mutje in een asielzoekerscentrum en heeft een PTSS. Logisch dus dat die jongen uit zijn plaat gaat. Je kunt het die jongen toch niet kwalijk nemen dat hij zich zo heeft gedragen? Nee absoluut niet een beetje begrip zou wel op zijn plaats zijn vooral van die cassière..
quote:Amaqanda schreef op 03 oktober 2015 @ 00:02:

[...]

Maar hoeveel % van die 41% werkelozen ontvangen een uitkering? Daar ben ik dan wel benieuwd naar (of eigenlijk niet eens zo heel erg, maar ik ben meer benieuwd of dat ook bekend is). Want het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat een deel daar van vrouw is, die thuis is bij de kinderen en de man werkt wel. Zijn het echt mensen die bekend zijn bij het UWV?

41% van die werkelozen ontvangt dan een vorm van uitkering. Voor bijstand moet je ingeschreven staan als werkzoekend bij het UWV werkbedrijf. Voor WW ook. Voor de Wia hoeft dat niet.

Er is daarnaast nog een groep zogenaamde Nug-ers (niet uitkeringsgerechtigden) en die staan niet ingeschreven als werkzoekend. Daarvan is dan ook geen exact percentage bekend.
quote:eefje1980 schreef op 03 oktober 2015 @ 03:43:

Enne..ik ben een realist en links dus dat kan ook. Ik wil nog zoveel meer zeggen over hoe het sociale stelsel hier in elkaar zit maar vraag me af of het niet tegen dovemansoren gezegd is als het gaat om de "tegenpartij", om maat even met Koot en de Bie te spreken.Ah, weer iemand die beweert de waarheid in pacht te hebben! News flash! Iedereen hier denkt de waarheid in pacht te hebben en heeft het gevoel tegen dovemansoren te spreken. Dus vertel eens, wat maakt jouw waarheid "waarderder" dan de waarheid van andere mensen? En ik hoop daarbij oprecht dat je wat verder komt in je argumentatie dan "dat zijn gewoon de feiten". Geen argumentatie a la Peter R. de Vries dus.

[...]

Die jongen zit hutje mutje in een asielzoekerscentrum en heeft een PTSS. Logisch dus dat die jongen uit zijn plaat gaat. Je kunt het die jongen toch niet kwalijk nemen dat hij zich zo heeft gedragen? Meen je dit? Of is dit wat anderen volgens jou denken?
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 06:52:

Hartelijk welkom,meer meer meer:

Asielzoeker bijt supermarktmedewerker na diefstal

Gepubliceerd: Vrijdag 18:55 Update: Vrijdag 20:14

Een agressieve 16-jarige asielzoeker heeft een medewerker van een supermarkt in Oude Pekela gebeten. Zonder af te rekenen loopt de jongen met snoep en deodorant de kassa van de supermarkt voorbij en als de caissière hem hierop aanspreekt, wordt hij agressief.

Hij spuugt op de caissière en geeft een andere medewerker een kopstoot. Een derde medewerker bijt hij tot bloedens toe in de hand. Winkelpersoneel duikt bovenop de jongen en krijgt hem onder controle. Toegesnelde politieagenten nemen hem kort daarna mee naar het bureau. De medewerker met de bijtwond heeft bij de huisartsenpotsenpost een tetanusprik gekregen. Er is aangifte gedaan.

Volgens de politie is niet bekend uit welk land hij komt. Sinds 2001 zit een asielzoekerscentrum in Oude Pekela. Het azc biedt opvangruimte aan 467 asielzoekers, waarvan 100 voor alleenstaande minderjarige vluchtelingen.http://www.nu.nl/binnenla ... inkels-neemt-niet-af.html

Bijna een kwart van het winkelpersoneel wordt wel eens lichamelijk of verbaal bedreigd.

Uit onderzoek van 2011 tot 2014 van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) blijkt dat de agressie niet wordt teruggedrongen: ieder jaar zijn ongeveer 180.000 medewerkers van winkels slachtoffer van agressie en geweld. Dat komt volgens het CCV neer op zeshonderd per dag. Aan het onderzoek deden ruim 8500 ondernemers mee.

Het geweld gaat van ''een ontevreden klant die met zijn vuist zwaait'' of een betrapte winkeldief tot een gewapende overval. Het CCV biedt de resultaten van het onderzoek zaterdag aan minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie aan.

Van der Steur bezoekt de detailhandels- en veiligheidsopleidingen aan het ROC Mondriaan in Den Haag en zal meedoen aan een agressietraining.

----

Vast allemaal de schuld van asielzoekers.
quote:eefje1980 schreef op 03 oktober 2015 @ 03:43:

Illegaliteit is "bedacht", bestaat pas officieel sinds de koppelingswet uit 1998. Daarvoor mochten (beetje naar het Amerikaanse model) illegalen (als in mensen zonder een geldige verblijfsvergunning, daar valt bijvoorbeeld ook een te laat verlengde vergunning onder) werken en werd er ook ww en aowjaren opgebouwd. Sinds de koppelingswet is dit niet meer "legaal". Om maar even een extra factor in de geringere arbeidsmarkttoetreding van immigranten te noemen.

ik heb erg veel moeite met een aantal "feiten" in dit topic omdat ze gewoonweg niet kloppen en ik vrij veel kennis heb van vreemdelingenwet, de (eerdere) opvang van vluchtelingen, inburgering etc. Een aantal jaren geleden is na het invoeren van aangescherpt beleid uit de hoge hoed van de pvda het aantal mensen dat op een of andere manier bij vluchtelingen betrokken is en het aantal opvanglocaties erg teruggeschroefd door de verminderde toestroom. Het is dus niet zo vreemd dat het even duurt voor het loopt hier in NL.

Nee ik hou geen bord met welkom omhoog maar heb inmiddels wel een aantal mensen die hier net zijn aangekomen gesproken. Dat gebeurt je al snel in het OV, in een stad waar vrij grootschalige opvang is nu. Ik heb tot nu toe positieve ervaringen. Had ik vroeger ook al hoor en ik heb een hekel aan knuffelen. En vroegah, toen was de discussie eerlijker en fatsoenlijker mijns inziens. Hier is het nog redelijk maar ik zie soms dingen voorbij komen die een discussie onmogelijk maken. Want discussiëren is niet met modder naar de tegenpartij gooien, tenminste voor 80% niet.

Enne..ik ben een realist en links dus dat kan ook. Ik wil nog zoveel meer zeggen over hoe het sociale stelsel hier in elkaar zit maar vraag me af of het niet tegen dovemansoren gezegd is als het gaat om de "tegenpartij", om maat even met Koot en de Bie te spreken.

Post vooral. Ik vind het interessant om jouw gezichtspunt te lezen. Gewoon door de:

-,smileys met facepalms en lachpartijen

- vragen over irrelevante details

- conclusies die je in de mond worden gelegd

Heenlezen.

Ik heb niet jouw kennis.mar wel dezelfde ervaringen als jij. Ik

zie weleens vluchtelingen en ging al aan mezelf twijfelen. Er wordt mij ook niet om geld gevraagd, mensen zijn vooral moe en ik merk ook dat ze het leuk/spannend vinden hier te zijn en met mensen te praten.

Zo.schattig: Een gezinnetje omringd door nieuwsgierige mensen op cs, de 1 ging eten halen, alle mensen nieuwsgierig hoe het nu met ze ging, met handen en voeten. Vrijwilliger die de mensen meenam en allerlei nationaliteiten de mensen geluk wensen, adres opschrijven, vragen of ze nog wat mogen brengen.

Trots op mijn stad dan.

Sprak een jongeman en wat een positieve energie, hij wilde eigenlijk morgen wel al aan het werk. Kreeg ook gelijk nummer van gepensioneerde meneer die erbij stond, die hem in contact wilde brengen met wat mensen.

Het beeld van eng herken ik niet, het lijkt juist een nieuw elan met zich mee te brengen.

Maargoed, ik zal wel net de leuksten spreken ofzo.
quote:yette schreef op 03 oktober 2015 @ 08:48:

Meen je dit? Of is dit wat anderen volgens jou denken?

Dat is wat andere mensen volgens mij denken. In ieder geval hulpverleners en andere financieel belanghebbenden.

In het nieuws wordt regelmatig gerapporteerd over misdadigers. Dan is er weer iemand vermoord/verkracht/aangerand en is de dader opgepakt. Wat blijkt na onderzoek? De dader heeft last van psychische problemen! Joh, wie had dat nou gedacht? Want welk persoon met gezond verstand zou nou zoiets doen?

Maar goed, dat het wordt vastgesteld is nog tot daar aan toe. Wat ik nog veel erger vind is dat de psychische problemen vervolgens worden gebruikt als excuus voor wat de dader gedaan heeft. Dat zo'n dader weggezet wordt als zijnde slachtoffer. Dat is toch krankzinnig? Daar zakt mij echt de broek van af. En als klap op de vuurpijl geven ze zo iemand ook nog strafvermindering. Echt bizar gewoon.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 08:55:

[...]

http://www.nu.nl/binnenla ... inkels-neemt-niet-af.html

Bijna een kwart van het winkelpersoneel wordt wel eens lichamelijk of verbaal bedreigd.

Uit onderzoek van 2011 tot 2014 van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) blijkt dat de agressie niet wordt teruggedrongen: ieder jaar zijn ongeveer 180.000 medewerkers van winkels slachtoffer van agressie en geweld. Dat komt volgens het CCV neer op zeshonderd per dag. Aan het onderzoek deden ruim 8500 ondernemers mee.

Het geweld gaat van ''een ontevreden klant die met zijn vuist zwaait'' of een betrapte winkeldief tot een gewapende overval. Het CCV biedt de resultaten van het onderzoek zaterdag aan minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie aan.

Van der Steur bezoekt de detailhandels- en veiligheidsopleidingen aan het ROC Mondriaan in Den Haag en zal meedoen aan een agressietraining.

----

Vast allemaal de schuld van asielzoekers.Paar maanden geleden hoefde je je portemonnee niet eens mee.te nemen. De caissiere schreef gewoon je voornaam op en.als je zin had betaalde je eens. Supergemoedelijk. Ik voel me ineens genoodzaakt mijn fiets op slot te zetten.
quote:

(----)

Vast allemaal de schuld van asielzoekers.

Meen je dit? Of is dit wat anderen volgens jou denken?

Ik vind dat er hier op een rare manier gediscussieerd wordt. Over en weer voorspelt men wat 'de ongenuanceerde ander' vindt.
Uit de Gelderlander van vanmorgen:

NIJMEGEN - Een groep van ongeveer 20 vluchtelingen, die vrijdagmiddag was aangekomen in kamp Heumensoord bij Nijmegen, is kort na aankomst weer vertrokken. De mensen waren ontevreden over de vrijdag geopende opvanglocatie.

(Al eerder geplaatst)

Nu zou deze onbeschaamdheid alleen al reden genoeg zijn voor een enkeltje retour afzender en vergeet u bij het vertrek niet de door de Nederlandse belastingbetaler verstrekte artikelen in te leveren.

Maar wat mij opviel is het volgende, De Gelderlander is een brave krant van vriendelijke huisvaders, moeders en studenten met een hoog "knuffel" gehalte.

Als ik de 165 commentaren doorlees is het lachen, gieren brullen

DE OGEN GAAN OPEN

http://www.gelderlander.n ... nsoord-1.5298461#comments

Ontevreden vluchtelingen! VInd ik op zijn minst dat die voorstanders die stonden te juichen bij ingang ze thuis hadden moeten opnemen, zij zijn er zo blij mee. Dus kom op voorstander, neem de woord bij daad en geef dan voorbeeld en neem ze in je huis.

40 van de 150 noem ik geen handje vol. Ondankbaar volk is het. Je bied wat aan en dan krijf je dit? Schaamteloos!

rechtvaardigt op geen enkele wijze de onbeperkte import van andere culturen die op gespannen voet staan met onze normen en waarden en waaraan enorme risico's kleven.

Deze is echt goed:

Mevrouw. Syrische mevrouw. Diep verontwaardigde Syrische mevrouw. Met uw roze gelakte, goed verzorgde nageltjes. Mevrouw. Syrische mevrouw. Mevrouw is diep verontwaardigd over de onaangename bosgeur, mevrouw is diep verontwaardigd over deze ontvangst. Mevrouw, kijkt met een blik, een diep beledigde blik, alsof haar hele vakantie in duigen is gevallen. Dit is niet wat ze verwacht had. Mevrouw, jammer dat de Vakantieman niet meer bestaat: U had een klacht kunnen indienen... en misschien nog wel een beroep kunnen doen op een riante schadeclaim. Mevrouw. Syrische mevrouw. Hoeveel mensen hebben zich uit de naad gewerkt om in hele korte tijd opvang te realiseren voor zogenaamde ontheemden, migranten, vluchtelingen? Ik lees de verhalen, zie de beelden, van ontevreden, agressieve, eisende, claimende mensen. Ik ben verbijsterd, boos en vol ongeloof. Dit zijn dus de vluchtelingen, migranten, ontheemden, oorlogsvluchtelingen? Iedere dag voel ik meer afkeer, woede en weerstand tegen al deze mensen die ons land en Europa overspoelen en denken, eisen en claimen dat zij alle rechten van de wereld hebben.

Bron: Gelderlander 03-10-2015
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 08:55:

Vast allemaal de schuld van asielzoekers.Mwah, als we de verhouding van etniciteit van daders van Opsporing Verzocht hierop los zouden laten, sluit ik zeker niet uit dat asielzoekers of andere allochtonen hier een fors aandeel in hebben.
quote:tietanium schreef op 03 oktober 2015 @ 09:00:

[...]

Dat is wat andere mensen volgens mij denken. In ieder geval hulpverleners en andere financieel belanghebbenden.

In het nieuws wordt regelmatig gerapporteerd over misdadigers. Dan is er weer iemand vermoord/verkracht/aangerand en is de dader opgepakt. Wat blijkt na onderzoek? De dader heeft last van psychische problemen! Joh, wie had dat nou gedacht? Want welk persoon met gezond verstand zou nou zoiets doen?

Maar goed, dat het wordt vastgesteld is nog tot daar aan toe. Wat ik nog veel erger vind is dat de psychische problemen vervolgens worden gebruikt als excuus voor wat de dader gedaan heeft. Dat zo'n dader weggezet wordt als zijnde slachtoffer. Dat is toch krankzinnig? Daar zakt mij echt de broek van af. En als klap op de vuurpijl geven ze zo iemand ook nog strafvermindering. Echt bizar gewoon.

Ben je psychiater en kom je tot deze.conclusie na gedegen onderzoek en na zorgvuldige afweging ban alles wat je hebt geleerd? Publiciteer hier eens iets over dan?

Ben ook wel benieuwd naar jouw mening over wat dan wel de oorzaak is van het door jou genoemde gedrag. En hoe dit constructief aan te pakken om recidive te voorkomen. Heb je ook verstand van strafrecht? Wat is volgens jou het alternatief?

En wat gaat dat altenatief de samenleving kosten?

[...]

Die jongen zit hutje mutje in een asielzoekerscentrum en heeft een PTSS. Logisch dus dat die jongen uit zijn plaat gaat. Je kunt het die jongen toch niet kwalijk nemen dat hij zich zo heeft gedragen? Jaja, hier een week of 2 geleden een vrouw die met haar jonge kind in de wandelwagen haar hond uitliet aangevallen door een bewoner van het azc. Het arme mens moest ontzet worden door omstanders. En de politie doet er niks aan, ja hij is verhoord en teruggebracht. Twee dagen later flikte hij het gewoon weer.
quote:bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 02:04:

[...]

het hoeft niet, maar als wij dit 'open deuren beleid' aanhouden, dan gaat het hier iig niet beter worden.

hoe wij het eerst deden (en en nu nog) doen werkt niet met het binnenhalen van migranten/asielzoekers/vluchtelingen.

Tijd om een andere koers te varen.

kijk naar VS/Canada/Australie. dit zijn landen die baat hebben van de economische migranten.

Daar zijn ze gewoon welkom als ze binnenkomen.

simpelweg omdat ze een paar eisen stellen als je daar wil wonen en werken.Ik zeg amen. Er moeten eisen worden gesteld, dat mankeert er hier in NL juist aan. Bijvoorbeeld binnen 3 jaar (en dat is ruimhartig) de taal geleerd hebben en een betaalde baan. Bijdragen dus. En anders terug naar de regio.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Vluchtelingen welkom-manifestatie in Purmerend

PURMEREND - De SP, GroenLinks en Vluchtelingenwerk in Purmerend houden dinsdag een 'vluchtelingen welkom'-manifestatie in de binnenstad.

Hiermee willen zij laten zien dat er ook Purmerenders zijn die positief staan tegenover de opvang van vluchtelingen. Om 11.30 uur verzamelen deelnemers zich met spandoeken en borden in de Koestraat. Iedereen is welkom om aan de manifestatie deel te nemen.

De manifestatie is een reactie op het nieuws dat PVV-leider Geert Wilders dinsdag in Purmerend komt demonstreren tegen de komst van een asielzoekerscentrum in de stad

-----------------

Gelukkig een tegengeluid in Purmerend.

[...]

Maar goed, dat het wordt vastgesteld is nog tot daar aan toe. Wat ik nog veel erger vind is dat de psychische problemen vervolgens worden gebruikt als excuus voor wat de dader gedaan heeft. Dat zo'n dader weggezet wordt als zijnde slachtoffer. Dat is toch krankzinnig? Daar zakt mij echt de broek van af. En als klap op de vuurpijl geven ze zo iemand ook nog strafvermindering. Echt bizar gewoon.Als een jongere ontspoort wordt er inderdaad gekeken naar zijn/haar achtergrond. Is daar iets mis, dan wordt er ook een pedagogische straf opgelegd om de jongere te laten leren van zijn/haar gedrag. Ik denk dat je daar meer mee bereikt dan met een zwaardere straf.
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 08:32:

[...]

Nee absoluut niet een beetje begrip zou wel op zijn plaats zijn vooral van die cassière.. Belachelijk ook dat de politie hem heeft meegenomen. Kunnen ze dan helemaal geen begrip opbrengen voor deze arme jongen?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

[...]

Een hele eeuw van zorgvuldige strafrechtsontwikkeling out of the window.

Als je "onze cultuur" wilt verdedigen tegen vreemde invloeden moet je er wel een beetje zelf achterstaan, hè?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Cameron10 schreef op 03 oktober 2015 @ 09:23:

[...]

Belachelijk ook dat de politie hem heeft meegenomen. Kunnen ze dan helemaal geen begrip opbrengen voor deze arme jongen?

Als ze weten wie het is, die hele migranten administratie is toch een bende

quote:Negen verschillende identiteiten

Over de identiteit van de jongen is tot dusver nog maar weinig bekend. Volgens het Openbaar Ministerie staat hij in verschillende Europese landen onder negen verschillende identiteiten bekend. De jongen leidde naar alle waarschijnlijkheid al een paar jaar een zwervend bestaan door West-Europese landen. Na onderzoek door onder meer de Explosieven Opruimingsdienst werd duidelijk dat de jongen alleen persoonlijke bezittingen bij zich had.

Van die jongen die zich in de WC had opgesloten van de Thalys weten ze nog steeds niet wie het is.

Maaaaaaaaaaaar wel losgelaten uiteraard.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 09:35:

[...]

Als ze weten wie het is, die hele migranten administratie is toch een bende

[...]

Van die jongen die zich in de WC had opgesloten van de Thalys weten ze nog steeds niet wie het is.

Maaaaaaaaaaaar wel losgelaten uiteraard.En alle andere zwart rijders die nooit gepakt zijn? Hoe ga je die benoemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven