Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:44:

[...]

toen rutte I het sociale stelsel begon af te breken omdat het te duur werd was er nog helemaal geen sprake van een vluchtelingenprobleem. Het zijn altijd keuzes, er wordt dan bijv. wel gekozen voor investeren in het wegennetwerk, of meer politie, of minder lasten voor ondernemers. Je hebt trouwens weinig last van die uitgaven voor vluchtelingen want de meeste mensen krijgen er volgend jaar geld bij.Nou, mooi. Dus nogmaals, laten we dan eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995, de ouderenzorg herstellen, de AOW weer op peil brengen en alle andere bezuiningen op dat soort voorzieningen ongedaan maken, en als we dán nog geld over hebben, kunnen we altijd nog kijken welke goede dingen we daarmee gaan doen. Of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:[pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:47[/message]:

[...]

Nou, mooi. Dus nogmaals, laten we dan eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995, de ouderenzorg herstellen, de AOW weer op peil brengen en alle andere bezuiningen op dat soort voorzieningen ongedaan maken, en als we dán nog geld over hebben, kunnen we altijd nog kijken welke goede dingen we daarmee gaan doen. Of niet?

niets is meer zoals in 1990/1995.

dat is niet meer vergelijkbaar.
wij slapen nooit.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:47:

[...]

Nou, mooi. Dus nogmaals, laten we dan eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995, de ouderenzorg herstellen, de AOW weer op peil brengen en alle andere bezuiningen op dat soort voorzieningen ongedaan maken, en als we dán nog geld over hebben, kunnen we altijd nog kijken welke goede dingen we daarmee gaan doen. Of niet?

ik weet niet wat je bedoelt hoor. wie zijn "we"?

en zou je geen vluchtelingen helpen omdat de AOW leeftijd naar 67 is gegaan? wat een onzin

[...]

Een zwaar verwaarloosde defensie op orde brengen bijvoorbeeld.

Iets doen waar de belastingbetaler profijt van heeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Nou, mooi. Dus nogmaals, laten we dan eerst het sociale vangnet eens terugbrengen naar het niveau van 1990/1995, de ouderenzorg herstellen, de AOW weer op peil brengen en alle andere bezuiningen op dat soort voorzieningen ongedaan maken, en als we dán nog geld over hebben, kunnen we altijd nog kijken welke goede dingen we daarmee gaan doen. Of niet?Dan stem je toch SP, die willen dat wel voor je doen.
Ik vind het zorgwekkend dat er wordt gedacht dat deze hele instroming zich wel zal aanpassen met de juiste 'voorlichting'. Je kunt wel vertellen over de vrijheden in Nederland en de wijze waarop er hier geleefd wordt maar diepe overtuigingen vanuit een geloof en een bepaalde cultuur neem je niet zomaar even weg, daarom voorzien velen ook problemen en wat er in de azc's gebeurd dat kun je niet wijten aan verveling, deze groepen nemen de oorlog met zich mee en zijn niet instaat zich aan te passen dat blijkt wel. Daarnaast zijn het zoveel alleenstaande mannen die vanuit hun cultuur en godsdienst heel anders denken over de rechten van vrouwen, dat zorgt gewoon voor problemen en een onveilig gevoel. Daarom hoop ik echt dat de politiek snel ontwaakt en maatregelen gaat treffen al is het kwaad al grotendeels geschiet.
quote:[hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:50[/message]:

[...]

Een zwaar verwaarloosde defensie op orde brengen bijvoorbeeld.

Iets doen waar de belastingbetaler profijt van heeft.we leasen nu al Duitse tanks, vast goed spul.
wij slapen nooit.
quote:glascola85 schreef op 03 oktober 2015 @ 23:52:

Ik vind het zorgwekkend dat er wordt gedacht dat deze hele instroming zich wel zal aanpassen met de juiste 'voorlichting'. Je kunt wel vertellen over de vrijheden in Nederland en de wijze waarop er hier geleefd wordt maar diepe overtuigingen vanuit een geloof en een bepaalde cultuur neem je niet zomaar even weg, daarom voorzien velen ook problemen en wat er in de azc's gebeurd dat kun je niet wijten aan verveling, deze groepen nemen de oorlog met zich mee en zijn niet instaat zich aan te passen dat blijkt wel. Daarnaast zijn het zoveel alleenstaande mannen die vanuit hun cultuur en godsdienst heel anders denken over de rechten van vrouwen, dat zorgt gewoon voor problemen en een onveilig gevoel. Daarom hoop ik echt dat de politiek snel ontwaakt en maatregelen gaat treffen al is het kwaad al grotendeels geschiet.Je bent zelf verantwoordelijk voor je gevoel en of die alleenstaande mannen voor problemen zorgen is een aanname.

[...]

bij die sociale voorzieningen uit 1995 hoort ook een ruimhartig asielbeleid trouwens.

quote:valentinamaria schreef op 03 oktober 2015 @ 23:53:

[...]

we leasen nu al Duitse tanks, vast goed spul.

Defensie is zwaar verwaarloosd.

Als het echt nood geeft kunnen we nauwelijks in actie komen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Eindeloos schreef op 03 oktober 2015 @ 23:07:

[...]

Dus, dus dat wordt wel 15 à 20 jaar in een AZC.

Nou dat ziet er dan toch niet zo mooi uit.

weten jullie dat vluchtelingen uit Bosnië nog steeds in vluchtelingenkampen wonen?

zo triest...

dus het is allemaal mogelijk. hele nieuwe generaties die geboren worden in een vluchtelingenkamp.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:50:

[...]

ik weet niet wat je bedoelt hoor. wie zijn "we"?

en zou je geen vluchtelingen helpen omdat de AOW leeftijd naar 67 is gegaan? wat een onzin

Ik vind dat je eerst de voorzieningen voor de eigen bevolking op orde moet hebben (en dus op het niveau dat ik noemde, van vóór alle bezuinigingen) en dan pas kunt gaan kijken wat je kunt doen met het geld dat dán nog over is.

Jij zorgt toch ook dat je eigen gezin eerst te eten heeft voordat je geld aan een goed doel geeft? Of gooi jij 1000 euro in de collectebus van de Hartstichting ofzo en zegt vervolgens tegen je kinderen "Sorry jongens, maar ik heb het geld voor ons eten aan de Hartstichting gegeven, dus jullie eten de hele maand maar droog brood met water"?
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:59:

[...]

Ik vind dat je eerst de voorzieningen voor de eigen bevolking op orde moet hebben (en dus op het niveau dat ik noemde, van vóór alle bezuinigingen) en dan pas kunt gaan kijken wat je kunt doen met het geld dat dán nog over is.

Jij zorgt toch ook dat je eigen gezin eerst te eten heeft voordat je geld aan een goed doel geeft? Of gooi jij 1000 euro in de collectebus van de Hartstichting ofzo en zegt vervolgens tegen je kinderen "Sorry jongens, maar ik heb het geld voor ons eten aan de Hartstichting gegeven, dus jullie eten de hele maand maar droog brood met water"?In nederland heeft iedereen te eten hoor
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:56:

[...]

bij die sociale voorzieningen uit 1995 hoort ook een ruimhartig asielbeleid trouwens.

[img]http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/sites/ ... review.jpg[/img]Niks mis mee. Mag van mij. Als dan de AOW en alle andere sociale voorzieningen verhoudingsgewijs ook weer op het niveau van 1995 zijn...
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:59:

[...]

In nederland heeft iedereen te eten hoorJa... daarom zijn er voedselbanken nodig e.d.
quote:bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 23:58:

[...]

weten jullie dat vluchtelingen uit Bosnië nog steeds in vluchtelingenkampen wonen?

zo triest...

dus het is allemaal mogelijk. hele nieuwe generaties die geboren worden in een vluchtelingenkamp.Waarom zijn die nog niet terug naar Bosnië dan? Daar is toch alláng geen oorlog meer?

[...]

zo triest...

dus het is allemaal mogelijk. hele nieuwe generaties die geboren worden in een vluchtelingenkamp.

Ben daar 3x geweest, vorig jaar nog, maar waar zitten die kampen?

Bosnië is een prima vakantieland
quote:pejeka schreef op 04 oktober 2015 @ 00:01:

[...]

Ja... daarom zijn er voedselbanken nodig e.d.er is een vangnet voor iedereen. dan mensen soms niet goed met dat vangnet om kunnen gaan om wat voor reden dan is een feit.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 23:34:

[...]

Nou, dan snap ik niet dat er wél een meerderheid is om dat geld dan maar te besteden aan mensen die van elders binnenkomen in plaats van in de eerste plaats de voorzieningen voor de eigen burgers op peil te houden.Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar heb gemerkt dat ik zelden een verrassende of unieke mening heb. Ik vind de eigen burgers niet belangrijker dan andere mensen. En als er andere mensen zijn die in nood zijn laat ik die graag voor gaan op eigen burgers. Dat heeft voor mij met prioriteiten te maken, en die liggen voor mij niet bij 'eigen volk eerst', maar bij 'uiteraard help je mensen in grote nood eerst'.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

zo triest...

dus het is allemaal mogelijk. hele nieuwe generaties die geboren worden in een vluchtelingenkamp.nee waar zitten die dan?
quote:feow schreef op 04 oktober 2015 @ 00:07:

[...]

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar heb gemerkt dat ik zelden een verrassende of unieke mening heb. Ik vind de eigen burgers niet belangrijker dan andere mensen. En als er andere mensen zijn die in nood zijn laat ik die graag voor gaan op eigen burgers. Dat heeft voor mij met prioriteiten te maken, en die liggen voor mij niet bij 'eigen volk eerst', maar bij 'uiteraard help je mensen in grote nood eerst'.Ik vind ouderen die zorg nodig hebben, maar die door de bezuinigingen niet meer (voldoende) krijgen, of mensen die in financiële problemen komen doordat ze op hun 55e werkloos raken, en geen kans meer maken op de arbeidsmarkt, ondanks het feit dat ze nog 12 tot 14 jaar arbeidsplichtig zijn, ook mensen in nood.
quote:feow schreef op 04 oktober 2015 @ 00:07:

[...]

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar heb gemerkt dat ik zelden een verrassende of unieke mening heb. Ik vind de eigen burgers niet belangrijker dan andere mensen. En als er andere mensen zijn die in nood zijn laat ik die graag voor gaan op eigen burgers. Dat heeft voor mij met prioriteiten te maken, en die liggen voor mij niet bij 'eigen volk eerst', maar bij 'uiteraard help je mensen in grote nood eerst'.natuurlijk
quote:pejeka schreef op 04 oktober 2015 @ 00:11:

[...]

Ik vind ouderen die zorg nodig hebben, maar die door de bezuinigingen niet meer (voldoende) krijgen, of mensen die in financiële problemen komen doordat ze op hun 55e werkloos raken, en geen kans meer maken op de arbeidsmarkt, ondanks het feit dat ze nog 12 tot 14 jaar arbeidsplichtig zijn, ook mensen in nood.natuurlijk maar het is wel even een andere gradatie dan mensen die voor hun leven moeten vrezen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 00:06:

[...]

er is een vangnet voor iedereen. dan mensen soms niet goed met dat vangnet om kunnen gaan om wat voor reden dan is een feit.Het aantal mensen (en kinderen) dat onder de armoedegrens leeft, stijgt met het jaar in Nederland. Niet omdat ze niet met het vangnet kunnen omgaan, maar omdat het vangnet inmiddels zo uitgerekt en verschraald is, dat het leven tot overleven is ge/verworden voor die mensen. Nee, ze gaan niet dood. Nog net niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 00:14:

[...]

natuurlijk maar het is wel even een andere gradatie dan mensen die voor hun leven moeten vrezen.Moesten al die mensen dan in Turkije e.d. voor hun leven vrezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven