Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 23 september 2008 @ 09:26:

Vraagje: Hoe kun je zien of je katten echt vechten of alleen maar stoeien?

Geen idee. Maar oren naar achteren is hier elk stoeipartijtje raak. Volgens mij hebben ze serieus ruzie als een van de twee begint te blazen en/of te brommen.

@ Boepie: is je kat inmiddels al gesignaleerd?

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest omdat mijn kat wat bulten onder haar kin had. Wat bleek, ze heeft acné. Dat betekent twee weken (!) antibiotica én twee keer in de week haar kinnetje wassen met -jawel- clearasil.
Belerend, tja, dat is dan maar zo. Het was mijn bedoeling om je ook de andere kant van zo'n leuk nestje te laten zien, waarschijnlijk had je daar zelf nog niet zo over nagedacht.

Met de kattenpil heb ik geen ervaring, vanwege geholpen kater, maar waarom niet gewoon laten steriliseren?

Boepie, wat naar dat je kat kwijt is! Hopelijk vind je haar snel terug.

Ann Liv, een kat met acné? zielig voor 't beestje, maar wel dé kans om te kijken of Clearasil nu wel of niet werkt bij puistjes
Hier de combi, als ze grommen én oren plat hebben... dan is er ruzie .

Verder vind ik het soms moeilijk hoor, het ziet er al snel 'erg' uit vind ik. Maar dan liggen ze 2 minuten later weer bij elkaar, dus oz erg zal het niet geweest zijn. Sirius is ook wel eens chagrijnig, dat is wel heel grappig om te zien.

Acné... ik had geen idee dat een kat acné kan krijgen .
Ann Liv, onze Alex was er na een spuit antibiotica (werkt 10 dagen) mooi vanaf. De grote zwarte korsten zijn compleet verdwenen. En ik had inderdaad ook de tip gelezen over clearasil. Ben benieuwd of het gaat werken.

Bij de meeste worstelpartijen tussen de dames is het oren naar voren en zwiepen met de staart. Elkaar flink uitdagen door een stukje weg te lopen, elkaar soort van te negeren en dan ineens toespringen. Maar dan nog gaat het er in mijn ogen erg hard aan toe met bijten en geslepen nagels.

Grommen is voornamelijk bij de etensbak als Cyria niet kan eten omdat Alex zichzelf er de hele tijd tussen propt. Dan wil ze nog wel eens een mep geven.

Maar al met al zullen ze dus wel lekker aan het spelen zijn (de laatste week lijkt het thuis wel een racebaan... Ze zitten continu achter elkaar aan).

Heb ze vandaag ook een woonkamerverbod opgelegd. Ze hadden zo huisgehouden op de leren bank (plaid lag er bijna helemaal af) dat ze het vandaag maar met de gang en de slaapkamer moeten doen.
Ik heb eindelijk weer nieuwe foto's vemaakt.

Ook direct heel veel, dus ik zal me even inhouden

Sirius is al gegroeid:

en

Maar HP vindt dat ie daar echt niet voor onder doet!

Kill it kill it kill it:

En hier stoeien we lekker met elkaar:

@ Tangerine: wat voor soort katten zijn het? Ze zien er erg stoer uit.
Mooie kat Tangerine!

Ik ben nieuw op dit forum topic en heb ook niet alle vorige 76 pagina's doorgelezen maar heb wel een vraag. Als die al eerder aan de orde is gekomen, laat het dan maar weten.

Wij hebben een poes die vorig jaar december is komen aanlopen. We wilden haar begin dit jaar laten steriliseren maar toen was het al te laat. Ze was al zwanger. In maart heeft ze 5 gezonde kittens gekregen. Voor drie kittens hebben we een goed nieuw huis gezocht en twee kittens (katertjes) hebben we gehouden. Inmiddels zijn ze dus 6 maanden oud, ondeugend, maar ook erg lief en aanhankelijk. Poes is inmiddels gesteriliseerd, katertjes gecastreerd.

Wij waren erg onder de indruk van hoe onze poes 5 maanden lang voor haar kittens gezorgd heeft. Ze bleef constant bij ze in de buurt en heeft ze erg veel geleerd. Echter, nu het probleem. De afgelopen maand wil ze plotseling niets meer van hen weten. Erger nog, ze kan ze niet luchten of zien. Begint te grommen en te blazen en komt alleen nog binnen om te eten. Ik begin me nu wat zorgen te maken aangezien de winter eraan komt en ik het wel prettig zou vinden als ze ook weer 'ns binnen zou slapen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Inmiddels heb ik begrepen dat haar gedrag wel 'normaal' is. Maar...... gaat het nog over? Zal ze de kittens over een poosje weer gaan accepteren of gebeurt dit nooit meer?
quote:wen schreef op 24 september 2008 @ 23:21:

Belerend, tja, dat is dan maar zo. Het was mijn bedoeling om je ook de andere kant van zo'n leuk nestje te laten zien, waarschijnlijk had je daar zelf nog niet zo over nagedacht.

Met de kattenpil heb ik geen ervaring, vanwege geholpen kater, maar waarom niet gewoon laten steriliseren?

Boepie, wat naar dat je kat kwijt is! Hopelijk vind je haar snel terug.

Ann Liv, een kat met acné? zielig voor 't beestje, maar wel dé kans om te kijken of Clearasil nu wel of niet werkt bij puistjes

Weet je waarom ik zo reageer?

In maart/april zochten wij overal naar een poesje(kitten), van marktplaats tot het advertentiebord bij de supermarkt, maar ook in het asiel. Bij ons in de regio was er nergens een kitten te krijgen, behalve raspoezen. In het asiel waren alleen volwassen poezen en we wilden nu echt weer eens een kleintje. Uiteindelijk hebben we op een soort wachtlijst gestaan bij iemand die wel eens nestjes heeft. Daar hebben we een schattig poesje van gekregen. Ik begrijp best dat er veel ellende is in de kattenopvang-wereld, maar ja...ik voel me echt niet geroepen om dat allemaal in mijn rugzak mee te nemen.

Zo zullen jullie ook veelal een kind van jezelf willen en niet allemaal een gehandicapt kind uit China adopteren, toch?
@Tangerine, prachtige katten heb je!
Meen je dat Martie? Hier in het asiel doen ze regelmatig oproepen voor gastgezinnen voor nestjes, omdat ze weer eens overvol zitten. Vooral vlak voor de zomer (vakantieperiode) zitten ze heel erg krap hier.

Voor de liefhebbers: op www.dierenasiels.com kun je zien welke katten in welk asiel zitten, ook veel kittens.
Bedankt allemaal :-D

Het zijn maine coons . Het grootste gedomesticeerde kattenras. De grootste exemplaren worden zo'n 10 kilo en één meter lang. Al denk ik niet dat de mijne dat gaan halen. Ze zien er inderdaad stoer uit, ze zijn groot en gespierd voor katten. Ze zijn echter ook superlief. Maine coons staan erom bekend dat ze zich makkelijk aanpassen en heel sociaal zijn (ook naar elkaar toe, niet alleen naar mensen). Het zijn af en toe kletsers, ze zijn gek op water en ze zijn vrij actief. Ze worden wel eens 'de vriendelijke reus' genoemd of meer van die strekking. Ik ben iig heeeeel blij met ze .
quote:wen schreef op 25 september 2008 @ 21:41:

Meen je dat Martie? Hier in het asiel doen ze regelmatig oproepen voor gastgezinnen voor nestjes, omdat ze weer eens overvol zitten. Vooral vlak voor de zomer (vakantieperiode) zitten ze heel erg krap hier.

Voor de liefhebbers: op www.dierenasiels.com kun je zien welke katten in welk asiel zitten, ook veel kittens.Ik woon in de omgeving Gouda en heb daar op de websites van asiel gezocht...niets dus... Misschien was ik net iets te vroeg in het seizoen.
quote:Martie schreef op 25 september 2008 @ 22:03:

[...]

Ik woon in de omgeving Gouda en heb daar op de websites van asiel gezocht...niets dus... Misschien was ik net iets te vroeg in het seizoen.Hier is de link, daar komen allebei onze poesjes ook vandaan:

DierentehuisKittens

Zie dat jullie al een poesje hebben, niet goed gelezen Maar dan zie je dat ze er toch een site voor hebben!
Waar ik even heeel erg verbaasd over ben is dat ik in dezelfde periode ook gekeken heb voor kittens, bij het dierentehuis en dat ze er toen meerdere hadden. Uiteindelijk hebben wij besloten om nog even een paar maanden te wachten ivm omstandigheden. Maar bij dit dierentehuis hebben ze volgens mij altijd kittens!
@Tangerine, wat zijn ze toch mooi joh!!
Prachtige katten Tangerine, hun namen passen steeds beter bij ze. Ze hebben iets sprookjesachtigs over ze.

De acné bij mijn kat is al een stuk minder geworden. Ze had geen zwarte korsten (yaiks Biebeltje!) alleen wat spikkeltjes, maar ze ontwikkelde van die metro-puisten: ondergrondse dus. Ze heeft een spuit antibiotica gekregen en krijgt nu elke dag twee pillen de komende twee weken. Het is even worstelen, maar na de kattenmelk-beloning is ze alles vergeten. Ik heb ipv clearasil toch maar Dr. vd Hoog gekocht. Die was in de aanbieding en die durf ik tenminste nog in mijn badkamer neer te zetten.
quote:ambrosia9 schreef op 25 september 2008 @ 22:06:

[...]

Hier is de link, daar komen allebei onze poesjes ook vandaan:

DierentehuisKittens

Zie dat jullie al een poesje hebben, niet goed gelezen Maar dan zie je dat ze er toch een site voor hebben!

@Wen en Ambrosia

Ik had hier (http://www.gouda.dierenbescherming.nl/) gekeken en daar hadden ze toen geen kittens.

Maar ik ben in ieder geval helemaal gelukkig met het poesje dat ik nu heb.

Aah lief Martie!

Ann liv, fijn dat het al beter gaat!
Wat een schatje Martie!
Martie, echt een schatje ja! Lief!!!
Ja, schattig hè.

Hij is nu alweer een stuk groter, maar het is een echte kroelpoes.

Heel gezellig, wil altijd op schoot zodra hij binnen is.
Even uppen voor Emoticon!
O ja, naar aanleiding van de omschrijving van Tangerine over haar katten: praten jullie er ook tegen? Ikzelf in elk geval wel, maar ik geloof niet dat ze me begrijpt
Ik ga eens proberen een foto te plaatsen.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2nhnu42&s=4

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven