Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:jo-elise schreef op 05 oktober 2015 @ 07:24:

[...]

Dit kan nooit goed gaan. Dat er zoveel andersdenkenden, die niets met het westen hebben, in zo'n korte tijd zonder papieren een ander land binnen komen vallen. Dat vraagt erg veel van de plaatselijke bevolking. Eigenlijk wordt het onmogelijke gevraagd. En daar komt bij dat er nu velen die nu nog naar Duitsland gaan, dat het een heel simpele stap is om nog even door te gaan naar Nederland. Ik vrees dat aan het einde van het jaar de teller ook hier vele malen hoger uitkomt als dat men ons nu wil doen geloven. Daar ben ik zeker van.De echte problemen komen nog.

Het is nu al bekend dat 1 op de 3 Syrische vluchtelingen geen Syriër is volgens het Duitse ministerie, de kans dat je hun echte identiteit achterhaald is klein.

Tel hierbij op de personen waarvan de asielaanvraag is afgewezen en je hebt al gauw een groep van tussen de 300.000 en 600.000 personen die retour afzender moeten

maar in de meeste gevallen niet mee zullen werken.

Ik denk dat Duitsland weinig anders rest dan een generaal pardon, maar of ze dat aandurven betwijfel ik, zelfs geruchten daarover, en het gaat heel hard in de tijd van sociale media zorgt voor een volksverhuizing o.a. vanaf de Balkan waarbij de huidige migrantenstroom verbleekt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Voor Merano en meivogel!

Voor Ivankar. Het komt allemaal wel goed hoor. Niet iedereen gaat meteen uit van strijd.
Hebben jullie een half uurtje over?

Duurt een kwartiertje

http://youtu.be/4Fo9sD7K660

Een Syrische vrouw in Servie die duidelijk vindt dat deze massa immigratie geen oplossing is. Haar oproep aan haar Volk is duidelijk.

Deze duurt 16 minuten:

http://youtu.be/_oxuh06xEqE

Billy Six, een journalist die heel neutraal is, die de mannen interviewde in de trein naar Munchen. Zo zwaar ziet deze reis er echt niet uit, eerder best gezellig. Er zit een eikelige smokkelaar bij die alleen maar naar de disco gaat. En al deze mannen denken werkelijk dat de banen voor het oprapen liggen.
quote:meivogel schreef op 05 oktober 2015 @ 10:45:

[...]

Eens met deze stelling: mensen die het moeilijk hebben, moeten solidair zijn met elkaar in plaats van zich tegen elkaar laten opzetten.

Geen Boeddha, maar de Tao Te Ching. Oude Chineese wijsbegeerte, die niemand boven een ander stelt en ook niet vraagt om aanbidding of onderwerping. Dat is wat mij erin aanspreekt. Het zijn teksten om over na te denken.

Bijvoorbeeld vers 79:

"Na een bittere strijd blijft er altijd enige wrok over.

Wat kan men eraan doen?

Tevreden zijn met wat je hebt

is uiteindelijk altijd het beste.

Iemand moet het risico nemen onrecht met vriendelijkheid te beantwoorden,

of vijandigheid zal nooit in welwillendheid veranderen.

Daarom geven de wijzen altijd zonder dankbaarheid te verwachten.

Wie ware deugd heeft

zoekt altijd een weg om te geven.

Wie ware deugd ontbeert

zoekt altijd een weg om te krijgen.

Aan wie geeft valt de volheid van het leven toe;

aan wie neemt slechts een lege hand."

Mooi!

Deze bewaar ik geloof ik maar. Heb op persoonlijk vlak ook nog wel wat issues met het beantwoorden van onrecht, dus ik kan hem wel gebruiken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Je zou toch eigenlijk juist gebruik kunnen maken van al die smartphones via die apps? Waar bellen de mensen naar toe? Welke providers etc? Whatsapp of facebook etc. Telefoonverkeer kun je toch tracken? Als iemand zegt uit Syrie te komen maar alleen met Pakistan belt/whatsapped/skyped dan kun je dat toch al zien. Maar goed, wie weet wordt dat allang gedaan.

In Berlijn is overigens een jongetje van 4 verdwenen van het terrein van Lageso Arm wurm.
quote:meivogel schreef op 05 oktober 2015 @ 10:45:

[...]

Eens met deze stelling: mensen die het moeilijk hebben, moeten solidair zijn met elkaar in plaats van zich tegen elkaar laten opzetten.

Geen Boeddha, maar de Tao Te Ching. Oude Chineese wijsbegeerte, die niemand boven een ander stelt en ook niet vraagt om aanbidding of onderwerping. Dat is wat mij erin aanspreekt. Het zijn teksten om over na te denken.

Bijvoorbeeld vers 79:

"Na een bittere strijd blijft er altijd enige wrok over.

Wat kan men eraan doen?

Tevreden zijn met wat je hebt

is uiteindelijk altijd het beste.

Iemand moet het risico nemen onrecht met vriendelijkheid te beantwoorden,

of vijandigheid zal nooit in welwillendheid veranderen.

Daarom geven de wijzen altijd zonder dankbaarheid te verwachten.

Wie ware deugd heeft

zoekt altijd een weg om te geven.

Wie ware deugd ontbeert

zoekt altijd een weg om te krijgen.

Aan wie geeft valt de volheid van het leven toe;

aan wie neemt slechts een lege hand."

Hij is prachtig!

met jouw welnemen heb ik hem op mijn tijdlijn geplaatst. Dit kunnen we wel gebruiken in deze 'angstige' tijden.
quote:liubi schreef op 05 oktober 2015 @ 11:38:

Je zou toch eigenlijk juist gebruik kunnen maken van al die smartphones via die apps? Waar bellen de mensen naar toe? Welke providers etc? Whatsapp of facebook etc. Telefoonverkeer kun je toch tracken? Als iemand zegt uit Syrie te komen maar alleen met Pakistan belt/whatsapped/skyped dan kun je dat toch al zien. Maar goed, wie weet wordt dat allang gedaan.

In Berlijn is overigens een jongetje van 4 verdwenen van het terrein van Lageso Arm wurm.

België gaat al proberen Irakezen te ontmoedigen via facebook:

http://nos.nl/artikel/2060033-belgie-on ... ebook.html

Omdat het vooral gaat om alleenstaande mannen van tussen de 25 en 45 jaar uit Bagdad, besloot staatssecretaris van Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) om zich specifiek op hen te richten. België heeft bij Facebook gesponsorde berichten besteld die vanaf deze week in de tijdlijn van deze mensen zullen verschijnen.

Telefoons worden inderdaad gecontroleerd.

https://www.youtube.com/watch?v=VLmm8gwENfQ
.
Wie gunt mensen geen vrijheid dan?

Ik vind dat net zo'n stemmingmakerij als de volkomen mallotige berichten die ik van sites als "Nederland mijn vaderland" lees..

.

Klopt je kan data verkeerd controleren maar dat is niet “even” dat moet je opvragen bij de provider.

De groep die valse namen opgeeft (1 op de 3) is natuurlijk niet gek, die zullen hun mobiel niet ter beschikking stellen voor onderzoek.

Ze creëren een padstelling: Zo lang u niet weet waar ik vandaan kom kunt u mij niet uitzetten.

En dat klopt natuurlijk.

300.000 personen opsluiten is alleen mogelijk in kampen en geloof me dat ligt in Duitsland gevoelig, die komen er niet.

Het zal een groep nieuwe nomaden worden die liever illegaal in Europa zijn dan legaal in???

Vergelijk het met “De jungle” in Calais een kern van rond de 5000 (veelal zonder papieren) zit er, Frankrijk zit er mee in haar maag maar weet ook niet hoe het opgelost moet worden.

Ik las toevallig dat ze er nu zelfs een bibliotheek hebben.

http://nos.nl/artikel/206 ... heeft-zelfs-een-bieb.html

Overigens zien we hier ook de veranderde berichtgeving, maanden lang werden de migranten aangeduid als VLUCHTELING (wat ze niet waren) nu schrijft zelfs de NOS over MIGRANTEN
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bungaa schreef op 05 oktober 2015 @ 11:21:

Hebben jullie een half uurtje over?

Duurt een kwartiertje

http://youtu.be/4Fo9sD7K660

Een Syrische vrouw in Servie die duidelijk vindt dat deze massa immigratie geen oplossing is. Haar oproep aan haar Volk is duidelijk.

Deze duurt 16 minuten:

http://youtu.be/_oxuh06xEqE

Billy Six, een journalist die heel neutraal is, die de mannen interviewde in de trein naar Munchen. Zo zwaar ziet deze reis er echt niet uit, eerder best gezellig. Er zit een eikelige smokkelaar bij die alleen maar naar de disco gaat. En al deze mannen denken werkelijk dat de banen voor het oprapen liggen.

Goed filmpje, die laatste.

Geeft een aardig objectief inkijkje, al zal een ieder het weer op zijn eigen manier interpreteren.

Ik val er bijvoorbeeld niet over dat de sfeer bijna gezellig is, veel van deze mensen lijken me terecht op de vlucht.

Bij een aantal is er duidelijk twijfel.
Ik lag gisteravond onder mijn dekbed en bedacht me dat ik dankbaar ben dat er in het verleden zoveel geregeld is om mensen op de vlucht te helpen. Die verdragen zorgen ervoor dat iedereen een plekje in de wereld kan verwerven en niet als zwerver in leven moet proberen te blijven.

Ik heb in het verleden met vluchtelingen gewerkt en in het pand waar zij sliepen hing een grote wereldkaart. Ik heb er eens voor gestaan en me gerealiseerd dat die mensen nergens thuis hoorden. Dat gun je toch niemand.
quote:bungaa schreef op 05 oktober 2015 @ 11:21:

[...]

[...]

Billy Six, een journalist die heel neutraal is, die de mannen interviewde in de trein naar Munchen.

Ik heb even opgezocht welke sancties we hebben voor Syrië

Die kun je hier lezen.

https://www.rijksoverheid ... houd/sancties-tegen-syrie

Lijkt me eigenlijk wel zinvol, om geen chemische zooi te leveren of leningen etc. aan een land in burgeroorlog.

Verder heeft die vrouw natuurlijk gelijk, de drain van mensen uit dat land is niet goed voor het land. Maar niet iedereen is bereid zijn eigen leven of dat van zijn gezin op het spel te zetten door in Syrië te blijven. De omstandigheden in het deel van Syrië waar je nog enigszins kunt leven worden er denk ik ook niet beter op. Veel mensen die nog in Syrië verblijven zijn uit hun huis en woonplaats verdreven. Er zijn ook Syrische vluchtelingenkampen.

Dat tweede filmpje is erg genoeg. Niet omdat de mensen gezellig doen (Ze hebben het gered, ze zijn in Duitsland) maar omdat hun nog een lange weg te wachten staat. Tja, it's a hell of a choice, maar toch zou ik geloof ik liever in een opvang in Duitsland zijn dan in een kamp in Turkije of Jordanië.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik heb trouwens ook even gezocht waar dat filmpje van die Syrische vrouw was opgenomen, want die rare vlaggen en die kleerkasten van kerels met onleesbare opschriften op hun shirts verontrustten me toch enigszins.

Gelukkig geeft de onvoloprezen website E.J. Bron, die hier naast the Post online wel vaker als dubieuze bron wordt gebruikt, heb ik de indruk, uitleg:

Dit gebeurde afgelopen zondag tijdens een betoging die georganiseerd werd door de Servische Nationalistische Beweging “Obraz”.

Wiki: Obraz is a Serbian far right organization, banned because of its violent activities and anti human rights ideology. The organization is classified as Orthodox clero-fascist, neo-nazi and racist by several organizations and government institutions, including the government of the Serbian province of Vojvodina and the Serbian Ministry of Interior. On 12 June 2012 Obraz was officially banned by the Constitutional Court of Serbia.

En voor wie E.J. Bon niet kent. Van Hoaxwiki:

E.J. Bron is een paranoïde en radicale haatblog gehost op de Wordpress.com website. De inhoud van hun artikels focust voornamelijk op extreemrechtse onderwerpen zoals vreemdelingenhaat, islamofobie en eurofobie, maar ook op een overdreven nadruk op "vrijheid". Verder publiceert de website paranoïde complottheorieën over de fictieve Illuminati en New World Order, alsook de ontkenning van klimaatverandering en de promotie van kwakzalverij. Hoewel de website zich omschrijft als een verzameling uit het Duits vertaalde artikels, bevat de blog ook verschillende zelfgeschreven artikels, van extreemrechtse auteurs zoals Martien Penninck, die zich in 2012 nog associeerde met Anders Breivik en een aantal politici de dood toewenste omwille van hun politieke voorkeur.

Of neem zelf eens een kijkje op de site.

quote:quiaquia schreef op 05 oktober 2015 @ 12:37:

[...]

Telefoons worden inderdaad gecontroleerd.

https://www.youtube.com/watch?v=VLmm8gwENfQ

En vingerafdrukken.

Dan kunnen ze terug naar het eerste land van aanmelding.

Zoals onze Europese regels zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 22:55:

[...]

Maar 1 van de beste quotes van Churchill en dan maar hopen dat hij geen gelijk krijgt is: “The Fascists of the future will be the anti-fascists.”

Ok... Volgens mij is dit de 60ste keer dat je met deze quote komt in deze discussie.

En er reageert nooit iemand op. (En dat heeft een reden)

Maar ik vraag het toch? WAT IS JE PUNT??????
quote:Baudolino schreef op 05 oktober 2015 @ 15:27:

[...]

Ok... Volgens mij is dit de 60ste keer dat je met deze quote komt in deze discussie.

Maar ik vraag het toch? WAT IS JE PUNT??????Ga eens leren tellen i.p.v. zo te krijsen..
quote:Baudolino schreef op 05 oktober 2015 @ 15:27:

[...]

Maar ik vraag het toch? WAT IS JE PUNT??????

Dat is gewoon een kwestie van quoten, en nièt van plaatsen.

Tja............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 03 oktober 2015 @ 23:34:

[...]

Zo is dat.

Je gaat toch zeker eerst je eigen stoep schoonvegen, voordat je bij je buren de ramen gaat lappen ?

Weet je wat ik me ineens zit te bedenken.

Als je deze redenering doortrekt, betekent dit dat wij als Nederlanders nooit ergens terecht kunnen.

Want de rest van de landen (op misschien 4 na) zijn nog niet klaar met de stoep schoonvegen.

Geen beste vooruitzichten dus als je met je eigen maten wilt meten en je bent op zoek naar opvang.
quote:rosemetijs schreef op 05 oktober 2015 @ 15:33:

[...]

Ga eens leren tellen i.p.v. zo te krijsen..

Nou 12 keer dan. Maar je plaatst het om de zoveel pagina's.

Wat is je punt?

Wat wil je daar mee zeggen?
quote:Eindeloos schreef op 05 oktober 2015 @ 15:17:

[...]

En vingerafdrukken.

Dan kunnen ze terug naar het eerste land van aanmelding.

Zoals onze Europese regels zijn.

Volgens de Dublin akkoorden moet de migrant een asielaanvraag doen in het eerste land hij / zij bereikt.

Naam, foto’s en vingerafdrukken worden opgeslagen.

Er zijn 3 problemen:

Migranten weten dit en laten zich niet registreren, dat is ook makkelijk te omzeilen als je ziet dat alleen een eiland als Lesbos afgelopen jaar 300.000 migranten te “verwerken” kreeg de reden is dat als je naar Duitsland wil je moet zorgen dat je niet in Italië geregistreerd staat.

Landen registreren niet of nauwelijks meer en denk dan aan landen zoals Griekenland, Italië en Hongarije die de volle stortvloed van migranten over zich heen kregen.

Duitsland heeft in een vlaag van verstandsverbijstering gezegd dat, in Duitsland, het mogelijk is asiel aan te vragen terwijl je ook een aanvraag hebt lopen in een ander land of er doorheen gereisd bent daarom sluizen Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk ook tienduizenden migranten per week door.

Kortom de Dublin akkoorden bestaan nog wel maar in de praktijk werken ze niet meer.
Dublin Akkoord, ik ga niet alles kopiëren en plakken, maar hier staat duidelijk uitleg.

http://www.vluchtelingenw ... t/files/wat-is-Dublin.pdf

https://www.amnesty.nl/me ... cyclopedie/dublin-verdrag

Een verdrag aangenomen door de twaalf lidstaten van de Europese Gemeenschap in Dublin in 1990, dat bepaalt welk land verantwoordelijk is voor het in behandeling nemen van asielverzoeken. In de praktijk betekent dit dat iedereen in de asielprocedure slechts in een van de staten asiel kan aanvragen In 2003 kwam de EU-Dublin-verordening tot stand. De verordening beoogt te voorkomen dat een persoon in meerdere EU-lidstaten in de asielprocedure wordt opgenomen. Een asielverzoek wordt slechts in een van de staten beoordeeld volgens nationaal geldende normen. Critici wijzen erop dat de nationale procedures en beoordelingen sterk verschillen (een gebrek aan harmonisering) en dat de asielzoekers daarom per land zeer ongelijke kansen hebben. Dit ondanks het feit dat de EU in 2004 een richtlijn uitvaardigde met minimumnormen voor de erkenning van asielzoekers. Sinds 1998 wordt in Nederland en België aan Dublin-claimanten (asielzoekers die Nederland of België naar een ander land van de EU wil terugsturen) geen opvang meer verleend. Gezinnen worden nog vaak gescheiden doordat ze in verschillende EU-landen asiel hebben gekregen. Zie ook Schengen, Akkoord van
quote:Baudolino schreef op 05 oktober 2015 @ 15:44:

[...]

Nou 12 keer dan. Maar je plaatst het om de zoveel pagina's.

Wat is je punt?

Wat wil je daar mee zeggen?

Nee 1x en de rest zijn quotes zet je leesbril eens op..

Prettige dag nog..
quote:hollebollegijs schreef op 05 oktober 2015 @ 15:50:

[...]

Volgens de Dublin akkoorden moet de migrant een asielaanvraag doen in het eerste land hij / zij bereikt.

Naam, foto’s en vingerafdrukken worden opgeslagen.

Er zijn 3 problemen:

Migranten weten dit en laten zich niet registreren, dat is ook makkelijk te omzeilen als je ziet dat alleen een eiland als Lesbos afgelopen jaar 300.000 migranten te “verwerken” kreeg de reden is dat als je naar Duitsland wil je moet zorgen dat je niet in Italië geregistreerd staat.

Plus dat die ''arme'' landen , ze oogluikend door laten gaan. Die hebben er ook geen belang bij dat ze op basis van vingerafdrukken weer terugkomen.

Landen registreren niet of nauwelijks meer en denk dan aan landen zoals Griekenland, Italië en Hongarije die de volle stortvloed van migranten over zich heen kregen.

Duitsland heeft in een vlaag van verstandsverbijstering gezegd dat, in Duitsland, het mogelijk is asiel aan te vragen terwijl je ook een aanvraag hebt lopen in een ander land of er doorheen gereisd bent daarom sluizen Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk ook tienduizenden migranten per week door.

Kortom de Dublin akkoorden bestaan nog wel maar in de praktijk werken ze niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven