Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Eindeloos schreef op 05 oktober 2015 @ 19:02:

[...]

Precies Pien, mits alle mensen daar aanwezig daadwerkelijk mogen blijven.

En dàt valt natuurlijk nog te bezien.

Eerst maar eens het kaf van het koren scheiden.Stel dat er van 1.500.000 mensen die dit jaar aankomen 1/5 deel mag blijven, dus 300.000. Dat maal 6 is toch 1.800.000. Eindhoven heeft ongeveer 216.000 inwoners, dus dan kom ik uit op 9x een stad als Eindhoven erbij. Dit even voor de beeldvorming.
quote:-RoseRed- schreef op 05 oktober 2015 @ 19:04:

O, wacht, het riedeltje gaat gewoon weer op nieuw.

Tja, het houdt niet op hè?! Het worden er ook steeds meer, dus de komende jaren zal het riedeltje nog heel vaak herhaald moeten worden.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 oktober 2015 @ 19:08:

[...]

Stel dat er van 1.500.000 mensen die dit jaar aankomen 1/5 deel mag blijven, dus 300.000. Dat maal 6 is toch 1.800.000. Eindhoven heeft ongeveer 216.000 inwoners, dus dan kom ik uit op 9x een stad als Eindhoven erbij. Dit even voor de beeldvorming.

Absoluut, je berekening klopt.

Duitsland heeft praktisch geen sociale woningbouw.

Ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mooi, ik stop met dit onderwerp, succes verder .
quote:Eindeloos schreef op 05 oktober 2015 @ 19:09:

[...]

Absoluut, je berekening klopt.

Duitsland heeft praktisch geen sociale woningbouw.

Ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

Gelukkig komen er hier maar 7200 volgens de verdeelsleutel oooo wacht.

Nou ja gelukkig vertrekken hier dagelijks de vliegtuigen vol met mensen die uitgeprocedeerd zijn dus dat scheelt ook.

Gelukkig maar dat het uitzetbeleid hier zo prima werkt.
quote:-RoseRed- schreef op 05 oktober 2015 @ 19:12:

Mooi, ik stop met dit onderwerp, succes verder .De cijfers spreken voor zich. Ik hoop dat de politiek niet stopt met dit onderwerp, want de 2 miljoen die nu nog in Turkije wachten om hierheen te komen, kunnen we echt beter daar laten blijven.
En daar gaan we weer.

Het Financieel dagblad dit voorjaar:

In Duitsland is het besef nog te weinig doorgedrongen dat de vergrijzing en krimp van de autochtone bevolking enorme gevolgen hebben voor het land. Eén ding is zeker: het land heeft miljoenen immigranten nodig. Dat concludeert de Bertelsmann Stichting vandaag in een demografisch onderzoek.

Het gaat om zeer grote aantallen mensen die over een langere periode nodig zijn. Om het aantal werkenden in Duitsland stabiel te houden moeten er volgens de Bertelsmann Stichting tussen 2015 en 2025 per saldo jaarlijks 450.000 mensen naar Duitsland komen. In de periode 2026-2035 moet dat aantal vanwege de pensionering van de babyboomgeneratie verder oplopen, tot 600.000 per jaar, om daarna weer wat te dalen, tot 550.000 in de jaren tot 2050.

Zo gek is Merkel dus nog niet.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Als je daar nu echt zo bang voor bent, waarom emigreer je dan niet? Bv naar de VS, land of oppurtunities. Daar is het allemaal veel beter geregeld met asielzoekers, schijnt. Je bent niet verplicht om hier te blijven om de ellende af te wachten natuurlijk.

Hoi ChiefSeattle,

Dat kan dus niet. Wij mogen niet zomaar emigreren naar de VS, of naar Canada of naar Australië.

Om te emigreren naar bijv. de V.S. moet je een werkvisum hebben (dus al een baan daar), ook moet je aan gezondheidseisen voldoen. En dat lukt al niet meer..

(bekenden van mij zijn wel naar Amerika verhuisd, en zij moesten gezondheidsverklaringen in nederland laten opstellen, als je niet meer gezond bent, kom je niet binnen)

Dus zo makkelijk, en vrij is het helemaal niet bij veel landen.

Je hebt trouwens een mooie naam. De aarde is inderdaad van iedereen.

En we moeten het met zijn allen zo leefbaar mogelijk houden.
quote:merano schreef op 05 oktober 2015 @ 19:16:

En daar gaan we weer.

In Duitsland is het besef nog te weinig doorgedrongen dat de vergrijzing en krimp van de autochtone bevolking enorme gevolgen hebben voor het land. Eén ding is zeker: het land heeft miljoenen immigranten nodig. Dat concludeert de Bertelsmann Stichting vandaag in een demografisch onderzoek.

Het gaat om zeer grote aantallen mensen die over een langere periode nodig zijn. Om het aantal werkenden in Duitsland stabiel te houden moeten er volgens de Bertelsmann Stichting tussen 2015 en 2025 per saldo jaarlijks 450.000 mensen naar Duitsland komen. In de periode 2026-2035 moet dat aantal vanwege de pensionering van de babyboomgeneratie verder oplopen, tot 600.000 per jaar, om daarna weer wat te dalen, tot 550.000 in de jaren tot 2050.

Zo gek is Merkel dus nog niet.En het NRC zegt weer iets anders:

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/ ... in-1531800

Zowel op korte als lange termijn zal dit een illusie blijken te zijn. Op korte termijn omdat bijna alle EU-landen structureel kampen met (toren-)hoge (jeugd-)werkloosheid, en het bovendien heel moeilijk blijkt te zijn migranten aansluiting te laten vinden met de arbeidsmarkt. Zie bijvoorbeeld het hoge percentage van 40 procent bijstandsgerechtigde Somaliërs in ons land.

Een veel belangrijkere en grotere denkfout betreft de langere termijn. Het tegengaan van vergrijzing impliceert het veranderen van bevolkingsopbouw, waarbij er een betere balans komt tussen de jongere en oudere leeftijdscategorieën. In demografisch jargon heet dit dat de bevolkingsopbouw in vergrijsde landen weer meer de vorm van een echte piramide aanneemt. Aangezien iedereen ouder wordt, dus op termijn ook de vaak nu nog jonge immigranten, is dit een doodlopende weg. Demografen kunnen namelijk eenvoudig aantonen dat dit alleen maar werkt bij een voortdurende sterke bevolkingsgroei. Duidelijk is dat dit niet wenselijk is, en dat bij het bestrijden van de vergrijzingsproblematiek eerder gezocht moet worden naar meer duurzamere economische oplossingen, waarbij ouderen langer en anders blijven participeren in het arbeidsproces, er meer gebruik wordt gemaakt van nieuwe technologie en gestreefd wordt naar een stationaire bevolkingsontwikkeling.
quote:merano schreef op 05 oktober 2015 @ 19:16:

En daar gaan we weer.

Zo gek is Merkel dus nog niet.Merkel is wél gek. Want het binnenhalen van massa's mensen die geen kwalificatie hebben om dat (vermeende) probleem op te lossen, lost dus helemaal niks op. Stel dat je inderdaad een tekort hebt aan goed opgeleide, gekwalificeerde mensen om diverse "gaten" in de arbeidsmarkt op te vullen, welke oplossing biedt het dan om een enorm aantal mensen binnen te halen die daar noch de opleiding, noch de kwalificatie voor hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:rosemetijs schreef op 05 oktober 2015 @ 16:06:

[...]

Nee 1x en de rest zijn quotes zet je leesbril eens op..

Prettige dag nog..je hebt de bron nog steeds niet aangevoerd. Hoeft ook niet hoor want churchill heeft dit nooit gezegd. Wilders heeft dat verzonnen. Raar dat iedereen het klakkeloos overneemt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 20:35
Reden: off-topic
% gewijzigd
quote:pejeka schreef op 05 oktober 2015 @ 19:29:

[...]

Merkel is wél gek. Want het binnenhalen van massa's mensen die geen kwalificatie hebben om dat (vermeende) probleem op te lossen, lost dus helemaal niks op. Stel dat je inderdaad een tekort hebt aan goed opgeleide, gekwalificeerde mensen om diverse "gaten" in de arbeidsmarkt op te vullen, welke oplossing biedt het dan om een enorm aantal mensen binnen te halen die daar noch de opleiding, noch de kwalificatie voor hebben?

Je vergeet de oorzaak van de komst van deze mensen.

Deze mensen zaten al in kampen en waren al onderweg voordat Duitsland deze vluchtelingen welkom heette omdat zij uit een oorlogsgebied kwamen.

Daarnaast kun je ervan uitgaande dat deze mensen een gemiddelde zijn zij ook een divers niveau van intelligentie en leerbaarheid hebben.

Maar er is geen oorlog in gang gezet om Duitsland van arbeidskrachten te voorzien schat ik in.
quote:rosemetijs schreef op 05 oktober 2015 @ 19:13:

[...]

Gelukkig komen er hier maar 7200 volgens de verdeelsleutel oooo wacht.

Nou ja gelukkig vertrekken hier dagelijks de vliegtuigen vol met mensen die uitgeprocedeerd zijn dus dat scheelt ook.

Gelukkig maar dat het uitzetbeleid hier zo prima werkt.Jij bent hier toch niet aan het jokken hè ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik kan ook citaten. En deze is nog van Goethe ook, jeweetwel van de Goethemenschen.

Je mehr man kennt, desto mehr man weiß, erkennt man: alles dreht im Kreis.

Ik heb al vaker uitgelegd hoe ik erover denk en dat doe ik vast wel eens weer. Maar nu even niet.
quote:Eindeloos schreef op 05 oktober 2015 @ 19:47:

[...]

Jij bent hier toch niet aan het jokken hè ? Natuurlijk niet gekkie.!
quote:barbaracartland schreef op 05 oktober 2015 @ 19:51:

Ik kan ook citaten. En deze is nog van Goethe ook, jeweetwel van de Goethemenschen.

Je mehr man kennt, desto mehr man weiß, erkennt man: alles dreht im Kreis.

Ik heb al vaker uitgelegd hoe ik erover denk en dat doe ik vast wel eens weer. Maar nu even niet.

Julius Stinde laat in zijn boeken over de Familie Buchholz, Frau Buchholz het volgende verzuchten:

"Aber natürlich, helfen muß man. Aber es kann doch nicht so sein, daß das bedeutet daß die eigene Kinder nicht mehr richtig gekleidet werden, und sich so einschränken müssen, daß sie eigentlich bußen müssen für die Hilfe die man leistet".
Leuk citaat. Jammer dat Frau Buchholz een persiflage op de omhooggevallen domme huisvrouw uit de gegoede middenklasse was. Zij is om uit te lachen.
Deze week 3000 vluchtelingen erbij.

Net weer zo'n klaagmiep in het Journaal.

Perfect in de make-up en kleertjes.

Ze zit wel al 10 (!) dagen in de opvang, en dat duurt te lang.

Foei Nederland, dat kan veel beter!
quote:Eindeloos schreef op 05 oktober 2015 @ 20:08:

Deze week 3000 vluchtelingen erbij.

Net weer zo'n klaagmiep in het Journaal.

Perfect in de make-up en kleertjes.

Ze zit wel al 10 (!) dagen in de opvang, en dat duurt te lang.

Foei Nederland, dat kan veel beter!Ze weten hier zelf niet meer wat ze,ermee aan moeten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 20:31
Reden: off-topic
% gewijzigd
quote:barbaracartland schreef op 05 oktober 2015 @ 20:07:

Leuk citaat. Jammer dat Frau Buchholz een persiflage op de omhooggevallen domme huisvrouw uit de gegoede middenklasse was. Zij is om uit te lachen.Dan heb je die boeken niet goed begrepen in de context van de tijd. Inderdaad deels een persiflage, maar een ander doel van die boeken destijds was de ware mening van de burger naar voren te brengen. In de persoon van Frau Buchholz. Een lach dus met een kern van waarheid.
quote:Superhuisvrouw schreef op 05 oktober 2015 @ 20:11:

[...]

Ze weten hier zelf niet meer wat ze,ermee aan moeten

En ze doen het goed, helemaal in vergelijking met Duitsland.

Daar slapen vrouwen en kinderen op straat, in eigen tenten.

Wat doen we het hier dan goed, en netjes. Respect.

Maar toch maar blijven klagen. Schandalig in 1 woord.
Ten eerste denk ik dat Merkel helemaal niet alleen maar niet gekwalificeerde mensen binnenhaalt.

Ten tweede denk ik dat aansluiting bij de arbeidsmarkt vanzelf komt als er tekorten op die arbeidsmarkt ontstaan. Dan loont het meer voor werkgevers om te investeren in opleiding van niet direct gekwalificeerde werknemers.

De asielzoekers die helemaal naar Duitsland zijn gekomen zijn gemiddeld jonger dan de mensen die in een kamp in de omgeving of in het land zelf achtergebleven zijn, dus makkelijekr bij te scholen. En het minimumloon in Duitsland ligt aanmerkelijk lager dan bij ons. dat zal ook wel een positief effect hebben op de werkgelegenheid. De jeugdwerkloosheid in Duitsland is trouwens net als de werkloosheid in totaal lager dan bij ons. En de vervanging door geboorten is ook lager. In Nederland krijgen vouwen gemiddeld 1,7 kinderen, in Duitsland maar 1,4.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:sabbaticalmeds schreef op 05 oktober 2015 @ 20:11:

En wat dacht je hiervan: Harry, hol schon mal den Wagen

aus der reihe Derrick

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven