En nu?

25-09-2008 13:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje loop ik met iets rond waar je met anderen moeilijk over praat en dan is het eigenlijk wel prettig wanneer je dit redelijk anoniem kunt doen.

Sinds enige tijd heb ik een relatie met Mr. Right (althans dat dacht ik tot voor kort). In alles vullen we elkaar aan, we hebben het heerlijk met elkaar dus tot zover waren er geen problemen. Een tijdje geleden had ik het gevoel dat er toch iets niet klopte en dat weet ik nu zeker. Ondanks het feit dat hij mij op geen enkel moment tekort doet broeide er iets en ik kon niet echt mijn vinger leggen op wat het zou zijn. Vermoedens had ik zeker maar zolang dat bij vermoedens bleef had het niet zoveel zin om dit uit te spreken.

Sinds kort kreeg ik bevestigd dat mr. Right bisexuele gevoelens zou hebben en daar ook actief mee aan de slag zou zijn. Natuurlijk ben ik daar enorm van geschrokken. Niet het feit dat hij bi zou zijn, eerlijk gezegd heb ik daar nog de minste moeite mee. Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is en zoals ik het nu voel zou onze relatie niet stuk lopen op het feit dat hij bi is. Mijn probleem zit meer in het feit dat hij daar niet eerlijk over is tegen mij. Ik was in de veronderstelling dat we alles tegen elkaar konden zeggen en dat alles bespreekbaar zou zijn. Het tegendeel is echter waar.

Om nog zekerder te zijn van mijn vermoedens heb ik, heel slecht, de berichtengeschiedenis in zijn MSN gelezen en die logen er niet om. Dates, geile praatjes enz enz. Ik ben niet preuts aangelegd maar deze gesprekken logen er niet om. Maar ok, als hij daar eerlijk over zou zijn zou ik er nog steeds over kunnen praten met hem zonder gelijk deuren dicht te gooien. Niet dat ik het leuk vind maar dat is een ander verhaal.

Korte tijd geleden heb ik hem de kans gegeven om er eerlijk voor uit te komen zonder prijs te geven wat ik inmiddels weet. Ik heb hem recht op de man gevraagd of hij bi is en met mannen afspreekt. Alles werd ontkend. Eigenlijk had ik dat niet verwacht, ik had gedacht dat hij blij zou zijn met een opening om schoon schip te maken maar helaas. Dat deed hij niet.

Mijn probleem zit in het niet vertellen van de waarheid, hoe moeilijk die misschien ook is. Natuurlijk voel ik me gekwetst en ben ik verdrietig. Ik snap heel goed dat het misschien een kant van hem is waar hij zich eventueel over schaamt en er niet over durft te praten maar het erover liegen doet mij meer dan de waarheid.

Wat zou nu wijsheid zijn in dit? Hem nog meer kansen geven om het te kunnen vertellen of hem confronteren met wat ik gelezen heb en daarmee ook toegeven dat ik een stuk van zijn privacy heb geschonden?

Laten we wel wezen, ik had kunnen leven met het feit dat hij bi sexueel is, misschien kan ik zelfs leven met het feit dat hij daar ook actief in is (dat weet ik natuurlijk niet zeker omdat ik nooit voor het feit heb gestaan) maar eerlijk gezegd vind ik het moeilijk omgaan met het niet vertellen van de waarheid. Dat kwetst mij meer dan het weten dat hij bi is.
je verwacht van hem eerlijkheid en openheid dan moet jij dat ook gaan doen.

dus dat word confronteren met wat jij al weet en proberen erover te praten.

en ik zal bij jezelf af gaan vragen van wat jij nu wilt nog van hem.

en of je nog verder wilt gaan met hem.
Heb je verhaal gelezen, en begrijp waar de schoen wringt. Ik denk echter ook dat je onderschat hoe diep de "schaamte" kan zitten voor zoiets.

Als je Mr. Right hier nog nooit met iemand over gepraat heeft is het wellicht nog nooit in hem opgekomen hier GEEN geheim van te maken. Dit betitelen als liegen of domweg verzwijgen zou dan een beetje kort-door-de-bocht zijn.

Ik denk dat e.e.a. zo diep grijpt in zijn wezen, en de gewoonte er een geheim van te maken zo diep is ingesleten in zijn gedrag dat het heel wat meer moeite zal kosten dan het stellen van de vraag om hem zover te krijgen er eerlijk voor uit te komen.

Ik denk dat hij om te beginnen erg veel geluk heeft met een vrouw die bereid is het bi-zijn te accepteren, en ik hoop voor hem dat ze ook bereid is hem langzaam en zonder ruzie zover te krijgen dat hij hierover open durft te zijn. Boos worden of hem dumpen zal hem alleen maar sterken in zijn mening dat hij deze kant van zichzelf beter verborgen kan houden, wellicht is dit ook in het verleden gebeurd.

Als je de indruk hebt dat het goed zit met de liefde, en zijn biseksuele voorkeur niet daadwerkelijk geconsumeerd wordt (biseksualiteit is geen excuus voor vreemdgaan, met vrouw óf man) zou ik proberen het op te brengen om hem langzaam te laten wennen aan het idee dat hij voor jou geen geheimen hoeft te hebben, zélfs niet over zijn biseksualiteit.
Natuurlijk blijft het een moeilijk punt en tsja, wat wil ik? Eigenlijk weet ik dat wel.

Ik wil met hem verder, ook als hij bi is. Waarom ook niet? We vullen elkaar zo ontzettend goed aan, onze relatie is zo goed en lekker (dat klinkt wat banaal nu ik weet van zijn andere kant) maar in ieder geval past deze man zo goed bij mij dat ik er niet aan moet denken om hem kwijt te raken vanwege het feit dat hij bi is. We hebben de laatste tijd veel gepraat over de invulling van onze relatie en wat we voor elkaar voelen zodat ik vrij zeker weet dat hetzelfde voor hem geld, afgezien van zijn bi sexuele gevoelens.

Hij is open en eerlijk geweest over zijn sexuele escapades in vorige relaties zodat ik ook wist dat hij wel eens MMV heeft gedaan. Ik heb daar ook geen moeite mee gehad. Alleen wist ik niet dat hij nog steeds actief is met mannen. Uit wat ik gelezen heb is het ook niet op reguliere basis maar zo af en toe. Ik heb gewoon moeite met het feit dat ik het niet wist. Er worden nu keuzes gemaakt over onze relatie en daar heb ik geen stem in. Voor mezelf wil ik de keuze hebben of ik door wil gaan met een bi man en niet dat die keuze voor mij gemaakt wordt door het niet te vertellen. Daar zit mijn 'pijn'.
Costello, gezien de dates gaat hij al vreemd. Ik zou woest zijn als ik TO was. Petje af voor Waarachtig, zo begripvol zou ik nooit kunnen zijn. Aan zijn biseksualiteit kan de beste man niets doen, maar hij heeft wel zelf voor zijn leugenachtige gedrag gekozen. Mijn vertrouwen zou voorgoed weg zijn.

Waarachtig, ik zou hem confronteren met wat je weet. Je hebt hem al genoeg kansen gegeven om eerlijk te zijn. Wat valt er nog te verliezen voor hem en voor jou? De enige manier om hier samen uit te kunnen komen, is te praten over zijn biseksualiteit en zijn vreemdgaan. En dat je zijn privacy hebt geschonden, tja, hij heeft er reden toe gegeven, zoals je zelf aangaf.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Als ik het stuk van costello lees, denk ik ook dat hij zich misschien wel heel erg schaamt voor die 'andere kant' van hem.

Ik vind het wel knap dat je daar mee om kan gaan. Ik zou het zelf niet kunnen hoor. Zoals de eerste dame zei, misschien moet je hem maar gewoon confronteren met wat je weet. Ik kan er verder geen zinnig woord over zeggen maar wens je heel veel sterkte.
Het meest belachelijke van alles vind ik nog wel dat ik bang ben voor zijn reactie wanneer hij hoort dat ik zijn geschiedenis heb gelezen. Hij is erg gesteld op zijn privacy (vind ik ook niet zo gek nu).

En alles is begonnen met het feit dat hij een sms open en bloot heeft laten liggen die eindigde met X G en ik dacht dat die van zijn zus was. Hoe dom kun je zijn.
'Mr. Right' schaamt zich blijkbaar niet voor zijn biseksualiteit, aangezien Waarachtig weet over eerdere MMV-contacten. Dat is dus niet de reden dat hij nu liegt. Er zijn twee opties, volgens mij. Of hij is bang om jou kwijt te raken, of hij vindt het spannend om stiekem met mannen vreemd te gaan.
Dat je bang bent voor zijn reactie, vind ik niet positief. Privacy is belangrijk voor een mens, maar binnen een relatie zijn daar grenzen aan. En die grens ligt bij mij bij vreemdgaan. Als je met je behoefte aan privacy gaat schermen om stiekem je partner te kunnen bedriegen, zit er iets goed fout.
Mij kwijt raken? Hij zou beter moeten weten! Ik heb werkelijk geen idee waarom hij het niet zou kunnen vertellen. Hij weet zo goed dat ik behoorlijk open-minded ben.

Ik zit me ook al af te vragen of hij zo respectloos ten opzichte van mij kan zijn dat mijn gevoelens hem niet boeien.
'of hij vindt het spannend om stiekem met mannen vreemd te gaan.'

Jeetje als ik dat zo lees dat word ik onpasselijk. En al die ziektes die hij thuis kan meebrengen. Daar denkt ie zeker niet aan. Feit is dat onder homo's veel meer ziektes voorkomen omdat ze steeds minder condooms zijn gebruiken en veel wisselende sexuele contacten hebben. Misschien moet je je eens laten testen. Als blijkt dat je een ziekte hebt (ik hoop het niet!!!!!) dan kun je hem nog harder confronteren.
Ehm ik ga natuurlijk niet op het laatste zitten wachten. Vooralsnog (heb nog een paar uur om moed te verzamelen) ben ik wel vastbesloten om hem vandaag nog te confronteren met wat ik weet. Als het dan moet, dan maar einde relatie maar ik ga niet verder met een geheim binnen een relatie. Dan houdt alles op voor mij.
Je verhaal lijkt een beetje op een topic wat ik hier een tijdje terug geopend heb.. Ben een paar jaar getrouwd met mijn "Mr. right" en ben zwanger ons 1e kindje.. We hebben een goede relatie en ik dacht altijd dat ik toch wel zo ongeveer alles wat belangrijk was wist van mijn man.. Eerlijkheid is voor mij dan ook heel belangrijk in een relatie (natuurlijk hoef ik echt niet alle prive dingen te weten, maar wel de belangrijke)..

Paar weken terug biechtte mijn man op dat hij bi is, de gevoelens enz. heeft, maar het eigenlijk nooit actief beoefend heeft.. Ik heb door de jaren heen wel eens grapjes en opmerkingen e.d. gemaakt, dat ik zoiets niet erg zou vinden, wel geil hoor 2 mannen enz. enz.. Hij was altijd heel erg fel op dit soort dingen, bah, vies, belachelijk enz... Ik was ook behoorlijk boos dat hij me dat niet eerder had verteld.. We zijn getrouwd en krijgen een kind, had graag zelf de keuze gehad of ik dit kan accepteren of niet van de persoon waar ik (als het goed is) de rest van m'n leven mee wil samen zijn!

Hij gaf aan dat hij zich zo ontzettend ervoor schaamde, en het nooit aan iemand had verteld, en dat waarschijnlijk ook nooit had gedaan, ware het niet dat ik tijdens een gesprek zei dat ik het zo fijn vond dat hij eerlijk tegen me is, geen schaamte voelt enz., en ik dat ons kind ook graag wil meegeven..

Nu weet ik natuurlijk niet of jou vriend ook echt actief met andere mannen afspreekt of iets dergelijk, dat zou ik echt niet pikken.. Maar ik denk dat je het beste eerlijk kunt zijn hoe je hierachter bent gekomen en dat je graag ook die eerlijkheid van hem verwacht en wel kunt accepteren dat hij bi is, maar dat je graag zelf die keuze wil maken om dan bij iemand te blijven!! Als hij niet had gewild dat er ooit iemand achter zou komen had hij al zijn sporen wel gewist op de computer toch?? (of is het zijn computer, waar jij nooit op zit??)

Is niet netjes om het te controlere, maar hij is ook niet eerlijk tegen je, dus je onderbuik gevoel zat blijkbaar wel goed, dat kun je hem uitleggen toch?? Snap je gevoel heel goed, en vindt het ook super dat je er zo begripvol mee omgaat!! Is niet makkelijk natuurlijk.. Ik zou het ook niet erg vinden als mij man er daadwerkelijk wat mee zou willen doen, als er maar open en eerlijk over gepraat kan worden.. Ik denk dat je hem dit ook duidelijk moet maken..

Als je hem confronteerd met wat je tegen bent gekomen, kan hij niet meer ontkennen lijkt me.. Maar bedenk wel dat schaamte in dit onderwerp heel diep kan liggen..

Sterkte (sorry, lang en warrig verhaal, haha)
Je lijkt mij een heel liefdevol en oprecht persoon, je partner zou zijn handjes moeten dichtknijpen met jou. Succes met het gesprek, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Goed dat je hem gaat confronteren Waarachtig. Volgens mij is dat de enige weg. Simpelweg uitleggen hoe het gegaan is, dus jouw kant van het verhaal en dan maar eens horen wat zijn verhaal is. Daarna weet je wel of je met deze man door wilt of niet. Je onderbuik is al eerder een goede raadgever geweest, dat lukt vast nog een 2e keer. Je wéét of het echt goed zit of niet.

Ik vind dat je het heel redelijk en van alle kanten bekijkt. Als je ook op die manier het gesprek ingaat én trouw bent aan wat jij belangrijk vindt in een relatie, dan kom je er wel uit. Met of zonder hem.

Heel veel succes en sterkte, ik hoop voor je dat je eruit komt mét hem!

Groeten van Snoek
Het is een ontzettende klote situatie dat besef ik heel erg goed. Ik hou van deze man, onvoorwaardelijk met alles wat bij hem hoort. Ik kan alleen niet tegen geheimen en zeker niet wanneer die van invloed zijn op onze relatie en dat zijn zijn bi gevoelens hoe dan ook.

Ik wist van zijn MMV avonturen en heb daar geen moeite mee. Vind dat eerlijk gezegd ook wel spannend. Niet dat het bovenaan mijn verlanglijstje staat maar bespreekbaar is het in ieder geval.

Wat ik niet wist is dat hij op dit moment chat met mannen en erotische gesprekken daarmee heeft die best ver gaan. Ook met foto's sturen e.d en zelfs ons adres doorgeven. Dat vind ik ver gaan. Aan de logfiles te zien is hij al enkele maanden op deze manier aan het chatten. Met sommige mannen redelijk intensief wat dan ook weer plots stopt. Met andere sinds kort.

In de gesprekken heb ik date afspraken gevonden. Of ze ook daadwerkelijk plaats hebben gevonden weet ik niet want dat is niet te achterhalen. Er wordt in de chats in ieder geval niet meer over gesproken.

Het is inderdaad zijn pc waar ik normaal gesproken niet achter zit. Ik ben met de intentie om logfiles na te kijken erachter gaan zitten en heb gevonden waar ik naar zocht. Was ook niet zo moeilijk. Beide zijn we erg gesteld op onze privacy alleen heb ik niets te verbergen en heeft hij ook de wachtwoorden van mijn pc en kan hij overal bij als hij dat zou willen. Zijn pc is heilig voor hem en dat snap ik nu ook wel.

Nogmaals het feit dat hij bi zou zijn boeit me eerlijk gezegd niet zo. Daar kan ik mee leven zolang hij mij maar deelgenoot maakt van dat stukje leven. En dat is waar het aan schort. Of ik kan leven met het feit dat hij actief zou willen zijn in die wereld weet ik op dit moment ook niet hoor. Maar door het zwijgen van zijn kant uit zou ik ook niet weten wat hij wil en of ik daarmee akkoord zou kunnen gaan.

Eigenlijk is mijn schuldgevoel over het schenden van zijn privacy bezopen bedenk ik me nu. In een van de chats vond ik de vraag van iemand of zijn vriendin (ik dus ) wist van zijn gevoelens. Nee, was het antwoord, en dat wil ik ook graag zo houden.
Dat schuldgevoel is inderdaad niet nodig. Geen wonder dat die privacy zo heilig is, je hebt gewoon goed aangevoeld dat er iets verborgen werd gehouden door hem.

Overigens vind ik dat hij, stel dat het mijn vriend zou zijn, wel een enorme alles bepalende grens gepasseerd is als blijkt dat hij sex heeft gehad met mannen tijdens jullie relatie. Dat is namelijk gewoon vreemdgaan. Met man of vrouw vind ik dan niet relevant.

Ik vraag me af waarom hij het voor jou verborgen wenst te houden. Maar dat vraag jij je nog veel meer af dan ik. Wat een rotsituatie voor je. Zet 'm op straks...

Snoek
Snoek, je hebt ook helemaal gelijk over dat vreemdgaan maar toch zie ik dat anders. Vreemdgaan met een vrouw zou absoluut niet op mijn vergeving kunnen rekenen. Wanneer hij daadwerkelijk heeft afgesproken met een man betekent dat niet automatisch het einde van onze relatie voor mij hoe gek dat misschien ook klinkt. Vreemdgaan is idd vreemdgaan maar toch maakt het verschil in perceptie. Ik kan niet voldoen aan zijn verlangen om sex met een man te hebben zodat ik dat ook verder niet als bedreigend ervaar.

Wanneer de zaken straks open en eerlijk besproken worden is het een ander verhaal. Ik wil dan zeker weten waar ik sta in onze relatie en niet bang hoeven zijn voor dingen die achter mijn rug om gebeuren. Of ik het accepteer kan ik nu echt niet zeggen. Zijn gevoelens wel degelijk maar praktizeren....pfftt ik weet het niet.
Vreemdgaan is idd vreemdgaan maar toch maakt het verschil in perceptie. Ik kan niet voldoen aan zijn verlangen om sex met een man te hebben zodat ik dat ook verder niet als bedreigend ervaar.

Dat je er zo over kunt denken zegt denk ik al genoeg over je ruimdenkendheid!! Vindt het echt onrespectvol dat hij zo over je praat over de chat, en wie weet wat er allemaal al is voorgevallen.. Wat zul jij je klote voelen.. Voel je idd. niet schuldig over het schenden van zijn privacy, al zal hij er wel flink boos over worden, een kat in het nauw..... vul zelf maar in.. Hij zou ontzettend blij met jou moeten zijn.. Nogmaals heel veel sterkte en succes, als jullie hier uitkomen is het "ment to be" zo niet, dan verdien jij echt 100x beter!
Waarachtig, ik wens je veel wijsheid toe in je gesprek. Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat ik het zeer bewust een gesprek noem ipv een confrontatie. Ik hoop dat jij er ook zo in staat.

Ik snap best dat het uiteindelijk het één of het ander gaat worden, maar neem in je beslissing wel de volgende overweging mee, en probeer uit te vinden hoe je kerel hierover denkt:

Splits, kortom, het probleem op in 2 onderdelen:

- Zijn bisexualiteit (de kéuze hebben tussen twee walletjes om van te eten)

- Het consumeren hiervan, ofwel het vreemdgaan (niet kiezen maar van twee walletjes tegelíjk eten)

Tegen de tijd dat je hier over hebt gesproken is discussiepunt no.1, het geheim houden, als het goed is geen issue meer. Sowieso zou ik hier niet boos om worden, ik kan me goed voorstellen dat hij dit niet verteld heeft. Mijn vriendin weet ook niet al mijn fantasieen.

Nogmaals, ik wens je veel wijsheid, en onthoud: "Sex is niets. Alles draait om de Liefde!!"
Het gaat volgens mij niet zo zeer over het bi zijn maar over zijn ontrouw. Als ie hetro was zou je 't neem ik aan ook niet pikken dat ie ongegeneerd met andere vrouwen bleef rondneuken terwijl je er een relatie mee had. Dat het nu met mannen is doet niet ter zake. Het is gewoon 'n ordinaire vreemdganger, ik zou 'm dumpen.
Tuurlijk draait het gesprek al uren in mijn hoofd en omdat ik de reden van het geheim houden niet ken wil ik ook een gesprek en geen confrontatie alhoewel het gesprek niet gevoerd kan worden zonder confrontatie en dat besef ik heel goed.

De reden kan schaamte zijn en dan is voorzichtigheid geboden. Wanneer de reden gewoon respectloosheid ten opzichte van mij is dan zal het een andere wending krijgen en gaat het idd de kant op van confrontatie maar dan heeft het voor mij ook geen zin om de relatie door te zetten.

Voor nu denk ik dat het toch schaamte is en zal ik het gesprek ingaan door te vertellen wat ik voor hem voel, wat ik wil met onze relatie en hoe ik daar in sta en welke pijlers in een relatie voor mij belangrijk zijn. Hoe het loopt weet je natuurlijk nooit van te voren maar ik wil hem nogmaals de kans geven om uit zichzelf te vertellen hoe hij tegenover mij staat en zijn geheimen uit te spreken. Daarna zien we wel verder wat mij betreft.

Alles draait om de Liefde en mijn liefde voor hem is groot. Ik hoop dat zijn liefde voor mij net zo groot is, dan komen we er wel samen uit.
Mm oké ergens snap ik dat wel ja, Waarachtig, dat afspreken met een man voor jou niet per definitie onder het 'reguliere' vreemdgaan valt. Voor mij zou dat wel zo zijn denk ik. Maar of wij hier op forum nou vinden of het vreemdgaan is of niet, het gaat er natuurlijk om dat je uitgaat van wat voor jou acceptabel is binnen een relatie. En dat heb je behoorlijk helder volgens mij.

Verstandig om 1 stap tegelijk vooruit te denken. Eerst zijn verhaal maar eens horen. Misschien heeft hij wel hele slechte ervaringen met het opbiechten van zijn bi-gevoelens en schrikt ie er daarom nu van terug. Afijn... over een uurtje of wat weet je meer.
Even een paar dagen rust genomen en natuurlijk heel veel gepraat. Het gesprek is er geweest en is uiteindelijk uitgemond in een confrontatie. Dat was van te voren niet de bedoeling maar liep nu eenmaal zo. Na verschillende openingen en voorzetten te hebben gegeven kwam er nog steeds geen duidelijkheid zodat er voor mijn gevoel wel een confrontatie plaats moest vinden.

Het gaat wat ver om de gehele inhoud van het gesprek hier weer te geven maar in het kort: mijn vermoedens kloppen. Of het nu daadwerkelijk om bi seksualiteit gaat is nog niet helemaal duidelijk voor mij. Spanning en de kick zijn de argumenten die ik tot nu toe heb gehoord.

Er zijn de afgelopen dagen verschillende gesprekken geweest, sommige heel heftig, andere heel emotioneel. Schaamte komt er zeker in voor en ook het bang zijn om mij kwijt te raken. Dat het laatste nog niet in mijn hoofd opgekomen is, is lastig om duidelijk te maken. Het zeggen en laten voelen is blijkbaar niet voldoende.

Er zitten zeker gaten in het verhaal en daar worstel ik nu nog mee. Ik wil volledige openheid van zaken en heb niet het gevoel dat ik die gekregen heb. Wellicht is daar meer tijd voor nodig.

Het lastige is dat hij moeilijk praat over zijn emoties en gevoelens waardoor ik het gevoel heb tegen een muur te lopen en zijn kant van het verhaal toch wat afstandelijk en kil is. Hij beseft terdege dat hij mij in een heel lastig parket heeft gebracht (een understatement hoor).

Mijn emoties en gevoelens zitten momenteel in een achtbaan. Ik slinger alle kanten op. Hoe gek het ook mag klinken, ik wil nog steeds dat we hier samen uit komen.

De testen staan inmiddels gepland, en dat zijn de momenten waarbij ik mezelf afvraag: Waar ben ik in godsnaam in terecht gekomen!
Allereerst een dikke

Fijn dat jullie in ieder geval aan het praten zijn, en heel veel sterkte in deze heftige.. Ik hoop dat je antwoorden krijgt op je vragen en ze een plekje kunt geven..

X Chilli

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven