Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:31:

Landverraad? wie verraad het land? En wat bedoel je met "land"?Ik vind het op deze schaal negeren van burgerlijke belangen een vorm van landverraad. Zelfs tijdens een "noodsituatie".
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:28:

[...]

wat mij betreft mag iedereen zeuren wat hij wil. vrijheid van meningsuiting he?Tja, toch vreemd dat mensen die dit in hun eigen land niet gewend zijn 'vrijheid van meningsuiting'. Dit zodra ze een paar dagen in Nederland zijn al gelijk oppikken. Zou mooi zijn als ze de rest van onze gebruiken, 'normen en waarden', ook zo snel tot zich nemen.
Help iedereen een handje
quote:ssssssssss schreef op 06 oktober 2015 @ 22:33:

[...]

Overvolle Europa, te weinig financiële mogelijkheden, te grote cultuur verschillen waardoor uiteindelijk haat en grote kans op oorlog.

Je ziet nu al veel extreem rechts en extreem links.

Ik hoop het zeker van niet maar ik denk dat de kans daarop bestaat.

Ook bijvoorbeeld de Grieken willen naar Duitsland. Want in Griekenland heb je arm of rijk. Geen middenklasse.

Uiteindelijk kan dat gewoon niet.Dus met einde europa bedoel je oorlog tussen griekenland en duitsland? Waarom zou duitsland dat willen?
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 21:10:

[...]

Dit is gewoon strafbaar

Nou, dat vroeg ik me net af. Moest even bijlezen, en wilde direct op die post reageren, maar dacht eerst maar eens verder lezen.

Hoe werkt dit? Dit valt toch niet meer onder vrijheid van meningsuiting?

En is dit wel echt???

Ik vind het zo bizar.
quote:krullenbol1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:38:

[...]

Tja, toch vreemd dat mensen die dit in hun eigen land niet gewend zijn 'vrijheid van meningsuiting'. Dit zodra ze een paar dagen in Nederland zijn al gelijk oppikken. Zou mooi zijn als ze de rest van onze gebruiken, 'normen en waarden', ook zo snel tot zich nemen.Vreemd dat die mensen die zo prat gaan op vrijheid van meningsuiting blijkbaar veel moeite hebben met godsdienstvrijheid.
quote:Baudolino schreef op 06 oktober 2015 @ 22:40:

[...]

Nou, dat vroeg ik me net af. Moest even bijlezen, en wilde direct op die post reageren, maar dacht eerst maar eens verder lezen.

Hoe werkt dit? Dit valt toch niet meer onder vrijheid van meningsuiting?

En is dit wel echt???

Ik vind het zo bizar.Nee dit is strafbaar. Het is gewoon een bedreiging. Maar die figuren zullen dit soort onzin heus onder hun eigen naam roepen.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:38:

[...]

Ik vind het op deze schaal negeren van burgerlijke belangen een vorm van landverraad. Zelfs tijdens een "noodsituatie".dus jij vindt het landverraad. maar die term betekent iets anders: Landverraad is een verzamelnaam van misdrijven waarbij de externe veiligheid van een land in gevaar wordt gebracht. Hieronder vallen onder meer het doorspelen van staatsgeheimen aan een vreemde mogendheid en het medewerking verlenen aan een vijand in oorlogstijd (collaboratie).
Het Romeinse Rijk is ook ten onder gegaan.

En iedereen ging door en we werden een soort van Europa. Men ging lijntjes trekken. Datzelfde Europa ging in 1914 - 1918 wederom ten onder. Weer nieuwe lijntjes en een hoop royalty minder.

Nu krijgen we (misschien wel, ik doe een aanname) een nieuw Europa, of een nieuwe wereld.

En dan gaan we gewoon weer door.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:aponi schreef op 06 oktober 2015 @ 20:29:

Maar nog grote zorg om de gruwelijke uitspraken o.a. op twitter over het asieloverlast meldpunt van Wilders.

[afbeelding]Afschuwelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.rtlnieuws.nl/n ... en-dag-asielzoekerscentra

Kort geleden nog een culinaire verbroedering in Oranje en vandaag een blokkade. Wat een tegenstrijdigheid.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:43:

[...]

dus jij vindt het landverraad. maar die term betekent iets anders: Landverraad is een verzamelnaam van misdrijven waarbij de externe veiligheid van een land in gevaar wordt gebracht. Hieronder vallen onder meer het doorspelen van staatsgeheimen aan een vreemde mogendheid en het medewerking verlenen aan een vijand in oorlogstijd (collaboratie).Staat zelfs de doodstraf op.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Chiefseattle schreef op 06 oktober 2015 @ 22:35:

Ik zat als kind in een klas met kinderen afkomstig uit veel landen, of hun ouders kwamen er vandaan. Nederland, Turkije, Marokko, Zuid Korea, Italie, Suriname, China en Pakistan. Ik heb het zelf een keer geteld, er zaten meer allochtone dan autochtone kinderen in de klas. En ik had een Engels vriendje die elk jaar een paar weken naar Nederland kwam om bij zijn oma te logeren, die bij ons in de straat woonde. Mijn ouders waren bevriend met een gemengd stel, Surinaams en Nederlands. En ik speelde graag in een buurt waar veel allochtonen woonden.

Ik leerde pas voor het eerst wat angst/haat voor buitenlanders was, toen ik een jaar of 8, 9 was, toen we les kregen in geschiedenis. En ik weet nog goed dat het me meerdere keren moest worden uitgelegd, ik snapte er niks van. Ik zag geen verschil, nou ja, wel in uiterlijk maar verschil in uiterlijk had ik ook met andere kinderen. Ik weet nog dat ik mijn arm naast die van een ander blank kind hield en zei: dit is toch ook niet dezelfde kleur? Andere gewoontes, ja hallo, iedereen heeft weer andere gewoontes. Bij Jantje thuis hebben ze een friteuse, wij niet, en bij Miep eten ze thuis vlees, wij niet. Ander geloof, eh... mijn ouders hadden geen geloof, atheisten. Ik kon me er niks bij voorstellen. Nog steeds niet echt trouwens. Als het twee benen heeft en kan praten, min of meer dan, is het voor mij een mens. Sommige zijn leuk, sommige niet.

Ja, we verschillen van elkaar, ik ben niet doof en blind ofzo. Maar ik heb daar nooit een bezwaar in gezien, integendeel, want ik ben nieuwsgierig. Ik vroeg iedereen het hemd van het lijf. Zo vertelde mijn Turkse klasgenootje hoe zijn moeder hem zelf had besneden, met een keukenmes op een broodplank! Maar ook dat Turken alles voor hun familie over hebben. En mijn Italiaanse klasgenootje at thuis spaghetti gewoon met haar handen! En ze gingen elk jaar op vakantie naar Italie. Ze had heel erg heimwee omdat ze terug wilde naar Italie, naar haar opa en oma. Bij mijn Marokaanse klasgenootje moest je je schoenen binnen uit doen. Ze praatte Arabisch met haar ouders en ik probeerde dan die gggkkhh klank achter in de keel na te doen. En zo kan ik nog veel meer vertellen, ik vraag alles gewoon. Als je dat netjes en respectvol doet, wordt dat altijd gewaardeerd.

Ik vind dat allemaal reuze interessant en ik ken de gevoelens niet die sommige mensen hebben tegenover buitenlanders. Ja okee, soms zijn ze irritant, of lawaaierig, of ze houden weinig rekening met anderen. Maar ik zie autochtonen dezelfde dingen doen. Dus voor mij, zijn het allemaal mensen. Hoe ik ook mijn best doe, ik zie niet zoveel verschil.

Nu ga ik een grapje maken. Ik durf niet zo goed maar hier komt ie.

Ik heb vandaag een boom geknuffeld. Ik dacht dat ik het ge-weldig zou vinden maar het viel erg tegen. Spinneweb in mijn gezicht, rode leren laars, net gepoetst, vol prut en ik voelde helemaal niks behalve ruw boomschors en lichte ergernis. Heeft iemand een verklaring want ik zou dit erg leuk moeten vinden. Zag ook al geen kabouters. Wat doe ik verkeerd?

Mooie post.

En je grap is ook nog leuk!
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:45:

[...]

Staat zelfs de doodstraf op.niet meer volgens mij, of er moet in oorlogstijd een tijdelijke wet worden ingevoerd ofzo

Dan ben je toch behoorlijk hard van de commode gevallen, vroeger, als je zoiets denkt én durft te posten.
quote:dianavankrimpen schreef op 06 oktober 2015 @ 22:45:

http://www.rtlnieuws.nl/n ... en-dag-asielzoekerscentra

Kort geleden nog een culinaire verbroedering in Oranje en vandaag een blokkade. Wat een tegenstrijdigheid.Hoe meer olie wilders op het vuur gooit hoe meer onrust er zal ontstaan.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:43:

[...]

dus jij vindt het landverraad. maar die term betekent iets anders: Landverraad is een verzamelnaam van misdrijven waarbij de externe veiligheid van een land in gevaar wordt gebracht. Hieronder vallen onder meer het doorspelen van staatsgeheimen aan een vreemde mogendheid en het medewerking verlenen aan een vijand in oorlogstijd (collaboratie).

Nou prima, jij je zin. Dan is het wat mij betreft gewoon verraad.

Sorry hoor, ik had definitie van landverraad even niet voor de bril.
Dijkhoff kan niet anders dan gelukszoekers huisvesten hij moet de linkse rakkers van de PvdA natuurlijk tevreden houden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 22:40:

[...]

Vreemd dat die mensen die zo prat gaan op vrijheid van meningsuiting blijkbaar veel moeite hebben met godsdienstvrijheid.Als je mij bedoelt, dan moet ik je teleurstellen ik heb totaal geen moeite met godsdienstvrijheid. Ik vind dat iedereen het recht heeft om te geloven of niet, in wat dan ook. Maar ik vind dat godsdienst iets persoonlijks is en dus voor iedereen anders. En ik vind ook dat je anderen jouw geloofsovertuigingen niet mag opdringen. En dat neem ik heel erg breed. Ik snap dan ook niet waarom het mij kwalijk wordt genomen als ik een kruisje draag.
Help iedereen een handje
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 22:49:

[img]http://www.mupload.nl/img/tmgttbx2mgy.jpg[/img]

Dan ben je toch behoorlijk hard van de commode gevallen, vroeger, als je zoiets denkt én durft te posten.Helemaal mee eens. Walgelijke berichten.
quote:Wageningen1985 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:50:

Dijkhoff kan niet anders dan gelukszoekers huisvesten hij moet de linkse rakkers van de PvdA natuurlijk tevreden houden.Zelfs de cvk van PvdA huize snapt het niet hoor..

[img]http://www.mupload.nl/img/tmgttbx2mgy.jpg[/img]

Dan ben je toch behoorlijk hard van de commode gevallen, vroeger, als je zoiets denkt én durft te posten.

[afbeelding]

Dan ben je toch behoorlijk hard van de commode gevallen, vroeger, als je zoiets denkt én durft te posten.als deze mensen te traceren zijn hebben ze echt een probleem. en terecht
quote:krullenbol1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:50:

[...]

Als je mij bedoelt, dan moet ik je teleurstellen ik heb totaal geen moeite met godsdienstvrijheid. Ik vind dat iedereen het recht heeft om te geloven of niet, in wat dan ook. Maar ik vind dat godsdienst iets persoonlijks is en dus voor iedereen anders. En ik vind ook dat je anderen jouw geloofsovertuigingen niet mag opdringen. En dat neem ik heel erg breed. Ik snap dan ook niet waarom het mij kwalijk wordt genomen als ik een kruisje draag.ik bedoel niemand in het bijzonder.
BGB heb jij die link nog paraat die je toen eens plaatste, in een van de eerste topics, over hoe vergelijkbaar er tegen joodse vluchtelingen aan werd gekeken door west Europa in de jaren 30 t.o.v. nu?

Wil dat graag aan iemand laten zien. Wil wel even terugkijken, maar dacht misschien heb je het zo paraat.
quote:gewiekst schreef op 06 oktober 2015 @ 22:38:

[...]

Ik vind het op deze schaal negeren van burgerlijke belangen een vorm van landverraad. Zelfs tijdens een "noodsituatie".

Ik snap je punt, "landverraad" wordt wel vaker gebruikt in situaties die dat misschien niet helemaal zijn maar als je baalt van iets of iemand.

Een regering moet er in de eerste plaats zijn voor de bevolking die haar het mandaat heeft gegeven te regeren.

Het binnenhalen van tienduizenden migranten en daarna nog eens tienduizenden in het kader van gezinshereniging vind ik niet in het belang van de Nederlandse bevolking.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven