Bijzondere combi sterrenbeelden?

25-09-2008 15:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit wel de goede pijler is, maar plaats hem toch maar even hier:

Het blijkt dat mijn man en ik een nogal bijzondere combi hebben wat sterrenbeelden betreft.. Ik ben boogschutter met ascendant kreeft en mijn man is kreeft met ascendant boogschutter. Nu ben ik niet zo thuis in de astrologie dat ik deze combi kan uitleggen, wat dit voor gevolgen zou kunnen hebben, en wat de kenmerken van deze combi kunnen zijn enzo. Ben er wel heel benieuwd naar!!

Is er wellicht iemand onder jullie die hier wat meer over kan zeggen. Die wat meer verstand heeft van de sterren dan ik?

Dankjewel!!
Waarom blijkt dit een bijzondere combi te zijn als je niet weet wat de kenmerken van deze combinatie zijn?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Het is je man. Jullie zijn getrouwd. Ik schat dat jullie nu toch een aantal jaren samen zijn.

Dus: weet je zelf niet het beste wat de kenmerken van jullie als combi zijn? Wat heb je er in hemelsnaam aan als je weet wat een pseudo-wetenschap als astrologie hierover zegt?
sterrenkijken heeft niet zoveel zin, sterrenbeelden zoals we ze hier benoemen bestaan helemaal niet, de sterren uit het sterrenbeeld Kreeft hebben in werkelijkheid helemaal niks met elkaar te maken, ze staan lichtjaren uit elkaar, en lijken vanaf aarde in hun constellatie bij elkaar te staan, maar dat is niet zo. Wellicht bestaan sommige sterren niet meer maar kunnen we dat nog niet zien omdat hij miljoenen lichtjaren ver staat. Je kan je beter concentreren op theeblaadjes lezen en in kristal kijken
quote:meds schreef op 25 september 2008 @ 15:44:

Je kan je beter concentreren op theeblaadjes lezen en in kristal kijkenof koffiedik...
Volgens astrologieblaadjes passen mijn man en ik qua sterrenbeeld helemaal niet bij elkaar. Maar we zijn al 9 jaar supergelukkig....
Idd een heel bijzondere combinatie!

4 x 1/12e kans op zo'n bijzondere combinatie om precies te zijn, dus idd heel bijzonder!
Als je er echt meer van wilt weten, zou je jullie persoonlijke horoscoop kunnen laten maken. Aan de hand van jullie geboortetijd en -plaats kan een astroloog een relatiehoroscoop kunnen maken. Die boekjes en stukjes in tijdschriften, daar heb je niet zoveel aan.

(En of een horoscoop van een astroloog beter is, daar steek ik ook mijn handen niet voor in het vuur)
Jullie gaan toch wel scheiden hoop ik? Kan nooit goed gaan. Dat laat je toch uitzoeken vóórdat je gaat trouwen?
quote:[message=2017076,noline]Tharalomi schreef op 25

wat dit voor gevolgen zou kunnen hebben, Ik denk dat jullie vanwege jullie bijzondere combinatie erg geliefd zijn bij Marsmannetjes. En wie weet worden jullie binnenkort wel ontvoerd!
Ik zou er maar mee ophouden als ik jou was. Die combinatie hadden Ted Bundy (seriemoordenaar) en al zijn slachtoffers ook. Kan nooit goed gaan hoor!
Je gelooft toch hoop ik niet in die crap?
quote:Digitalis schreef op 25 september 2008 @ 16:23:

Ik zou er maar mee ophouden als ik jou was. Die combinatie hadden Ted Bundy (seriemoordenaar) en al zijn slachtoffers ook. Kan nooit goed gaan hoor!
Cum non tum age
Misschien wel de goede pijler, maar het verkeerde forum? Er is vast wel ergens een astroforum waar mensen wel in die onzin geloven!
Wees blij!
quote:Eowynn_ schreef op 25 september 2008 @ 16:22:

Jullie gaan toch wel scheiden hoop ik? Kan nooit goed gaan. Dat laat je toch uitzoeken vóórdat je gaat trouwen?
quote:noa schreef op 25 september 2008 @ 16:35:

[...]

Ja, en dan had je ook nog de Zodiac-killer. Als dat geen teken aan de dierenriem is... (had vroeger nogal een obsessie voor seriemoordenaars)
http://www.skepsis.nl/astrotst.html

Astrologie is de grootst mogelijke onzin. En gelukkig maar. Je moet er toch niet aan denken dat een paar sterren en planeten je hele leven dirigeren? Dat doe je volkomen zelf. Imagine de vrijheid! Je huwelijk laten slagen hangt maar van twee dingen af: jij en je man. Zonder vage wichelroederij, astrologie en maangodinnen. Maar als je je liever afhankelijk maakt van bewezen onzin, be my guest.
quote:Digitalis schreef op 25 september 2008 @ 16:41:

[...]

Ja, en dan had je ook nog de Zodiac-killer. Als dat geen teken aan de dierenriem is... (had vroeger nogal een obsessie voor seriemoordenaars)Das wel een hele rare hobby
Cum non tum age
Mijn man droomt steeds over paarden, kan ik nu maar beter gaan scheiden?
quote:meds schreef op 25 september 2008 @ 17:29:

Mijn man droomt steeds over paarden, kan ik nu maar beter gaan scheiden?Misschien ben jij wel een paard. No offence, ik bedoel dus in de Chinese astrologie. Mijn vriend is een paard (1966). Ben jij van 1954, 1966, 1978 of 1990 (of later, maar dan ben je echt een My Little Pony), dan is dat een goed teken. Ben je van een ander jaar, geen, ik herhaal, GEEN goed teken. Dumpen dan, die man.
Misschien valt het bijvoorbeeld in de Chinese astrologie wel heel erg mee? Dan ga je gewoon daarin geloven.
Astrologie is geen onzin. Als je je horoscoop laat trekken door een goede astroloog met alle standen van planeten (en evt ook een relatiehoroscoop), dan zal je versteld staan van hoe dat klopt.

Maar ik ben het helemaal eens met Digitalis dat je je er niet afhankelijk van moet maken of ernaar gaat leven...
quote:meissiemeissie schreef op 25 september 2008 @ 18:35:

Astrologie is geen onzin. Als je je horoscoop laat trekken door een goede astroloog met alle standen van planeten (en evt ook een relatiehoroscoop), dan zal je versteld staan van hoe dat klopt.

Maar ik ben het helemaal eens met Digitalis dat je je er niet afhankelijk van moet maken of ernaar gaat leven...Astrologie is apekool. Er is voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de waarde van astrologie en horoscopen. Het belangrijkste resultaat bleek steeds dat mensen sterk geneigd zijn zichzelf te herkennen in algemene beschrijvingen en dát is dus de verklaring van het het gegeven dat een horoscoop zulke herkenbare stellingen oplevert.
Sommige dingen zijn niet te verklaren, maar dat betekent toch niet dat ze niet waar zijn? Wetenschappelijk onderzoek is ook niet alles.
Er is dus wel verklaard dat astrologie onzin is. Verschillende tests.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven