Bijzondere combi sterrenbeelden?

25-09-2008 15:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit wel de goede pijler is, maar plaats hem toch maar even hier:

Het blijkt dat mijn man en ik een nogal bijzondere combi hebben wat sterrenbeelden betreft.. Ik ben boogschutter met ascendant kreeft en mijn man is kreeft met ascendant boogschutter. Nu ben ik niet zo thuis in de astrologie dat ik deze combi kan uitleggen, wat dit voor gevolgen zou kunnen hebben, en wat de kenmerken van deze combi kunnen zijn enzo. Ben er wel heel benieuwd naar!!

Is er wellicht iemand onder jullie die hier wat meer over kan zeggen. Die wat meer verstand heeft van de sterren dan ik?

Dankjewel!!
Dat zeggen ze ook over paragnosten, mediums ed. Het is niet te bewijzen, maar is het dan niet waar?

Als je openstaat voor onverklaarbare dingen kan dat soms best je leven verrijken.
Astrologie zal wel onzin zijn, maar hoe valt het dan te verklaren dat ik nog nooit met een stier overweg heb gekund? (waarbij ik er altijd later pas achterkwam dat diegene stier was)

Toeval?
quote:moravia schreef op 25 september 2008 @ 20:52:

Astrologie zal wel onzin zijn, maar hoe valt het dan te verklaren dat ik nog nooit met een stier overweg heb gekund? (waarbij ik er altijd later pas achterkwam dat diegene stier was)

Toeval?Vraag je iedereen die je aardig vindt ( collega's , die aardige kassamevrouw , je huisarts , de werkster op kantoor , de mevrouw die in de trein een praatje met je maakt etc . etc ) dan ook naar hun sterrenbeeld ? En de buurman die nooit gedag zegt , de collega die de lift niet voor je open houdt etc. , etc . .... allemaal stieren ? Zeker weten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leuke reakties weer!

TO, verkeerde topic keuze, je wordt hier pas echt popu met een psyschische (eet) stoornis, en bijbehorende medicijnen.

enneh oja, kinderen.....
Dit is inderdaad ontzettend interessant! Want zoals je ongetwijfeld weet is kreeft een waterteken en boogschutter een vuurteken. Normaal gesproken zijn die natuurlijk als water en vuur, maar vanwege jullie ascendanten eerder als vuur onder een ketel water (denk ook aan het 63ste teken uit de I Tjing: Tji Tji, "Na de voleinding" een teken dat duidt op volkomen evenwicht - met daarbij echter de waarschuwing dat vanuit de orde wederom wanorde ontstaat.)

Daarbij is kreeft een kardinaal teken, en boogschutter een beweeglijk, is kreeft meer naar binnen gericht en boogschutter meer naar buiten.

Natuurlijk zou ik moeten weten welke planeten je in welke huizen je hebt staan, maar mensen met dit omgekeerde evenwicht in hun tekens zijn vaak grote liefhebbers van soixante-neuf.

Verder durf ik met zekerheid te zeggen dat jouw vriend in de vroege zomer jarig is, en jij dichter in de buurt van Sinterklaas.
quote:meissiemeissie schreef op 25 september 2008 @ 20:07:

Sommige dingen zijn niet te verklaren, maar dat betekent toch niet dat ze niet waar zijn? Wetenschappelijk onderzoek is ook niet alles.

dit vind ik zo leuk van die goedgelovigen he....

eerst volhouden: het is allemaal waar!!

tot er iemand met wetenschappelijk bewijs komt en dan krijg je prompt deze doodoener....

"wetenschappelijk onderzoek is ook niet alles"

nee, het is het enige
quote:danivo schreef op 25 september 2008 @ 21:13:

[...]

dit vind ik zo leuk van die goedgelovigen he....

eerst volhouden: het is allemaal waar!!

tot er iemand met wetenschappelijk bewijs komt en dan krijg je prompt deze doodoener....

"wetenschappelijk onderzoek is ook niet alles"

nee, het is het enige

Vele wetenschappelijken onderzoeken, die we nu zo lekker klakkeloos aannemen (want zo lekker onderbouwd toch) zijn over een paar jaar al weer volledig achterhaald, en dan?

nemen als goedgelovige honden de nieuwe waarheid (heden) aan,

doe mij maar intuitie,

wetenschappelijk onderzoek is inderdaad niet alles
Precies :-)

Daar heeft Mystic Angel trouwens een heel mooi punt dat mij weer aan het denken zet. Want die intuïtie waar zo velen van jullie over praten en hebben, is die ook wetenschappelijk onderbouwd?
Mijn universiteit heeft ook onderzoek gedaan naar astrologie. Erg vermakelijk. Ook op de website van Stichting Skepsis (die ik al heb gelinkt al leest niemand dat) staat een verslag van een grootscheeps onderzoek.

De meeste mensen vinden het gewoon een te depressieve gedachten dat wij een brok hormonen en atomen zijn, zonder guidance van bovenaf, dat doodgaat en nooit meer teruggaat.

Ik vind het heerlijk. For Darwin is mu God, and I'm his prophet (Digitalis 8:32)
Intuitie is niets meer dan dierlijk instinct. Waarom alles zo mystificeren?

Justme, where art thou?
En dat onderzoek is 'de waarheid'?

Lijkt me lastig om het leven zo zwart wit te zien. Ik sta liever open voor dingen. Maar ieder z'n keuze.
Hoe denkt je man over astrologie?
Goed verhaal , Koor !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Soundpost schreef op 25 september 2008 @ 21:40:

Hoe denkt je man over astrologie?Joh, die man is een kreeft en het is algemeen bekend dat kreeften niet in astrologie geloven!
Wees blij!
Oh, ik leer net dat kreeften onvoorspelbaar en humeurig zijn, dus haar man zal er wel iedere dag anders over denken *snort*

En kom aan, meissiemeissie, niemand zegt dat er zoiets is als 'het' wetenschappelijk onderzoek dat 'de' waarheid verkondigt. Er is wel zoiets als een wetenschappelijke methode, die er in beginsel op neerkomt dat je 1) een voorspelling doet, 2) zo objectief mogelijk test of die voorspelling uitkomt, en 3) een nieuwe voorspelling doet op basis van wat je hebt geleerd. Je bent voortdurend bezit met controleren, aanpassen en leren. Astrologen doen dat niet, proberen niet te leren. Ze poneren en stelling ('kreeften zijn humeurig', of meer algemeen: wij zien de stand van de sterren van zoveel duizend jaar geleden, en die 'lichtsporen' bepalen op dit moment ons lot), ze zeggen dat dat de waarheid is, en vinden dan dat iedereen die aan de wijsheid daarvan waagt te twijfelen 'het leven zwart/wit ziet'...
Er wordt gezegd dat het onzin is, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat ergens gedaan/gepubliceerd is.

Dus er wordt wel degelijk gezegd dat het dus 'waarheid' is dat astrologie onzin is. (tegen ons 'goedgelovigen')

Maar ja, ieder z'n mening hoor, daar is het een forum voor.

Ik vind het gewoon erg jammer dat mensen daardoor niet openstaan voor onverklaarbare dingen. Een gemis, vind ik.
quote:hekate schreef op 25 september 2008 @ 21:46:

[...]

Joh, die man is een kreeft en het is algemeen bekend dat kreeften niet in astrologie geloven!
quote:meissiemeissie schreef op 25 september 2008 @ 22:06:

Er wordt gezegd dat het onzin is, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat ergens gedaan/gepubliceerd is.

Dus er wordt wel degelijk gezegd dat het dus 'waarheid' is dat astrologie onzin is. (tegen ons 'goedgelovigen')

Maar ja, ieder z'n mening hoor, daar is het een forum voor.

Ik vind het gewoon erg jammer dat mensen daardoor niet openstaan voor onverklaarbare dingen. Een gemis, vind ik.

Nu generaliseer je en begin je over 'onverklaarbare dingen' in het algemeen. Daar is nog helemaal niet over gesproken, het gaat nu over astrologie. Of vind je dat een onverklaarbaar ding? En wat is dan onverklaarbaar? Dat het überhaupt bestaat?

Want dat mensen in astrologie geloven is namelijk helemaal niet onverklaarbaar. De beschrijvingen zijn zo algemeen dat iedereen het op zichzelf toe kan passen.
quote:MysticAngel schreef op 25 september 2008 @ 21:21:

[...]

Vele wetenschappelijken onderzoeken, die we nu zo lekker klakkeloos aannemen (want zo lekker onderbouwd toch) zijn over een paar jaar al weer volledig achterhaald, en dan?

nemen als goedgelovige honden de nieuwe waarheid (heden) aan,

doe mij maar intuitie,

wetenschappelijk onderzoek is inderdaad niet alleshahaha dank je dat je mijn punt nog duidelijker maakt.....
quote:meissiemeissie schreef op 25 september 2008 @ 20:51:

Dat zeggen ze ook over paragnosten, mediums ed. Het is niet te bewijzen, maar is het dan niet waar?

Als je openstaat voor onverklaarbare dingen kan dat soms best je leven verrijken.Mijn stelling is nou juist dat de werkzaamheid van horoscopen wel degelijk verklaard is. De werkzaamheid ziet 'em alleen niet in de tekst van de horoscoop maar in het feit dat mensen sterk geneigd zijn algemeenheden op henzelf van toepassing te verklaren.
Leuk filmpje voor iedereen die in sterren gelooft:

http://www.youtube.com/watch?v=3Dp2Zqk8vHw
quote:meissiemeissie schreef op 25 september 2008 @ 20:51:

Dat zeggen ze ook over paragnosten, mediums ed. Het is niet te bewijzen, maar is het dan niet waar?inderdaad. Ook dat is niet waar.quote:Als je openstaat voor onverklaarbare dingen kan dat soms best je leven verrijken.Het is niet verboden in sprookjes te geloven gelukkig.
quote:meissiemeissie schreef op 25 september 2008 @ 20:07:

Sommige dingen zijn niet te verklaren, maar dat betekent toch niet dat ze niet waar zijn? Wetenschappelijk onderzoek is ook niet alles.

Maar dat betekent toch ook niet dat ze dan wel waar zijn? Net zoiets als dat veel mensen de neiging hebben alles wat ze niet kunnen verklaren dan als paranormaal bestempelen.

Echt heel lang geleden heb ik me intensief bezig gehouden met astrologie, cursussen gevolgd, horoscopen laten trekken en noem het maar op. De onderlinge verbanden waren snel te vinden want mijn kids en ik zijn allemaal vuurtekens en de ascendanten linken ook nog met elkaar. Met al dat vuur zou het hier dus wel een heftig leven worden.....Nou, niemand is hier zo explosief als ikzelf en het zou dus veel erger moeten zijn. Niks van dit alles.

Mijn eerste cursus astrologie: de astroloog geloofde absoluut niet dat ik een Boogschutter zou zijn en heeft dat al die tijd volgehouden. Ik heb hem een relatiehoroscoop laten maken van mij en mijn toenmalige partner en zijn conclusie was dat het pertinent onmogelijk was dat wij samen door 1 deur zouden kunnen, laat staan een relatie onderhouden. We hebben tien jaar een goede relatie gehad en er een prachtkind aan over gehouden. Dat de relatie uiteindelijk geen stand gehouden heeft, heeft volgens mij niks te maken met de stand van de sterren op het moment dat wij geboren werden maar meer met de ontwikkelingen die je als mens doormaakt.

Dat is ook mijn grootste probleem: op het moment dat je wordt geboren, staan de sterren zus en zo maar wat heeft dat nog voor invloed tien, twintig of nog weet ik hoeveel jaren later?

En ik hou me toch liever vast aan wat de wetenschap bewijst dan dat ik alles wat ik niet kan verklaren dan toch maar ga zien als iets wat dan onder de noemer 'onverklaarbaar' verklaarbaar zou worden als zijnde een bewijs voor.....
quote:rastafun schreef op 26 september 2008 @ 00:32:

[...]

Dat is ook mijn grootste probleem: op het moment dat je wordt geboren, staan de sterren zus en zo maar wat heeft dat nog voor invloed tien, twintig of nog weet ik hoeveel jaren later?

Dan vergis je je toch, als je denkt dat die invloed afneemt. Die blijft precies gelijk!
Het zijn wel een beetje flauwe antwoorden op de vraag van TO.

Ze vraagt naar mensen met verstand van(dat zijn dus mensen die daar in geloven) de sterren en horoscopen e.d. Ze vraagt niet of wij daar wel of niet in geloven.

Ik geloof persoonlijk ook niet dat mijn geboortedag staat voor allerelei signalen van bovenaf, maar als TO dat wil, mag ze dat van mij met alle liefde in de wereld geloven.

En er zullen vast wel meer mensen zijn die dat geloven, en op deze manier durven ze dat vast niet te zeggen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven