Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Liesbeth
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Impala, ik kijk vanavond even naar je link, bedankt alvast.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pointdexter schreef op 07 oktober 2015 @ 14:33:

LiesbethAi, ik verbeter het.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb trouwens het boek expres niet gelezen, juist vanwege mijn persoonlijke ervaring met zelfdoding. Wil niet dat zo'n boek onder mijn huid kruipt.

MV, heb jij het boek wel gelezen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 oktober 2015 @ 14:33:

[...]

Ai, ik verbeter het.No worries.
quote:pointdexter schreef op 07 oktober 2015 @ 14:36:

Ik heb trouwens het boek expres niet gelezen, juist vanwege mijn persoonlijke ervaring met zelfdoding. Wil niet dat zo'n boek onder mijn huid kruipt.

MV, heb jij het boek wel gelezen?

Ja vorig jaar was hij gratis te downloaden bij de bieb in de vakantie. Ik heb het in 2 dagen uitgelezen. Wel blij dat ik het heb gelezen maar wel wat Impala schrijft, je denkt zijn leven te lezen en daar zijn grote delen uitgelaten. Ik dacht echt dat het bij hun heel onverwachts was overkomen maar de docu en gesprek van Liesbeth geeft weer iets anders aan.

Maar die privacy is aan Isa wat ze met de buitenwereld wil delen, net als dat wij doen. Dus op die manier zeg ik, ik begrijp het. Het beeld is zodoende niet helemaal compleet maar ze zijn natuurlijk ook niet een algemeen gemeengoed dat ze alles hoeft te vertellen.

Ik zit op de schopstoel dus ik kom vanavond hier nog even terug hoor, maar anders schrijf ik misschien in mijn haast iets wat ik net anders bedoel.
quote:Daaromniet schreef op 20 september 2015 @ 21:17:

Wie kijkt er ook Grensland, over Rusland? En De man in Teheran, over Iran.

Heel interessant vind ik deze series..

Grensland kijken wij thuis ook. Heel interessant inderdaad. Hoe leven en denken mensen in Moldavië, Trans-Nistrië, Oekraïne en Rusland. Ik had geen idee. Dit geeft een heel mooi inkijkje.

Onze man in Teheran wil ik ook nog gaan kijken.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 oktober 2015 @ 14:33:

Impala, ik kijk vanavond even naar je link, bedankt alvast.

Het was zo ongeveer het eerste wat ik vond over funtheater. Nee idd geen wederhoor. Het artikel gaat eigenlijk om de persoonlijke ervaring van die theatermaakster. maar het geeft wel een inkijkje in die funclub, die een nogal giftige indruk maakt. Ik had er nog nooit van gehoord.

Ik krijg uit de verhalen, ook over de bevalling waar Antonie afzijdig werd gehouden de indruk dat het vooral Isa was die hun hierin meesleepte.

Ik zag dat de Privé er deze week ook mee uitpakt. Isa krijgt de shit nu dubbel hard over zich heen omdat ze het zelf opzettelijk verzwegen heeft. Allemaal prima en begrijpelijk, maar schrijf dan geen 'openhartig' boek.
.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 oktober 2015 @ 14:47:

[...]

Ja vorig jaar was hij gratis te downloaden bij de bieb in de vakantie. Ik heb het in 2 dagen uitgelezen. Wel blij dat ik het heb gelezen maar wel wat Impala schrijft, je denkt zijn leven te lezen en daar zijn grote delen uitgelaten. Ik dacht echt dat het bij hun heel onverwachts was overkomen maar de docu en gesprek van Liesbeth geeft weer iets anders aan.

.Dat vind ik dan weer niet, dat het boek de indruk wekt dat het onverwacht kwam. Dat hij eerder een poging deed staat er toch ook in?
.
quote:pointdexter schreef op 07 oktober 2015 @ 14:36:

MV, heb jij het boek wel gelezen?Ik denk dat je het wel zonder problemen kan lezen. Het is vooral het verhaal van Isa en hun leven samen.
.
quote:lizzy75 schreef op 07 oktober 2015 @ 14:50:

[...]

Grensland kijken wij thuis ook. Heel interessant inderdaad. Hoe leven en denken mensen in Moldavië, Trans-Nistrië, Oekraïne en Rusland. Ik had geen idee. Dit geeft een heel mooi inkijkje.

Onze man in Teheran wil ik ook nog gaan kijken.Dan vind je Reizen Waes ook vast leuk. Is van Tom Waes, een Vlaming die eigenzinnige reizen maakt en filmt. Hij is voor zijn programma ook in die regio geweest. Was een leuke aflevering!
Ik vind reizen Waes ook geweldig..... Onze man in Teheran kan ik helaas in het buitenland niet bekijken.....
Vanavond ga ik kijken;

Documentaire waarin het verhaal wordt verteld van de rechtszaak tegen Siert Bruins, die eind vorige maand is overleden. Woensdag te zien bij AVROTROS op NPO 2.

De dood van de oud-SS’er werd maandag pas bekend gemaakt. Naar aanleiding van het televisieprogramma LEVY & de laatste nazi's besloot de Duitse justitie in 2013 het onderzoek naar Het Beest van Appingedam te heropenen. Het proces tegen Bruins duurde zes maanden. De rechter baseerde zijn oordeel uiteindelijk op één woord: argeloos.

Rechtzaak

In de zaak tegen Bruins staat de moord op verzetsman Aldert Klaas Dijkema centraal, in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog. Aangezien niet bewezen kon worden dat Dijkema argeloos is geweest, dat hij niet zag aankomen dat hij vermoord zou worden, spreekt de Duitse rechter van doodslag en niet van moord. En omdat doodslag in Duitsland verjaart, mocht Bruins na een proces van een half jaar gewoon als vrij man naar huis. Spijt van zijn daden had Bruins niet: ‘Ik had geen soldaat moeten worden. Daar heb ik spijt van.'

2Doc: LEVY & de laatste nazi's: Argeloos, woensdag 14 oktober 2015, 23.05 uur, AVROTROS, NPO 2
Bedankt voor de tip, ik ga m terug kijken. Gister geloof ik was er een docu over die Nederlandse vrouw die getrouwd is met de (voormalige?) premier van Georgië. Iemand gekeken? Is hij de moeite waard om terug te kijken?
quote:pointdexter schreef op 14 oktober 2015 @ 21:17:

Bedankt voor de tip, ik ga m terug kijken. Gister geloof ik was er een docu over die Nederlandse vrouw die getrouwd is met de (voormalige?) premier van Georgië. Iemand gekeken? Is hij de moeite waard om terug te kijken?

Nee niet gezien.

De docu die ik postte begint nu met een minuut dus benieuwd of het wat is.
"Movies that matter" (Trouw). Altijd goede docu's.
verba volant, scripta manent.
Louis Theroux over autisme
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 14 oktober 2015 @ 23:19:

Louis Theroux over autismeNiet alleen over autisme maar alle documentaires die hij maakt.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 14 oktober 2015 @ 23:27:

[...]

Niet alleen over autisme maar alle documentaires die hij maakt.Klopt, maar deze was met op tv
Ik heb hem al een tijd geleden gezien maar hij heeft wel indruk gemaakt op mij en dan vooral het stuk over wat opa aan zijn kleinkind verteld, zoiets zeg je toch niet tegen een kind?! En het lijkt wel of je tig jaar terug gaat in de tijd maar deze docu is van 2004.

Noord Korea "Een dag uit het leven"

https://youtu.be/lGE9S6svs-s

(met engelse ondertiteling, geen idee of die nog te vinden is op NPO gemist)
quote:calvijn1 schreef op 14 oktober 2015 @ 23:19:

Louis Theroux over autismeWas heel indrukwekkend en zoals altijd heel integer.
quote:prada schreef op 15 oktober 2015 @ 08:35:

[...]

Was heel indrukwekkend en zoals altijd heel integer.Knap hoe hij dat altijd doet
quote:dojobo schreef op 07 oktober 2015 @ 16:38:

Ik vind reizen Waes ook geweldig.....

Waes vind ik inderdaad ook leuk om naar te kijken. De Route 65 aflevering (verticaal door de VS ipv de horizontale Route 66) en die in Mexico (wat een droefenis en armoede waar hij was) zijn mijn favorieten.

Edit: ik wilde eigenlijk Pointdexter quoten., maar maakt verder niet uit.
quote:pointdexter schreef op 14 oktober 2015 @ 21:17:

Gister geloof ik was er een docu over die Nederlandse vrouw die getrouwd is met de (voormalige?) premier van Georgië. Iemand gekeken? Is hij de moeite waard om terug te kijken?Die ga ik ook nog kijken. Lijkt me interessant.
quote:calvijn1 schreef op 15 oktober 2015 @ 10:58:

[...]

Knap hoe hij dat altijd doetJa inderdaad. Hij is zo nuchter dat het soms gewoon komisch is. Kijk altijd graag naar zijn documentaires.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven