Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
als je maar vaak genoeg tegen een kind zegt dat hij niet deugt dan gaat hij zich daar naar gedragen
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

selffullfilling prophecyTuurlijk. Droom lekker verder.
Uit wat voor gezin kwam het Marokkaanse jong? En uit wat voor gezin het Japanse meisje? Ik denk dat veel problemen ook een sociaal-economische achtergrond hebben. Mijn tokkiefamilie vertoont namelijk ook echt heel ander gedrag dan mijn wat chiquere familie, terwijl ze allemaal blank, Gronings en protestants zijn.
Terug naar de vluchtelingen maar weer

http://nos.nl/artikel/2061761-kamer-wil ... ranje.html

De Tweede Kamer roept het kabinet op om zo snel mogelijk terug te keren naar de oorspronkelijke afspraken over opvang in Oranje. Dat betekent dat het aantal asielzoekers in het Drentse dorp wat de Kamer betreft snel terug moet naar 700.
Zo zie je maar weer. En die wet over de kindbruiden is er ook al door.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:19:

als je maar vaak genoeg tegen een kind zegt dat hij niet deugt dan gaat hij zich daar naar gedragenAls je maar vaak genoeg tegen een jongen zegt dat vrouwen minderwaardig zijn, homoseksualiteit een zonde is die strafbaar is met de dood, anders gelovigen vuile honden zijn en de koran het enige echte boek is gaan ze het ook geloven.
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2015 @ 21:24:

Zo zie je maar weer. En die wet over de kindbruiden is er ook al door.Die laatste is wel het meest belangrijk natuurlijk.. Gelukkig maar.
quote:granny71 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:24:

[...]

Als je maar vaak genoeg tegen een jongen zegt dat vrouwen minderwaardig zijn, homoseksualiteit een zonde is die strafbaar is met de dood, anders gelovigen vuile honden zijn en de koran het enige echte boek is gaan ze het ook geloven.

Je vergelijkt appels met peren.

De koran en de bijbel verschillen niet zoveel

hoe de koran wordt geinterpreteerd verschilt per regio/ land/ cultuur/ stad/ moskee. niet alle moslims zijn tegen homoseksualiteit of vrouwenemancipatie. En daarentegen zijn er ook christenen die wel tegen homoseksualiteit en vrouwenemancipatie zijn. Hou eens op met dat gegeneraliseer.
quote:granny71 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:20:

[...]

Tuurlijk. Droom lekker verder.Ontken jij nu het bestaan van het psychologisch fenomeen de selffullfilling prophecy?
http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -2697955W/

De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met het wetsvoorstel dat huwelijk onder dwang tegen moet gaan. Het wetsvoorstel schrijft voor dat Nederland geen buitenlandse huwelijken met jonge meisjes meer erkent.

Eigenlijk zou het wetsvoorstel Tegengaan huwelijksdwang pas 24 november worden behandeld, maar op verzoek van de PVV werd de stemming naar voren geschoven.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:30:

[...]

Ontken jij nu het bestaan van het psychologisch fenomeen de selffullfilling prophecy?En daarnaast is talloze keren aangetoond dat verwachtingen van leerkrachten (en ws de rest van de mensheid) zich vertalen in onbewuste discriminerende handelingen. Dat gaat om hoe ze jongens en meisjes behandelen (ja ook nog in de 21st eeuw in westerse landen), hoe ze kinderen uit verschillende sociale milieus behandelen en hoe ze kinderen uit verschillende culturen behandelen.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 21:32:

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -2697955W/

De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met het wetsvoorstel dat huwelijk onder dwang tegen moet gaan. Het wetsvoorstel schrijft voor dat Nederland geen buitenlandse huwelijken met jonge meisjes meer erkent.

Eigenlijk zou het wetsvoorstel Tegengaan huwelijksdwang pas 24 november worden behandeld, maar op verzoek van de PVV werd de stemming naar voren geschoven.

Onterechte succesclaim, in feite was het een gezamenlijke vraag van VVD, PvdA, D66 en PVV

http://nos.nl/artikel/206 ... -sneller-door-senaat.html
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2015 @ 21:21:

Uit wat voor gezin kwam het Marokkaanse jong? En uit wat voor gezin het Japanse meisje? Ik denk dat veel problemen ook een sociaal-economische achtergrond hebben. Mijn tokkiefamilie vertoont namelijk ook echt heel ander gedrag dan mijn wat chiquere familie, terwijl ze allemaal blank, Gronings en protestants zijn.Even voor de duidelijkheid. Generaliseren mag niet. Maar Groningers zijn geen tokkies. Punt. Boer'n, inteelt, wat dan ook. Maar tokkies zijn die lui uit Brabant. Wij Groningers doen dat niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Anna37 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:33:

[...]

En daarnaast is talloze keren aangetoond dat verwachtingen van leerkrachten (en ws de rest van de mensheid) zich vertalen in onbewuste discriminerende handelingen. Dat gaat om hoe ze jongens en meisjes behandelen (ja ook nog in de 21st eeuw in westerse landen), hoe ze kinderen uit verschillende sociale milieus behandelen en hoe ze kinderen uit verschillende culturen behandelen.natuurlijk. je krijgt wat je verwacht, dat is het geval op microniveau maar ook op macroniveau.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:15:

[...]

Zo simpel is het niet. Wilders polariseert en gooit olie op het vuur. De problemen met werkeloosheid van de gekleurde medelander is niet nieuw. in de jaren 80 draaide daar het hele jeugdwerk op. Toch was er toen geen sprake van een hetze. Wel was het toen ook al een groot probleem voor migranten met een duidelijk andere etniciteit om werk te vinden. n

Toen was het nog nieuw had men nog hoop om dit probleem te verhelpen, 30 jaar later is het nog steeds een probleem en misschien zelfs wel erger.

En hebben wij ervaring opgedaan.

De cijfers van immigranten in een sociale uitkering is in NL altijd hoog geweest. Veel hoger dan in andere landen. Somaliers bijvoorbeeld geven zelf aan dat het hier te moeilijk voor ze wordt gemaakt, ik luister dan bijv. Naar Omar MUnie die dan heel hard roept, onzin in NL krijg je heel veel kansen.

Maar ergens gaat het absoluut niet goed. alle goed wil en zachte hand van de afgelopen tijd werkt niet.

Daarom wat harder aanpakken en duidelijke regels.

Wilders heeft deze problemen niet in de hand gehad, hij uit ze.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van hem vind, ben nog zwevende.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:29:

[...]

Je vergelijkt appels met peren.

De koran en de bijbel verschillen niet zoveel

hoe de koran wordt geinterpreteerd verschilt per regio/ land/ cultuur/ stad/ moskee. niet alle moslims zijn tegen homoseksualiteit of vrouwenemancipatie. En daarentegen zijn er ook christenen die wel tegen homoseksualiteit en vrouwenemancipatie zijn. Hou eens op met dat gegeneraliseer.De Koran wordt door moslims maar op 1 manier Geïnterpreteerd, je praat weer onzin. Kijk is naar een land als Saoedi Arabië, daar mogen vrouwen geen eens auto rijden, in welk christen land zie je dat?
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:38:

[...]

natuurlijk. je krijgt wat je verwacht, dat is het geval op microniveau maar ook op macroniveau.

Oneens. Je loopt groot risico te creëren wat je verwacht. Gelukkig is het geen wet van zekerheid, en blijven mensen tegen de verwachtingen in ( en dus tegen de al dan niet bewuste tegenwerking in) presteren naar wat ze waard zijn.

Wilders maakt met zijn stemmingmakerij het al dan niet bestaande of gevreesde probleem groter, maar ik blijf geloven dat er gelukkig mensen zijn, veel mensen zijn, die het tegendeel zullen bewijzen. In dat opzicht hebben de doelwitten van de stemmingmakerij voordeel van het feit dat ze met grote getale zijn, ze hoeven niet als eenling tegen zoveel onwil op te boksen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

De Koran wordt door moslims maar op 1 manier Geïnterpreteerd, je praat weer onzin. Kijk is naar een land als Saoedi Arabië, daar mogen vrouwen geen eens auto rijden, in welk christen land zie je dat?Ik heb al eens geschreven: ik ken dus een vrouw die in het geheim ging werken omdat dat in haar dorp niet mocht, werkende vrouwen. Gewoon een NL vrouw, christelijke achtergrond.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:19:

als je maar vaak genoeg tegen een kind zegt dat hij niet deugt dan gaat hij zich daar naar gedragenDat ligt toch meer aan de opvoeding dan aan de school.
quote:linjmh schreef op 07 oktober 2015 @ 21:46:

[...]

Ik heb al eens geschreven: ik ken dus een vrouw die in het geheim ging werken omdat dat in haar dorp niet mocht, werkende vrouwen. Gewoon een NL vrouw, christelijke achtergrond.Dat zal wel maar dat doet niets af aan het feit dat we hier vrijheid van godsdienst en democratie daar kunnen moslimlanden nog van leren.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

De Koran wordt door moslims maar op 1 manier Geïnterpreteerd, je praat weer onzin. Kijk is naar een land als Saoedi Arabië, daar mogen vrouwen geen eens auto rijden, in welk christen land zie je dat?Tip: Google eens op moslimlanden waar vrouwen wel auto mogen rijden en leg dat eens naast je stelling dat de Koran door moslims maar op 1 manier geïnterpreteerd wordt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 21:38:

[...]

natuurlijk. je krijgt wat je verwacht, dat is het geval op microniveau maar ook op macroniveau.

Dan wordt het tijd dat we eens wat gaan verwachten.

Dus niet accepteren dat ze onplaatsbaar zijn vanwege kleding of taalachterstand zodat ze in de bijstand blijven hangen.

Niet accepteren dat ouders zich niet met de opleiding van hun kinderen bemoeien.

Niet accepteren dat ouders niet naar school komen als er iets gebeurt is.

Niet accepteren dat kleine kinderen tot heel laat op straat lopen zodat ze de volgende dag op school half slapen.

Niet accepteren dat kleine jongetjes al een grote mond hebben tegen de juf omdat ze maar een vrouw is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit geldt niet alleen voor allochtonen maar je ziet deze dingen wel veel vaker in die bevolkingsgroep.
quote:meivogel schreef op 07 oktober 2015 @ 20:27:

[...]

Zoals ik al vaker heb geschreven: ieder verhaal dat je hoort, is een stukje van de waarheid. Er is niet één waarheid. En de vraag is niet of wij vluchtelingen willen opvangen. Ze zijn er. Op de één of andere manier zullen we ze onder dak moeten brengen, willen we niet dat de situatie helemaal uit de hand loopt.

Daar verschillen we van mening, maar goed dat is niets nieuws, mijn persoonlijke mening is dat Nederland moet onderhandelen met landen in de regio of ze tegen betaling migranten willen opnemen (terug nemen)

Je moet af van de aanzuigende werking, repatriëring is een probaat middel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:feow schreef op 07 oktober 2015 @ 21:46:

[...]

Oneens. Je loopt groot risico te creëren wat je verwacht. Gelukkig is het geen wet van zekerheid, en blijven mensen tegen de verwachtingen in ( en dus tegen de al dan niet bewuste tegenwerking in) presteren naar wat ze waard zijn.

Wilders maakt met zijn stemmingmakerij het al dan niet bestaande of gevreesde probleem groter, maar ik blijf geloven dat er gelukkig mensen zijn, veel mensen zijn, die het tegendeel zullen bewijzen. In dat opzicht hebben de doelwitten van de stemmingmakerij voordeel van het feit dat ze met grote getale zijn, ze hoeven niet als eenling tegen zoveel onwil op te boksen.ja eens met je nuance
quote:granny71 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:54:

[...]

Dan wordt het tijd dat we eens wat gaan verwachten.

Dus niet accepteren dat ze onplaatsbaar zijn vanwege kleding of taalachterstand zodat ze in de bijstand blijven hangen.

Niet accepteren dat ouders zich niet met de opleiding van hun kinderen bemoeien.

Niet accepteren dat ouders niet naar school komen als er iets gebeurt is.

Niet accepteren dat kleine kinderen tot heel laat op straat lopen zodat ze de volgende dag op school half slapen.

Niet accepteren dat kleine jongetjes al een grote mond hebben tegen de juf omdat ze maar een vrouw is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit geldt niet alleen voor allochtonen maar je ziet deze dingen wel veel vaker in die bevolkingsgroep.verwachting is iets anders dan dwang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven