Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 20:25:

[...]

Verwerp de hypothese eens? Vind je toch leuk, hypothesen?Ja, zojuist weer een bordje hypothesen op tafel gezet, ik ben er dol op.
verba volant, scripta manent.
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2015 @ 20:43:

dubbelhet is allang gebeurd. Al vanaf de 16e eeuw
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2015 @ 20:44:

[...]

Ja, zojuist weer een bordje hypothesen op tafel gezet, ik ben er dol op.smeerseltjes erbij
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 20:41:

Maar goed de vluchtelingen:

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/07/gem ... financien/

Op meerdere plekken in Nederland blijken gemeenteraden en hun inwoners te botsen over de opvang van asielzoekers. Verontruste bewoners bestormden een raadsvergadering over het onderwerp in Purmerend. In Enschede zijn drie wethouders bedreigd vanwege de komst van een azc. Gisteren liep een bijeenkomst in het Drentse dorp Oranje uit de hand. Daarbij werd staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Justitie en Veiligheid, VVD) belaagd en werden twee bussen met daarin asielzoekers geblokkeerd.

En ondertussen in Atlanta:

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Anna37 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:48:

[...]

Dat is ook crimineel! Ik ken de achtergrond van dit gezin van herkomst verder niet, maar weet wel dat soortgelijke dingen zich hebben voorgedaan in UK achterbuurten waarbij (autochtone) ouders uit het criminele milieu het niet eens zijn met de uithuisplaatsing en kinderen terug proberen te halen en/of pleeg/adoptie-ouders bedreigen.

Aangetast voelen in hun eer als familie...

Dit is gewoon een poging van eerwraak.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

maar dat betekent niet dat er sprake is van integratie.

Klopt.

Maar ze eisen ook niets en zorgen niet voor overlast.

Dat kan je van andere zogenaamd geïntegreerde bevolkingsgroepen niet zeggen.
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2015 @ 20:46:

[...]

En ondertussen in Atlanta:

[afbeelding]

Maar hij belt wel elk uur met Dijkhof hoor,dus hij blijft wel op de hoogte..

http://nos.nl/artikel/2061808-rutte-ik- ... khoff.html
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 20:31:

[...]

ze worden ook niet massaal uitgekotst. er is geen parlementarier die scandeert dat hij wel even minder chinezen regelt en in de telegraaf staat niet met koeieletters: Chinees breekt in. Niet omdat chinezen niet crimineel zouden zijn, wel omdat het geen nieuwswaarde heeft. de chinees speelt minder in de onderbuik dan de moslim.

Oneens. Je verwart oorzaak en gevolg.

Ik durf te wedden dat, als Chinezen vanaf morgen zich net zo gedroegen als een bepaalde groep moslims en hun betrokkenheid bij criminaliteit even groot was als dat bij een bepaalde groep moslims, Wilders eind deze week ook een anti Chinezencampagne heeft opgezet en waarschijnlijk ook nog een meldpunt overlast Chinezen. En dan stonden de Chinezen ook paginagroot in de krant.

Wilders is geen oorzaak, hij is een symptoom.
Straks in opiniemakers ook het vluchtelingenprobleem.. 21:10 op NPO2
Inderdaad ikbenanoniem.

Chinezen geven geen reden om uitgekotst te worden dus het is logisch dat dat niet gebeurt.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Maar hij belt wel elk uur met Dijkhof hoor,dus hij blijft wel op de hoogte..

http://nos.nl/artikel/2061808-rutte-ik- ... off.htmlJa natuurlijk, wil hij nog meer met een Jantje van Leiden er af komen ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:granny71 schreef op 07 oktober 2015 @ 20:52:

Inderdaad ikbenanoniem.

Chinezen geven geen reden om uitgekotst te worden dus het is logisch dat dat niet gebeurt.Helemaal eensch, fijne mensen.!
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2015 @ 20:52:

[...]

Ja natuurlijk, wil hij nog meer met een Jantje van Leiden er af komen ? Ik denk dat hij alvast een veilig onderkomen ver van Europa vandaan aan het regelen is voor het geval dat de bom hier barst.
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2015 @ 20:52:

[...]

Ja natuurlijk, wil hij nog meer met een Jantje van Leiden er af komen ? Hoewel ik dan weer niet écht geloof dat hij elk uur met Klaas belt.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 20:52:

Straks in opiniemakers ook het vluchtelingenprobleem.. 21:10 op NPO2

Thanx Hon, dan ga ik nu met de snuiten om.

Pas je goed op de winkel, en wie heeft er vannacht stand-by dienst ?

Ik kan waarnemen tot 05.00 uur dan begint mijn andere dienst.
quote:bungaa schreef op 07 oktober 2015 @ 20:47:

[...]

Aangetast voelen in hun eer als familie...

Dit is gewoon een poging van eerwraak.Ja, dat zou je zo kunnnen noemen inderdaad. Ik hoorde laatst nog een (autochtone) Brit zeggen, als je aan een van ons komt, kom je aan ons allemaal (nou ja, in het Engels dan he ) En die komt uit een lokaal beruchte familie van niet bepaald lieverdjes. Je ziet het ook bij gangs natuurlijk, dat zijn ook vaak plaatsvervangende families voor kids die verder niets of niemand hebben.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Ik durf te wedden dat, als Chinezen vanaf morgen zich net zo gedroegen als een bepaalde groep moslims en hun betrokkenheid bij criminaliteit even groot was als dat bij een bepaalde groep moslims, Wilders eind deze week ook een anti Chinezencampagne heeft opgezet en waarschijnlijk ook nog een meldpunt overlast Chinezen. En dan stonden de Chinezen ook paginagroot in de krant.

Wilders is geen oorzaak, hij is een symptoom.Kip/ei verhaal
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Hoewel ik dan weer niet écht geloof dat hij elk uur met Klaas belt.

On- topic:

Ik geloof het ook niet, kan ook niet eens met het tijdverschil
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2015 @ 20:55:

[...]

Thanx Hon, dan ga ik nu met de snuiten om.

Pas je goed op de winkel, en wie heeft er vannacht stand-by dienst ?

Ik kan waarnemen tot 05.00 uur dan begint mijn andere dienst.

Doe je wel voorzichtig en denk je goed aan je hart en bloeddruk?

Je hebt er tenslotte maar 1
quote:barbaracartland schreef op 07 oktober 2015 @ 20:43:

[...]

Om het even Amerikaans te houden: Say what? Natuurlijk moeten we lekker culturen gaan mengen. Waarom zouden we dat niet moeten doen, volgens jou? En hoe kun je mensen stoppen die het toch willen doen?

Iedereen moet doen wat hij wil.

Zat ff te denken waarom het daar lekker langs elkaar heen leeft. Elkaar gewoon met rust laten is het meer, maar wel aanpassen aan de wetten van het land.

Haha nee ik apprecieer geen zuiver ras,

Want ik ben zélf een halfbloed en mijn vriend is ook geen hollander.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 20:56:

[...]

Kip/ei verhaal

Onzin.

Chinezen zorgen gewoon niet voor overlast dus worden ze niet uitgekotst.

Heel simpel.

Andere bevolkingsgroepen zorgen wel voor overlast en daar wordt op gereageerd.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Wilders is geen oorzaak, hij is een symptoom.

Eens!

Wilders reageert op wat er speelt, niet andersom.
quote:bungaa schreef op 07 oktober 2015 @ 21:08:

[...]

Eens!

Wilders reageert op wat er speelt, niet andersom.Zo simpel is het niet. Wilders polariseert en gooit olie op het vuur. De problemen met werkeloosheid van de gekleurde medelander is niet nieuw. in de jaren 80 draaide daar het hele jeugdwerk op. Toch was er toen geen sprake van een hetze. Wel was het toen ook al een groot probleem voor migranten met een duidelijk andere etniciteit om werk te vinden. n
Ik weet nog dat er toen ik in de vierde klas lagere school zat een Marokkaanse jongen in de klas kwam.

Er werd speciaal een ouderavond georganiseerd werd om uit te leggen dat de school er alles aan zou doen om problemen te voorkomen.

Toen er een jaar later een Japans meisje in de klas kwam werd dat niet gedaan omdat er vanuit gegaan werd dat die integratie prima zou verlopen.

En ze hadden gelijk.

De Marokkaanse jongen bepaalde al snel de sfeer in de klas op een negatieve manier maar het Japanse meisje werkte gewoon hard en sprak binnen een half jaar prima Nederlands.

Het probleem bestaat al decennia maar door pappen, nat houden en thee drinken is het nooit opgelost.
quote:granny71 schreef op 07 oktober 2015 @ 21:17:

Ik weet nog dat er toen ik in de vierde klas lagere school zat een Marokkaanse jongen in de klas kwam.

Er werd speciaal een ouderavond georganiseerd werd om uit te leggen dat de school er alles aan zou doen om problemen te voorkomen.

Toen er een jaar later een Japans meisje in de klas kwam werd dat niet gedaan omdat er vanuit gegaan werd dat die integratie prima zou verlopen.

En ze hadden gelijk.

De Marokkaanse jongen bepaalde al snel de sfeer in de klas op een negatieve manier maar het Japanse meisje werkte gewoon hard en sprak binnen een half jaar prima Nederlands.

Het probleem bestaat al decennia maar door pappen, nat houden en thee drinken is het nooit opgelost.selffullfilling prophecy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven