Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[quote]vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 17:17:

[...]

Hier worden alle illegalen op 1 hoop gegooid. We hebben het toch over uitgeprocedeerden? Artikel staat vol schattingen.

Men heeft een schatting gemaakt maar er zitten echt geen tienduizend mensen in vluchtflats etc hoor.

De rest is gewoon jouw bordje aan het afwassen als je uit eten bent geweest.[/quote]

Ja? Bron en bewijs graag..
Hier discussiëren heeft echt geen zin. Binnen no time ben je weer ingedeeld bij "ze" of wordt er weer gesproken over de wees welkom brigade.

Het wachten is op de contra foto's en de pro oneliners van de nachtploeg.
quiaquia en Baudolino

Oké, ik dacht even dat Europa verantwoordelijk was voor de ellende in Syrië.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 oktober 2015 @ 17:21:

Hier discussiëren heeft echt geen zin. Binnen no time ben je weer ingedeeld bij "ze" of wordt er weer gesproken over de wees welkom brigade.

Het wachten is op de contra foto's en de pro oneliners van de nachtploeg.Ik heb er ook een handje van om cynisch te discussiëren, een nare eigenschap van mij die ik nodig af moet leren. Ik heb vandaag tot nu toe echt mijn best gedaan om genuanceerd te reageren en te discussiëren.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

Het wachten is op de contra foto's en de pro oneliners van de nachtploeg.Apart.. Wat is dan een discussie?
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 17:26:

[...]

Ik heb er ook een handje van om cynisch te discussiëren, een nare eigenschap van mij die ik nodig af moet leren. Ik heb vandaag tot nu toe echt mijn best gedaan om genuanceerd te reageren en te discussiëren.Dat viel me inderdaad op.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:14:

[...]

ja mooi hè en niemand van de 'welkom in mijn land brigade' die die arme mensen een plek in hun huis aanbiedt..

Schat dat is toch helemaal niet nodig, die sompige achteraf kamertjes met gillende kinderen zonder hoofddoek, die niet eens van je zelf zijn.

Je zult maar ergens terechtkomen met langzaam wifi, pfffffff

Of waar 's avonds rijst op het menu staat........

Neeeee, wij maken villa's, rechtbanken, kapitale grachtenpanden klip en klaar voor de nieuwe Nederlanders.

Zo doe je dat !

In een land waar je Welkom bent.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 17:41:

[...]

Schat dat is toch helemaal niet nodig, die sompige achteraf kamertjes met gillende kinderen zonder hoofddoek, die niet eens van je zelf zijn.

Je zult maar ergens terechtkomen met langzaam wifi, pfffffff

Of waar 's avonds rijst op het menu staat........

Neeeee, wij maken villa's, rechtbanken, kapitale grachtenpanden klip en klaar voor de nieuwe Nederlanders.

Zo doe je dat !

In een land waar je Welkom bent.Ja je hebt gelijk mop
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:47:

[...]

Ja je hebt gelijk mop Ongelijk is een bochel zeggen wij in Mokum
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) verwacht dat er volgend jaar 43.000 asielzoekers met een verblijfsvergunning zullen moeten worden gehuisvest. Dat staat in een zogenoemde taakstellingsbrief van zijn hand.

In de eerste helft van het komende jaar gaat het om 20.000 mensen. Daarmee werd al rekening gehouden. Dijkhoff schat nu dat in de periode van 1 juli 2016 tot 1 januari 2017 nog eens circa 23.000 nieuwe vergunninghouders huisvesting in de gemeenten moeten krijgen. Dat is wel een prognose die nog kan worden bijgesteld.

Over het lopende jaar gaat het om 28.900 mensen die een huis moeten hebben. De toestroom van vluchtelingen drukt erg op de wachtlijsten met mensen die in aanmerking willen komen voor een sociaal huurhuis. Er gaan stemmen om meerdere mensen een huis te laten delen.

Bron AD.
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Jep. En er is ook al een plan hoe "we" gaan uitzetten dadelijk.

Gaat snel he, als er eventjes geen tegenwicht is hier.

Naah... Je maakt er nu zelf 2 kampen van met zo'n opmerking.

Dacht toch echt dat ze de plannen vandaag hebben voorgelegd, besproken en besloten in Luxemburg.
quote:Baudolino schreef op 08 oktober 2015 @ 17:19:

[...]

Europa heeft te lang gewacht met opvang regelen. (die noodsituatie, niet de situatie in Syrie zelf) Griekenland werd overspoeld en Europa deed niets.

Ja ben ik met je eens.

EU was druk met geldzaken zoals TTIP/ISDS er doorheen te drukken in het geniep..

Soms denk ik serieus dat deze crisis een afleidingsmanoeuvre is. We zijn er met zn allen maar druk mee.
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 18:13:

[...]

Ja ben ik met je eens.

EU was druk met geldzaken zoals TTIP/ISDS er doorheen te drukken in het geniep..

Soms denk ik serieus dat deze crisis een afleidingsmanoeuvre is. We zijn er met zn allen maar druk mee.Ik denk het ook wel eens
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 15:28:

[...]

Dat klinkt hoopgevend, maar eerst zien, en dan geloven. Immers, we krijgen een handje vol illegalen al met geen stok het land uit. Nu wordt er gesproken over enkele honderdduizenden, en dat zou dan wel moeten gaan lukken? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er een hard hoofd in.

Bovendien denk ik dat zodra het uitzetten werkelijk begint de paniek behoorlijk toe zal slaan in asielzoekerscentra en dan met name bij die mensen waarbij de asielaanvraag alles behalve een gelopen koers is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dat kon je wel zien aan die bezorgde vrouw uit Oranje. Ik voorspel hongerstakingen en gijzelingen en dergelijke als dit plan echt doorgezet wordt.In de praktijk keert maar 40% van de uitgeprocedeerden terug naar eigen land.

Europese cijfers
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Het wachten is op de contra foto's en de pro oneliners van de nachtploeg.

Het is rustig, ik denk dat ze op een geheime plaats verzamelen en dan een collectieve aanval inzetten.

We moeten waakzaam zijn, voor je het weet linken ze deze draad naar Afrika en gaat er een aanzuigende werking vanuit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat terugkeren zie ik niet snel gebeuren, het duurt een eeuwigheid om de echte vluchtelingen er tussenuit te vissen.
verba volant, scripta manent.
Nou komt het helemaal goed Halbe komt in actie

quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 18:40:

Nou komt het helemaal goed Halbe komt in actie

[afbeelding]I love Halbe
quote:MarianneDavids schreef op 08 oktober 2015 @ 18:37:

Dat terugkeren zie ik niet snel gebeuren, het duurt een eeuwigheid om de echte vluchtelingen er tussenuit te vissen.

Ik sprak gisteren iemand die ondersteunend werkt voor de IND

Daar wordt wel serieus gewerkt al hebben ze wel steeds minder tijd.

Het valt hun ook op dat de Syriërs en vooral de gezinnen hun papieren keurig op orde hebben, de twijfel gevallen beginnen met

"no papers" er worden inderdaad Syriërs ingezet om te controleren of mensen er wel echt vandaan komen.

Verder vertelde hij dat er ter controle van de identiteit in sommige gevallen contact wordt gezocht met de Syrische autoriteiten maar meer wilde hij daar niet over zeggen.

Hij vertelde ook dat ze veel foto's hebben van steden en dorpen en als iemand zegt waar hij vandaan komt kunnen er aan de hand van die foto's controle vragen worden gesteld.
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 19:07:

[...]

Ik sprak gisteren iemand die ondersteunend werkt voor de IND

Daar wordt wel serieus gewerkt al hebben ze wel steeds minder tijd.

Het valt hun ook op dat de Syriërs en vooral de gezinnen hun papieren keurig op orde hebben, de twijfel gevallen beginnen met

"no papers" er worden inderdaad Syriërs ingezet om te controleren of mensen er wel echt vandaan komen.

Verder vertelde hij dat er ter controle van de identiteit in sommige gevallen contact wordt gezocht met de Syrische autoriteiten maar meer wilde hij daar niet over zeggen.

Hij vertelde ook dat ze veel foto's hebben van steden en dorpen en als iemand zegt waar hij vandaan komt kunnen er aan de hand van die foto's controle vragen worden gesteld.

Te weinig mensen en te weinig tijd.

Ik vraag me trouwens af hoe ze al die mensen die geen recht hebben op een verblijfstitel gaan terugsturen, misschien helpt het aantal vluchten naar andere landen (behalve Syrie) KLM/Air France er weer een beetje bovenop.
quote:MarianneDavids schreef op 08 oktober 2015 @ 19:12:

[...]

Te weinig mensen en te weinig tijd.

Ik vraag me trouwens af hoe ze al die mensen die geen recht hebben op een verblijfstitel gaan terugsturen, misschien helpt het aantal vluchten naar andere landen (behalve Syrie) KLM/Air France er weer een beetje bovenop.

Ook een groot probleem is de personen die zich niet melden.

Als je Gambiaan bent weet je wel dat je kansen 0% zijn dus waarom melden met het gevaar je vingerafdrukken en foto's af te moeten staan.
Kijk, we kunnen er lang of kort over praten, maar waar het op neerkomt is: of die mensen hier terecht zijn of niet (en dat is nog een discussie op zich), linksom of rechtsom gaat het ons enorm veel geld kosten.

En het enige dat ik zo graag zou willen, is dat de politiek eens gaat uitleggen aan alle mensen in Nederland waarom dat geld er nu opeens wél is, en toen hun moeder zorg nodig had niet. Waarom dat geld er nu opeens wél is, en toen het sociale vangnet in stand moest worden gehouden voor de minima, niet. Waarom dat geld er nu opeens wél is, maar toen de AOW op peil gehouden moest worden niet. Enz.

Als je draagvlak wilt kweken, zul je dat soort vragen moeten beantwoorden, lijkt me. Of ze nou terecht zijn of niet, die vragen zijn er. En daar heb je als politiek iets mee te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 08 oktober 2015 @ 19:26:

Kijk, we kunnen er lang of kort over praten, maar waar het op neerkomt is: of die mensen hier terecht zijn of niet (en dat is nog een discussie op zich), linksom of rechtsom gaat het ons enorm veel geld kosten.

En het enige dat ik zo graag zou willen, is dat de politiek eens gaat uitleggen aan alle mensen in Nederland waarom dat geld er nu opeens wél is, en toen hun moeder zorg nodig had niet. Waarom dat geld er nu opeens wél is, en toen het sociale vangnet in stand moest worden gehouden voor de minima, niet. Waarom dat geld er nu opeens wél is, maar toen de AOW op peil gehouden moest worden niet. Enz.

Als je draagvlak wilt kweken, zul je dat soort vragen moeten beantwoorden, lijkt me. Of ze nou terecht zijn of niet, die vragen zijn er. En daar heb je als politiek iets mee te doen.Ik ben het met je eens dat binnen de politiek hier het belachelijk stil is. Ik ben ook heel teleurgesteld.
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 19:14:

[...]

Ook een groot probleem is de personen die zich niet melden.

Als je Gambiaan bent weet je wel dat je kansen 0% zijn dus waarom melden met het gevaar je vingerafdrukken en foto's af te moeten staan.Ik zie hier 's nachts ook al mensen rondhangen van wie ik denk; wie zijn jullie, waar komen jullie vandaan, waar slapen jullie, hoe komen jullie aan die supermarkttassen vol blikjes bier. Ik heb absoluut niet het idee dat ze uit Syrië komen. Volgens een buurvrouw die wisselende diensten heeft en soms tegen de ochtend thuis komt spreken ze een Slavische taal.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2015 20:26
Reden: Ongepast
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven